Skocz do zawartości

Forester SJ - Lift zawieszenia


wujaszek_misza

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Duddson napisał:

Dodatkowo po zalozeniu MT 29" wychodzą ABSOLUTNIE WSZYSTKIE bolączki niezadbanego zawieszenia - luzy na tulejach,

Tulejki padają w XT bardzo często niestety już w fabrycznym aucie które nie zjeżdża zyasfaltu. Po takim lifcie, jeżeli auto będzie exploatowane w terenie, zamęczy właściciela ustarkami, chyba że cel sam w sobie to wyliftowany Forester i chodzi tylko o zbudowanie pomnika (wygląda, nie jeździ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Duddson napisał:

Aktualnie dłubię na hamerykańskim liftkicie 2" od ADF. Zakup z opłatami zamknął się w ok. 2800. Ale z montażem różowo nie jest, wręcz wygląda na to że 2" do SJ XT to może być zbyt wiele. Zwłaszcza z przodu, zawias, przeguby pracują już w granicach możliwości. ADF mega solidny, blacha 5 lub 6 mm, śruby 10,9 ale np. muka przy spasowaniu do mcphersonów - dystanse nie uwzględniają wytłoczeń na fabrycznej kolumnie i prawidlowe dokrecenie sciaga gorne mocowanie sprezyny/amorka. A z tyłu podkładki z kompletu o kant rzyci potłuc, trzeba bylo dobierac. Dodatkowo po zalozeniu MT 29" wychodzą ABSOLUTNIE WSZYSTKIE bolączki niezadbanego zawieszenia - luzy na tulejach, niedomagajace przeguby. Niestety plus jest taki ze forczysław idzie w tym setupie w terenie jak dzika locha w rui powodujac mi banana na ryju :)

 

W przyszlym tygodniu odwiedzam mechanika, jak nadal jestes zainteresowany to napisze co wyszlo. 

Zdecydowalem sie na zakup z drugiego kona globu od Subieliftoz. Czekam na kit. Jak juz bede mial tez podziele sie wrazeniami - niech inni korzystaja. 
ja jednak mam kola okolo 28 cali i raczej nie bede szedl wyzej. 
nie moge sie doczekac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.10.2020 o 22:40, mechanik napisał:

Dokładnie, podkładki to lift optyczny, nic w terenie nie daje. Zawieszenie ma ten sam skok, sprężyny tą samą twardość, auto gorzej zachowuje się na drodze. Dwa czy trzy centymetry z kolei to w przypadku auta z niezależnym zawieszeniem negatywny wpływ na zawias, kombinowanie aby to zniwelować, a nawet wizualnie tego nie widać. 

Tak na prawdę dwa cale liftu to takie minimum jednak w SUVie oznacza znaczne modyfikacje, które nie mają obiektywnie sensu. 

Nie mogę się z Tobą zgodzić. Lift wykonalem w forester II.. dokladnie 6cm... przed liftem śnieg wysokości 35cm.. łapał forka i nie bylo możliwości przepchania się... po zalozeniu liftu tego samego dnia wykonałem próbę śnieżną.... zupełnie inna jazda... wielokrotnie wlasnie dzieki tym 6 cm wyjeżdżałem z miejsc w Których zwykle forki nie mają szans..  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Walus2skc napisał:

Nie mogę się z Tobą zgodzić. Lift wykonalem w forester II.. dokladnie 6cm... przed liftem śnieg wysokości 35cm.. łapał forka i nie bylo możliwości przepchania się... po zalozeniu liftu tego samego dnia wykonałem próbę śnieżną.... zupełnie inna jazda... wielokrotnie wlasnie dzieki tym 6 cm wyjeżdżałem z miejsc w Których zwykle forki nie mają szans..  

Takie oczekiwania "lift" na podkładkach spełni, plus oczywiście wrażenia optyczne. 

Ważna kwestia jak daleko od domu chcesz tym jeździć, jakiej trwałości oczekujesz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 6.03.2021 o 18:00, wujaszek_misza napisał:

Zdecydowalem sie na zakup z drugiego kona globu od Subieliftoz. Czekam na kit. Jak juz bede mial tez podziele sie wrazeniami - niech inni korzystaja. 
ja jednak mam kola okolo 28 cali i raczej nie bede szedl wyzej. 
nie moge sie doczekac :)

 

Jeszcze coś wyszło, po lifcie tyłu pojawiają sie drgania przy przyspieszaniu. Dotyczy to wiekszosci SJ. Odpowiada za nie zwiekszony luz na wale napedowym który działa pod innym kątem niż fabrycznie przewidziano. ADF ma na to rozwiązanie:

 

https://awdadventure.com/collections/2014-2018-subaru-forester/products/cke-subaru-2-0-dit-2-4-dit-type-2-cvt-trans-mount-insert-anti-wobble

 

Będę na dniach zamawiał, daj znać jak chcesz się podłączyć, podzielimy koszty wysyłki z US.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

OK. Lift już jest. 

Pierwsze wrażenie "myślałem, że będzie wyżej", ale jak ustałem obok samochodu i miałem problem, żeby zobaczyć dach - "ok, a więc jest wyżej"

 

Jak ktoś czuje się na siłach, jak to piszą w instrukcjach - można to założyć samemu (?). Ja polecam rozsądny warsztat, który poza tym, że ma narzędzia, to weźmie pod uwagę fakt, że: wał napędowy powinien pracować będąc prostym (zazwyczaj w liftach nie ma podkładek pod element podtrzymujący wał tak mniej więcej na środku samochodu), czasami trzeba pokombinować z tłumikem, czasami z osłonami pod samochodem (u mnie udało się bez cięcia i gięcia :)), pewne elementy należy odgiąć, aby np. nie tarły o felgę (mowa o blaszkach podtrzymujących przewody hamulcowe), itp, itd.

 

Tak więc lift jest ok, ale, że samochód nie był przygotowywane z myślą o lifcie, że każdy samochód jest inny, warto przekazać instalację sprawdzonemu serwisowi.

 

Z chęcią podielę się doświadczeniem, jak ktoś będzie potrzebował.

 

Pzdr

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Juz po jezdzie z Duddsonem (Dzieki). 
 

Forki daly rade, przejechalismy kilka ciekawych sciezek wzdluz Wisly. 
obecnie wieksza swoboda w pokonywaniu nierownosci i mniej tarcia brzuchem. 

 

 

998BC8FF-BD54-4AE2-955D-6627190C7FCF.jpeg

9597B503-AB5B-4FCA-8DA1-A3DD75CBAAB7.jpeg

Edytowane przez wujaszek_misza
  • Super! 2
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...