Jump to content

XV birze olej


Recommended Posts

może się rozmnożył :) 

Gdzie zmieniałeś olej? Patrzyłeś na stan po zmianie oleju ( stawiam kilo pomidorów że Ci przelali podczas wymiany oliwy ) Na fakturze masz ile litrów - wchodzi około 4,5 i ani kropli więcej do górnej kropki po zassani oleju przez filtr

Link to post
Share on other sites
  • Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nie ma żadnych technicznych przesłanek aby stosować 0w20 i podobne. Wiele obecnych konstrukcji to de facto modyfikowane, odnowione starsze konstrukcje. Na te oleje przeszły najpierw marki japońskie ma

Znajomy na początku kariery zawodowej pracował przez chwilę w pewnym koncernie paliwowym / olejowym.  Na rozmowie kwalifikacyjnej dostał pytanie o rolę oleju silnikowego. No to rozgadał się, że ma o

A co mam w podpisie? Mazdę?

Posted Images

45 minut temu, Karas napisał:

może się rozmnożył :) 

Gdzie zmieniałeś olej? Patrzyłeś na stan po zmianie oleju ( stawiam kilo pomidorów że Ci przelali podczas wymiany oliwy ) Na fakturze masz ile litrów - wchodzi około 4,5 i ani kropli więcej do górnej kropki po zassani oleju przez filtr

To chyba wezmę te pomidory. To fakt wlewają ciut więcej, ale teraz po przejechaniu 10tyś jest jeszcze więcej. Po tym przebiegu zawsze stan wracał do normy tzn.poniżej górnej kreski. 

Link to post
Share on other sites

niestety jeżeli go przybywa to coś musi ten olej rozrzedzac. Albo płyn chłodniczy albo benzyna... Ani jedno ani drugie niczego dobrego nie wróży niestety...

Link to post
Share on other sites

Nie chce mi się wierzyć ,że silnik z przebiegiem 10000 km bierze olej. Jeśli jest tak jak piszesz, i wyczerpałeś wszystkie mozliwosci zdiagnozowania na własna rękę, to nie pozostaje nic innego jak wizyta w serwisie.

Nic nie "dłub", umów się telefonicznie i czekaj cierpliwie na wyznaczony termin .

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, mio1 napisał:

Nie chce mi się wierzyć ,że silnik z przebiegiem 10000 km bierze olej. Jeśli jest tak jak piszesz, i wyczerpałeś wszystkie mozliwosci zdiagnozowania na własna rękę, to nie pozostaje nic innego jak wizyta w serwisie.

Nic nie "dłub", umów się telefonicznie i czekaj cierpliwie na wyznaczony termin .

Nie bierze, przybyło go po 10tyś.przebiegu.

Link to post
Share on other sites

Oki ale... Analiza to koszt poniżej 200 PLN. Akurat masz 10k przebiegu więc będziesz wiedział sporo, o stanie oleju też (czy należy skrócić interwał wymiany). Nie namawiam ale to najtańsza w miarę pewna opcja jeśli planujesz trzymać auto dłużej oczywiście. Bo co serwis poza gdybaniem może zdiagnozować bez rozbiórki? Poza tym może wszystko jest ok i będzie problem z głowy.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, kingston70 napisał:

Chodzi o rurę wydech? Jeśli tak to jest czyściutko.Nie kopci,silnik pracuje ok. 

A jaki kolor i zapach ma olej ? Możesz zrobić zdjęcie na bagnecie ? 

Link to post
Share on other sites

wygląda normalnie jak na przebieg 10k km identycznie jak u mnie po tym przebiegu. Wymień ,  po wymianie sprawdź jego poziom po nocy w tym samym miejscu gdzie sprawdzasz teraz. I monitoruj. Nie wygląda jak mieszanina płynu chłodzącego z olejem, być może jest w nim benzyna ale obstawiam błąd pomiaru i błąd serwisu przy wymianie - nalali za dużo 

Edited by Karas
Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Karas napisał:

wygląda normalnie jak na przebieg 10k km identycznie jak u mnie po tym przebiegu. Wymień ,  po wymianie sprawdź jego poziom po nocy w tym samym miejscu gdzie sprawdzasz teraz. I monitoruj. Nie wygląda jak mieszanina płynu chłodzącego z olejem, być może jest w nim benzyna ale obstawiam błąd pomiaru i błąd serwisu przy wymianie - nalali za dużo 

Dzięki,może jestem przewrażliwiony.Jak pamiętam to po wymianie na bagnecie było dużo mniej powyżej górnej kropki niż teraz.Musze częściej sprawdzać. 

