Skocz do zawartości

ściąganie w prawą stronę OBK 2006 2,5


frommert

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjentem jest OBK z 2006r. EU, 2,5 AT. Kupiony jako bezkolizyjny (sprawdzono), po generalnym remoncie serducha (części ASO), wymieniono wydech, elementy zawieszenia (tuleje, łączniki i inne - głównie ASO). Najechane podobno 156tys. Auto odebrałem po zrobieniu, ściąga na prawo. Opony 235/55/17 - prawie nowe, sprawdzone - zużycie równomierne. Zrobiona zbieżność w warsztacie 1, dalej ściąga, pojechałem do warsztatu nr. 2 poprawili po warsztacie nr. 1 ale ściąga dalej. Siła ściągania: jadąc środkiem swojego pasa przy prędkości ok. 50km/h, po puszczeniu kierownicy, 4 sek. zajmuje zjechanie prawymi kołami poza pas z prawej strony. Praktycznie cały czas trzymam lekką kontrę.  Opony zamieniłem po przekątnej - bez zmian. Mam zły kąt pochylenia tylnego prawego koła, nie można tego skorygować, ale usłyszałem opinię, że to nie ma wpływu na ściąganie auta. Zdarza się, że podczas ruszania od razu czuję mocne "parcie" kierownicy na prawo. Zauważyłem też, że jadąc prosto kierownica jest o 2-3 stopnie przekręcona w prawo, jak skontruję i trzymam prosto - jedzie prosto, jak tylko nie trzymam "twardo" ściąga w prawo. 

Macie pomysły co to może być? i jak skorygować kąt koła.

Poniżej skan wydruku ze zbieżności.

zbieznosc2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kąt pochylenia koła prawego jest poza zakresem.

Kąt pochylenia koła ustawia się na śrubach przy amortyzatorze? (pewny nie jestem) jeśli kąta nie będzie dało się ustawić to trzeba przyjrzeć się zawieszeniu dokładniej.

Podejrzane są poduszka amortyzatora skrzywiony wahacz -te rzeczy jest trudno wyczaić.

z prostszych np luz na sworzniu wahacza może dać taki wynik.

Przy złym kącie pochylenia kół auto będzie znosić poczytaj sobie o ściąganiu samochodu np w golfie mk4 tam kątów się nie ustawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie z warsztatu 1 i 2 mi powiedzieli, że nie da się korygować kąta, jest tylko regulacja zbieżności gdzie można lekko wpłynąć na sam kąt. Taki odchył jest nie do skorygowania. Takiej informacji mi udzielili. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może opony. Ja zakupiłem okazyjnie zimówki. Super stan, firmowe. Po założeniu sciąga. Zbieżność ustawiłem. Sciąga dalej. Powiedzieli że to wina opon. Na letnich tego nie miałem. U mnie problem jest minimalny i jakoś z tym przeżyłem przez zimę. Zaraz zmieniam na letnie na których nie ściągało. Zobaczymy.

Edytowane przez alepka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też geometria wyszła elegancko a ściągało dalej. Na przeglądzie diagnosta stwierdził że prawa tylna tuleja wahacza jest naderwana. To by pasowało bo gdy zjeżdżałem z krawężnika słyszałem metaliczne uderzenie. Wymieniłem tuleje tylne na obu wahaczach i problem się skończył, a było identycznie jak u CIebie. Piszesz że masz wszystko dobrze, jednak bym się raz jeszcze przyjrzał zawieszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też delikatnie ciągnie na prawo, nie tak jak u Ciebie, ale jednak, a zbieżność świeci na zielono i autko jest prościutkie wszędzie. Natomiast na przeglądzie dowiedziałem się, że tuleja właśnie prawego przedniego wahacza niedługo zakwalifikuje się do wymiany. Będzie czas to sobie wlezę pod autko i zmienię, stąd podejrzewam, że to jest przyczyną delikatnego ściągania. Taka sytuacja już, że jeżdżąc prawą stroną jezdni bardziej rozbija się elementy zawieszenia będące właśnie po tej stronie auta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony mogą posiadać deformacje na bieżniku której okiem nie dostrzeżemy a będzie samochód znosić, może mieć gorszą przyczepność, występować huczenie etc.

