Skocz do zawartości

1998 Subaru Impreza STI type R - pytania przed zakupem


AMI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych Panstwa,

 

do tej pory glownie czytacz od paru lat i do tej pory posiadacz BMW, postanowilem teraz zasmakowac przygody z Subaru.

 

I mam do Was pytanie, jako tych bardziej doswiadczonych - na co zwracac uwage przy zakupie samochodu takiego jak w temacie. Wszelkie uwagi i opinie mile widziane, bo nie chcialbym od samego poczatku popsuc sobie humoru i zabawy z nowym bolidem :)

Przewertowalem szukajka troche watkow - ale zawsze mozna sie dowiedziec czegos nowego.

I nie bede pytal o spalanie :)

Bardziej mnie interesuja inne aspekty uzytkowe, co i jak sprawdzic, na co zwrocic uwage przy zakupie takiego samochodu.

 

A by byc bardziej dokladnym podaje link do samochodu, na ktory ostrze sobie zeby i ktory dzis jade ogladac.

 

http://carzone.ie/usedcars/index.cfm?fu ... rID=661757

 

Pozdrawiam z lewej strony drogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tutaj nie uzyskasz wiele informacji na temat Type R, ponieważ niewielu z nas miało z nimi doczynienia. Popytaj na www.scoobynet.com, lub http://bbs.22b.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi

 

od siebie mogę dodać że powinienieś się upewnić czy jest przystosowana do paliwa 98 oktanowego, bo samochody JDM są mapowane na paliwo 102 oktanowe. Oprócz tego upewnij sie że ma zabezpieczenia antykorozyjne, bo wiele samochodów JDM nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matiemu wskoczyl przecinek i prawidlowy adres strony gdzie sie czegos dowiesz to

 

Scooby net

 

dzieki. I nie szkodzi.

Scooby Net w sumie juz znam - w sensie oczywiscie czytania.

Ale chcialem tutaj zapytac, bo jakos sie pewniej czuje :)

 

Tak czy inaczej zobaczymy co wyjdzie z ogledzin - efektami sie pewnie pochwale pozniej.

 

Co do zabezpieczenia antykorozyjnego - jak to wlasciwie ustalic?

 

A i jedno jeszcze pytanie - na jakim doladowaniu jezdzi normalnie sti?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i jedno jeszcze pytanie - na jakim doladowaniu jezdzi normalnie sti?

1,1 bara

 

Dzieki.

No i wrocilem z ogledzin.

Sprawia wrazenie sympatyczne, jedzie jak dzikie - a ja mam wciaz obawy, bo sie boje, ze cos przegapiam i bedzie lipa :)

Jest jednak jeden problem - przelotowy wydech - brak katalizatora uniemozliwia przejscie NCT (tutejszy przeglad).

Jak wyglada kwestia wstawienia katalizatora w tym bolidzie - przynajmiej na czas przegladu :)

Z tego co mowi obecny wlasciciel, to wydech jest produkcji HKS - trzeba caly wymieniac? czy mozna tylko wstawic katalizator?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AMI mozesz dogadac sie z ziomami od ukladow wydechowych - wstawiasz kat na czas przegladu, nastepnie go zdejmujesz, chowasz w garazu

i jezdzisz :mrgreen:

 

Kupuj !

pozdrw,

Gracowy

 

Latwo powiedziec- a ja tu katusze przezywam, zeby nie wtopic :)

I bede trul dupe :)

W sumie niby nic, ale zawsze jakies detale - wlasnie sobie uswiadomilem, ze jeden boczny migacz jest bialy, a drugi pomaranczowy. Moze nic nie oznaczac, a moze oznaczac przejscia. A prawde mowiac boje sie troche krzywej budy i innych takich historii.

Tak samo nieco dziwnie dla mnie wygladala przy calej konsoli czarnej biala obudowa pokretla do DCCD - ale moze nieslusznie i tak ma byc? Jesli ktos mnie moze naprostowac, to prosze bardzo.

 

Jest jeszcze do obejrzenia kilka egzemplarzy type ra - moze trzeba wziac oddech, obejrzec na spokojnie i najwyzej wrocic raz jeszcze.

 

I nie powiem - korci mnie, zeby dla porownania jeszcze obejrzec Mitsubishi Lancer Evo IV - ale to to juz chyba kompletna egzotyka (i zapewne przyznanie sie do tego tutaj jest pewnego rodzaju faux pas :))

 

Co do katalizatora - moze byc sportowy, moze byc wyjmowany. Bladego pojecia tylko nie mam, czy funkcjonuje to jako osobny element, ktory mozna wymienic bez dlubania calego wydechu?

 

Jedno musze przyznac - przyspiesza jak szalone.

 

Zanosi sie kolejna bezsenna noc :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AMI, katalizator można wstawić do wydechu jako jeden z segmentów (bez długich rur itp) zakończony flanszami, potem wyciągasz katalizator a w jego miejsce wstawiasz tłumik przelotowy albo samą rurę, operacja na kilkanaście minut pracy pod autem (jak już masz wszystko przygotowane). Oczywiście warto zadbać o dobre uszczelnienie całości na złączeniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i jedno jeszcze pytanie - na jakim doladowaniu jezdzi normalnie sti?

