Jump to content

Forester SG MY06 - tempomat


halinka
 Share

Recommended Posts

Kupiłem forka w automacie, i ma coś takiego, że czasem zaczyna migać tempomat (po odpaleniu). Nie można go wyłączyć / włączyć.

W pamięci ECU nie ma zapisanych żadnych błędów. Lampka silniczka w tym czasie się nie podświetla.

Występuje to od czasu do czasu. 

Gdy wszystko jest ok to t mpomat działa normalnie.

 

Miał ktoś taki przypadek ? 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, halinka napisał:

Kupiłem forka w automacie, i ma coś takiego, że czasem zaczyna migać tempomat (po odpaleniu). Nie można go wyłączyć / włączyć.

W pamięci ECU nie ma zapisanych żadnych błędów. Lampka silniczka w tym czasie się nie podświetla.

Występuje to od czasu do czasu. 

Gdy wszystko jest ok to t mpomat działa normalnie.

 

Miał ktoś taki przypadek ? 

Podobno to coś z katalizatorem ale głowy nie dam za to, gdzieś mi tak świta, ale to też może być coś innego jeszcze;)

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, halinka napisał:

Kupiłem forka w automacie, i ma coś takiego, że czasem zaczyna migać tempomat (po odpaleniu). Nie można go wyłączyć / włączyć.

W pamięci ECU nie ma zapisanych żadnych błędów. Lampka silniczka w tym czasie się nie podświetla.

Występuje to od czasu do czasu. 

Gdy wszystko jest ok to t mpomat działa normalnie.

 

Miał ktoś taki przypadek ? 

Mrugający tempomat + check oznaczał u mnie uszkodzenie pierwszej sondy. Sprawdziłeś czy masz w zegarach wszystkie żaróweczki? :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Serwisówka mówi, że jeżeli nie świeci się check engine, a miga Cruise to należy sprawdzić: 

 

1. Przełącznik tempomatu

2. Włącznik świateł stop (pod pedałem hamulca)

3. Przełącznik biegu neutral (automat) - nie mam pojęcia gdzie zlokalizowany. 

4. Czujnik prędkości pojazdu - to chyba w skrzyni biegów

 

Zaczął bym od sprawdzenia czy w sytuacji jak odpalasz auto i miga cruise to czy nie świecą się stale światła stop. Jeżeli się nie świecą to czy świecą się jak wciśniesz hamulec. Może kończy się włącznik pod pedałem i przykładowo nie wraca jak puścisz hamulec. 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Tomasz_555 napisał:

 

 

 

Godzinę temu, Tomasz_555 napisał:

Serwisówka mówi, że jeżeli nie świeci się check engine, a miga Cruise to należy sprawdzić: 

 

1. Przełącznik tempomatu

2. Włącznik świateł stop (pod pedałem hamulca)

3. Przełącznik biegu neutral (automat) - nie mam pojęcia gdzie zlokalizowany. 

4. Czujnik prędkości pojazdu - to chyba w skrzyni biegów

 

Zaczął bym od sprawdzenia czy w sytuacji jak odpalasz auto i miga cruise to czy nie świecą się stale światła stop. Jeżeli się nie świecą to czy świecą się jak wciśniesz hamulec. Może kończy się włącznik pod pedałem i przykładowo nie wraca jak puścisz hamulec. 

Dzięki za wskazówkę, jak znów zacznie migać to zweryfikuję, nie mniej jednak pedał hamulca dziwnie działa ( inaczej niż w LGT AT, które miałem przed forkiem)

 

Jak ogarnę to napiszę

Edited by halinka
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Teddy26 napisał:

Mrugający tempomat + check oznaczał u mnie uszkodzenie pierwszej sondy. Sprawdziłeś czy masz w zegarach wszystkie żaróweczki? :ph34r:

Mam kpl nowych, jak kupiłem to pół licznika nie działało i brakowało żarówki od przednich przeciwmgielnych, uzupełniłem na nowe o teraz jest ok

(Z tym, że po załączeniu przednich przeciwmgielnych nadal nie świeci na liczniku, ale nad tym.sie jeszcze nie skupiałem) 

Edited by halinka
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Odgrzewam temat, po miesiącu eksploatacji nowego nabytku i przejechanie ponad 1kkm, 

Dwa razy wywalił błąd P841 (jak dobrze zapamiętałem, coś z przełącznikiem pomiędzy P a N w automacie), wykasowałem i spokój z tym błędem. 

