Skocz do zawartości

Forester SJ - felgi 16 cali


wujaszek_misza

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, poproszę o pomoc we wskazaniu dokładnych parametrów felgi do Forestera SJ 150 km benzyna, ma pracować z oponą 215/70R16.

Chodzi o aluminiową lub stalową

Mam rozbieżne informacje odnośnie odległości śrób od siebie, ET, i otworu wewnętrznego.

 

 

A może ktoś ma na sprzedaż?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, wujaszek_misza napisał:

Cześć, poproszę o pomoc we wskazaniu dokładnych parametrów felgi do Forestera SJ 150 km benzyna, ma pracować z oponą 215/70R16.

Chodzi o aluminiową lub stalową

Mam rozbieżne informacje odnośnie odległości śrób od siebie, ET, i otworu wewnętrznego.

 

 

A może ktoś ma na sprzedaż?

 

PCD 5x100, CB 56,1, ET w zaleznosci od szerokosci felgi - fabryczna wartosc ET dla 7" felgi to chyba 48 (ale wtedy felgi sa dosc mocno schowane w nadkolach)

 

7,5" felga z ET35 bardzo ladnie zapelnia nadkola, polecam - sam mam taki set, tylko R-17

 

oto piekne felgi, powinny bardzo ladnie przypasowac do SJ

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, wujaszek_misza napisał:

7,5 rozumiem, ze to szerokosc felgi. Jak sie to ma do szerokosci opony? Na jakie felgi moge zalozyc opone 215/70R16

 

(z tego co wiem oruginalna ma szerokosc 7 a opona 225)

 

bede wdzieczny za podpowiedz

 

tak, to szerokosc felgi... seryjna 225 opona na 7" feldze wyglada troche jak balon, ale warto miec na uwadze, ze rozne opony maja rozna realna szerokosc

w ideale najlepiej byloby przymierzyc konkretne oponki na konkretne felgi

 

rozumiem, ze te opony 215/70-R16, co chcesz zakladac, to beda AT'ki i Forek bedzie troszke jezdzil w terenie?

w takim przypadku "balonowatosc" opony to raczej plus (trudniej uszkodzic felgi) i radzilbym szukac felg o szerokosc 7" albo nawet 6,5"

 

ja mam oponki 225/60-R17 (nie sa te klasyczne / prawdziwe AT'ki) zalozone na felgi 7,5" ET35 i imho jest idealnie

 

20200225_111507.jpg

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teren jaki planuje pokonywac to piach i zroznicowany teren gdzie wazny jest wiekszy przeswit. Raczej nie woda, nie bloto - chyba, ze bedzie taka koniecznosc. 

 

Nie chce tez zakladac wiekszych opon, gdyz obawiam sie straty momentu obrotowego na kolach (na wiekszych bedzie mu ciezej)

 

napisz prosze jakie masz opony oraz czy podnosiles zawieszenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wujaszek_misza napisał:

(...) napisz prosze jakie masz opony oraz czy podnosiles zawieszenie. 

 

oponki to Viatti AT (made in Russia)

zawieszenia nei podnosilem, dla "spokoju duszy" zalozylem tylko oslony pod silnik, skrzynie i dyfer

 

 

CVT.jpg

front.jpg

rear.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wujaszek_misza napisał:

Napisz prosze czemu „dla spokoju duszy nie podnosiles”? Ja mam taki zamiar i z checia poznam wszystkie za i przeciw. 

 

Nie robilem analizy "za i przeciw" :)

w wiekszosci jezdzimy po twardej nawierzchni, ew. jakis szuterek, fabryczny przeswit jest dla nas wystarczajacy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, eddie_gt4 napisał:

 

PCD 5x100, CB 56,1, ET w zaleznosci od szerokosci felgi - fabryczna wartosc ET dla 7" felgi to chyba 48 (ale wtedy felgi sa dosc mocno schowane w nadkolach)

 

7,5" felga z ET35 bardzo ladnie zapelnia nadkola, polecam - sam mam taki set, tylko R-17

 

oto piekne felgi, powinny bardzo ladnie przypasowac do SJ

 

 

I tak kładziesz @Adi660r te prawie nowe felgi na granitowej kostce brukowej. Brawo Ty.

