Karas 1055 Posted December 7, 2020 Share Posted December 7, 2020 może się rozmnożył Gdzie zmieniałeś olej? Patrzyłeś na stan po zmianie oleju ( stawiam kilo pomidorów że Ci przelali podczas wymiany oliwy ) Na fakturze masz ile litrów - wchodzi około 4,5 i ani kropli więcej do górnej kropki po zassani oleju przez filtr Link to post Share on other sites
kingston70 5 Posted December 7, 2020 Share Posted December 7, 2020 45 minut temu, Karas napisał: może się rozmnożył Gdzie zmieniałeś olej? Patrzyłeś na stan po zmianie oleju ( stawiam kilo pomidorów że Ci przelali podczas wymiany oliwy ) Na fakturze masz ile litrów - wchodzi około 4,5 i ani kropli więcej do górnej kropki po zassani oleju przez filtr To chyba wezmę te pomidory. To fakt wlewają ciut więcej, ale teraz po przejechaniu 10tyś jest jeszcze więcej. Po tym przebiegu zawsze stan wracał do normy tzn.poniżej górnej kreski. Link to post Share on other sites
Karas 1055 Posted December 7, 2020 Share Posted December 7, 2020 niestety jeżeli go przybywa to coś musi ten olej rozrzedzac. Albo płyn chłodniczy albo benzyna... Ani jedno ani drugie niczego dobrego nie wróży niestety... Link to post Share on other sites
Blixten 1717 Posted December 7, 2020 Share Posted December 7, 2020 @kingston70, a jaki kolor mają spaliny ? Link to post Share on other sites
kingston70 5 Posted December 7, 2020 Share Posted December 7, 2020 Chodzi o rurę wydech? Jeśli tak to jest czyściutko.Nie kopci,silnik pracuje ok. Link to post Share on other sites
mio1 105 Posted December 7, 2020 Share Posted December 7, 2020 Nie chce mi się wierzyć ,że silnik z przebiegiem 10000 km bierze olej. Jeśli jest tak jak piszesz, i wyczerpałeś wszystkie mozliwosci zdiagnozowania na własna rękę, to nie pozostaje nic innego jak wizyta w serwisie. Nic nie "dłub", umów się telefonicznie i czekaj cierpliwie na wyznaczony termin . Link to post Share on other sites
kingston70 5 Posted December 7, 2020 Share Posted December 7, 2020 2 minuty temu, mio1 napisał: Nie chce mi się wierzyć ,że silnik z przebiegiem 10000 km bierze olej. Jeśli jest tak jak piszesz, i wyczerpałeś wszystkie mozliwosci zdiagnozowania na własna rękę, to nie pozostaje nic innego jak wizyta w serwisie. Nic nie "dłub", umów się telefonicznie i czekaj cierpliwie na wyznaczony termin . Nie bierze, przybyło go po 10tyś.przebiegu. Link to post Share on other sites
buc niskopienny 41 Posted December 7, 2020 Share Posted December 7, 2020 Może analiza oleju przepracowanego w jakimś dobrym labie, np Polaris. Będzie wiadomo np czy masz płyn czy paliwo w oleju, etc. Czy może jest wszystko ok i to tylko błąd pomiaru:) Link to post Share on other sites
kingston70 5 Posted December 7, 2020 Share Posted December 7, 2020 Zostało 5 tyś.do wymiany.Wymienie i będę obserwował. Jak się powtórzy to zgłoszę na przeglądzie przy60tyś.Taki mam plan. Link to post Share on other sites
buc niskopienny 41 Posted December 7, 2020 Share Posted December 7, 2020 Oki ale... Analiza to koszt poniżej 200 PLN. Akurat masz 10k przebiegu więc będziesz wiedział sporo, o stanie oleju też (czy należy skrócić interwał wymiany). Nie namawiam ale to najtańsza w miarę pewna opcja jeśli planujesz trzymać auto dłużej oczywiście. Bo co serwis poza gdybaniem może zdiagnozować bez rozbiórki? Poza tym może wszystko jest ok i będzie problem z głowy. Link to post Share on other sites
Blixten 1717 Posted December 7, 2020 Share Posted December 7, 2020 1 godzinę temu, kingston70 napisał: Chodzi o rurę wydech? Jeśli tak to jest czyściutko.Nie kopci,silnik pracuje ok. A jaki kolor i zapach ma olej ? Możesz zrobić zdjęcie na bagnecie ? Link to post Share on other sites
kingston70 5 Posted December 7, 2020 Share Posted December 7, 2020 26 minut temu, Blixten napisał: A jaki kolor i zapach ma olej ? Możesz zrobić zdjęcie na bagnecie ? Właśnie odessałem nadmiar ok 0.5l.Zapach jak od kosiarki. Link to post Share on other sites
Karas 1055 Posted December 7, 2020 Share Posted December 7, 2020 (edited) wygląda normalnie jak na przebieg 10k km identycznie jak u mnie po tym przebiegu. Wymień , po wymianie sprawdź jego poziom po nocy w tym samym miejscu gdzie sprawdzasz teraz. I monitoruj. Nie wygląda jak mieszanina płynu chłodzącego z olejem, być może jest w nim benzyna ale obstawiam błąd pomiaru i błąd serwisu przy wymianie - nalali za dużo Edited December 7, 2020 by Karas Link to post Share on other sites