Teraz na zmianę wywala P171 "Mieszanka paliwowo-powietrzna zasilająca blok cylindrów nr 1 za uboga"

 

Oraz P0030 "Obwód grzałki sondy lambda (blok cylindrów nr 1, sonda nr 1) wadliwe działanie.

 

Błędy objawiają się miganiem kontrolki tempomatu i tylko tyle. W tym czasie nie wyświetla się lampka z chęci engine.

 

Pojazd zachowuje się normalnie, poza kontrolką nic mu nie dolega....

 

W tym pojeździe poprzedni właściciel zamontował LPG, LPG jest nowe i ma 1 rok. Wcześniej nie jeździł na LPG.

 

 

Od czego sugerujecie próbę naprawy tego stanu ? 

Szukać jakiegoś szpecą od LPG aby próbować regulować LPG? Czy może zacząć od wymiany sondy ? A może zupełnie coś innego? Chętnie wysłucham pomysłów ludzi bardziej doświadczonych

 

Pozdrawiam

 

Edited by halinka
Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, halinka napisał:

Dwa razy wywalił błąd P841 (jak dobrze zapamiętałem, coś z przełącznikiem pomiędzy P a N w automacie), wykasowałem i spokój z tym błędem. 

Teraz na zmianę wywala P171 "Mieszanka paliwowo-powietrzna zasilająca blok cylindrów nr 1 za uboga"

 

Oraz P0030 "Obwód grzałki sondy lambda (blok cylindrów nr 1, sonda nr 1) wadliwe działanie.

 

Błędy objawiają się miganiem kontrolki tempomatu i tylko tyle. W tym czasie nie wyświetla się lampka z chęci engine.

 

pewny jesteś że to błąd P0841? Bo to błąd czujnika ciśnienia oleju w ASB

 

P0171 cały dolot jest szczelny? Nie ciągnie lewego powietrza?

 

P0030 sprawdź miernikiem czy obwód grzałki przy samej sondzie jest OK.

Link to comment
Share on other sites

43 minuty temu, lutek34 napisał:

 

pewny jesteś że to błąd P0841? Bo to błąd czujnika ciśnienia oleju w ASB

 

P0171 cały dolot jest szczelny? Nie ciągnie lewego powietrza?

 

P0030 sprawdź miernikiem czy obwód grzałki przy samej sondzie jest OK.

 

1. kodu nie jestem pewny, ale co do treści to już tak (nie zapisałem sobie kodu do sprawdzenia)

 

2. czy dolot jest szczelny, trudno powiedzieć (w sumie wymieniałem mu filtr powietrza z 200km temu, muszę sprawdzić czy dobrze złożyłem)

 

3. zweryfikuje obwód grzałki

 

zapomniałem dodać, że objawy (P0171, P0030) pojawiły się po mocnej jeździe i kręceniu obrotów do 5-6 tyś, ogólnie pojazd jest głośny w środku, na razie wiąże to z chińskimi zimówkami (na takich go kupiłem, zmieniać na letnie będę po świętach ) i prawdopodobnie najtańszym zamiennikiem wydechu

 

Edited by halinka
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, halinka napisał:

zapomniałem dodać, że objawy (P0171, P0030) pojawiły się po mocnej jeździe i kręceniu obrotów do 5-6 tyś,

 

jazda na LPG?