Edytowane przez Miałki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Miałki brawo Ty chciałeś błysnąć, ale nie tędy droga.

Fronty felg położone są na nowym białym kartonie bez grama kurzu aby się nie zarysowały. A na zdjęciu gdzie leżą na kostce zostały przeze mnie turbo delikatnie położone, bez nawet mm przesunięcia. Także nie ma tam nawet rysy.

Jeśli nie wierzysz, zapraszam do zakupu, przekonasz sie;):);)

A w ramach promocji obnize cenę na pastę polerską gdybyś jednak się obawiał;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu @wujaszek_misza

Szerokość felgi a szerokość opony ma względem siebie pewna tolerancję. Poniższy link to fajnie wyjaśnia i jest tabela z tolerancjami.

https://wulkanista.pl/dobor-felg-do-opon/

 

oczywiście niektóre trendy w tuningu tj "cultstyle" promują maksymalnie wąskie opony na maksymalnie szerokie felgi, dzięki czemu ranty felg wystają dużo szerzej niż sama opona, ale nie ma to zbyt wiele wspólnego z codzienną jazda po naszych drogach;)

 

Gdyby speedliny nie przypadły Tobie do gustu, mogę zaproponować zwykle seryjne subarakowe stalówki 16" z forka XT, które z opona typu at bardzo fajnie będą wyglądały. idą do piaskowania, na dniach mogą być pomalowane proszkowo w dowolny praktycznie kolor

 

https://photos.app.goo.gl/zfrxJ9M5Cu4p3ECJ9

 

Lub jeśli chciałbyś osiągnąć rally look będę miał na dniach do zaoferowania 16"alu Compomotive po piaskowaniu i malowaniu proszkowym

 

 

 

https://photos.app.goo.gl/Scp77jSr6TSDZ74P6

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Adi660r napisał:

@Miałki brawo Ty chciałeś błysnąć, ale nie tędy droga.

Fronty felg położone są na nowym białym kartonie bez grama kurzu aby się nie zarysowały. A na zdjęciu gdzie leżą na kostce zostały przeze mnie turbo delikatnie położone, bez nawet mm przesunięcia. Także nie ma tam nawet rysy.

Jeśli nie wierzysz, zapraszam do zakupu, przekonasz sie;):);)

A w ramach promocji obnize cenę na pastę polerską gdybyś jednak się obawiał;)

Aż tak bardzo się nie przejmuj tym moim wpisem. Felgi juz niestety kupilem. Nie są tak ładne jak Twoje ale to i dobrze, może przynajmniej nie spotka mnie ponownie sytuacja na wyjeździe  taka jak ta:

 

20161005_092956.jpg

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Czy ktoś poza @STV ma w Foresterze SJ felgi 16"? Planuję kupić felgi hybrydowe ALCAR i do tego Geolandar'y AT. Zestaw z felgami 16" jest tańszy niż kupno samych opon 17". Z poprzednich Geolandarów byłem zadowolony w Outback'u. Zastanawia mnie tylko czy 16" nie będzie zbyt karykaturalnie wyglądać.  Gdzie kupujecie opony? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forek na grafitowych Alcarach z opona zimowa 215/70/16

 

jak masz zamiar jezdzic po blocku polecam felgi 16, ale aluminiowe. W stalowych (Alcar rowniez) jest rant gdzie bloto lubi sie zbierac i jak uschnie to bedzie dzialac jak odwaznik na feldze - dopuki nie umyjesz bedzie tluklo przy pewnych predkosciach jak bys mial zle wywazone kola. 
ja Alcar zistawilem na zimowkach a do ATkow kupilem uzywki aluminiowe. 
 

zakladam ze masz wolnego ssaka, do XT nie wejdzie, chyba, ze zalozysz hamulce z wolnego ssaka. 