Link to post
Share on other sites

wygląda normalnie jak na taki przebieg. Wymieniam co 10-13k km i M1 0w40, sustina 5w30, quazar s 5w30 czy olej fabryczny był dokładnie tej samej barwy.  Zaden po takim przebiegu nie był koloru słomkowego

Link to post
Share on other sites
W dniu 11.12.2020 o 08:30, Karas napisał:

wygląda normalnie jak na taki przebieg. Wymieniam co 10-13k km i M1 0w40, sustina 5w30, quazar s 5w30 czy olej fabryczny był dokładnie tej samej barwy.  Zaden po takim przebiegu nie był koloru słomkowego

Dzisiaj wymieniłem po10tyś.przeb.0w20eneos jak w serwisie.Moje spostrzeżenia olej przepracowany jak na ten PRZEBIEG.I teraz moje teorie... budowa miski olejowej i przechodzące wydechy okalające nagrzewają szybciej olej w misce.Jak ktoś widział z kanału wie o czym myśle. Na krótkich trasach temp.oleju ok,zwłaszcza w niskich temp.Latem nie koniecznie.Myśle że to wpływa na olej, zwłaszcza że0w20 ma niski

TBN5.1 i latem dużo na wskaźniku oleju przy szybkiej jeździe na dłuższych trasach i temp.swoje robi.Ale to tylko moje teorie. 

Link to post
Share on other sites

czy olej jest przepracowany  mógłbyś stwierdzić wyłącznie oddając go do analizy po kolorze na oko raczej nie możliwe . Olej ma byc ciemny po takim przebiegu jeżeli byłby jak nowy znaczyłoby że nie działa. 0w20 - jeżeli smigasz na dłuższych trasach z wiekszymi prędkościami nie jest to dobry pomysł natomiast do miasta na krótkie odcinki jak najbardziej. 5w30 to taki kompromis ( zalewany przez większość ASO ) , 0w40 /5w40 dla szybszych kierowców  często korzystających z dróg szybkiego ruchu B)

Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, kingston70 napisał:

Dzisiaj wymieniłem po10tyś.przeb.0w20eneos jak w serwisie.Moje spostrzeżenia olej przepracowany jak na ten PRZEBIEG.I teraz moje teorie... budowa miski olejowej i przechodzące wydechy okalające nagrzewają szybciej olej w misce.Jak ktoś widział z kanału wie o czym myśle. Na krótkich trasach temp.oleju ok,zwłaszcza w niskich temp.Latem nie koniecznie.Myśle że to wpływa na olej, zwłaszcza że0w20 ma niski

TBN5.1 i latem dużo na wskaźniku oleju przy szybkiej jeździe na dłuższych trasach i temp.swoje robi.Ale to tylko moje teorie. 

Ale to nie jest mocno wysilony silnik i do tego bez turbo. A co do wydechów, to również dla kondycji oleju ma duże znaczenie szybsze osiąganie właściwej temperatury pracy silnika. Te rury przy szybkiej jeździe nie mają znaczenia dla temperatury oleju z uwagi na przepływ powietrza. Przy "pelzaniu" tak samo z uwagi na niski obciążenie Motoru. Natomiast wkrótce po rozruchu, szczególnie w chłodne dni, każda kaloria ciepła ma jakiś wpływ na proces rozgrzewający silnika.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Pytanie techniczne, jeżdżę obecnie Hawkiem.

Ale mam ochotę przesiąść się na XV pierwszej generacji, tj. z 2012 r.

Na początku wątku wspominacie, że silniki z początku produkcji brały olej i miały problem z pierścieniami.

Czy to sporadyczne zjawisko czy plaga? Czy w następnych latach produkcji poprawili problem?

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Pablito79 napisał:

Pytanie techniczne, jeżdżę obecnie Hawkiem.

Ale mam ochotę przesiąść się na XV pierwszej generacji, tj. z 2012 r.

Na początku wątku wspominacie, że silniki z początku produkcji brały olej i miały problem z pierścieniami.

Czy to sporadyczne zjawisko czy plaga? Czy w następnych latach produkcji poprawili problem?

Nie wiem jak wcześniejsze wersje, ja mam 2.0 z 2016, nic nie bierze oleju jak narazie.

Wydaje się naprawdę pancerny.

Edited by adamW202
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...