Jump to content
Artur9218

Błąd czujnika położenia wałka i wysokie obroty po remoncie

Recommended Posts

Witam

Mam pewien problem. Niedawno skończyłem remont silnika w swojej imprezie 97r 2.0 Turbo. Silnik odpalił ładnie bez żadnych problemów i przy jazdach próbnych tez nie miałem żadnych zastrzeżeń, tylko od samego początku palił się check i silnik na zimnym cały czas trzymał 2tyś obr, po rozgrzaniu spadaly do 1500-1600obr. Po wymruganiu chcecka okazało się że to czujnik położenia wałka rozrządu. Odrazu po tym wyczyściłem obie kostki (tą od samego czujnika i zbiorczą od całej wiązki która jest na kolektorze), objaw nie ustąpił wiec wymieniłem czujnik na nowy lecz dalej jest tak samo. Sprawdzałem także miernikiem czy jest połączenie miedzy kostkami i oporność na obu czujnikach. Znalazłem temat na forum gdzie mówili że może być to przez źle ustawiony rozrząd. Sprawdziłem cale ustawienie rozrządu, ustawiałem na znaki, liczyłem zęby na pasku i jest ustawiony tak jak być powinien. Znalazłem tez pewien temat gdzie mówili że przy planowaniu głowic zmienia się ustawienie rozrządu, u mnie były planowane obie głowice i blok po obu stronach, ale wydaje mi się że to nie jest ten problem ponieważ rozrząd zgrywa się idealnie i auto jeździ tez bardzo dobrze. Już nie wiem co dalej sprawdzać i gdzie szukać problemu.

Za odpowiedzi z góry dziękuję

 

Jeśli jest coś źle to przepraszam i proszę o poprawienie, to mój pierwszy post.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wszystkie podciśnienia są szczelne? dolot szczelny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę ze tak, nie sprawdzałem tego drugi raz ale jeszcze jutro zobaczę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam że samochód bez silnika stał prawie rok pod chmurką

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dolot szczelny, sprawdziłem wszystko jeszcze raz i nie mam pojecia gdzie dalej szukac. Wydaje mi sie ze to nie ma żadnego powiazania ze soba, ale czy jest mozliwosc ze wywalilo ten bład przez sonde lambda? Wiem że sonda jest nie sprawna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdź czujnik położenia przepustnicy jakie pokazuje napięcia  i czy jest dobrze ustawiony od niego zależą tez wolne obroty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...