Jump to content
Sign in to follow this  
M_isza

Miękki pedał hamulca... WRX01

Recommended Posts

shimano,

generalnie ten typ tak ma, ale przy nowożytnych autach, wrażenia z hamulca zdecydowanie inne i moje pytanie, czy znacie jakiś prosty sposób jak "utwardzić" działanie pedału hamulca w pierwszej fazie normalnego, nie torowego wciśnięcia pedału? dodam, że pedał był tak samo miękki na seryjnym 4 tloczku z cywilnym klockiem, jak i na CL z nowym płynem, jak i na zaciskach brembo z sti. zmiana przewodów elastycznych na w stalowym oplocie, to wg mnie też tylko efekt placebo, nie odczułem żadnej różnicy...

 

Ktoś kiedyś pisał, że niby "wporniko-usztywniacz" przy pompie na grodzi coś pomaga... ale jakoś jestem sceptyczny przy normalnym użytkowanie, a nie przy deptaniu. 

 

Jakieś sugestie, co przynosi realny efekt poprawy i czy można coś z tym zrobić?

 

Czy w STI też tak macie? może to kwestia pompy/ciśnienia?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wsiądź sobie do samochodu i zaprzyj dobrze się o pedał hamulca. u mnie w Legacy widać wtedy niestety wychył elementu przy serwie...

Masz cały nowy set jeśli chodzi o tarcze i klocki? nie chcę tutaj napisać herezji ale według moich obserwacji/odczuć nierówno zjedzone klocki (nie osiowo) ranty na tarczach mogą powodować większe zapadanie się pedału hamulca.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 20.02.2020 o 14:10, M_isza napisał:

Czy w STI też tak macie? może to kwestia pompy/ciśnienia?

 

 

Jedno z pierwszych moich spostrzeżeń po zmianie GT na STI... Wreszcie już delikatne wciśnięcie pedału uruchamia hamulce, a nie tylko zapala żarówki w tylnych światłach... ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pytanie tylko co robi tę robotę, pompa hamulcowa czy abs w sti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedną z podstawowych przyczyn to są łożyska kół ,jeżeli są wybite to hamulec jest za kolejnym razem a drugą przyczyna to zatarty albo zatarte tłoczki ,padnięta pompa to rzadkość,w sti 2002 miałem taki przypadek że zatarła się jedna bieżnia łożyska i obrobiła polowe piasty nie dało się zdiagnozować na podnośniku wybitego łożyska dopiero pod obciążeniem po wymianie obu łożysk hamulec żyleta,jeżeli hamulca nie ma od razu tylko po kolejnym naciśnięciu lub jak wchodzi pedał głębiej to prawie pewne że to łożyska i to też mogą być łożyska z tyłu one maja wpływ na przednie hamulce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łożyska łatwo wyeliminować.Wystarczy 2 razy wcisnąc pedał na postoju, jeśli twardość jest nadal słaba, to nie łożyska,

NIech jedna osoba depta , a druga trzyma za pompę - czy sie nie rusza i nie jest wiotkie mocowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakiej średnicy pompę masz zamontowana ? Możliwe, że ktoś zamantowal pompę o zbyt małej średnicy, w takim przypadku pedal byłby "gumiasty", miękki i jego skok by się zwiększył. Największe pompy hamulcowe w tych rocznikach Subaru miały średnicę 1 1/16 cała. Taka  pompa powinna być zamontowana w twoim aucie. Przy wymianie hamulców na te z STI pedal hamulca powinien zrobić się twardszy, tak jest zawsze po zamontowaniu wiekszych zaciskow i tarcz i pozostawieniu seryjnego serwa. Na pompie powinna być wybita jej średnica, tak że bez problemu możesz sprawdzić jaką masz pompę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, przemyslawn napisał:

Jakiej średnicy pompę masz zamontowana ? Możliwe, że ktoś zamantowal pompę o zbyt małej średnicy, w takim przypadku pedal byłby "gumiasty", miękki i jego skok by się zwiększył. Największe pompy hamulcowe w tych rocznikach Subaru miały średnicę 1 1/16 cała. Taka  pompa powinna być zamontowana w twoim aucie. Przy wymianie hamulców na te z STI pedal hamulca powinien zrobić się twardszy, tak jest zawsze po zamontowaniu wiekszych zaciskow i tarcz i pozostawieniu seryjnego serwa. Na pompie powinna być wybita jej średnica, tak że bez problemu możesz sprawdzić jaką masz pompę.

cenna podpowiedź, dzięki, sprawdzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...