Jump to content
Dominik Myszkowski

Wymiana UPG w okolicach Wawy OBK II

Recommended Posts

Myślałem że to tylko uszczelki po deklami - tak mechanik to określił, ale jednak UPG.. Outback 2002 2.5 benz.

Pierwszy mechanik 3500. Kto da mniej? :) Chodzi mi oczywiście o pakiet all-inclusive - robo, uszczelka, planowanie i inne niezbedne czesci.

Znacie jakiś solidny warsztat w okolicach Warszawy (tak maks 150-160km w okręgu - najdalej Lublin), gdzie mógłbym to zrobić?

Silnik normalnie chodzi, nie grzeje sie, jedyny objaw to wyciek oleju spod głowicy.

Edited by Dominik Myszkowski

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Dominik Myszkowski napisał:

Myślałem że to tylko uszczelki po deklami - tak mechanik to określił, ale jednak UPG.. Outback 2002 2.5 benz.

Pierwszy mechanik 3500. Kto da mniej? :) Chodzi mi oczywiście o pakiet all-inclusive - robo, uszczelka, planowanie i inne niezbedne czesci.

Znacie jakiś solidny warsztat w okolicach Warszawy (tak maks 150-160km w okręgu - najdalej Lublin), gdzie mógłbym to zrobić?

Silnik normalnie chodzi, nie grzeje sie, jedyny objaw to wyciek oleju spod głowicy.

Mi się wydaję że to nie jest zła cena jak za to, jednak trzeba rozebrać klamoty żeby mechaniory potwierdzili czy będą jakieś dodatki :P bo to kopnie cenę w żyć :P. W Sączu chłopaki dobrze robią Subarkom:) ale to kawał drogi. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Przemek Chudzik napisał:

Mi się wydaję że to nie jest zła cena jak za to, jednak trzeba rozebrać klamoty żeby mechaniory potwierdzili czy będą jakieś dodatki :P bo to kopnie cenę w żyć :P. W Sączu chłopaki dobrze robią Subarkom:) ale to kawał drogi. 

No, to troche daleko, boje się o silnik na taką trasę, choć często bywam w tych rejonach.

Nie chcę oszczędzić na jakości, ponieważ wydatek spory, szukam najlepszego wyznacznika jakość/cena, przy założeniu że jakośc nie może spaść poniżej pewnego poziomu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio mi za dwie głowice warsztat wziął 800 pln. Sprawdzana była szczelność na gorąco, planowanie, stan i luzy prowadnic zaworowych, stan zaworów, frezowanie gniazd, docieranie, wymiana uszczelniaczy zaworowych. Za graty z uszczelniaczami, oringami itp nowym paskiem rozrządu zapłaciłem ok coś ok 300 pln. Ale 3500 to trochę dużo za całość usługi. Z drugiej strony jeśli patrzeć na roboczogodziny to zajęło mi to ok 10-11 godzin, w tym mycie bloku, czyszczenie z resztek uszczelki itp. Od odpięcia klemy do zalania płynów i odpalenia. Więc nie jest to też robota na chwilę. Ale w tym wypadku to gość chyba liczy za roboczogodzinę ok 200 pln :) Może gość policzył nowy kompletny rozrząd, albo doliczył też koszt nowych śrub do głowic. 

Edited by ewemarkam

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, ewemarkam napisał:

Ostatnio mi za dwie głowice warsztat wziął 800 pln. Sprawdzana była szczelność na gorąco, planowanie, stan i luzy prowadnic zaworowych, stan zaworów, frezowanie gniazd, docieranie, wymiana uszczelniaczy zaworowych. Za graty z uszczelniaczami, oringami itp nowym paskiem rozrządu zapłaciłem ok coś ok 300 pln. Ale 3500 to trochę dużo za całość usługi. Z drugiej strony jeśli patrzeć na roboczogodziny to zajęło mi to ok 10-11 godzin, w tym mycie bloku, czyszczenie z resztek uszczelki itp. Od odpięcia klemy do zalania płynów i odpalenia. Więc nie jest to też robota na chwilę. Ale w tym wypadku to gość chyba liczy za roboczogodzinę ok 200 pln :) Może gość policzył nowy kompletny rozrząd, albo doliczył też koszt nowych śrub do głowic. 

