ewemarkam Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 (edytowane) WItam Jak w temacie. Wiem że może nie opłaca się robić zwykłej. Ale teraz trafiłem w temacie "co dziś zrobiłem dla swojego samochodu", na model rozpórki łatwo demontowalnej. Teraz pytanie.... mam dostęp do lasera, ma ktoś może rysunek blachy na kielichy? Chciałem wyciąć z blachy 3-4mm dospawać do tego też wycięte mocowania z otworami, tak aby tylko oczka wystawały poza plastiki kielichów. A jako belkę użyć profilu aluminiowego z grubszą ścianką, wzmocnionego w miejscach śrub, albo po prostu stalowego. Spinane by to było szybko-zamykaczem rowerowym. Widziałem nie raz takowe, nie wyglądają na jakieś specjalnie pancerne. Blacha nawet 2-3mm to maks oraz cieniutki profil jako belka. Pierścienie z otworami montażowymi na kielichy są lustrzanym odbiciem? Lepszą wytrzymałość ma tutaj rurka czy profil o przekroju kwadratu/ prostokąta? Edytowane 14 Marca 2020 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxus Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Forumowicz @kazio kiedyś robił tylne rozpórki, też takie w wersji na szybkozłączki. https://forum.subaru.pl/topic/44847-s-rozpórka-tylna-do-imprezy-combi/ https://forum.subaru.pl/topic/30240-rozpórka-tylna-impreza-kombi/?tab=comments#comment-966553 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 14 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Faktycznie, dzięki. Podopytam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 3 godziny temu, ewemarkam napisał: Lepszą wytrzymałość ma tutaj rurka czy profil o przekroju kwadratu/ prostokąta? Zawsze najlepszy będzie pełny pręt - przy tych samych wymiarach zewnętrznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 14 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 No wiem, ale pytam o profil okrągły i prostokątny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Za mało danych. Trzeba porównać konkretne profile/wymiary przekroju poprzecznego/ i obliczyć wskaźnik przekroju na zginanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 15 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 Ok.Rurka średnicy 20mm ścianka 2mm. I profil kwadrat 20mm i ścianka też 2mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 16 godzin temu, respect napisał: 19 godzin temu, ewemarkam napisał: Lepszą wytrzymałość ma tutaj rurka czy profil o przekroju kwadratu/ prostokąta? Zawsze najlepszy będzie pełny pręt - przy tych samych wymiarach zewnętrznych. Dawno temu miałem wykładaną mechanikę ale nadal mam wrażenie, że rura ma większą wytrzymałość na zginanie niż pręt oczywiście bez wchodzenia w funkcję średnicy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 2 godziny temu, Szürkebarát napisał: nadal mam wrażenie, że rura ma większą wytrzymałość na zginanie niż pręt oczywiście bez wchodzenia w funkcję średnicy. To zapomnij o tych wykładowcach. Szczegóły później i zadanie ewemerkama też. Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 (edytowane) ewemarkam zmierz średnice wewnętrzną otworu kielicha. Potem na bloku technicznym odrysuj. Wycinasz środek, nakładasz na kielich i odbijasz śruby amora na tym co wyciąłeś i masz mocowanie kielicha chyba że chciałeś tego uniknąć co pisałem... Edytowane 15 Marca 2020 przez niebieski708 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 9 godzin temu, respect napisał: To zapomnij o tych wykładowcach. Szczegóły później i zadanie ewemerkama też. Pozdr Niełatwo jest zapomnieć wykładowców politechniki. Szczególnie tych wybitnych a prawa mechaniki jeszcze trudniej zapomnieć. Zatem jeśli ktoś ma luzackie albo i nonszalanckie podejście to politechnika raczej nie jest dla niego. 