Skocz do zawartości

Przeróbka EJ20 na EJ22 N/A


Bartolini2721

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli był taki temat to z góry przepraszam, ale w szukajce nic takiego nie znalazłem.

Czy jest możliwość złożenia z dwóch silników EJ201 phase 2 i EJ22 phase 1 jednego EJ22 phase2? Co dokładnie trzeba by było przerzucić i czy by było dużo z tym zabawy? Może wystarczy rozwiercić bloki i przerobić lekko głowice pod tłoki 22 w EJ20? Gdzieś na anglojęzycznym forum przeczytałem, że EJ22 to jest jakaś hybryda 2.0 i 2.5. Oryginalne silniki EJ22 phase 2 od legacy są praktycznie nie do dorwania, znalazłem jeden na ebayu za 4.5k. Mam jeden EJ20 na wierzchu, do lata mogę przy nim grzebać, tylko chciałbym, żeby jakaś osoba mająca więcej pojęcia się wypowiedziała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EJ22 Phase I to raczej rozwiercony EJ18. Technicznie to te same silniki poza wałem. EJ22 phase 2 to single port, zwykle potrzeba do niego innego kolektora wydechowego i osprzętu kolektora dolotowego (EU ma inaczej rozwiązany system EVAP, wiązka też się różni). Taki silnik posiada @Żeton na sprzedaż ze śmiesznym przebiegiem jak chcesz. 

Co do moda trzeba by się rozejrzeć czy wały są takie same, poza tym ewentualne dobranie tłoków czy nowych UPG, pierścieni jest na korzyść dla EJ20. Dla 10 koni nie wiem czy to jest gra warta świeczki. Co do głowic to od biedy można by ich nie ruszać - CR pójdzie w górę (pewnie w okolice 11:2/11;5), zawsze to trochę lepsza sprawność silnika. Idąc dalej - Phase I miał rozrząd z innym napinaczem, nie wiem czy przy takich kombinacjach nie trzeba będzie tego uwzględnić (phase 2 ma pasek 213 a phase 1 211?)

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Bartolini2721 napisał:

rozwiercenie bloku zdało by teoretycznie egzamin? Strokery 2,2 są chyba budowane na silnikach 2,0 tak?

Strokera robi się zwykle przez zwiększenie skoku tłoka (z ang. stroke), czyli w praktyce przez wymianę wału i inne tłoki, a nie przez rozwiercanie tulei cylindrów, które po takim procesie są cieńsze i mniej wytrzymałe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga użyje merytorycznego stwierdzenia nie do obalenia:

"Nie dziwuj tylko sprzedaj co masz i kup turbo, będzie taniej"

default_icon_mrgreen.gif

 

A serio to:

Gdzieś na forum widziałem swapa ej22 do forka sf 98 zamiast ej20. Ale cały silnik bez robienia z dwóch jednego.

Tylko nie pamiętam czy na tym czy na kresce. Coś tam przerabiane w wiązce napewno było.

Ale to pewnie nie pomoże bo ty masz nowszy silnik.

 

 

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucenie głowic faza 2 na stary szortblok 2.2 nie wchodzi w grę? Problemem zapewne będzie różnica w otworach płaszcza wodnego między nowszymi głowicami a uszczelkami z 2.2, chyba że są jakieś pasujące do tych głowic, dające przyzwoity CR, w normalnych pieniądzach ;)

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...