Skocz do zawartości

Impreza 600 KM!!


Robert_zxcq

Rekomendowane odpowiedzi

Od zawsze marzył mi się projekt budowy potworka o mocy 600KM, którym można by pogonić ze świateł jakieś 911 :P

Czy są w Polsce firmy które podjęłyby się takiego projektu?

Czy ktoś robił już taki projekt i mógłby się podzielić informacjami?

Jakie to koszty? Co trzeba wymienić?

Który rocznik Imprezy byłby najlepszą bazą?

Dla mnie Hawkeye był ostatnim rasowo wyglądającym modelem Imprezy.

 

Dla rozkręcenia tematu, kto by tak chciał? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że w Polsce jest kilka firm, które podjęły by się zrobienia takiego projektu, ale to ani proste ani tanie, ani super niezawodne.

Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z tego ile taki silnik będzie kosztował, żeby jechać więcej niż raz na pomiar :) 

Dodatkowo, części w USA są tańsze niż w PL...

 

Edytowane przez MaciekK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Robert_zxcq napisał:

nie mam uprawnień do tej zawartości, zaczyna się pod górkę ;)

Musisz się zalogować do nielegala, hasło "TAK"

 

P.S. Zbudowałem jednemu człowiekowi auto na 450KM ale z silnikiem przygotowanym na sporo więcej, nie chcesz znać kosztów :)

 

P.S.2. Kolega ma 911 996.1 C4, dostaje baty od mojego forka :)

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, skwaro napisał:

Musisz się zalogować do nielegala, hasło "TAK"

 

P.S. Zbudowałem jednemu człowiekowi auto na 450KM ale z silnikiem przygotowanym na sporo więcej, nie chcesz znać kosztów :)

 

P.S.2. Kolega ma 911 996.1 C4, dostaje baty od mojego forka :)

dzięki, faktycznie trzeba hasło TAK wpisać do nielegala.

Rzuć kwotę za taki silnik, ciekaw jestem jaki jest rząd wielkości tych kosztów. 450 KM a 600KM to już nie będzie bardzo dużej różnicy w kosztach. Bardziej chyba żywotność się skróci.

Zaczynając od bloku za powiedzmy 15k, dokładając drugie tyle na pozostałe elementy myśle że to powinno się zamknąć w kwocie 30k. Skoryguj mnie ...

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MaciekK napisał:

Wydaje mi się, że w Polsce jest kilka firm, które podjęły by się zrobienia takiego projektu, ale to ani proste ani tanie, ani super niezawodne.

Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z tego ile taki silnik będzie kosztował, żeby jechać więcej niż raz na pomiar :) 

Dodatkowo, części w USA są tańsze niż w PL...

 

znasz może konkretnie jakie to firmy? 

Są tu na forum może?

Wiadomo, tanio, prosto i niezawodnie na pewno nie będzie.

Taki projekt ma uzasadnienie jedynie dla celów sportowych lub hobbystycznych.

Czyli takie auto na pewno nie będzie autem daily. Więcej z pewnością będzie stało u mechanika niż jeździło. Z tym trzeba się liczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Robert_zxcq napisał:

cała reszta to masz na myśli osprzęt silnika typu chłodzenie, doładowanie itp. czy reszta w sensie hamulce, przeniesienie napędu?

Osprzęt bo jak rozumiem chcesz to budować na bazie STI. Jak nie to dolicz kolejne 40k na hamulce, napęd, zawieszenie, itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, PR7EMEK napisał:

... i tak objedzie Cię tani wydmuszkowy vw polo ;)

no i to jest chyba najbardziej smutne w tej koncepcji. 

 

Ale z drugiej strony co ma powiedzieć właściciel Ferrari, który się z takim Polo spotka :D

Wszystko zależy od punktu widzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, skwaro napisał:

Osprzęt bo jak rozumiem chcesz to budować na bazie STI. Jak nie to dolicz kolejne 40k na hamulce, napęd, zawieszenie, itd.