kingston70 5 Posted December 7, 2020 Share Posted December 7, 2020 8 minut temu, Karas napisał: wygląda normalnie jak na przebieg 10k km identycznie jak u mnie po tym przebiegu. Wymień , po wymianie sprawdź jego poziom po nocy w tym samym miejscu gdzie sprawdzasz teraz. I monitoruj. Nie wygląda jak mieszanina płynu chłodzącego z olejem, być może jest w nim benzyna ale obstawiam błąd pomiaru i błąd serwisu przy wymianie - nalali za dużo Dzięki,może jestem przewrażliwiony.Jak pamiętam to po wymianie na bagnecie było dużo mniej powyżej górnej kropki niż teraz.Musze częściej sprawdzać. Link to post Share on other sites
FanSub 114 Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 A czy był intensywny zapach benzyny? Link to post Share on other sites
kingston70 5 Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 Benzyny nie wyczułem.Zapach dziwny, wygląda na przepracowany. Może 15 tyś jak na eneos to za dużo? Link to post Share on other sites
Karas 1055 Posted December 11, 2020 Share Posted December 11, 2020 wygląda normalnie jak na taki przebieg. Wymieniam co 10-13k km i M1 0w40, sustina 5w30, quazar s 5w30 czy olej fabryczny był dokładnie tej samej barwy. Zaden po takim przebiegu nie był koloru słomkowego Link to post Share on other sites
kingston70 5 Posted December 13, 2020 Share Posted December 13, 2020 W dniu 11.12.2020 o 08:30, Karas napisał: wygląda normalnie jak na taki przebieg. Wymieniam co 10-13k km i M1 0w40, sustina 5w30, quazar s 5w30 czy olej fabryczny był dokładnie tej samej barwy. Zaden po takim przebiegu nie był koloru słomkowego Dzisiaj wymieniłem po10tyś.przeb.0w20eneos jak w serwisie.Moje spostrzeżenia olej przepracowany jak na ten PRZEBIEG.I teraz moje teorie... budowa miski olejowej i przechodzące wydechy okalające nagrzewają szybciej olej w misce.Jak ktoś widział z kanału wie o czym myśle. Na krótkich trasach temp.oleju ok,zwłaszcza w niskich temp.Latem nie koniecznie.Myśle że to wpływa na olej, zwłaszcza że0w20 ma niski TBN5.1 i latem dużo na wskaźniku oleju przy szybkiej jeździe na dłuższych trasach i temp.swoje robi.Ale to tylko moje teorie. Link to post Share on other sites
Karas 1055 Posted December 13, 2020 Share Posted December 13, 2020 czy olej jest przepracowany mógłbyś stwierdzić wyłącznie oddając go do analizy po kolorze na oko raczej nie możliwe . Olej ma byc ciemny po takim przebiegu jeżeli byłby jak nowy znaczyłoby że nie działa. 0w20 - jeżeli smigasz na dłuższych trasach z wiekszymi prędkościami nie jest to dobry pomysł natomiast do miasta na krótkie odcinki jak najbardziej. 5w30 to taki kompromis ( zalewany przez większość ASO ) , 0w40 /5w40 dla szybszych kierowców często korzystających z dróg szybkiego ruchu Link to post Share on other sites
FanSub 114 Posted December 13, 2020 Share Posted December 13, 2020 14 godzin temu, kingston70 napisał: Dzisiaj wymieniłem po10tyś.przeb.0w20eneos jak w serwisie.Moje spostrzeżenia olej przepracowany jak na ten PRZEBIEG.I teraz moje teorie... budowa miski olejowej i przechodzące wydechy okalające nagrzewają szybciej olej w misce.Jak ktoś widział z kanału wie o czym myśle. Na krótkich trasach temp.oleju ok,zwłaszcza w niskich temp.Latem nie koniecznie.Myśle że to wpływa na olej, zwłaszcza że0w20 ma niski TBN5.1 i latem dużo na wskaźniku oleju przy szybkiej jeździe na dłuższych trasach i temp.swoje robi.Ale to tylko moje teorie. Ale to nie jest mocno wysilony silnik i do tego bez turbo. A co do wydechów, to również dla kondycji oleju ma duże znaczenie szybsze osiąganie właściwej temperatury pracy silnika. Te rury przy szybkiej jeździe nie mają znaczenia dla temperatury oleju z uwagi na przepływ powietrza. Przy "pelzaniu" tak samo z uwagi na niski obciążenie Motoru. Natomiast wkrótce po rozruchu, szczególnie w chłodne dni, każda kaloria ciepła ma jakiś wpływ na proces rozgrzewający silnika. Link to post Share on other sites
Pablito79 122 Posted March 1 Share Posted March 1 Pytanie techniczne, jeżdżę obecnie Hawkiem. Ale mam ochotę przesiąść się na XV pierwszej generacji, tj. z 2012 r. Na początku wątku wspominacie, że silniki z początku produkcji brały olej i miały problem z pierścieniami. Czy to sporadyczne zjawisko czy plaga? Czy w następnych latach produkcji poprawili problem? Link to post Share on other sites
adamW202 1002 Posted March 1 Share Posted March 1 (edited) 12 godzin temu, Pablito79 napisał: Pytanie techniczne, jeżdżę obecnie Hawkiem. Ale mam ochotę przesiąść się na XV pierwszej generacji, tj. z 2012 r. Na początku wątku wspominacie, że silniki z początku produkcji brały olej i miały problem z pierścieniami. Czy to sporadyczne zjawisko czy plaga? Czy w następnych latach produkcji poprawili problem? Nie wiem jak wcześniejsze wersje, ja mam 2.0 z 2016, nic nie bierze oleju jak narazie. Wydaje się naprawdę pancerny. Edited March 1 by adamW202 1 Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now