elmot Opublikowano 28 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2020 Nie wiem jak to ująć, ale odnoszę wrażenie, że moje zawieszenie (OBK 2009 H6) jest bardzo miękkie. Owszem, w kilku wątku pojawia się miękkiego zawieszenia w OBK, ale dotyczyło głównie wyższych wersji z US. Porównując do Forka SG czuję sie jak w krążowniku szos. Owszem, w zakrętach nie czuję, żeby buda bardzo sie przechylała, ale jest jakoś tak po „amerykańsku”. W Forku zapomniałem co to progi, tu niestety trzeba mocno zwalniać. W OBK zawias chyba seria (w Forku KYABA) i poza wymienieniem kilku gumowych elementów i łączników nic więcej nie zdiagnozowano. Zastanawiam się teraz, czy ten typ tak ma, czy jednak u mnie jest coś nie halo (ktoś wrzucił bardziej miękkie sprężyny) i czy ew. da się uzyskać jakiś fajny kompromis komfortu i prowadzenia. Przy okazji może podniósłbym go z 1-2 cm, ale też nie wiem, czy przy obecnym zawieszeniu ma to sens (zyskam cm prześwitu i pewnie większe przechyły budy). Być może ktoś przerabiał temat i ma jakieś rady i sugestie, za które z góry dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian Korzekwa Opublikowano 28 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2020 Ja jeżdżę na Bilstein i sprężyny z diesla , prowadzi się super ale każda nie równość i dziura czuć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciuo Opublikowano 28 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2020 (edytowane) No niestety tttm. Tez się zastanawiałem nad sprężynami z diesla. Z tego co patrzyłem katalog lesjofors pokazuje ze przednie maja 14,5mm grubości zwoju i takie same były wg nich stosowane w OBK H6 do połowy 2005. Potem już 14mm czyli cieńsze... a oryginalne amory w OBK dostarcza Kayaba. Edytowane 28 Lutego 2020 przez maciuo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciuo Opublikowano 28 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2020 3 godziny temu, elmot napisał: Nie wiem jak to ująć, ale odnoszę wrażenie, że moje zawieszenie (OBK 2009 H6) jest bardzo miękkie. Owszem, w kilku wątku pojawia się miękkiego zawieszenia w OBK, ale dotyczyło głównie wyższych wersji z US. Porównując do Forka SG czuję sie jak w krążowniku szos. Owszem, w zakrętach nie czuję, żeby buda bardzo sie przechylała, ale jest jakoś tak po „amerykańsku”. W Forku zapomniałem co to progi, tu niestety trzeba mocno zwalniać. W OBK zawias chyba seria (w Forku KYABA) i poza wymienieniem kilku gumowych elementów i łączników nic więcej nie zdiagnozowano. Zastanawiam się teraz, czy ten typ tak ma, czy jednak u mnie jest coś nie halo (ktoś wrzucił bardziej miękkie sprężyny) i czy ew. da się uzyskać jakiś fajny kompromis komfortu i prowadzenia. Przy okazji może podniósłbym go z 1-2 cm, ale też nie wiem, czy przy obecnym zawieszeniu ma to sens (zyskam cm prześwitu i pewnie większe przechyły budy). Być może ktoś przerabiał temat i ma jakieś rady i sugestie, za które z góry dziękuję Wg mnie tez zawias z forka SG był fajniejszy szczególnie fajnie śmigało mi się przez progi zwalniające ale pewnie rozmiar felgi tez robił swoje forek 15 a OBK 17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmot Opublikowano 29 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2020 13 godzin temu, maciuo napisał: Wg mnie tez zawias z forka SG był fajniejszy szczególnie fajnie śmigało mi się przez progi zwalniające ale pewnie rozmiar felgi tez robił swoje forek 15 a OBK 17 No właśnie o te progi mi chodzi Fakt, na OBK mam 17 a na Forku 16 ale z wyższym profilem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 9 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2020 Hmmm chyba mam podobne odczucia. Dopiero co przesiedlam się z SG turbo na OBK 2008 i progi (łagodne), które foresterem leciało się 40 km/h i tylko lekko zakołysało w OBK zawieszenie robi ŁUP (nie wiem czy dobija, chyba nie bo nie czuć tego). