Bartolini2721 Opublikowano 17 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2020 Jeżeli był taki temat to z góry przepraszam, ale w szukajce nic takiego nie znalazłem. Czy jest możliwość złożenia z dwóch silników EJ201 phase 2 i EJ22 phase 1 jednego EJ22 phase2? Co dokładnie trzeba by było przerzucić i czy by było dużo z tym zabawy? Może wystarczy rozwiercić bloki i przerobić lekko głowice pod tłoki 22 w EJ20? Gdzieś na anglojęzycznym forum przeczytałem, że EJ22 to jest jakaś hybryda 2.0 i 2.5. Oryginalne silniki EJ22 phase 2 od legacy są praktycznie nie do dorwania, znalazłem jeden na ebayu za 4.5k. Mam jeden EJ20 na wierzchu, do lata mogę przy nim grzebać, tylko chciałbym, żeby jakaś osoba mająca więcej pojęcia się wypowiedziała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 17 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2020 EJ22 Phase I to raczej rozwiercony EJ18. Technicznie to te same silniki poza wałem. EJ22 phase 2 to single port, zwykle potrzeba do niego innego kolektora wydechowego i osprzętu kolektora dolotowego (EU ma inaczej rozwiązany system EVAP, wiązka też się różni). Taki silnik posiada @Żeton na sprzedaż ze śmiesznym przebiegiem jak chcesz. Co do moda trzeba by się rozejrzeć czy wały są takie same, poza tym ewentualne dobranie tłoków czy nowych UPG, pierścieni jest na korzyść dla EJ20. Dla 10 koni nie wiem czy to jest gra warta świeczki. Co do głowic to od biedy można by ich nie ruszać - CR pójdzie w górę (pewnie w okolice 11:2/11;5), zawsze to trochę lepsza sprawność silnika. Idąc dalej - Phase I miał rozrząd z innym napinaczem, nie wiem czy przy takich kombinacjach nie trzeba będzie tego uwzględnić (phase 2 ma pasek 213 a phase 1 211?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartolini2721 Opublikowano 18 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2020 Chyba gra nie warta świeczki. A dobranie samo tłoków od 2,2 i rozwiercenie bloku zdało by teoretycznie egzamin? Strokery 2,2 są chyba budowane na silnikach 2,0 tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2020 34 minuty temu, Bartolini2721 napisał: rozwiercenie bloku zdało by teoretycznie egzamin? Strokery 2,2 są chyba budowane na silnikach 2,0 tak? Strokera robi się zwykle przez zwiększenie skoku tłoka (z ang. stroke), czyli w praktyce przez wymianę wału i inne tłoki, a nie przez rozwiercanie tulei cylindrów, które po takim procesie są cieńsze i mniej wytrzymałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 18 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2020 Uwaga użyje merytorycznego stwierdzenia nie do obalenia: "Nie dziwuj tylko sprzedaj co masz i kup turbo, będzie taniej" A serio to: Gdzieś na forum widziałem swapa ej22 do forka sf 98 zamiast ej20. Ale cały silnik bez robienia z dwóch jednego. Tylko nie pamiętam czy na tym czy na kresce. Coś tam przerabiane w wiązce napewno było. Ale to pewnie nie pomoże bo ty masz nowszy silnik. Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 18 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2020 Wrzucenie głowic faza 2 na stary szortblok 2.2 nie wchodzi w grę? Problemem zapewne będzie różnica w otworach płaszcza wodnego między nowszymi głowicami a uszczelkami z 2.2, chyba że są jakieś pasujące do tych głowic, dające przyzwoity CR, w normalnych pieniądzach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 21 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 W Legacy 98 zmieniłem ej20 na ej22 ph1 (osprzęt ph2). Jeżdżę i obserwuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartolini2721 Opublikowano 21 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 1 godzinę temu, hugo napisał: W Legacy 98 zmieniłem ej20 na ej22 ph1 (osprzęt ph2). Jeżdżę i obserwuję. Czyli na ej22 ph1 wrzuciłeś fanty z ej20 ph2 i to jeździ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 21 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 6 minut temu, Bartolini2721 napisał: Czyli na ej22 ph1 wrzuciłeś fanty z ej20 ph2 i to jeździ? Dokładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartolini2721 Opublikowano 24 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2020 W dniu 21.02.2020 o 22:36, hugo napisał: Dokładnie. Możesz napisać co dokładnie zmieniałeś i czy silnik ph1 podszedł ci pod skrzynie ph2? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzytkownik_ Opublikowano 24 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2020 W dniu 21.02.2020 o 22:29, Bartolini2721 napisał: Czyli na ej22 ph1 wrzuciłeś fanty z ej20 ph2 i to jeździ? ale tak tylko w Legasiu się da i musi być silnik 116kM bo już do Imprezy silnika z Legasia się nie wrzuci p&p - słowa Oktana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 24 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2020 1 godzinę temu, Bartolini2721 napisał: Możesz napisać co dokładnie zmieniałeś i czy silnik ph1 podszedł ci pod skrzynie ph2? Mechanicznie podejdzie, skup się na elektryce bo jak wspominał @gumas_72 u ciebie będzie inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartolini2721 Opublikowano 8 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2020 Okej dziękuje za informacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się