Jump to content
Andrzejesiu

Check Engine, po wymianie sondy nadal pali się kontrolka

Recommended Posts

Witam, posiadam Subaru Impreza z 2005 roku, silnik 2.0, 160KM.

Jakiś czas temu wyświetlił mi się CHECK ENGINE. Po podłączeniu pod komputer, program wywala dwa błędy (widoczne jak na zdjęciach). Mechanik stwierdził, że padła Sonda Lambda(przed katalizatorem), więc po numerze VIN zakupiłem nową sondę, marki Denso pasująca do mojej IMPREZY. Kiedy sonda została wymiona, CHECK faktycznie przestał świecić, ale nie na długo.
Po kilkunastu kilometrach znów zacząć się palić, po ponownym podłączeniu pod komputer, znów wyrzuciło te same błędy co wcześniej. CHECK zaczął również wariować, w takim sensie, że palił się jakiś czas, potem znowu gasł, i tak w kółko.
Dodam również, że stara i nowa sonda była sprawdzana specjalnym przyrządem czy podaje właściwe pomiary. Stara sonda faktycznie była uszkodzona, a nowa podawała odpowiednie parametry.
Błędy również próbowali usuwać, ale nie dało to żadnego efektu.
Żaden mechanik nie potrafi mi podać przyczyny, dlaczego tak właśnie się dzieję.
Spotkał się może ktoś z takim problem albo może wie gdzie szukać przyczyny, żeby CHECK przestał się palić?
Auto jeździ bez zarzutów, nie szarpie, nie zamula itd. więc gdzie może być powód, że CHECK się pali?
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.

IMG_20200229_111324.jpg

IMG_20200229_104727.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

...to wygląda jakby był problem na instalacji, przetarty któryś przewód do sondy, może sama wtyczka nie łączy  albo po prostu sonda nie taka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sonda kupiona została po numerze VIN, nie ma mowy o złej sondzie. Numery OEM też się zgadzały. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiązka pomiędzy sondą a ECU przedzwonione?

Ty tam masz sondę AFR?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taką mam sondę, wysyłam zdjęcie. 

A co do pierwszego pytania, możesz trochę jaśniej, bo nie bardzo kumam o co chodzi :)

Screenshot_20200301-120046.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Andrzejesiu napisał:

A co do pierwszego pytania, możesz trochę jaśniej, bo nie bardzo kumam o co chodzi :)

 

trzeba sprawdzić czy wszystkie 4 żyły biegnące od ECU do tej sondy są drożne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błąd grzałki łatwo sprawdzić.  sprawdzamy na przewodach u mnie w ej202 czarny- czarny to grzałka  jeśli mamy opór w granicach 4-8ohm to grzałka działa. (lepiej nowe części sprawdzić przed montażem bo czasem bywają wadliwe)

 

Te błędy prawdopodobnie oba dotyczą grzałki i braku przejścia ale mogę się mylić.

podejrzana jest sama instalacja wiązka do sondy, błąd ten wyklucza raczej dostawanie się lewego powietrza za przepustnicą czy nie szczelność na kolektorze wydechowym przed bank1 sensor 1.

 

masz silnik ej204? dla tej sondy przynajmniej Denso nie przewiduje zamiennika w postaci sondy uniwersalnej

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, u mnie był ten sam problem, impreza 2003 rocznik. Wywalało co jakiś czas ten sam błąd, co u Ciebie, po czym był kasowany i znowu za jakiś czas się pojawiał. Od czasu, jak wymieniłam jedną przepaloną i jedną juz słabszą żarówkę na kokpicie i problem ustąpił. Brzmi to śmiesznie,może to jakiś głupi przypadek, ale tam chyba było jakieś zwarcie, bo żarówki były czarne. Od tego czasu spokój :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 6.03.2020 o 20:54, zieloo napisał:

Andrzejesiu

ogarnąłeś temat ?

Siema, cały czas szukam gdzie może być problem, ale nadal nie mogę zdiagnozować gdzie tkwi przyczyna 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...