halinka Opublikowano 9 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2020 Kupiłem forka w automacie, i ma coś takiego, że czasem zaczyna migać tempomat (po odpaleniu). Nie można go wyłączyć / włączyć. W pamięci ECU nie ma zapisanych żadnych błędów. Lampka silniczka w tym czasie się nie podświetla. Występuje to od czasu do czasu. Gdy wszystko jest ok to t mpomat działa normalnie. Miał ktoś taki przypadek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aplam13 Opublikowano 9 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2020 2 godziny temu, halinka napisał: Kupiłem forka w automacie, i ma coś takiego, że czasem zaczyna migać tempomat (po odpaleniu). Nie można go wyłączyć / włączyć. W pamięci ECU nie ma zapisanych żadnych błędów. Lampka silniczka w tym czasie się nie podświetla. Występuje to od czasu do czasu. Gdy wszystko jest ok to t mpomat działa normalnie. Miał ktoś taki przypadek ? Podobno to coś z katalizatorem ale głowy nie dam za to, gdzieś mi tak świta, ale to też może być coś innego jeszcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teddy26 Opublikowano 9 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2020 2 godziny temu, halinka napisał: Kupiłem forka w automacie, i ma coś takiego, że czasem zaczyna migać tempomat (po odpaleniu). Nie można go wyłączyć / włączyć. W pamięci ECU nie ma zapisanych żadnych błędów. Lampka silniczka w tym czasie się nie podświetla. Występuje to od czasu do czasu. Gdy wszystko jest ok to t mpomat działa normalnie. Miał ktoś taki przypadek ? Mrugający tempomat + check oznaczał u mnie uszkodzenie pierwszej sondy. Sprawdziłeś czy masz w zegarach wszystkie żaróweczki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 9 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2020 Serwisówka mówi, że jeżeli nie świeci się check engine, a miga Cruise to należy sprawdzić: 1. Przełącznik tempomatu 2. Włącznik świateł stop (pod pedałem hamulca) 3. Przełącznik biegu neutral (automat) - nie mam pojęcia gdzie zlokalizowany. 4. Czujnik prędkości pojazdu - to chyba w skrzyni biegów Zaczął bym od sprawdzenia czy w sytuacji jak odpalasz auto i miga cruise to czy nie świecą się stale światła stop. Jeżeli się nie świecą to czy świecą się jak wciśniesz hamulec. Może kończy się włącznik pod pedałem i przykładowo nie wraca jak puścisz hamulec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
halinka Opublikowano 9 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2020 (edytowane) Godzinę temu, Tomasz_555 napisał: Godzinę temu, Tomasz_555 napisał: Serwisówka mówi, że jeżeli nie świeci się check engine, a miga Cruise to należy sprawdzić: 1. Przełącznik tempomatu 2. Włącznik świateł stop (pod pedałem hamulca) 3. Przełącznik biegu neutral (automat) - nie mam pojęcia gdzie zlokalizowany. 4. Czujnik prędkości pojazdu - to chyba w skrzyni biegów Zaczął bym od sprawdzenia czy w sytuacji jak odpalasz auto i miga cruise to czy nie świecą się stale światła stop. Jeżeli się nie świecą to czy świecą się jak wciśniesz hamulec. Może kończy się włącznik pod pedałem i przykładowo nie wraca jak puścisz hamulec. Dzięki za wskazówkę, jak znów zacznie migać to zweryfikuję, nie mniej jednak pedał hamulca dziwnie działa ( inaczej niż w LGT AT, które miałem przed forkiem) Jak ogarnę to napiszę Edytowane 9 Marca 2020 przez halinka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
