Jump to content

DPF - czy regenerować prewencyjnie ?


Malicki Andrzej
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Subaru Forester Diesel 2011 przebieg 150k km.

 

Za kilka dni "wyjeżdża" na dłużej za granicę.

 

Czy jest sens, aby "prewencyjnie" zregenerować DPF ? W Skandynawii ta usługa kosztuje pewnie majątek a samochód ma już trochę przejechane, więc awaria DPF jest prawdopodobna.

 

Proszę o opinie:)

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Malicki Andrzej napisał:

"prewencyjnie" zregenerować DPF

 

 

mozesz najpierw kupic obd2bt i program torque razem zaplacisz 50-60zlotych

sprawdzisz ile masz popiolu i jak wyglada wypalanie dpf i wtedy podejmiesz decyzje

wszystko masz opisane w temacie 'sbd i torque' w ogolnych

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

Link to comment
Share on other sites

49 minut temu, Urabus napisał:

 

We wstępniaku do najnowszego wydania Magazynu Plejady @Dyrekcja odpowiada właśnie na to pytanie ;) 

 

https://issuu.com/magazynplejady/docs/plejady_nr88-2020/2

 

Przyjacielu. Tylko ja nie chcę wycinać tylko prewencyjnie oddać do regeneracji, czyli doprowadzić do stanu NOWY.

 

Czytaj, zrozum, potem komentuj.....

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, Malicki Andrzej napisał:

"prewencyjnie"

 

6 minut temu, Malicki Andrzej napisał:

prewencyjnie


Nie wiedziałem co znaczy prewencyjnie w cudzysłowach... ale skoro to samo co bez to spoko ;) 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

ja zabieg taki zrobiłem przy przebiegu 175k km + 75%ASH.

Po odebraniu z płukania wyszło na to że mój DPF nawet nie był zapchany w 50%...

Moim zdaniem póki nic głupiego się nie dzieje z nim i NIE masz świecącej kontrolki od DPF to nie musisz się tym przejmować - zwłaszcza że będzie pewnie jechać teraz długo na trasie... 

Osobiście uznaję że w ten sposób wydałem około 700 PLN -> wolałbym za to pojechać 3 razy nad morze czy w góry...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Nargond napisał:

ja zabieg taki zrobiłem przy przebiegu 175k km + 75%ASH.

Po odebraniu z płukania wyszło na to że mój DPF nawet nie był zapchany w 50%...

Moim zdaniem póki nic głupiego się nie dzieje z nim i NIE masz świecącej kontrolki od DPF to nie musisz się tym przejmować - zwłaszcza że będzie pewnie jechać teraz długo na trasie... 

Osobiście uznaję że w ten sposób wydałem około 700 PLN -> wolałbym za to pojechać 3 razy nad morze czy w góry...

 

Też mi sie tak wydaje, że niepotrzebnie i na zapas nie ma co grzebać, jak nie ma żadnych świecących lampek

Edited by radiolog
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...