Skocz do zawartości

Problem z temperaturą, outback 2.5


Krystian91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jest to outback 2.5 z LPG w automacie. Kiedyś już poruszałem ten temat, natomiast sprawa sama ucichła na jakiś czas i wszystko było dobrze. Mianowicie, gdy odpalę zimny samochód, tak jak np dzisiaj rano, jadąc normalnie temperatura zaczyna normalnie rosnąć w oczach. Im wyższe obroty tym szybciej. Ogrzewania brak, samochód mimo temperatury na blacie nie przełącza się na gaz. Gdy osiągnie 90 stopni, temperatura spada mniej więcej o połowę, zaczyna chodzić ogrzewanie i przerzuca na LPG. Poziom płynu jest prawidłowy. Jak wróciłem(około 20km), chłodnica była ciepła, węże również. Gdzie może leżeć problem?

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robiłem testu, gdyż we wrześniu była wymieniana uszczelka pod głowicą. Układ wg mnie nie jest zapowietrzony gdyż na zimnym silniku w chłodnicy jest prawidłowy stan płynu, aczkolwiek przy zapalaniu słuchać takie dziwne zabulgotanie. Która membrana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robiłem testu, gdyż we wrześniu była wymieniana uszczelka pod głowicą. Układ wg mnie nie jest zapowietrzony gdyż na zimnym silniku w chłodnicy jest prawidłowy stan płynu, aczkolwiek przy zapalaniu słuchać takie dziwne zabulgotanie. Która membrana?

Jak masz połączony parownik? Jest szeregowo z nagrzewnica czy równolegle? Mi po zrobieniu UPG po krótkim czasie straciło się ogrzewanie. Okazało się że nagrzewnica jest zawalona kamieniem. Płukanie octem z wodą udrożniło ją. Reduktor mam szeregowo, przepływ był na tyle duży, albo na tyle maly że dawało radę ogrzać reduktor ale nagrzewnicy już nie.

 

Możesz jeszcze zakręcić LPG na butli, na pracującym silniku, poczekać aż silnik zgaśnie. Pojeździć tak trochę, jeśli Ci ogrzewanie wróci to reduktor puszcza Ci gaz do układu chłodzenia.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i przede wszystkim ogrzewanie wraca. Silnik dogrzewa do 90, leci zimne powietrze, następnie jak osiągnie 90 temperatura spada mniej więcej o połowę i zaczyna auto pracować normalnie, tj Ogrzewanie wraca i silnik przechodzi na LPG. I od tego momentu wszystko działa poprawnie. I jest to tylko wtedy gdy silnik jest po dłuższym postoju, po maksymalnym wystudzeniu, tak jakby na samym początku nie było obiegu wody. Dziwne to jest w każdym razie. Najwcześniej jutro rano sprawdzę czy się to powtórzyło, gdyż autem jeżdżę cały dzień i jeszcze nie było momentu żeby do zera się wystudzil

Edytowane przez Krystian91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...