53 minuty temu, niebieski708 napisał: ewemarkam zmierz średnice wewnętrzną otworu kielicha. Potem na bloku technicznym odrysuj. Wycinasz środek, nakładasz na kielich i odbijasz śruby amora na tym co wyciąłeś i masz mocowanie kielicha chyba że chciałeś tego uniknąć co pisałem... Czy da się tak całego Subaraka pomierzyć, odrysować, wyciąć i poskładać z sukcesem większym niż w fabryce? Z całym szacunkiem do pracy rzemieślników i hobbystów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 8 minut temu, Szürkebarát napisał: Niełatwo jest zapomnieć wykładowców politechniki. Niestety respect ma rację. Miałeś pewnie na na myśli pierwszy przypadek: "Dla dwóch elementów konstrukcyjnych: rurki i pręta wykonanych z tego samego materiału o tym samym polu przekroju większy moment (a zatem większe przyłożone obciążenie), pracując zgodnie z warunkiem bezpieczeństwa może przenosić rurka. Dla przypadku rurki i pręta wykonanych z tego samego materiału o tej samej średnicy elementem wyróżniającym się większą wytrzymałością, mogącym przenieść większy moment jest pręt." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 W tym momencie delikatne rozbieżności nie wpłyną negatywnie na projekt... Bez przesady... subaru to nie prom kosmiczny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 14 minut temu, Blixten napisał: Dla przypadku rurki i pręta wykonanych z tego samego materiału o tej samej średnicy elementem wyróżniającym się większą wytrzymałością, mogącym przenieść większy moment jest pręt." Masz rację. Gdybyśmy jednak rozpatrywali rurkę i pręt o tej samej masie, ale w związku z tym o różnych promieniach, to wtedy dużo ciężej byłoby zgiąć rurkę. Utonąłem z pomocą wdrukowanej mi konieczności "odchudzania" konstrukcji, np. poprzez zastępowanie prętów rurami. Podsumowując - usztywniamy nasze XV rozpórkami, żeby zamknąć bagażnik kiedy nam się chce, czy nie ma to sensu? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 15 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 Odrysowałem na blasze tą osłonkę na kielichu. I po sprawie Co do obciążeń, to w zasadzie jeśli rozpartujemy coś pod tym kątem to jak już polem przekroju. Dalej nie wiem czy użyć stalowego profilu prostokątnego np 20x30mm czy aluminiowego o ściance 2mm. http://www.proal.com.pl/oferta/rurki_prostokatne.htm oferta firmy ode mnie z miasta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 16 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2020 W dniu 14.03.2020 o 11:31, ewemarkam napisał: Spinane by to było szybko-zamykaczem rowerowym. Widziałem nie raz takowe, nie wyglądają na jakieś specjalnie pancerne. No właśnie, nie jest taki zamykacz za słaby? Ni lepiej użyć normalnej śruby, a zamiast zwykłej nakrętki zastosować motylkową? Do łba śruby też można dospawać skrzydełko, tak żeby nie trzeba było narzędzi do skręcania/rozkręcania. Tylko żelazny uchwyt męskich palców. Mam tak zrobioną górną rozpórkę słupka B w Daihatsu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 16 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2020 16 godzin temu, Szürkebarát napisał: Podsumowując - usztywniamy nasze XV rozpórkami, żeby zamknąć bagażnik kiedy nam się chce, czy nie ma to sensu? Te rozpórki to raczej usztywniają punkt mocowania amortyzatora by nie pochylał się w zakręcie, jak chcesz budę usztywnić całą to lepiej klatkę wspawać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 16 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2020 Też się zastanawiam nad tymi szybko zamykaczami bo te od sztycy to M5 jest. Chyba lepiej już wspawac nakrętkę po drugiej stronie i skręcać twarda śruba 10.9. imbusowa bo łatwo się skręca i klucz ma stosunkowo długie ramię. M8 musi wystarczyć. Z resztą chyba M8 jest skręcona poduszka amora do budy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 16 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2020 22 godziny temu, Szürkebarát napisał: Niełatwo jest zapomnieć wykładowców politechniki. Szczególnie tych wybitnych a prawa mechaniki jeszcze trudniej zapomnieć. Zatem jeśli ktoś ma luzackie albo i nonszalanckie podejście to politechnika raczej nie jest dla niego. NIe pisałeś ,że to wybitni wykładowcy politechniki ,bo oni pewnie nie przekręciliby tego tematu ,do którego wybitnym być nie trzeba. Bo wtedy od razu bym uważał ,żebyś zapomniał o swoich luzackich i nonszalanckich teoriach . Ja tą wiedzę traktuję bardzo ściśle- inaczej bym nie zareagował.(Blixten duzo wyjaśnił) Jeśli porównać rurkę fi 20mm i kwadrat 20x20mm -ścianki 2mm - na zginanie to przy założeniu zmiennej w postaci wskaźnika przekroju pręt będzie ok.1,75 razy wytrzymały od rurki.