Tak, z pewnością bazą musiałoby być STI.

Pytanie czy hamulce, skrzynia, dyfry, inne elementy z STI wytrzymają 600KM.

Skrzynia chyba jest tu słabym ogniwem przy takiej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podliczając koszty - short block, dobrze złożony na 600KM - min 20k, głowice obrobione + wałki 18k, złożenie uszczelki, pompa wody, 7k, chodnice oleju, wody, termostat - 5k, strojenie - 5k, wydech + dolot - 12k, sprzęgło - 4k, hamulce 11k.

Kolektor + up pipe - 6k, turbo - 7k-13k.

Powyższe to jest 90-100tyś, można za mniej i można za więcej... 

Moim zdaniem do Subaru, aby dobrze jechało potrzeba 380-450KM - 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia wytrzyma 600KM, ale sprzęgło dobre trzeba by było założyć. Bazą powinno być STI, ze względu na skrzynie, ale jak robi się takie auto od podstaw to może być i zdrowy WRX i tak wszystko do wymiany. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, MaciekK napisał:

Podliczając koszty - short block, dobrze złożony na 600KM - min 20k, głowice obrobione + wałki 18k, złożenie uszczelki, pompa wody, 7k, chodnice oleju, wody, termostat - 5k, strojenie - 5k, wydech + dolot - 12k, sprzęgło - 4k, hamulce 11k.

Kolektor + up pipe - 6k, turbo - 7k-13k.

Powyższe to jest 90-100tyś, można za mniej i można za więcej... 

Moim zdaniem do Subaru, aby dobrze jechało potrzeba 380-450KM - 

Jeszcze dodaj wzmocnione półosie za kolejne 10k bo seryjne będziesz przy takiej mocy co chwila ukręcał :)

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, skwaro napisał:

Jeszcze dodaj wzmocnione półosie za kolejne 10k bo seryjne będziesz przy takiej mocy co chwila ukręcał :)

Oczywiście, że tak. Mocowania silnika i skrzyni też trzeba zmienić. To tak liczyłem z grubsza... Dobrze by było szpery dodać lepsze przód i tył i ja takie auto bym postawił na Syvecs'ie i oddzielnej wiązce czyli + 25k.

W PL zbudować takie auta można w kilku miastach: Warszawa (3 serwisy), Poznań (1 serwis), Nowy Sącz (1 serwis) , Katowice (1 serwis).

Na pewno dobrze by było najpierw wszystko omówić z serwisem, ustalić dokładnie co robimy, co jest wymagane przy takiej mocy (550KM-700KM) i jakie są tego minusy, z którymi trzeba potem żyć (np. brak dołu, duże zużycie silnika, ewentualne kaaaboom). 

Najpierw plan w miejscu, gdzie mogą i mają doświadczenie, potem zakupy, składanie, eliminowanie ewentualnych problemów...

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Robert_zxcq napisał:

Od zawsze marzył mi się projekt budowy potworka o mocy 600KM, którym można by pogonić ze świateł jakieś 911 :P

Czy są w Polsce firmy które podjęłyby się takiego projektu?

Czy ktoś robił już taki projekt i mógłby się podzielić informacjami?

Jakie to koszty? Co trzeba wymienić?

Który rocznik Imprezy byłby najlepszą bazą?

Dla mnie Hawkeye był ostatnim rasowo wyglądającym modelem Imprezy.

 

 

jak z kasą sky is the limit, to wszystko zrobisz, są imprezy 1000KM...

do odjechania jakiejś 911 ze swiatel, jak ktos pisal nizej i poloweczka wystarczy, ale jak długo taki silnik wytrzyma na autobahnie non stop powyzej 210km/h przez kilkaset kilometrów bez przerwy?

wszystko kwestia co dalej i do czego.

poszukaj RS4 z 2,7BT, prościej, taniej i na dłużej bedziej mial 600KM :)

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...