Jump to content
Marcin turbo

Problem z doładowaniem

Recommended Posts

Witam . Prosze o pomoc w diagnozie w moim bolidzie , jest to impreza gd 1996r , silnik ej20 na fajkocewkach , problem wyglada nastepujaco : na postoju mozna gazowac do odciecia chodzi i syczy bez zarzutow, natomiast podczas jazdy pod obciazeniem pojawia sie problem gdy turbo zacznie juz ladowac i mam okolo 3tys. Obr odcina moc nie pojdzie wiecej . Kiedys cos czytalem ze powodem moze byc cos z zaworami sterujacymi doladowaniem od turbiny , boost soleinoid ,   Czy to dobry trop czy moze cos innego ? Licze na pomoc z gory dzieki za pomoc !! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może łapać odcięcie z powodu przeładowania. Zobacz czy przewody sterujące turbo są całe. Jeżeli gdziekolwiek jest dziura wastegate nie będzie się odpowiednio otwierał i przy odpowiednio mocnym wciśnięciu gazu będzie błąd przeładowania i odcięcie paliwa/zapłonu.
Nie znam tych ECU, zakładam że strategia podobna do nowszych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przewody sa dobre byly wszystkie wymienione na silikony ,zastanawialem sie tez czy nie pomylilem podpiec ale patrzylem w necie i raczej dobrze 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie masz 3 portowy solenoid sterujący aktuatorem, sprawdź czy w wężyku między jego dolnym króćcem a dolotem masz restryktor. W tym układzie jego brak powoduje przeładowanie. Ogólnie warto podpiąć jakiś manometr do kolektora dolotowego żeby zobaczyć co się faktycznie dzieje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdybys nie mial restryktora( ma byc miedzy wylotem zimnej strony w wezyku ktory idzie do trojnika, z ktorego jeden wezyk do westgate drugi do solenoidu tak jest w my99-00, u ciebie w my96 moze byc tez pod solenoidem)to by ci moze z 04-05 bara naladowalo pod obciazeniem,  zas jesli masz restryktor o zbyt malym przeswicie wtedy bedzie ladowalo za duzo, lub zapchany wezyk. Pierwsza rzecza cos sie sprawdza to jest szczelnosc ukladu od turbo az do przepustnicy, DV, westgate tez czy klapka lekko chodzi.

boost_solenoid.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minut temu, Glivek napisał:

Gdybys nie mial restryktora( ma byc miedzy wylotem zimnej strony w wezyku ktory idzie do trojnika, z ktorego jeden wezyk do westgate drugi do solenoidu tak jest w my99-00, u ciebie w my96 moze byc tez pod solenoidem)to by ci moze z 04-05 bara naladowalo pod obciazeniem,  zas jesli masz restryktor o zbyt malym przeswicie wtedy bedzie ladowalo za duzo, lub zapchany wezyk.

MY99 ma zupełnie inne sterowanie aktuatorem, w MY96 i starszych z solenoidem 3-port nie ma żadnego trójnika, a restryktor na wężyku upustowym działa odwrotnie niż w nowszych, nie róbmy zamieszania :)

 

Auto seryjne? Ile ładuje zanim odetnie moc?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

GT my96 nie mialem ale w seryjnym my99 powinno max 0.9 bar ladowac w twoim cos kolo 0.8 bar( jak masz jakis wydech o wiekszej srednicy moze o 0.1 do 0.2 bar wiecej niz na serii) pod max obciazeniem 4 i 5 bieg.

BTW. jak zmieniales przewody podcisnienieniowe to na 99% nie dales restryktora, przeciez bys pamietal chyba :>?

"mirasek" zapewne ma racje i ci dalej pomoze, ale warto sprawdzic wszystkie wezyki podcisnieniowe. Sam aktuator tez moze byc przytkany.

 

Edited by Glivek

Share this post


Link to post
Share on other sites

To byl swap i w wczesniejszej budzie tak juz bylo bo przejechalem sie autem a sprzedawca mowil ze to malo paliwa , no ale silnik byl ok cichy itd , noi teraz projekt ma taki problem jak opisalem , i podobno to byla jakas wersja na Japonie mocniejsza 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A kody bledow sprawdzales? w moim byly dwie czarne kostki 1 pinowe do zlaczenia pod deska nad pedalem gazu- po tym dajesz zaplon na ON i patrzysz na kontrolke "check engine" dlugi blysk to dziesiatki a krotki jednosci, jednostajne miganie =brak bledow (zielone kostki to diagnostyka dzialania wentylatora chlodnicy i solenoidu-jak pyka to zawor w nim dziala). Masz linka i rozkminiaj bo moze w my96 cos jest inaczej :>

https://www.carsaddiction.com/articles/2018/09/classic-subaru-impreza-engine-diagnostics-and-ecu-error-codes

Edited by Glivek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajakiej srednicy powinien byc restryktor ? Pamietam ze komuter to chyba z4 i wzgledem czego to Dobrac? I chyba mam zle podpiety boost actuator, a i mam podpiety komputer pod diagnostyke ale nic mi noe pokazuje z dziedziny doladowania np 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Restryktor 2mm. Jeżeli doładowanie na tym kompie przekracza 1.08 bar to jest fuel cut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

w dolnym wężyku idącym do puszki rezonatora ma być restryktor jeżeli go zapomnisz będzie doładowanie do 1,5 bara w starym wężyku jest załóż go s powrotem i się przejedz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Witam przesylam moj profesjonalny rysunek czy mialby ktos ochote mi to polaczyc prawidlowo interaktywnie ?;)na niebiesko zaznaczylem krucce , bo ja juz zamieszalem sie z tym a jest to naewno proste ;)

A2C646F4-CDA3-422C-8F38-732913F520B3.jpeg

Edited by Marcin turbo
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

 Piękny rysunek. :D Wszystko tak jak narysowałem. MAP to Map sensor. Jeżeli chodzi o tą 1 zaznaczoną na czerwono to występuje tam trójnik. Nie występuje on w japońskiej wersji. Jak poznać Japońską wersje. Gdy pochłaniacz par paliwa (czarna puszka na lewo od chłodnicy) ma 2 króćce to jest ok i nie potrzeba tego trójnika. 

dolot.thumb.jpg.4b0b1eb19922f8bda94b6cd3f8c62b11.jpg

Edited by takumifan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyglada mi to tak jakby to dobrze bylo podpiete , moze z map sensorem cos bylo pomylone sie mi wydaje ale jutro moze uda mi sie to sprawdzic na drodze :) noi restryktor byl tez jak powinien , co jesli nie bedzie dalej poprawy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdź czy ci przeładowując i szukaj selenoid zacięty west Gate i zawór upustowy,ale może być też inna przyczyna mi odcinało doładowanie jak mi padł czujnik spalania stukowego a nie wywalało błędu,a i jeszcze jak masz oryginalne fajko cewki to bardzo częste jest pękniecie cewki i przebicie na nich i tez nie będzie jeździł, zacznij od tego jak się buduje doładowanie będziemy wiedzieć czy przeładowuje czy odcina doładowanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam jest wszystko w porzadku , problemem byl chyba odrotnie podpiety map sensor , i silnik przeladowywalo , nie krecilem silnika do max obr . Ale teraz przy 3tys.obr zaczyna sie zabawa :D dzienki za pomoc !!!! 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...