To niezle, gdzie taka cena?

Z tego co rozumiem, to zawsze wymienia się pod obiema głowicami, czy sie myle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ewemarkam Ale piszesz o 2,0. Do 2,5 komplet uszczelek na górę silnika w zamienniku to prawie 1k pln + do tego nowe śruby ponad 300 pln. A gdzie obróbka głowic, szlif itd i na koniec robocizna.

 

3,5k za taką usługę do bardzo dobra cena. Powiem więcej. Jak ktoś obiecuje taniej to szczerze mówiąc zastanawiałbym się gdzie zostaną poczynione oszczędności.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, pablonas napisał:

@ewemarkam Ale piszesz o 2,0. Do 2,5 komplet uszczelek na górę silnika w zamienniku to prawie 1k pln + do tego nowe śruby ponad 300 pln. A gdzie obróbka głowic, szlif itd i na koniec robocizna.

 

3,5k za taką usługę do bardzo dobra cena. Powiem więcej. Jak ktoś obiecuje taniej to szczerze mówiąc zastanawiałbym się gdzie zostaną poczynione oszczędności.

 

Tak, to jest średnia cena w okolicach Wawy, z tego co sie zdazylem zorientować. Niektorzy strzelali 5 tys, inni 8tys - ale to już bandytyzm.

Znalazłem tez za 2200, ale najlepsza oferta na jaką trafiłem jak na razie to 3600 z obróbką głowicy/zaworów i wymianą pierścieni tłoków.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robiłem dwie głowice, cena za "regenerację" obu 800 pln. UPG zamiennik, Victor-reinz po chyba 80pln sztuka. Uszczelniacze wału miałem wcześniej, kupiłem kiedyś a teraz musiałem dokupić tylko na wałki i parę oringow.

Pomagał mi znajomy mechanik dlatego tutaj nie podałem robocizny za wyjęcie silnika, demontaż, montaż głowic i montaż silnika. Teraz jeszcze dokupilem komplet uszczelek na dekle razem z podkładkami pod śruby. Więc można powiedzieć kolejne 100 PLN.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minut temu, ewemarkam napisał:

Teraz jeszcze dokupilem komplet uszczelek na dekle razem z podkładkami pod śruby. Więc można powiedzieć kolejne 100 PLN.

 

Ciekawe...

 

Bo nawet oferty na alledrogo pokazują, że choćby uszczelka śruby pokrywy zaworów wyceniana jest na 8 do 14 zł. A jest ich 10 na obu głowicach.

 

Do tego 4szt uszczelek na rurki świec po 11zł i zewnętrzne ramki po 49zł (tak z grubsza, cena alledrogowa).

Wychodzi mi ciut powyżej 100zł ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

W starym typie głowic z pokrywami na 3 śrubki komplet uszczelek pewnie wyjdzie te 100zł, w nowszym j.w. nie ma szans. Tak samo UPG "szmaciane" i metalowe to całkiem inne koszta, dlatego nie ma co porównywać starego EJ20 do tego mniej starego z tematu.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słyszałem ze EJ25 mialy seryjnie wadliwe UPG szmaciane i stosunkowo czesto wywala pierwszy raz dopoki nie zalozy sie porzadnej uszczelki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oryginalnie miały metalowe jednowarstwowe, można założyć wielowarstwowe. Szmacianymi nazywam grube grafitowe uszczelki stosowane do 98 roku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam mam z tyłu głowy UPG i raczej nie nastawiam się na mniej niż 3500 zł :), na milion % do Sącza polecę chociaż jakoś blisko nie jest. 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Ciekawe...
 
Bo nawet oferty na alledrogo pokazują, że choćby uszczelka śruby pokrywy zaworów wyceniana jest na 8 do 14 zł. A jest ich 10 na obu głowicach.
 
