Jump to content
Dominik Myszkowski

Wymiana UPG w okolicach Wawy OBK II - c.d.

Recommended Posts

Ponieważ oryginalny temat (https://forum.subaru.pl/topic/108316-wymiana-upg-w-okolicach-wawy-obk-ii/) został przez kogoś zamknięty bez podania przyczyny, a kilka osób pytało jak się historia skończyła, to nie mam wyjścia innego niż założyć drugi wątek. Nie zauważyłem wpisów, bo wyłączyły mi się powiadomienia.

Remont udany, wymienione pierścienie, obrobiona głowica i gniazda zaworowe, wymienione uszczelki - 3600. Do tego wymienione oleje wszędzie plus hamulce - tarcze i klocki (w koncu samochod hamuje), oslona przegubu, filtr kabinowy (ktorego nie bylo) plus kilka innych szczegolow. Razem 5200. Wymieniłem też sonde lambde drugą (blad komputera).

Nic nie cieknie, ogólnie ładnie chodzi, mam tylko jedno zastrzeżenie - ale mam wrażenie że to samo było przed wymianą uszczelki. Mianowicie auto pali więcej niż powinno (ok 16-17 w trasie) i moc nie taka jak bym sobie wyobrażał z 156KM, zwłaszcza na niższych obrotach. Na silnik już raczej zrzucić nie mogę, mam wrażenie że za dużo paliwa podaje i trochę się nim dławi. Jak wciskam gaz, to najlepiej zdecydowanie ciągnie, gdy ledwo wcisne, jak dociskam do dechy, nie czuć kopa (jakby zbyt duzo paliwa bylo w mieszance). Wymiana drugiej lambdy nic nie zmieniła (prócz kontrolki). Macie jakiś pomysł od czego zacząć? Czytałem o czujniku spalania stukowego, może regulacja zaworów (choć ta była teoretycznie zrobiona przy wymianie uszczelki), jeden mechanik mi tez proponował wymiane pierwszej lambdy, mimo ze komputer nie daje bledu.

@tasiorr1 @Qubu666-Baja @Przemek Chudzik

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Dominik Myszkowski napisał:

Ponieważ oryginalny temat (https://forum.subaru.pl/topic/108316-wymiana-upg-w-okolicach-wawy-obk-ii/) został przez kogoś zamknięty bez podania przyczyny,

Oczywiście, że została podana przyczyna i nawet dałeś za to strzałkę w dół. To jest forum oficjalnego importera, więc robienie giełdy ogłoszeń kto da taniej poza siecią ASO jest sprzeczne z regulaminem, który zaakceptowałeś. 

 

2 godziny temu, Dominik Myszkowski napisał:

jeden mechanik mi tez proponował wymiane pierwszej lambdy, mimo ze komputer nie daje bledu.

Najlepiej odczytać wskazania sondy, czy ulegają zmianie. Druga sprawa to czujnik temperatury silnika - może jest uszkodzony i komputer steruje wtryskami jakby był niedogrzany. 16-17 litrów benzyny w trasie (zakładam, że przepisowo nie więcej jak 140km/h) to sporo za dużo. Jak trasa poza autostradą to już zupełnie jakaś abstrakcja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, aflinta napisał:

Oczywiście, że została podana przyczyna i nawet dałeś za to strzałkę w dół. To jest forum oficjalnego importera, więc robienie giełdy ogłoszeń kto da taniej poza siecią ASO jest sprzeczne z regulaminem, który zaakceptowałeś.

 

Przecież nic nie ogłaszałem na tym forum (tym bardziej swoich usług), to była żartobliwa wypowiedź, żeby się zorientować ile mechanicy mogą wziąć za taką robotę, a nie licytacja. Nie widzę tu złamania żadnego punktu regulaminu który dokładnie przeczytałem.

 

Dziekuje za sugestie, sprawdze to. Czujnik temperatury raczej nie, bo w kokpicie wskazuje normalnie połowę po rozgrzaniu. Czy czujnik spalania stukowego też może mieć na to wpływ?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Dominik Myszkowski napisał:

Czujnik temperatury raczej nie, bo w kokpicie wskazuje normalnie połowę po rozgrzaniu.

Czujnik cieczy chłodzącej w kokpicie to nie to samo co czujnik temperatury silnika podający informację do ECU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

przepławkę warto sprawdzić jakie ma skazania na pełnym obciążeniu silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proponuje pojechać do " ASO " i poprosić o  zrobić diagnostyki wskazania sondy ,przepływomierza, spalania detonacyjnego i przy okazji temp.silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konia z rzędem (i kratę wódki) temu, który znajdzie przepływomierz i przebada jego wskazania w OBK 2,5 156KM :mrgreen:.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W legacy III 2,5 nie było przepływki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po wymianie termostatu i drugiej sondy lambda spalanie wrocilo do normy (czyli 9-12)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...