Jesteś pewny że na goleniu amortyzatora nie ustawiamy kąta pochylenia koła? bo w instrukcji serwisowej do tego samochodu górna śruba jest opisana jako regulacyjna. (Camber tilt Wheel)

Przy zwiększaniu prześwitu w moim Legacy bawiłem się tymi śrubami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam diagnozę : OPONY. Po zamianie z prawej na lewą ściąga w lewo..  Dziękuję wszystkim za poświęcony mi czas :)

A położyłbym głowę na pniaku że to nie opony... 

Edytowane przez frommert
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Nie pisałem długo w tej sprawie, bo jakoś przywykłem do tego ściągania, ale problem dalej występuje - ściąga w prawo.

Poprawiono mocowanie amortyzatora, wymieniłem łożyska, w zawieszeniu nie ma luzów, przedkładania kierownicza sucha. 

Czasami nie ściąga w ogóle, a czasami bardzo mocno.  Czy na letnich, czy na zimowych - rozmiar  235/55/17. 

Co ciekawe przy starcie nie ściąga, a w trakcie jazdy już tak.  Geometria była sprawdzana wielokrotnie na różnych urządzeniach - jest ok. 

Każdy przegląd czy wizyta w serwisie - wszystko w porządku.

Samochód był w 3 różnych serwisach, usterki nie stwierdzono.

Czy jest możliwe że opony w rozmiarze 235/55/17 mogą powodować takie problemy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.02.2020 o 13:41, czekker napisał:

Poza tym 235 to zbyt szeroki lać do OBK 3gen - oryginalnie powinno być 225/55/R17, opcjonalnie 215/55/R17 (lub R16 z profilem 60).

 

Już dawno było to pisane.

 

Za szerokie opony mogą (nie musza) generować rożne problemy...

 

Napisałeś że geometria jest teraz OK, to daj jej fotki, ktoś zobaczy i oceni...

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobne objawy całkowicie ustąpiły po regeneracji maglownicy. Była sucha, nie ciekła, ale miała już luzy, co zostało stwierdzone przy próbach ustawiania geometrii.

Panowie od regeneracji powiedzieli, że ta kolumna była w sumie całkiem niezła i się dziwili, że chcę ją regenerować, ale kazałem zrobić i samochód jedzie prosto.

Edytowane przez sartek
  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.01.2022 o 20:21, artaa napisał:

Napisałeś że geometria jest teraz OK, to daj jej fotki, ktoś zobaczy i oceni...

Ja tam wierzę ludziom, którzy mi ustawiają geometrię i drukują te cyferki, a potem mówią, czy jest ok, czy nie jest. Nawet wierzę im jakoś bardziej niż kolegom z internetu. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 18.02.2020 o 21:50, frommert napisał:

Panowie z warsztatu 1 i 2 mi powiedzieli, że nie da się korygować kąta, jest tylko regulacja zbieżności gdzie można lekko wpłynąć na sam kąt. Taki odchył jest nie do skorygowania. Takiej informacji mi udzielili. 

Wiem, że odpowiadam na historyczny wpis niemniej widząc go nie mogłem się powstrzymać. Jak ja "uwielbiam" takie "diagnozy" (nie da się korygować). Dobrze, że u wulkanizatora gdy pojawimy się z mocno uszkodzoną oponą nie pompują jej informując, że nic nie da się zrobić. Tacy "fachowcy" powinni zrobić przysługę potencjalnym klientom i zakończyć pracę w tym zawodzie albo pomyśleć i dojść do wniosku, że może po prostu należy znaleźć przyczynę tego, że coś jest poza normą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...