Krystian91 Opublikowano 28 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2020 Witam. Jest to outback 2.5 z LPG w automacie. Kiedyś już poruszałem ten temat, natomiast sprawa sama ucichła na jakiś czas i wszystko było dobrze. Mianowicie, gdy odpalę zimny samochód, tak jak np dzisiaj rano, jadąc normalnie temperatura zaczyna normalnie rosnąć w oczach. Im wyższe obroty tym szybciej. Ogrzewania brak, samochód mimo temperatury na blacie nie przełącza się na gaz. Gdy osiągnie 90 stopni, temperatura spada mniej więcej o połowę, zaczyna chodzić ogrzewanie i przerzuca na LPG. Poziom płynu jest prawidłowy. Jak wróciłem(około 20km), chłodnica była ciepła, węże również. Gdzie może leżeć problem? Pozdrawiam serdecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xt6 Opublikowano 28 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2020 Robiłeś test na spaliny w układzie chłodzenia? Na pewno membrana w pracowniku jest ok? Nie masz zapowietrzonego układu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krystian91 Opublikowano 28 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2020 Nie robiłem testu, gdyż we wrześniu była wymieniana uszczelka pod głowicą. Układ wg mnie nie jest zapowietrzony gdyż na zimnym silniku w chłodnicy jest prawidłowy stan płynu, aczkolwiek przy zapalaniu słuchać takie dziwne zabulgotanie. Która membrana? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 28 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2020 Nie robiłem testu, gdyż we wrześniu była wymieniana uszczelka pod głowicą. Układ wg mnie nie jest zapowietrzony gdyż na zimnym silniku w chłodnicy jest prawidłowy stan płynu, aczkolwiek przy zapalaniu słuchać takie dziwne zabulgotanie. Która membrana? Jak masz połączony parownik? Jest szeregowo z nagrzewnica czy równolegle? Mi po zrobieniu UPG po krótkim czasie straciło się ogrzewanie. Okazało się że nagrzewnica jest zawalona kamieniem. Płukanie octem z wodą udrożniło ją. Reduktor mam szeregowo, przepływ był na tyle duży, albo na tyle maly że dawało radę ogrzać reduktor ale nagrzewnicy już nie. Możesz jeszcze zakręcić LPG na butli, na pracującym silniku, poczekać aż silnik zgaśnie. Pojeździć tak trochę, jeśli Ci ogrzewanie wróci to reduktor puszcza Ci gaz do układu chłodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krystian91 Opublikowano 28 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2020 Nie mam pojęcia, jestem zielony w tych tematach, myślałem że to coś prostszego. Cóż mam za kilka tys km do zrobienia rozrząd, chyba się umowie wcześniej i przy okazji niech zajmą się tym i szukają przyczyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krystian91 Opublikowano 28 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2020 (edytowane) No i przede wszystkim ogrzewanie wraca. Silnik dogrzewa do 90, leci zimne powietrze, następnie jak osiągnie 90 temperatura spada mniej więcej o połowę i zaczyna auto pracować normalnie, tj Ogrzewanie wraca i silnik przechodzi na LPG. I od tego momentu wszystko działa poprawnie. I jest to tylko wtedy gdy silnik jest po dłuższym postoju, po maksymalnym wystudzeniu, tak jakby na samym początku nie było obiegu wody. Dziwne to jest w każdym razie. Najwcześniej jutro rano sprawdzę czy się to powtórzyło, gdyż autem jeżdżę cały dzień i jeszcze nie było momentu żeby do zera się wystudzil Edytowane 28 Lutego 2020 przez Krystian91 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 28 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2020 Sprawdź to co Ci napisałem. To możesz zrobić bez wyjazdu do macherów od LPG czy mechanika. Jak zdejmiesz pokrywkę na butli LPG powinno być pokrętło od właśnie zakręcenia gazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krystian91 Opublikowano 29 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2020 No dobra, spróbuję tak zrobić jak sytuacja się powtórzy, bo teraz jechałem i zachował się prawidłowo. Może czujnik temperatury zaczyna mieć swój kres? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się