Skocz do zawartości

Jakim momentem skręcić felgi?


Adam Symp

Rekomendowane odpowiedzi

W zeszłym roku kupiłem felgi skręcane 

IMG-20191114-102938.jpg

Przyszła pora by je przed sezonem odnowić, dziś porozkręcałem i pytanie na zaś jakim momentem skręcić?

Gdzieś czytałem o 25Nm, rozmiar śrubek to M7x24.

Najgorsze, że 5 łebków urwałem, ale na allegro znalazłem z BBS-ów, praktycznie takie same, te moje dla ścisłości są oryginalne Subaru. 

Śrubki po zdjęciu rotorów wystają po ok 5mm, myślę naciąć i śrubokrętem spróbować, a jakby nie wyszło to rozwiercić i tu kolejne pytanie, czy da radę? Bo niby tytanowe te śrubki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Adam Symp napisał:

Bo niby tytanowe te śrubki.

tym się nie martw, to nie vibranium ;) np. tą samą tarczką dremelki co stal natniesz... a jeśli to tytan, to będzie iskrzyć na biało (stal iskrzy na pomarańczowo-żółto) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ewemarkam napisał:

W sumie racja, jakbyś to później uszczelnił :)

Felgi skręcane mogą być dwuczęściowe (bęben+rotor) albo trzyczęściowe (bęben+rotor+rant). Patentów na uszczelnianie trzyczęściowych jest tyle ilu fachmanów się za to brało, od oryginalnych korkowych i gumowych uszczelek, przez niezawodny sylikon dekarski, klej do szyb aż do blacharskich mastyk i smoły.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Adam Symp napisał:

Przyszła pora by je przed sezonem odnowić, dziś porozkręcałem i pytanie na zaś jakim momentem skręcić?

Tak sobie jeszcze pomyślałem, że jak będziesz skręcał, to zrób to używając kleju do gwintów, np. Loctite 243.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kup sobie klej do gwintów o niskiej mocy. Ja mam doświadczenie z klejem do gwintów pozytywne o ile nie jest go naładowane zbyt dużo...

Klej do gwintów powoduje odcięcie w zasadzie do 0 Tlenu więc jest to dodatkowo bardzo dobre zabezpieczenie przeciwko utlenianiu się/rdzewieniu materiału.

Jeśli nie mamy bardzo drobnozwojowego gwintu to to rozwiązanie jest jak najbardziej polecane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rowerze amortyzator i zawieszenie tylne skręcałem na niebieski loctite, chyba 243 numer miał. To jest bardziej uszczelniacz niż klej. Zerwiesz go później bez grzania elementu. Mocniejsze kleje już trzeba grzać aby puściły.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, ewemarkam napisał:

To jest bardziej uszczelniacz niż klej. Zerwiesz go później bez grzania elementu.

Klej, klejowi nie równy dlatego trzeba czytać jakie ma parametry i odpowiednio stosować;) Loctite 243 (niebieski) ma moment zerwania 26Nm przy M10, co ogólnie oznacza, że odkreca się bez trudu normalnymi narzędziami. Z doświadczenia powiem, że małe i dość delikatne śrubki M2 przykrecone z jego użyciem spokojnie "przeżywają" wielokrotny demontaż. 

Duża część felg BBS jest skrecana momentem 15Nm - łatwo sobie wyobrazić jaki szok musi przeżywać typowy warsztatowy Janusz słysząc tak małą wartość ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...