Jump to content

zagadka - sonda lambda ?


Recommended Posts

zacznę od objawów

1.

zdarza się czasem że po ruszeniu na jedynce pod ostrzejszą górkę dodaje gaz a auto zamiast wchodzić na obroty utrzymuje je na poziomie poniżej 1000 obrotów ledwo skrobiąc się pod górkę i dopiero na szczycie zaczyna ożywać

2.

czasem na zimnym silniku przy 2000 obrotów auto delikatnie szarpnie raz czy dwa (gdy delikatnie przyśpieszam)

 

przy wymianie tulej mechanik wpiął komputer i stwierdził że to wina sondy lambda (stwierdził że na wolnych obrotach sonda pokazuje ubogą mieszankę i po dodaniu pokazuje to samo a powinna pokazać bogatą mieszankę) nie wiem czy to wystarczający dowód do jej wymiany ?

 

ogólnie auto ma moc i śmiga normalnie, sonda na komputerze też nie pokazuje błędów i nie świeci się check

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, tomis napisał:

zacznę od objawów

1.

zdarza się czasem że po ruszeniu na jedynce pod ostrzejszą górkę dodaje gaz a auto zamiast wchodzić na obroty utrzymuje je na poziomie poniżej 1000 obrotów ledwo skrobiąc się pod górkę i dopiero na szczycie zaczyna ożywać

2.

czasem na zimnym silniku przy 2000 obrotów auto delikatnie szarpnie raz czy dwa (gdy delikatnie przyśpieszam)

 

przy wymianie tulej mechanik wpiął komputer i stwierdził że to wina sondy lambda (stwierdził że na wolnych obrotach sonda pokazuje ubogą mieszankę i po dodaniu pokazuje to samo a powinna pokazać bogatą mieszankę) nie wiem czy to wystarczający dowód do jej wymiany ?

 

ogólnie auto ma moc i śmiga normalnie, sonda na komputerze też nie pokazuje błędów i nie świeci się check

zmień mechanika na fachowca . 

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, tomis napisał:

a co te objawy mówią

 

chłopie nie podałeś żadnych danych, odczytów z parametrów pracy silnika. Może być wiele rzeczy czemu silnik zamula, od zatkanego filtra paliwa, niedomagających wtryskiwaczy, zatkanego kata itd. Sondę zostaw w spokoju, podjedź do kogoś kumatego w diagnostyce silnika.

Link to post
Share on other sites

Prostym skanerem obd-2 dam radę się wpiąć i odczytać coś z auta czy trzeba mieć już wypaśniejszy sprzęt ?

i jakim programem trzeba zeskanować silnik ?

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, tomis napisał:

Prostym skanerem obd-2 dam radę się wpiąć i odczytać coś z auta czy trzeba mieć już wypaśniejszy sprzęt ?

i jakim programem trzeba zeskanować silnik ?

 

przeszukaj forum, było już wiele razy pisane czym się podpiąć pod OBD w Subaru.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

W programie torque widzę tylko jedną sondę lambda (jako sensor nr 2), w aucie są dwie

więc podglądnąłem youtube i miernikiem zmierzyłem ich parametry

 

sonda 1 (bliżej silnika) na grzałkę daje 4,6 V i ma 2,4 oma a napięcie na sterowaniu działa poprawnie i jest od 0,1 do 0,9 V

sonda 2 (dalej od silnika) na grzałkę daje 13,8 V i ma7,6 oma a napięcie na sterowaniu działa poprawnie i jest od 0,1 do 0,9 V

zastanawia mnie to czemu program nie wykrywa obydwu sond ?

 

mam teorię spiskową że wcześniejszy właściciel dogadał się z gazownikiem żeby ją wyłączył puki nie założy nowej i tak już zostało <_<

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Mi też na ELM357 wykrywa tylko jedną a mam dwie. Możesz popatrzeć na współczynnik lambda (nadmiaru powietrza) jak się zachowuje (poniżej 1 to mieszanka bogata, powyżej 1 to mieszanka uboga). Potwierdzisz albo obalisz to co mówił ci mechanik.

Edited by Bartolini2721
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...