Jump to content
Krystian91

Problem z temperaturą, outback 2.5

Recommended Posts

Witam. Jest to outback 2.5 z LPG w automacie. Kiedyś już poruszałem ten temat, natomiast sprawa sama ucichła na jakiś czas i wszystko było dobrze. Mianowicie, gdy odpalę zimny samochód, tak jak np dzisiaj rano, jadąc normalnie temperatura zaczyna normalnie rosnąć w oczach. Im wyższe obroty tym szybciej. Ogrzewania brak, samochód mimo temperatury na blacie nie przełącza się na gaz. Gdy osiągnie 90 stopni, temperatura spada mniej więcej o połowę, zaczyna chodzić ogrzewanie i przerzuca na LPG. Poziom płynu jest prawidłowy. Jak wróciłem(około 20km), chłodnica była ciepła, węże również. Gdzie może leżeć problem?

Pozdrawiam serdecznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robiłeś test na spaliny w układzie chłodzenia? Na pewno membrana w pracowniku jest ok? Nie masz zapowietrzonego układu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie robiłem testu, gdyż we wrześniu była wymieniana uszczelka pod głowicą. Układ wg mnie nie jest zapowietrzony gdyż na zimnym silniku w chłodnicy jest prawidłowy stan płynu, aczkolwiek przy zapalaniu słuchać takie dziwne zabulgotanie. Która membrana?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie robiłem testu, gdyż we wrześniu była wymieniana uszczelka pod głowicą. Układ wg mnie nie jest zapowietrzony gdyż na zimnym silniku w chłodnicy jest prawidłowy stan płynu, aczkolwiek przy zapalaniu słuchać takie dziwne zabulgotanie. Która membrana?

Jak masz połączony parownik? Jest szeregowo z nagrzewnica czy równolegle? Mi po zrobieniu UPG po krótkim czasie straciło się ogrzewanie. Okazało się że nagrzewnica jest zawalona kamieniem. Płukanie octem z wodą udrożniło ją. Reduktor mam szeregowo, przepływ był na tyle duży, albo na tyle maly że dawało radę ogrzać reduktor ale nagrzewnicy już nie.

 

Możesz jeszcze zakręcić LPG na butli, na pracującym silniku, poczekać aż silnik zgaśnie. Pojeździć tak trochę, jeśli Ci ogrzewanie wróci to reduktor puszcza Ci gaz do układu chłodzenia.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam pojęcia, jestem zielony w tych tematach, myślałem że to coś prostszego. Cóż mam za kilka tys km do zrobienia rozrząd, chyba się umowie wcześniej i przy okazji niech zajmą się tym i szukają przyczyny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i przede wszystkim ogrzewanie wraca. Silnik dogrzewa do 90, leci zimne powietrze, następnie jak osiągnie 90 temperatura spada mniej więcej o połowę i zaczyna auto pracować normalnie, tj Ogrzewanie wraca i silnik przechodzi na LPG. I od tego momentu wszystko działa poprawnie. I jest to tylko wtedy gdy silnik jest po dłuższym postoju, po maksymalnym wystudzeniu, tak jakby na samym początku nie było obiegu wody. Dziwne to jest w każdym razie. Najwcześniej jutro rano sprawdzę czy się to powtórzyło, gdyż autem jeżdżę cały dzień i jeszcze nie było momentu żeby do zera się wystudzil

Edited by Krystian91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź to co Ci napisałem. To możesz zrobić bez wyjazdu do macherów od LPG czy mechanika. Jak zdejmiesz pokrywkę na butli LPG powinno być pokrętło od właśnie zakręcenia gazu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra, spróbuję tak zrobić jak sytuacja się powtórzy, bo teraz jechałem i zachował się prawidłowo. Może czujnik temperatury zaczyna mieć swój kres?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...