Jump to content
MarcinSubaru

Ksenony vs BiLed

Recommended Posts

Cześć, Panowie w autogamma k Krakowa zaproponowali mi zamiast regeneracji odłbyśnika, przerobienie ksenonów na biledy, które ponoć lepiej i dłużej świecą? Ma ktoś może te biledy? Niestety sa bez homologacji, dlatego waham się czy je robić. A ponoć subaryny legacy/outback miałe słabe plastiki w tych ksenonach i szybko słabo świeciły. Ja wymieniłem żarniki(D2S) ale dalej taka słabizna, że ledwo co iwdać w nocy i musze cos zrobić. Co doradzacie? Miał już może ktoś taki problem? 

 

Pozdrawiam 

Marcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie brak homologacji zamyka temat. Przerubki, tuning mechaniczny czy wizualny tak ale w ramach obowiazujacych przepisow.

Wysłane z mojego Nokia 7.1 przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro biledy nie mają homologacji to sprawa jest oczywista. Ja mam kupione akurat nowe lampy bo Aso Radom dało dobrą cenę, ale ludzie regenerują je z powodzeniem

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tak z ciekawości ile miałaby kosztować taka przeróbka ?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki jest koszt regeneracji takiej lampy? W przybliżeniu oczywiście 

Share this post


Link to post
Share on other sites

LED mimo och ach, wcale nie swiaca lepiej od dobrych xenonow, ktore niestety sa wypierane w konfiguratorach nowych samochodow przez ledy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymiana na biledy to około 780 złotych za sztukę, a regeneracja 250 złotych za sztukę. Tak, nie ma homologacji, gościu coś tam ściemniał, że  niby jakieś normy ma spełnione, ale w sumie nie ma tutaj o czym mówić, macie rację, tym bardziej jak się jedzie za granicę. Dobra regeneracja, ewentualnie wymiana żarników na lepszej jakości. Ponoć każda ingerencja w reflektory pozbawia je homologacji. A z DRL-ami nie ma problemów, jesli mają homologacji, można zamontować i spokojnie jeździć. Przynajmniej tak można oszczędzić żywota ksenonów. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jeździłem jakiś czas z pozycjami +przeciwmglowe jako dzienne, ale pozycyjne jedno padloi teraz głupio to wygląda xd

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minut temu, MarcinSubaru napisał:

regeneracja 250 złotych za sztukę

Robiłem u nich regenerację i w Subaru i w Saabie - polecam!

Dodatkowo kup u nich żarniki

Będzie pan zadowolony 

 

11 minut temu, Danko napisał:

ale pozycyjne jedno padloi

a dojście do żaróweczki chyba utrudnione ?

Chciałem wsadzić tam kiedyś ledziki ale popatrzyłem że to nie takie łatwe i odpuściłem temat 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idiotyczne rozwiązanie za przeproszeniem. Żeby zmienić pozycje, trzeba wyciągnąć akumulator.. Z drugiej strony jest ten cały "kołnierz" do dolotu, ale to nie przeszkadza jakoś bardzo. Mi padła ta przy aku.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, M_isza napisał:

LED mimo och ach, wcale nie swiaca lepiej od dobrych xenonow, ktore niestety sa wypierane w konfiguratorach nowych samochodow przez ledy

 

Niestety xenony z Subaru do dobrych się nie zaliczają. LED w wykonaniu Subaru świeci zdecydowanie lepiej od Xenonów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regenerowałem w Outbacku, poprawiło się 4 krotnie. Świecą jak nowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 godziny temu, Danko napisał:

Idiotyczne rozwiązanie za przeproszeniem. Żeby zmienić pozycje, trzeba wyciągnąć akumulator.. Z drugiej strony jest ten cały "kołnierz" do dolotu, ale to nie przeszkadza jakoś bardzo. Mi padła ta przy aku.. 

 

W Legacy IV (w każdym razie w wersji US) najprościej się tam dostać przez odchylenie nadkola (najlepiej przy skręconych kołach żeby było więcej miejsca). Nic wtedy nie trzeba demontować, wyjęcie kilku spinek załatwia temat. Może w europejskiej wersji też tak sie da.

Edited by frisco
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurcze, no nie sprawdzałem takiej opcji. Jak odbiorę samochód to zajrzę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Danko napisał:

Idiotyczne rozwiązanie za przeproszeniem. Żeby zmienić pozycje, trzeba wyciągnąć akumulator.

Nie wiem jak wy to robicie, ale ja już kilka razy wymieniałem postojowe i nie musiałem wyciągać akumulatora. Jedynie odchylam wlew płynu do spryskiwaczy i to tyle :D

Robota na trzy minuty.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakim cudem? Mi odchylenie go jakoś tam pomaga, ale i tak nie ma opcji żeby się tam dostać :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może po lifcie utrudnili dostęp? :huh:

W przedlificie bezproblemowo się wymienia ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A masz żarniki czy normalne? Może w ksenonach.. Albo kwestia liftingu

Edited by Danko

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Danko napisał:

A masz żarniki czy normalne? Może w ksenonach..

Mam normalne, ksenony były dostępne przed liftem tylko w Japonii :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może żarnik ma większe wejście i wtedy pozycja jest bardziej wsunięta tam? Wtedy brak miejsca byłby logiczny. Ciekawe no... Moze wrzucę foto jak wątek nie umrze w przyszły w tygodniu :p

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, spawalniczy napisał:

 

Niestety xenony z Subaru do dobrych się nie zaliczają. LED w wykonaniu Subaru świeci zdecydowanie lepiej od Xenonów.

nie mam doswiadczen z subaru, w subaru jestem odlskulem z H4 w swoim bugusiu. ale nowozytne LED z golfa vs bixenon z poprzedniej generacji astry, jest deczko lepszy, przede wszystkim swiatlo nie znika w deszczu, ale jak do tej pory to najlepsze światła, jakimi jezdzilem to xenony w roznych mercach B,C,E,ML...

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minut temu, Danko napisał:

. Moze wrzucę foto jak wątek nie umrze w przyszły w tygodniu :p

To weź nie umrzyj i wrzuć bom sam ciekaw

 

4 minuty temu, M_isza napisał:

przede wszystkim swiatlo nie znika w deszczu

To jeden z powodów dla których mam ledy na długich 

Share this post


Link to post
Share on other sites

na dlugich xenon kazdy swiecil, ale chodzi o mijania do normalnej jazdy poza miastem, bez oślepiania innych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie. Na długich też jestem zadowolony. Na mijania niekoniecznie. Jest lepiej niż na halogenach w Opelku z podobnego rocznika. Ale miałem też mazde z podobnego rocznika z ksenonami i tam było lepiej. Jedną lampę mam nową z drugiej strony... Sam nie wiem, może mam zbyt duże wymagania. Mam też porównanie z 2 letnim ASX z ksenonami. No bajka, widać wszystko. Zależy jak się zejdzie, zdjęcie czy tu, czy u siebie wrzucę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Oczkoo15 napisał:

Może po lifcie utrudnili dostęp? :huh:

 

W polifta z ksenonami bez problemu wymieniłem pozycje bez żadnych dziwnych kombinacji. Może trzeba kierownik dolotu zdjąć coby do prawej się dostać i tak jak Oczko mówi odchylić wlew i tyle. Spróbujcie za to migacze z przodu wymienić xD. Pewnie też się da od dołu po odpięciu paru spinek, ale łatwo nie będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...