Jump to content
Robert_zxcq

Impreza 600 KM!!

Recommended Posts

Od zawsze marzył mi się projekt budowy potworka o mocy 600KM, którym można by pogonić ze świateł jakieś 911 :P

Czy są w Polsce firmy które podjęłyby się takiego projektu?

Czy ktoś robił już taki projekt i mógłby się podzielić informacjami?

Jakie to koszty? Co trzeba wymienić?

Który rocznik Imprezy byłby najlepszą bazą?

Dla mnie Hawkeye był ostatnim rasowo wyglądającym modelem Imprezy.

 

Dla rozkręcenia tematu, kto by tak chciał? :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czoper z tego co pamietam miał Impreze do dragu szejset kuni :coffee:
 a tak pozatym to:
TBd_8uS_EWhHlvctc9LAEAyrLBixBvh8jPgJdycs

a dla mnie:

2000-Subaru-Impreza-with-a-twin-turbo-13


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Matiz napisał:

Czoper z tego co pamietam miał Impreze do dragu szejset kuni :coffee:
 a tak pozatym to:
TBd_8uS_EWhHlvctc9LAEAyrLBixBvh8jPgJdycs

a dla mnie:

2000-Subaru-Impreza-with-a-twin-turbo-13


 

Zostawcie te EG33 w SVXach pls...

  • Like 2
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że w Polsce jest kilka firm, które podjęły by się zrobienia takiego projektu, ale to ani proste ani tanie, ani super niezawodne.

Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z tego ile taki silnik będzie kosztował, żeby jechać więcej niż raz na pomiar :) 

Dodatkowo, części w USA są tańsze niż w PL...

 

Edited by MaciekK

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Michał Krupa napisał:

No to proszę :)

 

 

nie mam uprawnień do tej zawartości, zaczyna się pod górkę ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Robert_zxcq napisał:

nie mam uprawnień do tej zawartości, zaczyna się pod górkę ;)

Musisz się zalogować do nielegala, hasło "TAK"

 

P.S. Zbudowałem jednemu człowiekowi auto na 450KM ale z silnikiem przygotowanym na sporo więcej, nie chcesz znać kosztów :)

 

P.S.2. Kolega ma 911 996.1 C4, dostaje baty od mojego forka :)

Edited by skwaro

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, skwaro napisał:

Musisz się zalogować do nielegala, hasło "TAK"

 

P.S. Zbudowałem jednemu człowiekowi auto na 450KM ale z silnikiem przygotowanym na sporo więcej, nie chcesz znać kosztów :)

 

P.S.2. Kolega ma 911 996.1 C4, dostaje baty od mojego forka :)

dzięki, faktycznie trzeba hasło TAK wpisać do nielegala.

Rzuć kwotę za taki silnik, ciekaw jestem jaki jest rząd wielkości tych kosztów. 450 KM a 600KM to już nie będzie bardzo dużej różnicy w kosztach. Bardziej chyba żywotność się skróci.

Zaczynając od bloku za powiedzmy 15k, dokładając drugie tyle na pozostałe elementy myśle że to powinno się zamknąć w kwocie 30k. Skoryguj mnie ...

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko 30k? Muahaha ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

30k to za sam silnik, i jeszcze trochę dołóż, do tego cała reszta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, MaciekK napisał:

Wydaje mi się, że w Polsce jest kilka firm, które podjęły by się zrobienia takiego projektu, ale to ani proste ani tanie, ani super niezawodne.

Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z tego ile taki silnik będzie kosztował, żeby jechać więcej niż raz na pomiar :) 

Dodatkowo, części w USA są tańsze niż w PL...

 

znasz może konkretnie jakie to firmy? 

Są tu na forum może?

Wiadomo, tanio, prosto i niezawodnie na pewno nie będzie.

Taki projekt ma uzasadnienie jedynie dla celów sportowych lub hobbystycznych.

Czyli takie auto na pewno nie będzie autem daily. Więcej z pewnością będzie stało u mechanika niż jeździło. Z tym trzeba się liczyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, PR7EMEK napisał:

Tylko 30k? Muahaha ;)

dużo? mało?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Robert_zxcq napisał:

dużo? mało?

żeby to miało sens, to musisz wydać wielokrotność tej kwoty, a i tak objedzie Cię tani wydmuszkowy vw polo ;)

Edited by PR7EMEK

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, skwaro napisał:

30k to za sam silnik, i jeszcze trochę dołóż, do tego cała reszta :)

cała reszta to masz na myśli osprzęt silnika typu chłodzenie, doładowanie itp. czy reszta w sensie hamulce, przeniesienie napędu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Robert_zxcq napisał:

cała reszta to masz na myśli osprzęt silnika typu chłodzenie, doładowanie itp. czy reszta w sensie hamulce, przeniesienie napędu?

