Adam Symp Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 W zeszłym roku kupiłem felgi skręcane Przyszła pora by je przed sezonem odnowić, dziś porozkręcałem i pytanie na zaś jakim momentem skręcić? Gdzieś czytałem o 25Nm, rozmiar śrubek to M7x24. Najgorsze, że 5 łebków urwałem, ale na allegro znalazłem z BBS-ów, praktycznie takie same, te moje dla ścisłości są oryginalne Subaru. Śrubki po zdjęciu rotorów wystają po ok 5mm, myślę naciąć i śrubokrętem spróbować, a jakby nie wyszło to rozwiercić i tu kolejne pytanie, czy da radę? Bo niby tytanowe te śrubki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 Sugerowałem się że chodzi o piaste, sorko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 Sprobuj przyspawać felgi na m7 trzymać się nie będą Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Tutaj chodzi o skręcenie rantu felgi z "bębnem" a nie przykręceniu ich do piasty.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 Haha patrzę jedna nakrętka 4 brak na piascieWysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Symp Opublikowano 22 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 Rantu się nie ściąga, tylko 'rotor'(?), ten środek po prostu. Obręcz cała z rantem zostaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PR7EMEK Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 2 godziny temu, Adam Symp napisał: Bo niby tytanowe te śrubki. tym się nie martw, to nie vibranium np. tą samą tarczką dremelki co stal natniesz... a jeśli to tytan, to będzie iskrzyć na biało (stal iskrzy na pomarańczowo-żółto) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 Rantu się nie ściąga, tylko 'rotor'(?), ten środek po prostu. Obręcz cała z rantem zostaje. W sumie racja, jakbyś to później uszczelnił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 4 godziny temu, ewemarkam napisał: W sumie racja, jakbyś to później uszczelnił Felgi skręcane mogą być dwuczęściowe (bęben+rotor) albo trzyczęściowe (bęben+rotor+rant). Patentów na uszczelnianie trzyczęściowych jest tyle ilu fachmanów się za to brało, od oryginalnych korkowych i gumowych uszczelek, przez niezawodny sylikon dekarski, klej do szyb aż do blacharskich mastyk i smoły. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 Ja to bym skręcił je na " czucie " ale jest prawie pierwsza w nocy, także wybaczcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PR7EMEK Opublikowano 23 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2020 19 godzin temu, Adam Symp napisał: Przyszła pora by je przed sezonem odnowić, dziś porozkręcałem i pytanie na zaś jakim momentem skręcić? Tak sobie jeszcze pomyślałem, że jak będziesz skręcał, to zrób to używając kleju do gwintów, np. Loctite 243. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Symp Opublikowano 23 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2020 Klej do gwintów mam nawet dwa różne, ale może kiedyś jeszcze ja czy ktoś inny będzie rozkręcać i żeby lipy nie było. Teoretycznie jak odpowiednim momentem dokręcę to nie powinno się odkręcać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 23 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2020 To kup sobie klej do gwintów o niskiej mocy. Ja mam doświadczenie z klejem do gwintów pozytywne o ile nie jest go naładowane zbyt dużo... Klej do gwintów powoduje odcięcie w zasadzie do 0 Tlenu więc jest to dodatkowo bardzo dobre zabezpieczenie przeciwko utlenianiu się/rdzewieniu materiału. Jeśli nie mamy bardzo drobnozwojowego gwintu to to rozwiązanie jest jak najbardziej polecane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 23 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2020 (edytowane) W rowerze amortyzator i zawieszenie tylne skręcałem na niebieski loctite, chyba 243 numer miał. To jest bardziej uszczelniacz niż klej. Zerwiesz go później bez grzania elementu. Mocniejsze kleje już trzeba grzać aby puściły. Edytowane 24 Lutego 2020 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PR7EMEK Opublikowano 24 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2020 7 godzin temu, ewemarkam napisał: To jest bardziej uszczelniacz niż klej. Zerwiesz go później bez grzania elementu. Klej, klejowi nie równy dlatego trzeba czytać jakie ma parametry i odpowiednio stosować Loctite 243 (niebieski) ma moment zerwania 26Nm przy M10, co ogólnie oznacza, że odkreca się bez trudu normalnymi narzędziami. Z doświadczenia powiem, że małe i dość delikatne śrubki M2 przykrecone z jego użyciem spokojnie "przeżywają" wielokrotny demontaż. Duża część felg BBS jest skrecana momentem 15Nm - łatwo sobie wyobrazić jaki szok musi przeżywać typowy warsztatowy Janusz słysząc tak małą wartość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się