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, halinka napisał:

tak na LPG

 

jeśli faktycznie go bytowałeś przez dłuższy czas, a instalacja LPG nie wydala to może być przyczyna ubogiej mieszanki.

Link to comment
Share on other sites

30 -40 minut bo musiałem szybciej się przemieścić

 

czyli sugestia aby sprawdzić LPG ? (tak naprawdę pomimo, że jest roczna to nic po niej nie wiem )

Link to comment
Share on other sites

Tak by to wskazywało, przy butowaniu sonda jest rozgrzana, więc brak grzałki nie powinien wpływać na wskazania sondy. Ale najlepiej wpierw sprawdzić co się dzieje z grzałką sondy, po usunięciu tej usterki podjechać na regulację LPG.

Link to comment
Share on other sites

A więc ciąg dalszy, po kontynuowaniu jazdy, sprawdzeniu poprawności sondy, nadal wywala mi co 100-300km błąd P0171, aktualne spalanie od tankowania do tankowania (na 100km) to 14,45l.

Silnik 2.0 o mocy 158KM

 

 

Iść w zaparte o regulować względnie nowe LPG czy szukać drobnych chochlików gdzie indziej?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 6.04.2020 o 20:07, halinka napisał:

sprawdzeniu poprawności sondy,

 

jeżeli jesteś pewien że sonda działa poprawnie i nadal wywala P0171 na LPG, to instalacja do przeglądnięcia i regulacji. 

Link to comment
Share on other sites

W swoim poprzednim Forku SG, tez mi się zdarzała podobna sytuacja i zdaje się podobny błąd. Problem leżał w zaworach powietrza wtórnego oraz w silniczku powietrza wtórnego który się zatarł. Po rozebraniu zaworów powietrza wtórnego  które tylko Funkcjonują przy pierwszych minutach silnika, okazało się , że nadają się tylko do wymiany bo były w tak kiepskim stanie. Po wymianie zaworków, które do tanich nienależały i wspomnianego silniczka, temat znikł.  

Link to comment
Share on other sites

W dniu 12.04.2020 o 07:54, halinka napisał:

Hmm no u mnie jest to padnięte i przez poprzedniego właściciela ominięte za pomocą potencjometru. Czyli lepiej zacząć od naprawy tego elementu ? 

Nie, jeżeli masz oszukany system trickiem elektrycznym to nie jest on powodem problemów. Ten trick sprawia, że komputer widzi te elementy sprawne. Zresztą gdyby widział je jako niesprawne to zarówno pompa jak i zawór mają swoje osobne kody błędów. To, że komuś też zapalał się check i migał Cruise nie oznacza zawsze tego samego problemu. Po to są przecież kody usterek aby wskazać te elementy, które nie funkcjonują prawidłowo.

 

Z tego co kojarzę błąd sondy lambda zawsze jest sygnalizowany kontrolką check engine. Nawet jeżeli tylko grzałka nie działa. U mnie kiedyś padła grzałka w sondzie i świecił check. Uboga mieszanka też powinna być z checkiem. Może faktycznie masz spaloną żarówkę w zegarach ?

Może spróbuj pojeździć na benzynie i zobaczyć czy wywali błędy. Jeżeli nie to faktycznie może być LPG do sprawdzenia. To, że instalacja jest świeża nie wyklucza awarii np. wtryskiwacza gazu.

Link to comment
Share on other sites

42 minuty temu, Tomasz_555 napisał:

Nie, jeżeli masz oszukany system trickiem elektrycznym to nie jest on powodem problemów. Ten trick sprawia, że komputer widzi te elementy sprawne. Zresztą gdyby widział je jako niesprawne to zarówno pompa jak i zawór mają swoje osobne kody błędów. To, że komuś też zapalał się check i migał Cruise nie oznacza zawsze tego samego problemu. Po to są przecież kody usterek aby wskazać te elementy, które nie funkcjonują prawidłowo.