Osprzęt bo jak rozumiem chcesz to budować na bazie STI. Jak nie to dolicz kolejne 40k na hamulce, napęd, zawieszenie, itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, PR7EMEK napisał:

... i tak objedzie Cię tani wydmuszkowy vw polo ;)

no i to jest chyba najbardziej smutne w tej koncepcji. 

 

Ale z drugiej strony co ma powiedzieć właściciel Ferrari, który się z takim Polo spotka :D

Wszystko zależy od punktu widzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, skwaro napisał:

Osprzęt bo jak rozumiem chcesz to budować na bazie STI. Jak nie to dolicz kolejne 40k na hamulce, napęd, zawieszenie, itd.

Tak, z pewnością bazą musiałoby być STI.

Pytanie czy hamulce, skrzynia, dyfry, inne elementy z STI wytrzymają 600KM.

Skrzynia chyba jest tu słabym ogniwem przy takiej mocy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podliczając koszty - short block, dobrze złożony na 600KM - min 20k, głowice obrobione + wałki 18k, złożenie uszczelki, pompa wody, 7k, chodnice oleju, wody, termostat - 5k, strojenie - 5k, wydech + dolot - 12k, sprzęgło - 4k, hamulce 11k.

Kolektor + up pipe - 6k, turbo - 7k-13k.

Powyższe to jest 90-100tyś, można za mniej i można za więcej... 

Moim zdaniem do Subaru, aby dobrze jechało potrzeba 380-450KM - 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skrzynia wytrzyma 600KM, ale sprzęgło dobre trzeba by było założyć. Bazą powinno być STI, ze względu na skrzynie, ale jak robi się takie auto od podstaw to może być i zdrowy WRX i tak wszystko do wymiany. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, MaciekK napisał:

Podliczając koszty - short block, dobrze złożony na 600KM - min 20k, głowice obrobione + wałki 18k, złożenie uszczelki, pompa wody, 7k, chodnice oleju, wody, termostat - 5k, strojenie - 5k, wydech + dolot - 12k, sprzęgło - 4k, hamulce 11k.

Kolektor + up pipe - 6k, turbo - 7k-13k.

Powyższe to jest 90-100tyś, można za mniej i można za więcej... 

Moim zdaniem do Subaru, aby dobrze jechało potrzeba 380-450KM - 

Jeszcze dodaj wzmocnione półosie za kolejne 10k bo seryjne będziesz przy takiej mocy co chwila ukręcał :)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, skwaro napisał:

Jeszcze dodaj wzmocnione półosie za kolejne 10k bo seryjne będziesz przy takiej mocy co chwila ukręcał :)

Oczywiście, że tak. Mocowania silnika i skrzyni też trzeba zmienić. To tak liczyłem z grubsza... Dobrze by było szpery dodać lepsze przód i tył i ja takie auto bym postawił na Syvecs'ie i oddzielnej wiązce czyli + 25k.

W PL zbudować takie auta można w kilku miastach: Warszawa (3 serwisy), Poznań (1 serwis), Nowy Sącz (1 serwis) , Katowice (1 serwis).

Na pewno dobrze by było najpierw wszystko omówić z serwisem, ustalić dokładnie co robimy, co jest wymagane przy takiej mocy (550KM-700KM) i jakie są tego minusy, z którymi trzeba potem żyć (np. brak dołu, duże zużycie silnika, ewentualne kaaaboom). 

Najpierw plan w miejscu, gdzie mogą i mają doświadczenie, potem zakupy, składanie, eliminowanie ewentualnych problemów...

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Michał Krupa napisał:

No to proszę :)

 

 

Gruby temat! 55 stron! Będzie lekturka.

Szkoda że to dość dawny temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaczy no... można...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Robert_zxcq napisał:

Od zawsze marzył mi się projekt budowy potworka o mocy 600KM, którym można by pogonić ze świateł jakieś 911 :P

Czy są w Polsce firmy które podjęłyby się takiego projektu?

Czy ktoś robił już taki projekt i mógłby się podzielić informacjami?

Jakie to koszty? Co trzeba wymienić?

Który rocznik Imprezy byłby najlepszą bazą?

Dla mnie Hawkeye był ostatnim rasowo wyglądającym modelem Imprezy.

 

 

jak z kasą sky is the limit, to wszystko zrobisz, są imprezy 1000KM...

do odjechania jakiejś 911 ze swiatel, jak ktos pisal nizej i poloweczka wystarczy, ale jak długo taki silnik wytrzyma na autobahnie non stop powyzej 210km/h przez kilkaset kilometrów bez przerwy?

wszystko kwestia co dalej i do czego.

poszukaj RS4 z 2,7BT, prościej, taniej i na dłużej bedziej mial 600KM :)

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minut temu, BelegUS napisał:

Znaczy no... można...

 

 

Na suchym ładnie się klei lanosik :)

Jakiej mocy ma silnik? Wiesz może?

Jeśli chodzi o wizualny aspekt to mnie bardziej kierunek typu „sleeper” chodzi po głowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...