1,1 bara

 

Dzieki.

No i wrocilem z ogledzin.

Sprawia wrazenie sympatyczne, jedzie jak dzikie - a ja mam wciaz obawy, bo sie boje, ze cos przegapiam i bedzie lipa :)

Jest jednak jeden problem - przelotowy wydech - brak katalizatora uniemozliwia przejscie NCT (tutejszy przeglad).

Jak wyglada kwestia wstawienia katalizatora w tym bolidzie - przynajmiej na czas przegladu :)

Z tego co mowi obecny wlasciciel, to wydech jest produkcji HKS - trzeba caly wymieniac? czy mozna tylko wstawic katalizator?

 

Pozdrawiam

 

 

sugeruje najpierw pojechac na diagnostykę i sprawdzić czy przypadkiem nie przechodzi analizy spalin, tak jak jest, a potem ewent. kombinować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sugeruje najpierw pojechac na diagnostykę i sprawdzić czy przypadkiem nie przechodzi analizy spalin, tak jak jest, a potem ewent. kombinować

 

Hm... to jest w sumie dosc dobry pomysl.

Tyle, ze w sumie to ogolnie w tutejszych warunkach najlepiej jechac od razu na przeglad.

Albo przejdzie albo nie przejdzie - powiedza dlaczego nie przeszedl. I tylko 50e :)

Tanszej diagnostyki chyba i tak nikt tutaj nie zrobi w tym temacie ;)

 

Bardziej sie boje "przeszlosci" i dopatrzylem sie jeszcze jednej dziwnosci - na zdjeciach z zalaczonego ogloszenia kolektor wydechowy [tfu... oczywiscie, ze dolotowy] jest caly czerwony. W rzeczywistosci juz tak dobrze nie jest - na kolektorze zostaly resztki farby tylko.

I teraz kwestia - czy to mozliwe, zeby farba byla kilka lat i nagle po roku w Irlandii prawie cala zlazla? ;)

Na zdjeciu nie ma tez listwy na krawedzi maski, ktora to listwa jest w rzeczywistosci.

I teraz mam zgadywanke - zanim zadzwonie do goscia i o to zapytam - skad te roznice...

Kupowanie samochodu to bol ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest kolektor ssący a nie wydechowy, i jest to normalne że farba z niego schodzi.

 

Mati, zastnawiające jest to, że auto jest 98, od roku w ie. i kolektor był czerwoniutki jak psi... a teraz jest oblazły. Dziwna by to była farba, która trzyma się osiem lat bez problemów, a w dziewiątym złazi. ;)

 

Myśle że najlepiej zrobisz jak podjedziesz tym samochodem do kogoś kto zna się na Subaru.

 

Niestety nie sprzedają jeszcze Dżanka na wynos. ;>>

 

r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolektorze wydechowym mowisz :roll:

nie czytalem twoich wczesniejszych postow... miales jakies doswiadczenia z subaru, a lepiej z imprezami turbo :?:

jesli nie, to popros kogos kto ma/jezdzil. podejdzie do tematu na chlodno.

 

Po kolei - oczywiscie, ze dolotowy. Nie wiem skad mi sie to urodzilo... mniejsza o to.

Drugie - oczywiscie, ze nie a tym bardziej imprezami turbo.

A z tym doswiadczeniem to moze byc ciezko... dlatego mimo wszystko staram sie podchodzic do tematu na chlodno. I przemyslec z dystansu - inaczej juz pewnie samochod stalby u mnie na parkingu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie sprzedają jeszcze Dżanka na wynos. ;>>

 

r.

 

a to tylko dzanek na calym swiecie zna sie na subaru ?

 

Podejrzewam, ze moze znac sie lepiej niz znaczna czesc tutejszych "rzeznikow" - na ktorych nawet tutersi narzekaja.

 

Nic to - poogladam jeszcze inne egzemplarze, choc pewnie juz raczej type ra - dla porownania i bede myslec. W miedzyczasie sprobuje sie rozejrzec mimo wszystko za jakims warsztatem, gdzie moznaby bolida obadac przed zakupem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugie - oczywiscie, ze nie a tym bardziej imprezami turbo.

no to ogladaj auto z kims, kto wie przynajmniej jak auto jest fabrycznie lakierowane

i nie bedzie mial banana od ucha do ucha, jak auto zacznie przyspieszac.

sam niestety totalnie nie spelniasz w/w. dla wlasnego dobra (probujac uniknac zakupu padliny)

poszukaj kontaktu z kims choc troche siedzacym w temacie.

wiem, wiem... walkujemy znow to samo... ale kupienie zlej imprezy boli prawie jak zly dotyk (cale zycie) :razz: :lol::mrgreen:

 

:wink:

 

[edit] w dublinie jest dobry kierowca testowy subaru :twisted::mrgreen: >> piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...