Jump to content
Dzik44

Forester SJ - chlapacze, czy się sprawdzają..

Recommended Posts

Pytanie do kolegów którzy mają zamontowane chlapacze w swoich Foresterach.., czy się sprawdzają..?

O ile (w przybliżeniu) % mogą ograniczać osadzanie błota na bokach i tyle auta..?

Zastanawiam się nad montażem czegoś takiego 

https://allegro.pl/oferta/subaru-forester-2013-2019-chlapacze-8955217646?bi_s=ads&bi_m=showitem%3Aactive&bi_c=YjEyYTZlZGItNDIxMC00NGU5LWFjZWYtZDQ3NzU4MjNiYTQwAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=7657c0a0-f96e-4194-917d-2d96770d7af6

Ale nie wiem jak to się sprawdzi.., a ostatnio jak żona wraca Forkiem z pracy i jest mokro to boki i tył są jednak mocno ochlapane i dla tego rozważam zakup i montaż..

Wielkie dzięki za wszystkie opinie.:)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Sprawdzają się, nie znam % ale auto wygląda lepiej i nie wychlapuje fontanny jadąc po mokrym. Te z linku to wypisz wymaluj identyczne z tymi, które kupiłem na znanym chińskim ... za niecałe 30 USD:OO:.

Edited by gourmet
..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedys kupiłem chlapacze ori, bardzo podobne do tych z linka, zdjąłem je po jakimś czasie(chyba po 2 , czy 3 tygodniach)

Nic się nie poprawiło, kupiłem drogie RallyArmor I te poprawiły sytuację, zresztą wkleiłem ich zdjęcie na moim samochodzie.

W poście z 8 maja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, widziałem.., na pewno się ok, ale trochę nie do końca mi się takie długie "fartuchy" widzą.. No i cena trochę jak za chlapacze jest wygórowana..

Ale jeszcze nie zdecydowałem i biję się z myślami..:mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziku, mam też te z linka. Poprawiają optycznie wygląd auta. Po za tym niczego innego nie poprawiają.

Takie dlugie może by coś dały, sle urwiesz je przy pierwszym cofaniu pod krawężnik. To znaczy parkowaniu tyłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Czyli co, jak zamontuję to poprawię sobie samopoczucie ;) (i wygląd Forka...) za 250 zł i nic więcej..?

Miałki .., naprawdę zupełnie nic nie zbierają..?

 

Edited by Dzik44

Share this post


Link to post
Share on other sites

te z linka wyglądają OK,

mamy ten PCV wymysł zamontowany  w FXT od dawna i nie bardzo wyobrażamy sobie bez nich dalszą jazdę ...

duży + za to, że nie zawadzają przy pokonywaniu każdego krawężnika, chronią przed błotkiem i nie tylko...

rekomendacja ukierunkowana na zakup

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

jeśli nie zamierzasz wjezdzac w głebszy teren (duza ilosc blota, wieksze kamienie i glina) to beda ok

ale jesli chcialbys pomeczyc mocniej w terenie to odpusc (te tylne potrafia wyrwac zderzak z zaczepow - na ktorys subariadach wyrywaly ;) )

ja w swoim zastanawialem sie nad kupnem i montazem ale po weekendowym wypadzie w Suwalszczyzne gdzie bylo w ciul gliny tylko bym wyrzucil kase w bloto albo gline :) 

Edited by _akir_
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Dzik44 napisał:

Czyli co, jak zamontuję to poprawię sobie samopoczucie ;) (i wygląd Forka...) za 250 zł i nic więcej..?

Miałki .., naprawdę zupełnie nic nie zbierają..?

 

No dobra, trochę zbierają:) Kup je i bedżiesz obserwowal. I podzielisz się na Forum

czy spełniają. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
7 godzin temu, Dzik44 napisał:

Czyli co, jak zamontuję to poprawię sobie samopoczucie ;) (i wygląd Forka...) za 250 zł i nic więcej..?

Miałki .., naprawdę zupełnie nic nie zbierają..?

 

@Dzik44 te chlapacze pomogą w tym o czym piszesz. Są wykonane z elastycznego tworzywa i są wystarczająco daleko od gruntu i kół, aby się nie urywały. W offroad i tak to auto nie pojedzie, a taki lajtowy to po prostu bedziesz uważał na nie, a przed obryzgiwaniem auta błotem na pweno ochronią.

Zastanawiam sie nad podobnym rozwiazaniem do naszego Wranglera więc w zasadzie jestem w temacie. Po prostu w terenie auto bardzo sie brudzi i to że fajnie później wygląda  się już znudziło. Ryzyko widzę jedno - przy cofaniu gdy auto grzęźnie w piachu lub błocie, koło najedzie na nie i pozamiatane. Natomiast dalej myślę o czymś autorskim i krótszym. Uważam że ten problem w każdym aucie wyglada podobnie, z tym, że w cywilnych autach chlapacze nie sa tak narażone na wyrwanie. Moja rekomendacja - kupuj, szczerze do Forestera bym wziął, tyle,że akurat nie uważam aby się syfił, no chyba, że nasz punkt wudzenia się już zmienił...

received_239994530373022.jpeg

Edited by mechanik
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Godzinę temu, mechanik napisał:

W offroad i tak to auto nie pojedzie,

W off road to chyba najlepiej traktorem, prawda? Tylko jakimś lekkim żeby w tym błocku też nie ugrzązł.