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 10 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2020 Panowie , opona o rozmiarze 18" trochę poprawia sytuację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 10 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2020 czyli ile wg. numerologii z plaskaczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 10 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2020 235/45/18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 10 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2020 Ja mam fele 17. Większa felga to mniej gumy i robi się twardo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 11 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2020 8 godzin temu, olej napisał: Większa felga to mniej gumy i robi się twardo. A nie chodzi o to by trochę zniwelować autobusowe fabryczne nastawy zawieszenia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 11 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2020 Twardszą oponą? Na pracę zawieszenia to wpływu mieć nie będzie, na odczucia z jazdy tylko... A czy sprężyny przód tył z dizla mogą poprawić sytuację? Mam najcięższą wersję wśród benzyniaków. Dizel jest pewnie jeszcze cięższy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 11 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2020 według Wikipedii różnicy wielkiej niema... jak jest w rzeczywistości tego niewiem Jeśli chodzi o zawias z tyłu to bardzo istotnym elementem a w zasadzie kluczowym jest działanie amortyzatorów. wstawianie zwykłych amortyzatorów jeśli wozimy czasem trochę gratów w bagażniku to moim zdaniem zły pomysł... Po wstawieniu zawieszenia z OBK do Legacy mam większy prześwit a dodatkowo mam wrażenie że przy większym załadunku samochód mniej pływa pisałem o tym w innym temacie. Jeśli samochód przy wyższych prędkościach prowadzi się mało stabilnie to polecam zrobić porządny przegląd tulei metalowo-gumowych... Z przodu jeśli idziemy w większy owal koła proponuje wymienić tylne tuleje wahacza na pełne. samochód zacznie twardziej wybierać nierówności(również na kierownicy) ale będzie prowadzić się ciut precyzyjniej.(tak jest przynajmniej w VAGach) Z tyłu mamy dużo tulei metalowo-gumowych, wybite tuleje powodują opóźnioną reakcję na skręt przedniej osi... po zakupie mojego subaru jeździłem z rozerwanymi doszczętnie wewnętrznymi tulejami górnych wahaczy z tyłu. wymiana tulei spowodowała poprawę właściwości jezdnych. Nie zgodzę się natomiast z kolegą olej że twardsze koło nie ma wpływu na pracę zawieszenia, moim zdaniem to kluczowy element wpływający na pracę zawieszenia. Wysoki profil powoduje mniejszą pracę układu sprężyna amortyzator a także tuleje metalowo-gumowe wykonują mniejsza i łagodniejszą pracę, opona to taki amortyzator i sprężyna w jednym. Niewiem jak jest w Foresterze ale w zawiasie z OBK mamy wysokie odboje zakres pracy zawieszenia więc nie jest duży.(W Legacy odboje z przodu są krótsze o ok 3cm) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmot Opublikowano 11 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2020 19 minut temu, SubaruLPG napisał: według Wikipedii różnicy wielkiej niema... jak jest w rzeczywistości tego niewiem Jeśli chodzi o zawias z tyłu to bardzo istotnym elementem a w zasadzie kluczowym jest działanie amortyzatorów. wstawianie zwykłych amortyzatorów jeśli wozimy czasem trochę gratów w bagażniku to moim zdaniem zły pomysł... Po wstawieniu zawieszenia z OBK do Legacy mam większy prześwit a dodatkowo mam wrażenie że przy większym załadunku samochód mniej pływa pisałem o tym w innym temacie. Jeśli samochód przy wyższych prędkościach prowadzi się mało stabilnie to polecam zrobić porządny przegląd tulei metalowo-gumowych... Z przodu jeśli idziemy w większy owal koła proponuje wymienić tylne tuleje wahacza na pełne. samochód zacznie twardziej wybierać nierówności(również na kierownicy) ale będzie prowadzić się ciut precyzyjniej.(tak jest przynajmniej w VAGach) Z tyłu mamy dużo tulei metalowo-gumowych, wybite tuleje powodują opóźnioną reakcję na skręt przedniej osi... po zakupie mojego subaru jeździłem z rozerwanymi doszczętnie wewnętrznymi tulejami górnych wahaczy z tyłu. wymiana tulei spowodowała poprawę właściwości jezdnych. Nie zgodzę się natomiast z kolegą olej że twardsze koło nie ma wpływu na pracę zawieszenia, moim zdaniem to kluczowy element wpływający na pracę zawieszenia. Wysoki profil powoduje mniejszą pracę układu sprężyna amortyzator a także tuleje metalowo-gumowe wykonują mniejsza i łagodniejszą pracę, opona to taki amortyzator i sprężyna w jednym. Niewiem jak jest w Foresterze ale w zawiasie z OBK mamy wysokie odboje zakres pracy zawieszenia więc nie jest duży.