Jump to content

Swiece do Legacy IV


CZAJA48
 Share

Recommended Posts

Witam

Jakie świece polecacie ?

Czytałem ze polecają ,,NGK PFR6B,, a ja aktualnie posiadam ,,Denso IK16TT,, (zrobiłem na nich aktualnie 50 000 km i mam już lekkie falowanie obrotów wiec chce je wymienić na nowe. Jeżdżę 35% na 95 i 65% na LPG).

https://www.denso.com/global/en/products-and-services/automotive-service-parts-and-accessories/plug/iridiumtt/productlist.html

NGK ma "Spark gap" 0.8 mm a Denso 1.0 mm.

Producent zaleca 1.0-1.1 mm ale do gazu podobno lepiej używać 0.7-0.8 mm tak wiec chciałem się dowiedzieć czego wy używacie i co polecacie.

Pozdrawiam

 

 

Edited by CZAJA48
Link to comment
Share on other sites

Świece Irydowe/Platynowe mogą mieć mniejszy odstęp od elektrody. różnica w materiale kształt elektrody wpływają na inne zapalanie się mieszanki paliwowo-powietrznej.

Falowanie obrotów może brać się z gorzej wydajności cewki zapłonowej czy przewodów wysokiego napięcia. Jeśli falowanie obrotów bierze się z gorszej iskry jakościowo to na LPG problem będzie się nasilać gdyż w LPG Iskra musi mieć więcej KV aby prawidłowo zapalać mieszankę... Problem szczególnie powinien być widoczny wciskając gaz w podłogę przy niskiej prędkości obrotowej jednak objawy bywają nieraz różne

Link to comment
Share on other sites

U mnie dedykowane NGK za całe 34zł za komplet. Wytrzymują na LPG 2-3lat. Odstęp elektrod 0,7mm. 1mm to za dużo dla gazu, lpg ma większy opór elek. iskra ma trudnij przeskoczyć. Wymieniam jak zaczyna wypadać zapłon. Jedziesz 45km/h na ostatnim biegu i gaz w podłogę, jak szarpnie to świece wymieniam, jak dalej szarpie to kable (tak się teraz skończyło). Co do falowania to przyczyn więcej może być przepustnica, zawory, wtryski, może przeresetować ecu i zrobić procedurę ustawienia obrotów.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.03.2020 o 16:16, cyckocholik napisał:

U mnie dedykowane NGK za całe 34zł za komplet. Wytrzymują na LPG 2-3lat. Odstęp elektrod 0,7mm. 1mm to za dużo dla gazu, lpg ma większy opór elek. iskra ma trudnij przeskoczyć.

Te NGK to jaki model dokładnie ?

Tak zgadza się dla gazu musi być przestrzeń 0.7 a ja mam póki co u siebie 1.0 wiec chce je wymienić pod gas i chce tez sportowe kable kupić ale póki co czytam o tym.

Polecam artykuł o świecach :

https://intercars.pl/poradnik/akumulatory_zarowki/swiece-zaplonowe-czym-sie-kierowac-przy-wyborze/

Polecam artykuł o kablach/przewodach :

https://www.motoria.pl/wiadomosc/przewody-zaplonowe-jak-wybrac-jakie-najlepsze/5200/

Edited by CZAJA48
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, CZAJA48 napisał:

Te NGK to jaki model dokładnie ?

 

NGK V-LINE NR14 BRK6E-11

 

Ale pamiętaj że ja mam 2.0

 

6 godzin temu, CZAJA48 napisał:

Polecam artykuł o kablach/przewodach :

 

No warto powalczyć o minimalizacje strat, gumki na cewkach trytykami pozaciągać, przewody w peszach puścić, smarem miedziowym posmarować. Najprościej by było jak by wypuścili cewki pod LPG o wyższym napięciu. Już dywagowałem czy by nie zasilać cewki wyższym napięciem, ale po wymianie wszystko hula.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.03.2020 o 16:16, cyckocholik napisał:

Wymieniam jak zaczyna wypadać zapłon. Jedziesz 45km/h na ostatnim biegu i gaz w podłogę, jak szarpnie to świece wymieniam,

Próbowałem tego sposobu wczoraj tylko ze przy 45km/h jadę już na 3 biegu gdzie jest ledwo co 2000 obrotów wiec jak wrzucę 5 bieg to raczej na 99% zgaśnie mi silnik bo się udławi.

 

23 godziny temu, Danko napisał:

Ej20f występuje w BiFuelach, więc z gazem od salonu, stad pytanie 

Tak wiem ze były takie modele ale naprawdę jestem ciekawy jaki odstęp zalecają w takim przypadku.

 

Ja mam teraz świece ,,irydowe,, a widzę ze do LPG zalecają ,,platynowe,,

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, CZAJA48 napisał:

Próbowałem tego sposobu wczoraj tylko ze przy 45km/h jadę już na 3 biegu gdzie jest ledwo co 2000 obrotów wiec jak wrzucę 5 bieg to raczej na 99% zgaśnie mi silnik bo się udławi.

Tu chodzi o to żebyś miał tak w okolicach 1000rpm i jak najwyższy bieg. Wtedy dając gaz w podłogę powodujesz wydłużenie czasów otwarcia wtrysków. Jeżeli któryś wtrysk niedomaga to jego niedomaganie przy tak długich czasach jest marginalne i jeżeli wystąpi szarpnięcie to diagnozę trzeba zacząć od świecy -> kable -> cewki. Miesiąc temu u mojej Żony w aucie skończyło się szarpanie po wymianie cewek, i chyba za blisko parkowałem jej auta i subaryna się zaraziła i mnie zaczęło szarpać po wymianie świec dalej to samo, po wymianie kabli problem usunięty. Teraz parkuje dalej od auta Żony.

4 godziny temu, CZAJA48 napisał:

Ja mam teraz świece ,,irydowe,, a widzę ze do LPG zalecają ,,platynowe,,

Nie wiem jaka jest różnica w cenie zwykłe świece VS irydowe/platynowe ja wyszedłem z założenia że jeżeli na zwykłych auto jeździ normalnie to nawet jeżeli ich zużycie ze względu na podtlenek lpg jest szybsze to są one tak tanie że..... na 100 000km zrobionych na lpg teraz założyłem trzeci komplet świec. Kable wytrzymały 50 000km (a były najtańsze).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...