Adam Symp 5 Posted February 22, 2020 Share Posted February 22, 2020 W zeszłym roku kupiłem felgi skręcane Przyszła pora by je przed sezonem odnowić, dziś porozkręcałem i pytanie na zaś jakim momentem skręcić? Gdzieś czytałem o 25Nm, rozmiar śrubek to M7x24. Najgorsze, że 5 łebków urwałem, ale na allegro znalazłem z BBS-ów, praktycznie takie same, te moje dla ścisłości są oryginalne Subaru. Śrubki po zdjęciu rotorów wystają po ok 5mm, myślę naciąć i śrubokrętem spróbować, a jakby nie wyszło to rozwiercić i tu kolejne pytanie, czy da radę? Bo niby tytanowe te śrubki. Link to post Share on other sites
akir 66 Posted February 22, 2020 Share Posted February 22, 2020 Sugerowałem się że chodzi o piaste, sorko Link to post Share on other sites
ewemarkam 957 Posted February 22, 2020 Share Posted February 22, 2020 Sprobuj przyspawać felgi na m7 trzymać się nie będą Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Tutaj chodzi o skręcenie rantu felgi z "bębnem" a nie przykręceniu ich do piasty.... Link to post Share on other sites
akir 66 Posted February 22, 2020 Share Posted February 22, 2020 Haha patrzę jedna nakrętka 4 brak na piascieWysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Link to post Share on other sites
Adam Symp 5 Posted February 22, 2020 Author Share Posted February 22, 2020 Rantu się nie ściąga, tylko 'rotor'(?), ten środek po prostu. Obręcz cała z rantem zostaje. Link to post Share on other sites
PR7EMEK 215 Posted February 22, 2020 Share Posted February 22, 2020 2 godziny temu, Adam Symp napisał: Bo niby tytanowe te śrubki. tym się nie martw, to nie vibranium np. tą samą tarczką dremelki co stal natniesz... a jeśli to tytan, to będzie iskrzyć na biało (stal iskrzy na pomarańczowo-żółto) Link to post Share on other sites
ewemarkam 957 Posted February 22, 2020 Share Posted February 22, 2020 Rantu się nie ściąga, tylko 'rotor'(?), ten środek po prostu. Obręcz cała z rantem zostaje. W sumie racja, jakbyś to później uszczelnił Link to post Share on other sites
lutek34 221 Posted February 22, 2020 Share Posted February 22, 2020 1 Link to post Share on other sites
DETT 790 Posted February 22, 2020 Share Posted February 22, 2020 4 godziny temu, ewemarkam napisał: W sumie racja, jakbyś to później uszczelnił Felgi skręcane mogą być dwuczęściowe (bęben+rotor) albo trzyczęściowe (bęben+rotor+rant). Patentów na uszczelnianie trzyczęściowych jest tyle ilu fachmanów się za to brało, od oryginalnych korkowych i gumowych uszczelek, przez niezawodny sylikon dekarski, klej do szyb aż do blacharskich mastyk i smoły. 1 Link to post Share on other sites
Pan Dziedzic 3454 Posted February 22, 2020 Share Posted February 22, 2020 Ja to bym skręcił je na " czucie " ale jest prawie pierwsza w nocy, także wybaczcie. Link to post Share on other sites
PR7EMEK 215 Posted February 23, 2020 Share Posted February 23, 2020 19 godzin temu, Adam Symp napisał: Przyszła pora by je przed sezonem odnowić, dziś porozkręcałem i pytanie na zaś jakim momentem skręcić? Tak sobie jeszcze pomyślałem, że jak będziesz skręcał, to zrób to używając kleju do gwintów, np. Loctite 243. Link to post Share on other sites
Adam Symp 5 Posted February 23, 2020 Author Share Posted February 23, 2020 Klej do gwintów mam nawet dwa różne, ale może kiedyś jeszcze ja czy ktoś inny będzie rozkręcać i żeby lipy nie było. Teoretycznie jak odpowiednim momentem dokręcę to nie powinno się odkręcać. Link to post Share on other sites
SubaruLPG 77 Posted February 23, 2020 Share Posted February 23, 2020 To kup sobie klej do gwintów o niskiej mocy. Ja mam doświadczenie z klejem do gwintów pozytywne o ile nie jest go naładowane zbyt dużo... Klej do gwintów powoduje odcięcie w zasadzie do 0 Tlenu więc jest to dodatkowo bardzo dobre zabezpieczenie przeciwko utlenianiu się/rdzewieniu materiału. Jeśli nie mamy bardzo drobnozwojowego gwintu to to rozwiązanie jest jak najbardziej polecane. Link to post Share on other sites
ewemarkam 957 Posted February 23, 2020 Share Posted February 23, 2020 (edited) W rowerze amortyzator i zawieszenie tylne skręcałem na niebieski loctite, chyba 243 numer miał. To jest bardziej uszczelniacz niż klej. Zerwiesz go później bez grzania elementu. Mocniejsze kleje już trzeba grzać aby puściły. Edited February 24, 2020 by ewemarkam Link to post Share on other sites
PR7EMEK 215 Posted February 24, 2020 Share Posted February 24, 2020 7 godzin temu, ewemarkam napisał: To jest bardziej uszczelniacz niż klej. Zerwiesz go później bez grzania elementu. Klej, klejowi nie równy dlatego trzeba czytać jakie ma parametry i odpowiednio stosować Loctite 243 (niebieski) ma moment zerwania 26Nm przy M10, co ogólnie oznacza, że odkreca się bez trudu normalnymi narzędziami. Z doświadczenia powiem, że małe i dość delikatne śrubki M2 przykrecone z jego użyciem spokojnie "przeżywają" wielokrotny demontaż. Duża część felg BBS jest skrecana momentem 15Nm - łatwo sobie wyobrazić jaki szok musi przeżywać typowy warsztatowy Janusz słysząc tak małą wartość Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now