 

Z tego co kojarzę błąd sondy lambda zawsze jest sygnalizowany kontrolką check engine. Nawet jeżeli tylko grzałka nie działa. U mnie kiedyś padła grzałka w sondzie i świecił check. Uboga mieszanka też powinna być z checkiem. Może faktycznie masz spaloną żarówkę w zegarach ?

Może spróbuj pojeździć na benzynie i zobaczyć czy wywali błędy. Jeżeli nie to faktycznie może być LPG do sprawdzenia. To, że instalacja jest świeża nie wyklucza awarii np. wtryskiwacza gazu.

Żarówki są ok (nawet nowe), zresztą po przekręceniu kluczyka świeca, po odpaleniu silnika check engine gaśnie, więc jest ok. Zacząłem właśnie jeździć na benzynie i zobaczę o gdzie jest problem, chociaż wpadł mi do głowy pomysł aby przełożyć wtryskiwacz gazu z cylindra 1 (tam gdzie łapie mi błąd) na cylindrer nr 2 i zobaczyć czy będzie inny kod (bo może to rzeczywiście kwestia regulacji, a może któryś z wtryskiwaczy jest walnięty), tak czy siak jak ogarnę to napiszę Co i jak

Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, halinka napisał:

chociaż wpadł mi do głowy pomysł aby przełożyć wtryskiwacz gazu z cylindra 1 (tam gdzie łapie mi błąd) na cylindrer nr 2 i zobaczyć czy będzie inny kod

 

na każdym banku masz po 2 wtryskiwacze, skąd pewność że to na cylindrze 1 jest problem? zabierasz się za to jak pies za jeża, zamiast podjechać do kumatego gazownika a jeśli to jest świeża instalacja z gwarancją, to podjechać tam gdzie to było montowane i sprawdzić tą instalacje pod obciążeniem z sondą AFR wetkniętą w wydech, czy wydala a tak to będziesz szukał, zamieniał, kupował.

Link to comment
Share on other sites

Spokojnie Panowie, to że instalacja jest świeża, nie oznacza że jest ma gwarancji, a przynajmniej handlarz nie udostępnił mi dokumentów (więc nawet nie wiem.kto montował).

Mam takiego gazownika, ale dosyć daleko ode mnie, i muszę pozostawić pojazd na dzień lub dwa, a obecnie nie bardzo mi to na rękę. 

 

Pocieszający jest tylko fakt, że forek był na FV, zatem jak się już uporam z niektórymi usterkami, które teraz wychodzą to wystąpię o rękojmię do sprzedawcy, handlarzyny

 

Dzięki za sugestie z tą elektryką i bankami, rzeczywiście najlepiej będzie jak zrobi to profesjonalista

Link to comment
Share on other sites

On 3/9/2020 at 9:15 PM, aplam13 said:

Podobno to coś z katalizatorem ale głowy nie dam za to, gdzieś mi tak świta, ale to też może być coś innego jeszcze;)

On 3/9/2020 at 9:40 PM, Teddy26 said:

Mrugający tempomat + check oznaczał u mnie uszkodzenie pierwszej sondy. Sprawdziłeś czy masz w zegarach wszystkie żaróweczki? :ph34r:

Hej. 

Ja miałem dokładnie taki sam problem w moim MY2006 2.0R

Edited by olkoslawski
poprawka quote
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, olkoslawski napisał:

Hej. 

Ja miałem dokładnie taki sam problem w moim MY2006 2.0R

a u mnie też mrugał cruise i check, wcale nie było to związane z katem czy sondami a była to błahostka. Ludzie to że mruga choinka na desce, znaczy tylko tyle że trzeba sczytać błędy, które mogą naprowadzić na problem ale nie muszą, usunąć usterkę, skasować błędy i cieszyć się jazda.

 

image.thumb.png.b7ac801f7345cb24be65b8df00e678d4.png

 

 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...