( chyba się nie rąbnałem). Ale rozpórka działa głównie na ściskanie ,a przy takiej która jest skręcana przy talerzach - zginanie nie wystepuje. Głównym zagrożeniem dla rozpórki przy ściskaniu jest wyboczenie , a odporność na to jest proporcjonalna do momentu bezwładności przekroju i przy tych wymiarach wychodzi też ok. 1,75 razy na korzyść pręta. Lepszy będzie więc pręt , ale mimo tej samej ścianki więcej waży. Przy okazji pręt fi 20mm trzymana wyboczenie ok 1,7 razy lepiej od tej rurki. Wszystko przy założeniu ,że rozpórka jest prosta. Dla popularnych stopów aluminium moduł sprężystości jest ok 3 razy mniejszy od stali wiec lepiej zrobić to ze stali ,bo bez dostepu do mocnych stopów dużo tracimy. Dobrze też ,gdy rozpórka jest spawana do talerzy a nie skręcana ,ale tracimy zalety demontażu - coś za coś. pozdr. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 22 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2020 Znalazłem takie cudohttps://www.rallitek.com/strut-tower-bars/10087-whiteline-strut-tower-brace-quick-release-clamps.html Tylko nic o wymiarach nie ma. Jutro jadę po profil stalowy 20x30. Uszy już mam przygotowane, trzeba tylko teraz powiercic na samochodzie. Ładnie pomalować i będzie grało. Pochwalę się zdjęciami jak będzie zrobione. Uszy z blachy 3mm myślę że wystarcza. Kolega w Civic'u miał nawet 2.5mm blche na uszach z przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 24 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2020 Jest już na samochodzie. Skręcone to jest śrubami M10, miałem pod ręką twardości 12.9. Wiec muszą być wystarczające. Jeszcze muszę tylko jakiś patent na nakrętkę wymyślić żeby ją blokować inaczej niż kluczem. Albo przyspawane albo jakaś blokadę tam wcisne. Dziś może jeszcze wytnę w plastikach miejsca na rozpórkę. Na obecną chwile nie słyszę już plastików z bagażnika, a na tym mi najbardziej zależało Wygląda że jest krzywo, ale dopiero po zrobieniu zdjęcia dociągłem śruby na kielichach. 5 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 25 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2020 Tak wygląda patent z rozpórki Whiteline, może coś Ci podpowie jak rozwiązać szybkie montowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 25 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2020 (edytowane) Dzięki Znalazłem podobne szybkozamykacze. Tylko komplet kosztował chyba 40 $ za dwie sztuki plus wysyłka zza oceanu. Ale dziś mi kolega z pracy podał stronę. https://www.kipp.pl/pl/pl/Produkty/Elementy-manipulacyjne-Standardowe-elementy-maszyn/Rękojeści-i-dźwignie-nastawne-dźwignie-mimośrodowe/Dźwignia-mimośrodowa.html Edytowane 25 Marca 2020 przez ewemarkam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 25 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2020 Dzięki Znalazłem podobne szybkozamykacze. Tylko komplet kosztował chyba 40 $ za dwie sztuki plus wysyłka zza oceanu. Ale dziś mi kolega z pracy podał stronę.https://www.kipp.pl/pl/pl/Produkty/Elementy-manipulacyjne-Standardowe-elementy-maszyn/Rękojeści-i-dźwignie-nastawne-dźwignie-mimośrodowe/Dźwignia-mimośrodowa.html Poszukaj takich w rowerowych gratach, M8 wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 25 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2020 (edytowane) Rowerowe: M5 jest przy sztycy, M4 chyba jest przy zwykłym szybkozamykaczu koła w zwykłych rowerach 9mm przy tzw sztywnej osi z tyłu, ale to rurka akuminiowa, nie nadaje się. 20mm jest w przednich widelcach tych lepsiejszyc ale to też jest inny patent. Problem w tym że nie ma w takich rozmiarach przy rowerach. Jeżdżę aktywnie na rowerze od ładnych paru lat (szeroko pojęte Enduro) Ale mam: K0646.2521110X50 26.45 PLN https://www.kipp.pl/pl/pl/Produkty/Elementy-manipulacyjne-Standardowe-elementy-maszyn/Rękojeści-i-dźwignie-nastawne-dźwignie-mimośrodowe/K0646-Dźwignia-mimośrodowa-z-plastikową-rękojeściąz-gwintem-wewnętrznym-i-zewnętrznym-stal-lub-stal-nierdzewna.html Tyle jestem w stanie dać za sztukę Problemem żeby to znaleźć to, dowiedzieć się jak się to fachowo nazywa. Więc jest to dźwignia mimośrodowa. Edytowane 25 Marca 2020 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się