Do tego 4szt uszczelek na rurki świec po 11zł i zewnętrzne ramki po 49zł (tak z grubsza, cena alledrogowa).
Wychodzi mi ciut powyżej 100zł .
Mam inny silnik:) też się nastawiałem na dużo więcej a wyszło całkiem przyzwoicie. Dobrze jak można coś samemu zrobić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ewemarkam Ale piszesz o 2,0. Do 2,5 komplet uszczelek na górę silnika w zamienniku to prawie 1k pln + do tego nowe śruby ponad 300 pln. A gdzie obróbka głowic, szlif itd i na koniec robocizna.

 

3,5k za taką usługę do bardzo dobra cena. Powiem więcej. Jak ktoś obiecuje taniej to szczerze mówiąc zastanawiałbym się gdzie zostaną poczynione oszczędności.

Ok to faktycznie. Drogo będzie.

 

Ale sama obróbka głowic nie będzie droższa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dobry gość i dobre części, to za 3500zł i 100% dobrze wykonaną robotę ,szlif i inne pierdy, obejrzenie dobrze, co  silniku się dzieje,a nie tylko klapki na uszczelkę,a reszta w "d" , to bym robił. Jeżeli sprawdzony i pewny mechanik, to musi się cenić. Ps "z marszu" by się zabrał za pracę ,czy kolejkę ma ? jak kolejka jest i ludzie cierpliwie czekają, to tym bardziej bym robił... czekał cierpliwie,potem odebrał samochód ,odpalił silnik,a na końcu "cygaro zwycięstwa" ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Qubu666-Baja napisał:

Jak dobry gość i dobre części, to za 3500zł i 100% dobrze wykonaną robotę ,szlif i inne pierdy, obejrzenie dobrze, co  silniku się dzieje,a nie tylko klapki na uszczelkę,a reszta w "d" , to bym robił. Jeżeli sprawdzony i pewny mechanik, to musi się cenić. Ps "z marszu" by się zabrał za pracę ,czy kolejkę ma ? jak kolejka jest i ludzie cierpliwie czekają, to tym bardziej bym robił... czekał cierpliwie,potem odebrał samochód ,odpalił silnik,a na końcu "cygaro zwycięstwa" ;)

Tak się właśnie zdecydowałem :) Na dodatek bardzo dokładnie mi wszystko wyjaśnił, zaproponował różne opcje, osłuchał i obejrzał pacjenta. Wygląda na to że tylko UPG, pokazał mi ją poszarpaną i rozwarstwioną na brzegu palcem. Kolejkę ma (podjazd pełen Subaraków - swoją drogą cieszy oczy, pomijając fakt ze nie przyjechały tam ładnie wyglądać ;) ), ale zgodził się przyjąć dziś, zacznie od wtorku. W pakiecie obróbka głowicy (szlif zaworów), oraz wymiana pierścieni. Oby się wszystko udało.

Edited by Dominik Myszkowski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj proszę znać gdzie robisz auto, może być na prv 

No i jakie efekty tego będą...  :)

Powodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic się nie odzywa, wiec chyba  bangla.... 

Jakby poszło coś nie tak to by był pojazd na machaniora a tak to  cisza w eterze :coffee:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to zawsze na końcu lubię wiedzieć jak się historia zakończyła(oby zawsze pozytywnie i za 5zł ,bo bezpieczniki... ;) ) później ,kiedy ktoś szuka rozwiązań, to temat jest "dopięty" ,ale czekamy,czekamy na wieści. Chyba,że mechanik tak "cacka" silniczek ,że czasu więcej potrzebuje (to wtedy rozumiem ciszę ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 20.02.2020 o 09:54, Dominik Myszkowski napisał:

Pierwszy mechanik 3500. Kto da mniej?

Zapraszamy z takimi pytaniami na portale aukcyjne. Zgodnie z regulaminem, który zaakceptowałeś - to forum należy do Subaru Import Polska i sieci dealerskiej. Jeżeli szukasz pomocy poza siecią importera i ASO, to przykro mi, ale nie ten adres. 

 

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...