halinka Opublikowano 9 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2020 (edytowane) Godzinę temu, Teddy26 napisał: Mrugający tempomat + check oznaczał u mnie uszkodzenie pierwszej sondy. Sprawdziłeś czy masz w zegarach wszystkie żaróweczki? Mam kpl nowych, jak kupiłem to pół licznika nie działało i brakowało żarówki od przednich przeciwmgielnych, uzupełniłem na nowe o teraz jest ok (Z tym, że po załączeniu przednich przeciwmgielnych nadal nie świeci na liczniku, ale nad tym.sie jeszcze nie skupiałem) Edytowane 9 Marca 2020 przez halinka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
halinka Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2020 (edytowane) Odgrzewam temat, po miesiącu eksploatacji nowego nabytku i przejechanie ponad 1kkm, Dwa razy wywalił błąd P841 (jak dobrze zapamiętałem, coś z przełącznikiem pomiędzy P a N w automacie), wykasowałem i spokój z tym błędem. Teraz na zmianę wywala P171 "Mieszanka paliwowo-powietrzna zasilająca blok cylindrów nr 1 za uboga" Oraz P0030 "Obwód grzałki sondy lambda (blok cylindrów nr 1, sonda nr 1) wadliwe działanie. Błędy objawiają się miganiem kontrolki tempomatu i tylko tyle. W tym czasie nie wyświetla się lampka z chęci engine. Pojazd zachowuje się normalnie, poza kontrolką nic mu nie dolega.... W tym pojeździe poprzedni właściciel zamontował LPG, LPG jest nowe i ma 1 rok. Wcześniej nie jeździł na LPG. Od czego sugerujecie próbę naprawy tego stanu ? Szukać jakiegoś szpecą od LPG aby próbować regulować LPG? Czy może zacząć od wymiany sondy ? A może zupełnie coś innego? Chętnie wysłucham pomysłów ludzi bardziej doświadczonych Pozdrawiam Edytowane 3 Kwietnia 2020 przez halinka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2020 11 minut temu, halinka napisał: Dwa razy wywalił błąd P841 (jak dobrze zapamiętałem, coś z przełącznikiem pomiędzy P a N w automacie), wykasowałem i spokój z tym błędem. Teraz na zmianę wywala P171 "Mieszanka paliwowo-powietrzna zasilająca blok cylindrów nr 1 za uboga" Oraz P0030 "Obwód grzałki sondy lambda (blok cylindrów nr 1, sonda nr 1) wadliwe działanie. Błędy objawiają się miganiem kontrolki tempomatu i tylko tyle. W tym czasie nie wyświetla się lampka z chęci engine. pewny jesteś że to błąd P0841? Bo to błąd czujnika ciśnienia oleju w ASB P0171 cały dolot jest szczelny? Nie ciągnie lewego powietrza? P0030 sprawdź miernikiem czy obwód grzałki przy samej sondzie jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
halinka Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2020 (edytowane) 43 minuty temu, lutek34 napisał: pewny jesteś że to błąd P0841? Bo to błąd czujnika ciśnienia oleju w ASB P0171 cały dolot jest szczelny? Nie ciągnie lewego powietrza? P0030 sprawdź miernikiem czy obwód grzałki przy samej sondzie jest OK. 1. kodu nie jestem pewny, ale co do treści to już tak (nie zapisałem sobie kodu do sprawdzenia) 2. czy dolot jest szczelny, trudno powiedzieć (w sumie wymieniałem mu filtr powietrza z 200km temu, muszę sprawdzić czy dobrze złożyłem) 3. zweryfikuje obwód grzałki zapomniałem dodać, że objawy (P0171, P0030) pojawiły się po mocnej jeździe i kręceniu obrotów do 5-6 tyś, ogólnie pojazd jest głośny w środku, na razie wiąże to z chińskimi zimówkami (na takich go kupiłem, zmieniać na letnie będę po świętach ) i prawdopodobnie najtańszym zamiennikiem wydechu Edytowane 3 Kwietnia 2020 przez halinka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2020 1 minutę temu, halinka napisał: zapomniałem dodać, że objawy (P0171, P0030) pojawiły się po mocnej jeździe i kręceniu obrotów do 5-6 tyś, jazda na LPG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
halinka Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2020 tak na LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2020 6 minut temu, halinka napisał: tak na LPG jeśli faktycznie go bytowałeś przez dłuższy czas, a instalacja LPG nie wydala to może być przyczyna ubogiej mieszanki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
