Jump to content
Sign in to follow this  
tomis

zagadka - sonda lambda ?

Recommended Posts

zacznę od objawów

1.

zdarza się czasem że po ruszeniu na jedynce pod ostrzejszą górkę dodaje gaz a auto zamiast wchodzić na obroty utrzymuje je na poziomie poniżej 1000 obrotów ledwo skrobiąc się pod górkę i dopiero na szczycie zaczyna ożywać

2.

czasem na zimnym silniku przy 2000 obrotów auto delikatnie szarpnie raz czy dwa (gdy delikatnie przyśpieszam)

 

przy wymianie tulej mechanik wpiął komputer i stwierdził że to wina sondy lambda (stwierdził że na wolnych obrotach sonda pokazuje ubogą mieszankę i po dodaniu pokazuje to samo a powinna pokazać bogatą mieszankę) nie wiem czy to wystarczający dowód do jej wymiany ?

 

ogólnie auto ma moc i śmiga normalnie, sonda na komputerze też nie pokazuje błędów i nie świeci się check

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, tomis napisał:

zacznę od objawów

1.

zdarza się czasem że po ruszeniu na jedynce pod ostrzejszą górkę dodaje gaz a auto zamiast wchodzić na obroty utrzymuje je na poziomie poniżej 1000 obrotów ledwo skrobiąc się pod górkę i dopiero na szczycie zaczyna ożywać

2.

czasem na zimnym silniku przy 2000 obrotów auto delikatnie szarpnie raz czy dwa (gdy delikatnie przyśpieszam)

 

przy wymianie tulej mechanik wpiął komputer i stwierdził że to wina sondy lambda (stwierdził że na wolnych obrotach sonda pokazuje ubogą mieszankę i po dodaniu pokazuje to samo a powinna pokazać bogatą mieszankę) nie wiem czy to wystarczający dowód do jej wymiany ?

 

ogólnie auto ma moc i śmiga normalnie, sonda na komputerze też nie pokazuje błędów i nie świeci się check

zmień mechanika na fachowca . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak właśnie myślałem :)

 

a co te objawy mówią lepszym mechanikom z forum ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, tomis napisał:

a co te objawy mówią

 

chłopie nie podałeś żadnych danych, odczytów z parametrów pracy silnika. Może być wiele rzeczy czemu silnik zamula, od zatkanego filtra paliwa, niedomagających wtryskiwaczy, zatkanego kata itd. Sondę zostaw w spokoju, podjedź do kogoś kumatego w diagnostyce silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prostym skanerem obd-2 dam radę się wpiąć i odczytać coś z auta czy trzeba mieć już wypaśniejszy sprzęt ?

i jakim programem trzeba zeskanować silnik ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, tomis napisał:

Prostym skanerem obd-2 dam radę się wpiąć i odczytać coś z auta czy trzeba mieć już wypaśniejszy sprzęt ?

i jakim programem trzeba zeskanować silnik ?

 

przeszukaj forum, było już wiele razy pisane czym się podpiąć pod OBD w Subaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dopadłem scaner i program tylko jakie parametry są potrzebne aby określić przyczynę tych małych szarpnięć ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W programie torque widzę tylko jedną sondę lambda (jako sensor nr 2), w aucie są dwie

więc podglądnąłem youtube i miernikiem zmierzyłem ich parametry

 

sonda 1 (bliżej silnika) na grzałkę daje 4,6 V i ma 2,4 oma a napięcie na sterowaniu działa poprawnie i jest od 0,1 do 0,9 V

sonda 2 (dalej od silnika) na grzałkę daje 13,8 V i ma7,6 oma a napięcie na sterowaniu działa poprawnie i jest od 0,1 do 0,9 V

zastanawia mnie to czemu program nie wykrywa obydwu sond ?

 

mam teorię spiskową że wcześniejszy właściciel dogadał się z gazownikiem żeby ją wyłączył puki nie założy nowej i tak już zostało <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...