(W Legacy odboje z przodu są krótsze o ok 3cm) Samochód prowadzi się świetnie, zresztą wymieniałem sporo tulei i łączników, więc wszystko jest tip top. Felga seria, opona standard. Tak teraz myślę, że może po prostu za bardzo przyzwyczaiłem się do Forka i jakieś marudzenie odnośnie miękkości OBK mi się włącza. Teraz pojeździłem nim więcej niż Forkiem i poza zachowaniem na progach i poprzecznych nierównościach bardzo mi spasował. I tak, potwierdzam, im bardziej dopakowany, tym lepiej Na dzień dzisiejszy może delikatnie bym go usztywnił, z naciskiem na delikatnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 12 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2020 Nie do końca miałem to na myśli że duża opona nie robi nic na nierównościach. Tak jest istotnie jak napisał SubaruLPG, większy balon + niższe ciśnienie = komfort na plus. Miałem na myśli odwrotną sytuację. Opona o niskim profilu w miękkim zawieszeniu zrobi na odwrót. Małe dziury będą bardziej twarde, a na dużych zawias i tak dobije. Konwersję SLS na kayabę z tyłu robiłem w forku ale na twardszych sprężynach i jeździ to bardzo dobrze nawet załadowane ludziną pod sufit. W OBK na razie nie chcę tego robić, SLS są zdrowe. Przyszła mi do głowy wymiana sprężyn od cięższej wersji ale z tego co w sieci znalazłem wychodzi mi że dizel wcale nie jest ciżęższy od H6 w wersji VDC... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 12 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2020 7 godzin temu, elmot napisał: Na dzień dzisiejszy może delikatnie bym go usztywnił, z naciskiem na delikatnie. Dlatego proponowałem jedynie zmianę rozmiaru opon bez ingerencji w zawieszenie Osobiście uważam że poliftowy OBK ma spaprane zawieszenie w wersji H6 Jednak przy tak mocnym silniku to może nie od razu Legacy spec B ale w końcu to Subaru i auto powinno lepiej prowadzić się w zakrętach Ale to tylko moja subiektywna ocena... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmot Opublikowano 12 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2020 Może z tymi kołami, to jest jakiś trop. Rzucę okiem na letni set i może wrzuciłbym tam większą felgę z niższym profilem opony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciuo Opublikowano 12 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2020 Sprężyny przód przedlift są grubości 14,5mm (takie same są potem w dieselu) a od połowy 2005 w h6 są już 14mm. Sam mam ochotę przełożyć i sprawdzić czy to coś zmieni... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 12 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2020 (edytowane) We wszystkich wersjach są 14 mm? Znalazłem info że H6 w automacie w wersji wszystko mającej jest cięższe od dizla o 100 kilo ponad. Zmierzyłem i z przodu mam sprężyny 14,5 mm. Edytowane 12 Marca 2020 przez olej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k4mil0 Opublikowano 25 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2020 Panowie mam właśnie dylemat co robić. Odkrylem ostatnio o dziwo podczas podnoszenia auta że mam pęknięte ostatnie uzwojenie dolne w przednim mcpersonie ( h6 2005 ) i klops wolałbym wymienić jedna sztukę na taka sama Ale nie znalazłem w necie takich używek do h6( chodzi o kolory ... mam "plamki" w kolorach od lewej zlotawy i purpurowy, na powyższym uzwojeniu również taka ala purpura) wersję od dizla ktorych w necie sporo w tym miejscu mają kolor biały. Co generalnie oznacza inna twardość Więc pytanie ? Polecacie wymianę 2 szt nowych po katalogu ? Pewnie 14.5 grubość drut? jak tak to jakie sprawdzone? Czy kupić używki 2 szt z dizla ? Dodam że jeździ się obecnie bez zastrzeżeń nie jest za miękko/nisko ... i wolałbym żeby nie było właśnie gorzej . Macie jakiś pomysł? Doświadczenie z wymiana przednich sprężyn? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się