5789D5E0-7B0E-41AC-AC6D-12AA4D32E90C.jpeg

C6B8378A-D703-4CE7-9E51-3BA696285FF9.jpeg

5AE46D5E-2427-45FF-82D7-FAFC3C4A5BA5.jpeg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.02.2021 o 16:21, wujaszek_misza napisał:

Forek na grafitowych Alcarach z opona zimowa 215/70/16

 

jak masz zamiar jezdzic po blocku polecam felgi 16, ale aluminiowe. W stalowych (Alcar rowniez) jest rant gdzie bloto lubi sie zbierac i jak uschnie to bedzie dzialac jak odwaznik na feldze - dopuki nie umyjesz bedzie tluklo przy pewnych predkosciach jak bys mial zle wywazone kola. 
ja Alcar zistawilem na zimowkach a do ATkow kupilem uzywki aluminiowe. 
 

zakladam ze masz wolnego ssaka, do XT nie wejdzie, chyba, ze zalozysz hamulce z wolnego ssaka. 

dzięki @wujaszek_misza. Jak wrażenia  zjazdy po płaskim, asfalcie. Jak zachowanie na zakrętach? Nie zakładam jazdy super terenowej bo ten samochód pewnie trochę da radę ale nie do tego jest stworzony. Bardziej wakacyjnie szuter i jakieś drogi mało uczęszczane. Jeżdżę sam głównie, bez wyciągarki i jakby coś rypło to nie chcę myśleć. Chciałem kupić Geolandary G015/AT ale cena 17" powala. W zamian za to 16" i felgi hybrydowe jak u Ciebie. Ale teraz mam gwoździa przez ten rant o którym wspominałeś. Chyba że jakieś inne opony jako alternatywa dla Geolandarów. Ale nie mogę nic ciekawego znaleźć. 

Edytowane przez lucash
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
W dniu 22.02.2021 o 08:18, lucash napisał:

. Ale teraz mam gwoździa przez ten rant o którym wspominałeś

Nie przejmuj się tym tak bardzo. Po prostu umyj dobrze po jeżdzie w błocie lub gdy masz problem z wywarzeniem i tyle. Bez dramatu. Felgi z beadlockiem też często mają taki problem, trzeba się nauczyć z tym walczyć i tyle. 

Faktycznie ja na przykład nie mam takiego problemu, tym niemniej jest wiele innych miejsc gdzie zbierze się błoto, łącznie z zaciskami i tarczami, więc solidne mycie zawsze jest potrzebne. 

Swoją drogą, aluminiowe felgi są lepsze, ale jeśli cena jest głównym kryterium, stalowe też można brać.

Z tym problemem to nie martw się zbytnio. Ogólnie i tak nie wyobrażam sobie nie umyć dokładnie sprzętu po offradzie. O wyważenie i tak trzeba dbać w każdym kole, nie ma cudów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.07.2021 o 19:12, mechanik napisał:

Nie przejmuj się tym tak bardzo. Po prostu umyj dobrze po jeżdzie w błocie lub gdy masz problem z wywarzeniem i tyle. Bez dramatu. Felgi z beadlockiem też często mają taki problem, trzeba się nauczyć z tym walczyć i tyle. 

Faktycznie ja na przykład nie mam takiego problemu, tym niemniej jest wiele innych miejsc gdzie zbierze się błoto, łącznie z zaciskami i tarczami, więc solidne mycie zawsze jest potrzebne. 

Swoją drogą, aluminiowe felgi są lepsze, ale jeśli cena jest głównym kryterium, stalowe też można brać.

Z tym problemem to nie martw się zbytnio. Ogólnie i tak nie wyobrażam sobie nie umyć dokładnie sprzętu po offradzie. O wyważenie i tak trzeba dbać w każdym kole, nie ma cudów.

Kupiony jednak zestaw 17" Geolandar ATT. Spalanie jakoś nie wzrosło. Hałas jest tak w okolicach 100 km/h a potem przy wzroście prędkości szum jest większy od hałasu opon ;) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rant jest upierdliwy, po blocie trzeba felge dokladnie umyc (ale przy zmianie zestawu opon to od razu z calego zawieszenia cienkim srubokretem wydlubuje bloto ;)

 

finalnie Alcary sa z zimowkami (nie ma wiekszej roznicy do 17, 140 mozna jechac)

 

17 mam z szosowkami

 

a do ATkow kupilem aluminiowe 16 od SF - sa troche stare, wiec chropowate, a wiec tez glina sie ich trzyma, ale latwiej je wyczyscic. 
i jest super :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...