Edited by Miałki
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Miałki napisał:

No dobra, trochę zbierają:) Kup je i bedżiesz obserwowal. I podzielisz się na Forum

czy spełniają. 

Tak też zrobię.., już zamówione..;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, mechanik napisał:

received_239994530373022.jpeg

Edytowane 5 godzin temu przez mechanik

Ale czad...B)

Jak bym wrócił Foresterem do domu w takim stanie to bym musiał chyba "w nagrodę.." spać w lesie albo samochodzie..;)

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam Rallyarmory UR, długie i elastyczne, nawet przy dużym mrozie. Wiele razy babrały się w błocie, koleinach, zmarźlinach i nic się im nie stało. Tylko raz urwałem z własnej głupoty o krawężnik przy cofaniu. Ale dwie śrubki i z powrotem na miejscu bez uszkodzeń czegokolwiek. No i zdecydowanie przejmują sporo brudu na siebie. Polecam.

 

PSX_20190710_090146.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Infra napisał:

Ja mam Rallyarmory UR, długie i elastyczne, nawet przy dużym mrozie. Wiele razy babrały się w błocie, koleinach, zmarźlinach i nic się im nie stało. Tylko raz urwałem z własnej głupoty o krawężnik przy cofaniu. Ale dwie śrubki i z powrotem na miejscu bez uszkodzeń czegokolwiek. No i zdecydowanie przejmują sporo brudu na siebie. Polecam.

W/g mnie bardzo nisko je zamontowałeś.., ja osobiście zrobiłbym to z 10 - 12 cm wyżej..

Ale jak kto lubi..;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
7 godzin temu, Miałki napisał:

W off road to chyba najlepiej traktorem, prawda? Tylko jakimś lekkim żeby w tym błocku też nie ugrzązł.

Po prostu terenówką z blokadami, windą, z kolami na M/T powyżej 33''.

A traktor nie musi byc wcale lekki ;)

maxresdefault.jpg

Edited by mechanik

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Dzik44 napisał:

W/g mnie bardzo nisko je zamontowałeś.., ja osobiście zrobiłbym to z 10 - 12 cm wyżej..

Ale jak kto lubi..;)

Zamontowałem je w fabryczne miejsca przygotowane pod montaż chlapaczy, zgodnie z zaleceniem Rallyarmor. Im wyżej by były tym gorzej spełniałyby swoją funkcję. Tak jak mówiłem, eksploatacja jest bezproblemowa i z korzyściami.

Zdjęcie jak to wygląda "z daleka":

 

PSX_20190710_090327.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

prawda jest taka ze kazdy rodzaj chlapaczy (oem czy taki jak ma @Infra) będzie robić robote

wazne zeby pamietac że się ma te chlapacze - nawet jak zjedziesz z asfaltu w wieksze bloto :) 

ja poczatkowo chcialem u siebie zalozyc zeby to fajnie wygladalo i itp, ale jak pojechalem do lasu i przytarłem tylny zderzak w dole to stwierdzilem ze jednak wole bez :) 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie zgodzę się , oem-owe się nie nadają. Moje chlapacze, dzisiaj zmierzyłem są od ziemi 16 cm , przy tylnym kole i 13 cm przy przednim kole.I nie widzę problemu by urwać zderzak przy normalnej miejskiej jeżdzie, a nawet lekkim terenie. Są wiotkie i się poddadzą przy przeszkodzie ,i tak jak pisał przedmówca, trzeba pamiętać ,że się je ma  .

Zgadza się, że cena jest z kosmosu za 2 kawałki gumy , kilka  spinek i blaszek, ale u mnie to sie sprawdza .Oryginalne oem-owe leżą na półce w garażu ,kasa wydana a efektów brak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, mio1 napisał:

Moje chlapacze, dzisiaj zmierzyłem są od ziemi 16 cm , przy tylnym kole i 13 cm przy przednim kolei. I nie widzę problemu by urwać zderzak przy normalnej miejskiej jeżdzie, a nawet lekkim terenie

 

26 minut temu, mio1 napisał:

Oryginalne oem-owe leżą na półce w garażu ,kasa wydana a efektów brak

To w końcu masz zamontowane te chlapacze, czy leżą bezużyteczne na półce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rallyarmory mam zamontowane, ale przed nimi miałem te plastiki oem-y i te leżą na półce:-)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może i cena Rallyarmorów jest z kosmosu ale jak zaczynasz używać to już wiesz za co zapłaciłeś ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Infra , no ale widzisz jak jest , większość wypowiedzi w tym temacie jednak preferuje OEM-y. Chyba Armory nie podpasowały:-)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, to na pewno kolor im nie pasuje. Te czarne to co innego.:)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem te z allego i musiałem kupić oryginały. Niestety te podróby nie pasują razem z osłonami nadkola (nachodzą na siebie ) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...