halinka Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2020 30 -40 minut bo musiałem szybciej się przemieścić czyli sugestia aby sprawdzić LPG ? (tak naprawdę pomimo, że jest roczna to nic po niej nie wiem ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Tak by to wskazywało, przy butowaniu sonda jest rozgrzana, więc brak grzałki nie powinien wpływać na wskazania sondy. Ale najlepiej wpierw sprawdzić co się dzieje z grzałką sondy, po usunięciu tej usterki podjechać na regulację LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
halinka Opublikowano 6 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2020 A więc ciąg dalszy, po kontynuowaniu jazdy, sprawdzeniu poprawności sondy, nadal wywala mi co 100-300km błąd P0171, aktualne spalanie od tankowania do tankowania (na 100km) to 14,45l. Silnik 2.0 o mocy 158KM Iść w zaparte o regulować względnie nowe LPG czy szukać drobnych chochlików gdzie indziej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 W dniu 6.04.2020 o 20:07, halinka napisał: sprawdzeniu poprawności sondy, jeżeli jesteś pewien że sonda działa poprawnie i nadal wywala P0171 na LPG, to instalacja do przeglądnięcia i regulacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 12 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2020 W swoim poprzednim Forku SG, tez mi się zdarzała podobna sytuacja i zdaje się podobny błąd. Problem leżał w zaworach powietrza wtórnego oraz w silniczku powietrza wtórnego który się zatarł. Po rozebraniu zaworów powietrza wtórnego które tylko Funkcjonują przy pierwszych minutach silnika, okazało się , że nadają się tylko do wymiany bo były w tak kiepskim stanie. Po wymianie zaworków, które do tanich nienależały i wspomnianego silniczka, temat znikł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
halinka Opublikowano 12 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2020 Hmm no u mnie jest to padnięte i przez poprzedniego właściciela ominięte za pomocą potencjometru. Czyli lepiej zacząć od naprawy tego elementu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 W dniu 12.04.2020 o 07:54, halinka napisał: Hmm no u mnie jest to padnięte i przez poprzedniego właściciela ominięte za pomocą potencjometru. Czyli lepiej zacząć od naprawy tego elementu ? Nie, jeżeli masz oszukany system trickiem elektrycznym to nie jest on powodem problemów. Ten trick sprawia, że komputer widzi te elementy sprawne. Zresztą gdyby widział je jako niesprawne to zarówno pompa jak i zawór mają swoje osobne kody błędów. To, że komuś też zapalał się check i migał Cruise nie oznacza zawsze tego samego problemu. Po to są przecież kody usterek aby wskazać te elementy, które nie funkcjonują prawidłowo. Z tego co kojarzę błąd sondy lambda zawsze jest sygnalizowany kontrolką check engine. Nawet jeżeli tylko grzałka nie działa. U mnie kiedyś padła grzałka w sondzie i świecił check. Uboga mieszanka też powinna być z checkiem. Może faktycznie masz spaloną żarówkę w zegarach ? Może spróbuj pojeździć na benzynie i zobaczyć czy wywali błędy. Jeżeli nie to faktycznie może być LPG do sprawdzenia. To, że instalacja jest świeża nie wyklucza awarii np. wtryskiwacza gazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
