Jump to content

ściąganie w prawą stronę OBK 2006 2,5


frommert
 Share

Recommended Posts

Pacjentem jest OBK z 2006r. EU, 2,5 AT. Kupiony jako bezkolizyjny (sprawdzono), po generalnym remoncie serducha (części ASO), wymieniono wydech, elementy zawieszenia (tuleje, łączniki i inne - głównie ASO). Najechane podobno 156tys. Auto odebrałem po zrobieniu, ściąga na prawo. Opony 235/55/17 - prawie nowe, sprawdzone - zużycie równomierne. Zrobiona zbieżność w warsztacie 1, dalej ściąga, pojechałem do warsztatu nr. 2 poprawili po warsztacie nr. 1 ale ściąga dalej. Siła ściągania: jadąc środkiem swojego pasa przy prędkości ok. 50km/h, po puszczeniu kierownicy, 4 sek. zajmuje zjechanie prawymi kołami poza pas z prawej strony. Praktycznie cały czas trzymam lekką kontrę.  Opony zamieniłem po przekątnej - bez zmian. Mam zły kąt pochylenia tylnego prawego koła, nie można tego skorygować, ale usłyszałem opinię, że to nie ma wpływu na ściąganie auta. Zdarza się, że podczas ruszania od razu czuję mocne "parcie" kierownicy na prawo. Zauważyłem też, że jadąc prosto kierownica jest o 2-3 stopnie przekręcona w prawo, jak skontruję i trzymam prosto - jedzie prosto, jak tylko nie trzymam "twardo" ściąga w prawo. 

Macie pomysły co to może być? i jak skorygować kąt koła.

Poniżej skan wydruku ze zbieżności.

zbieznosc2.jpg

Link to comment
Share on other sites

kąt pochylenia koła prawego jest poza zakresem.

Kąt pochylenia koła ustawia się na śrubach przy amortyzatorze? (pewny nie jestem) jeśli kąta nie będzie dało się ustawić to trzeba przyjrzeć się zawieszeniu dokładniej.

Podejrzane są poduszka amortyzatora skrzywiony wahacz -te rzeczy jest trudno wyczaić.

z prostszych np luz na sworzniu wahacza może dać taki wynik.

Przy złym kącie pochylenia kół auto będzie znosić poczytaj sobie o ściąganiu samochodu np w golfie mk4 tam kątów się nie ustawia.

Link to comment
Share on other sites

Panowie z warsztatu 1 i 2 mi powiedzieli, że nie da się korygować kąta, jest tylko regulacja zbieżności gdzie można lekko wpłynąć na sam kąt. Taki odchył jest nie do skorygowania. Takiej informacji mi udzielili. 

Link to comment
Share on other sites

Może opony. Ja zakupiłem okazyjnie zimówki. Super stan, firmowe. Po założeniu sciąga. Zbieżność ustawiłem. Sciąga dalej. Powiedzieli że to wina opon. Na letnich tego nie miałem. U mnie problem jest minimalny i jakoś z tym przeżyłem przez zimę. Zaraz zmieniam na letnie na których nie ściągało. Zobaczymy.

Edited by alepka
Link to comment
Share on other sites

U mnie też geometria wyszła elegancko a ściągało dalej. Na przeglądzie diagnosta stwierdził że prawa tylna tuleja wahacza jest naderwana. To by pasowało bo gdy zjeżdżałem z krawężnika słyszałem metaliczne uderzenie. Wymieniłem tuleje tylne na obu wahaczach i problem się skończył, a było identycznie jak u CIebie. Piszesz że masz wszystko dobrze, jednak bym się raz jeszcze przyjrzał zawieszeniu.

Link to comment
Share on other sites

U mnie też delikatnie ciągnie na prawo, nie tak jak u Ciebie, ale jednak, a zbieżność świeci na zielono i autko jest prościutkie wszędzie. Natomiast na przeglądzie dowiedziałem się, że tuleja właśnie prawego przedniego wahacza niedługo zakwalifikuje się do wymiany. Będzie czas to sobie wlezę pod autko i zmienię, stąd podejrzewam, że to jest przyczyną delikatnego ściągania. Taka sytuacja już, że jeżdżąc prawą stroną jezdni bardziej rozbija się elementy zawieszenia będące właśnie po tej stronie auta. 

Link to comment
Share on other sites

Opony mogą posiadać deformacje na bieżniku której okiem nie dostrzeżemy a będzie samochód znosić, może mieć gorszą przyczepność, występować huczenie etc.

Jesteś pewny że na goleniu amortyzatora nie ustawiamy kąta pochylenia koła? bo w instrukcji serwisowej do tego samochodu górna śruba jest opisana jako regulacyjna. (Camber tilt Wheel)

Przy zwiększaniu prześwitu w moim Legacy bawiłem się tymi śrubami.

 

Link to comment
Share on other sites

Mam diagnozę : OPONY. Po zamianie z prawej na lewą ściąga w lewo..  Dziękuję wszystkim za poświęcony mi czas :)

A położyłbym głowę na pniaku że to nie opony... 

Edited by frommert
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Nie pisałem długo w tej sprawie, bo jakoś przywykłem do tego ściągania, ale problem dalej występuje - ściąga w prawo.

Poprawiono mocowanie amortyzatora, wymieniłem łożyska, w zawieszeniu nie ma luzów, przedkładania kierownicza sucha. 

Czasami nie ściąga w ogóle, a czasami bardzo mocno.  Czy na letnich, czy na zimowych - rozmiar  235/55/17. 

Co ciekawe przy starcie nie ściąga, a w trakcie jazdy już tak.  Geometria była sprawdzana wielokrotnie na różnych urządzeniach - jest ok. 

Każdy przegląd czy wizyta w serwisie - wszystko w porządku.

Samochód był w 3 różnych serwisach, usterki nie stwierdzono.

Czy jest możliwe że opony w rozmiarze 235/55/17 mogą powodować takie problemy? 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.02.2020 o 13:41, czekker napisał:

Poza tym 235 to zbyt szeroki lać do OBK 3gen - oryginalnie powinno być 225/55/R17, opcjonalnie 215/55/R17 (lub R16 z profilem 60).

 

Już dawno było to pisane.

 

Za szerokie opony mogą (nie musza) generować rożne problemy...

 

Napisałeś że geometria jest teraz OK, to daj jej fotki, ktoś zobaczy i oceni...

Edited by artaa
Link to comment
Share on other sites

U mnie podobne objawy całkowicie ustąpiły po regeneracji maglownicy. Była sucha, nie ciekła, ale miała już luzy, co zostało stwierdzone przy próbach ustawiania geometrii.

Panowie od regeneracji powiedzieli, że ta kolumna była w sumie całkiem niezła i się dziwili, że chcę ją regenerować, ale kazałem zrobić i samochód jedzie prosto.

Edited by sartek
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 8.01.2022 o 20:21, artaa napisał:

Napisałeś że geometria jest teraz OK, to daj jej fotki, ktoś zobaczy i oceni...

Ja tam wierzę ludziom, którzy mi ustawiają geometrię i drukują te cyferki, a potem mówią, czy jest ok, czy nie jest. Nawet wierzę im jakoś bardziej niż kolegom z internetu. ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...