Jump to content
maciuo

Działanie skrzyni cvt

Recommended Posts

Posted (edited)

Pytałem bo do SJ nie ma wyszczególnionych indeksów. Pasują z SH?

Edited by Jakim71

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 3.03.2020 o 17:40, Miałki napisał:

 

Za tydzień masz przegląd.  Boję się że jeśli pojedziesz tam gdzie myślę (za KFC), to zasugerują Ci że masz podparte zawory (wydłużone trzony zaworowe) i trzeba korygować luzy. 

A czy twoje auto traci moc po rozgrzaniu albo ma problemy z odpaleniem na zimno niezależnie od rodzaju zasilania ? Bo jeśli nie, to nie masz się czym martwić. 

Na Przyrodników w sprawie jakich kolwiek przeglądów DLMa, też nie jedź. Nie mają już licencji na oprogramowanie diagnostyczne. Słupsk chyba zostaje tylko.

Trafiłeś w dychę ! Powiedzieli że skoro obroty pływają to mam luzy zaworowe sprawdzić, i ew. skorygować. 'A ile to może kosztować?' No, nawet 9 tysięcy jeśli jest konieczne, silnik się wyjmuje etc. rozkręca i jak coś tam trzeba sprowadzić, nawet tydzień to może zabrać. Ale kiedyś mi mówili że jest hydraulika i się skończyły te cholerne ustawiania luzów co 100 tys km. Jak jest z tymi zaworami w XT?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i tak w wątku o CVT zeszło na temat luzów zaworowych. Hydraulicznych popychaczy tam nie ma. Rozwiązanie raczej oparte na tzw szklankach. Dostępne są w różnych wysokościach i to za ich pomocą ustawia się luz.

Czy twój motor gaśnie po rozgrzaniu, albo ma problemy z uruchomieniem gdy jest ciepły?

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Miałki napisał:

No i tak w wątku o CVT zeszło na temat luzów zaworowych. Hydraulicznych popychaczy tam nie ma. Rozwiązanie raczej oparte na tzw szklankach. Dostępne są w różnych wysokościach i to za ich pomocą ustawia się luz.

Czy twój motor gaśnie po rozgrzaniu, albo ma problemy z uruchomieniem gdy jest ciepły?

Na szczęście nie gaśnie ani nawet nie przydusza się. Po rozgrzaniu dopiero nabiera dynamiki. Na ciepło odpala po dotknięciu przycisku. Ale żeby zachować temat CVT to obroty dość regularnie, na P albo N na chwilę rosną z 700 na 1200 i wracają. Wtedy słychać chyba zawór w skrzyni (?), tak zakładam że to 'pyk' pochodzi najpewniej ze skrzyni. Nie wiem czemu ci spod KFC od razu mówią o regulacji zaworów. Np przepływomierz może być przybrudzony i obroty będą pływały. U mnie to wykluczam bo przepływomierz żadnego 'pyk' nie robi, a Koledzy na forum pisali że w skrzyni zaworki potrafią się dziwnie zachowywać. Szukam opinii ont zaworów w FXT i tu nie znalazłem, kiedy te luzy muszą być sprawdzane i regulowane. Jeżeli mogę pytać na PRIV to bym innym nie zawracał głowy na wątkach wspólnych. Pozdrawiam i dzięki za info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...