halinka Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 42 minuty temu, Tomasz_555 napisał: Nie, jeżeli masz oszukany system trickiem elektrycznym to nie jest on powodem problemów. Ten trick sprawia, że komputer widzi te elementy sprawne. Zresztą gdyby widział je jako niesprawne to zarówno pompa jak i zawór mają swoje osobne kody błędów. To, że komuś też zapalał się check i migał Cruise nie oznacza zawsze tego samego problemu. Po to są przecież kody usterek aby wskazać te elementy, które nie funkcjonują prawidłowo. Z tego co kojarzę błąd sondy lambda zawsze jest sygnalizowany kontrolką check engine. Nawet jeżeli tylko grzałka nie działa. U mnie kiedyś padła grzałka w sondzie i świecił check. Uboga mieszanka też powinna być z checkiem. Może faktycznie masz spaloną żarówkę w zegarach ? Może spróbuj pojeździć na benzynie i zobaczyć czy wywali błędy. Jeżeli nie to faktycznie może być LPG do sprawdzenia. To, że instalacja jest świeża nie wyklucza awarii np. wtryskiwacza gazu. Żarówki są ok (nawet nowe), zresztą po przekręceniu kluczyka świeca, po odpaleniu silnika check engine gaśnie, więc jest ok. Zacząłem właśnie jeździć na benzynie i zobaczę o gdzie jest problem, chociaż wpadł mi do głowy pomysł aby przełożyć wtryskiwacz gazu z cylindra 1 (tam gdzie łapie mi błąd) na cylindrer nr 2 i zobaczyć czy będzie inny kod (bo może to rzeczywiście kwestia regulacji, a może któryś z wtryskiwaczy jest walnięty), tak czy siak jak ogarnę to napiszę Co i jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norweski_Pacjent Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 @halinka bez sensu grzebanie przy tym skoro instalacja jest w miarę świeża. Niech ci co ja instalowali ja sprawdzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 19 minut temu, halinka napisał: chociaż wpadł mi do głowy pomysł aby przełożyć wtryskiwacz gazu z cylindra 1 (tam gdzie łapie mi błąd) na cylindrer nr 2 i zobaczyć czy będzie inny kod na każdym banku masz po 2 wtryskiwacze, skąd pewność że to na cylindrze 1 jest problem? zabierasz się za to jak pies za jeża, zamiast podjechać do kumatego gazownika a jeśli to jest świeża instalacja z gwarancją, to podjechać tam gdzie to było montowane i sprawdzić tą instalacje pod obciążeniem z sondą AFR wetkniętą w wydech, czy wydala a tak to będziesz szukał, zamieniał, kupował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
halinka Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Spokojnie Panowie, to że instalacja jest świeża, nie oznacza że jest ma gwarancji, a przynajmniej handlarz nie udostępnił mi dokumentów (więc nawet nie wiem.kto montował). Mam takiego gazownika, ale dosyć daleko ode mnie, i muszę pozostawić pojazd na dzień lub dwa, a obecnie nie bardzo mi to na rękę. Pocieszający jest tylko fakt, że forek był na FV, zatem jak się już uporam z niektórymi usterkami, które teraz wychodzą to wystąpię o rękojmię do sprzedawcy, handlarzyny Dzięki za sugestie z tą elektryką i bankami, rzeczywiście najlepiej będzie jak zrobi to profesjonalista Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olkoslawski Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 (edytowane) On 3/9/2020 at 9:15 PM, aplam13 said: Podobno to coś z katalizatorem ale głowy nie dam za to, gdzieś mi tak świta, ale to też może być coś innego jeszcze On 3/9/2020 at 9:40 PM, Teddy26 said: Mrugający tempomat + check oznaczał u mnie uszkodzenie pierwszej sondy. Sprawdziłeś czy masz w zegarach wszystkie żaróweczki? Hej. Ja miałem dokładnie taki sam problem w moim MY2006 2.0R Edytowane 14 Kwietnia 2020 przez olkoslawski poprawka quote Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Godzinę temu, olkoslawski napisał: Hej. Ja miałem dokładnie taki sam problem w moim MY2006 2.0R a u mnie też mrugał cruise i check, wcale nie było to związane z katem czy sondami a była to błahostka. Ludzie to że mruga choinka na desce, znaczy tylko tyle że trzeba sczytać błędy, które mogą naprowadzić na problem ale nie muszą, usunąć usterkę, skasować błędy i cieszyć się jazda. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się