Jump to content

Przeróbka EJ20 na EJ22 N/A


Recommended Posts

Jeżeli był taki temat to z góry przepraszam, ale w szukajce nic takiego nie znalazłem.

Czy jest możliwość złożenia z dwóch silników EJ201 phase 2 i EJ22 phase 1 jednego EJ22 phase2? Co dokładnie trzeba by było przerzucić i czy by było dużo z tym zabawy? Może wystarczy rozwiercić bloki i przerobić lekko głowice pod tłoki 22 w EJ20? Gdzieś na anglojęzycznym forum przeczytałem, że EJ22 to jest jakaś hybryda 2.0 i 2.5. Oryginalne silniki EJ22 phase 2 od legacy są praktycznie nie do dorwania, znalazłem jeden na ebayu za 4.5k. Mam jeden EJ20 na wierzchu, do lata mogę przy nim grzebać, tylko chciałbym, żeby jakaś osoba mająca więcej pojęcia się wypowiedziała.

Link to post
Share on other sites

EJ22 Phase I to raczej rozwiercony EJ18. Technicznie to te same silniki poza wałem. EJ22 phase 2 to single port, zwykle potrzeba do niego innego kolektora wydechowego i osprzętu kolektora dolotowego (EU ma inaczej rozwiązany system EVAP, wiązka też się różni). Taki silnik posiada @Żeton na sprzedaż ze śmiesznym przebiegiem jak chcesz. 

Co do moda trzeba by się rozejrzeć czy wały są takie same, poza tym ewentualne dobranie tłoków czy nowych UPG, pierścieni jest na korzyść dla EJ20. Dla 10 koni nie wiem czy to jest gra warta świeczki. Co do głowic to od biedy można by ich nie ruszać - CR pójdzie w górę (pewnie w okolice 11:2/11;5), zawsze to trochę lepsza sprawność silnika. Idąc dalej - Phase I miał rozrząd z innym napinaczem, nie wiem czy przy takich kombinacjach nie trzeba będzie tego uwzględnić (phase 2 ma pasek 213 a phase 1 211?)

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, Bartolini2721 napisał:

rozwiercenie bloku zdało by teoretycznie egzamin? Strokery 2,2 są chyba budowane na silnikach 2,0 tak?

Strokera robi się zwykle przez zwiększenie skoku tłoka (z ang. stroke), czyli w praktyce przez wymianę wału i inne tłoki, a nie przez rozwiercanie tulei cylindrów, które po takim procesie są cieńsze i mniej wytrzymałe. 

Link to post
Share on other sites

Uwaga użyje merytorycznego stwierdzenia nie do obalenia:

"Nie dziwuj tylko sprzedaj co masz i kup turbo, będzie taniej"

default_icon_mrgreen.gif

 

A serio to:

Gdzieś na forum widziałem swapa ej22 do forka sf 98 zamiast ej20. Ale cały silnik bez robienia z dwóch jednego.

Tylko nie pamiętam czy na tym czy na kresce. Coś tam przerabiane w wiązce napewno było.

Ale to pewnie nie pomoże bo ty masz nowszy silnik.

 

 

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Wrzucenie głowic faza 2 na stary szortblok 2.2 nie wchodzi w grę? Problemem zapewne będzie różnica w otworach płaszcza wodnego między nowszymi głowicami a uszczelkami z 2.2, chyba że są jakieś pasujące do tych głowic, dające przyzwoity CR, w normalnych pieniądzach ;)

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 21.02.2020 o 22:29, Bartolini2721 napisał:

Czyli  na ej22 ph1 wrzuciłeś fanty z ej20 ph2 i to jeździ? 

ale tak tylko w Legasiu się da i musi być silnik 116kM bo już do Imprezy silnika z Legasia się nie wrzuci p&p - słowa Oktana :ph34r:

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Bartolini2721 napisał:

Możesz napisać co dokładnie zmieniałeś i czy silnik ph1 podszedł ci pod skrzynie ph2?

Mechanicznie podejdzie, skup się na elektryce bo jak wspominał @gumas_72 u ciebie będzie inaczej. 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...