maciuo Opublikowano 15 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2020 Jak to jest z tym cvt w Subaru. Gdzieś wyczytałem że od jakiegoś rocznika oprogramowanie skrzyni symuluje zmiany biegów i odczucie zmiany biegu jest podobne jak w zwykłym hydrokinetycznym automacie. Od jakiego rocznika CVT pracuje w ten sposób chodzi o Outbacka paskudę (ten od 2009) lub nawet bardziej Forestera SJ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 15 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2020 https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Subaru_transmissions#Subaru_Lineartronic_CVT_TR690_and_TR580 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 15 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2020 To ponoć działa tylko w zakresie 3-4 000 obr/min.Poniżej ponoć ten bajer elektroniczny nie aktywuje się, noe mieć co powyżej 5000Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xt6 Opublikowano 15 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2020 Wybór zwykłego automata 5EAT w OBK 09-14 wydaje się bezpieczniejszy, o Ile pragniesz automata oczywiście bo to nudne rozwiązanie. Ja mam lekko przekroczone 400tkm na tej skrzyni i jeździ i ma sie bardzo dobrze myślę że częste wymiany oleju i płukania bardzo jej służą. Nie chce mi się wierzyć że lineartronic tyle zrobi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciuo Opublikowano 15 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2020 no niestety Forester SJ podoba mi się tylko ta skrzynia niekoniecznie, paskudy raczej nie chcę...5 EAT znam i sobie chwalę w obecnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 16 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2020 innej skrzyni się w nowszych subaru nie uświadczy. Trzeba więc pokochać albo wybrać skodę Co do CVT. Moja jazda to tak 70% miasto, 30% trasy. CVT w tym wariancie sprawdza się bardzo dobrze. Spokój w korkach, gładkie ruszanie. Auto płynie. Na zwykłych drogach krajowych też. Dla mnie jedyny minus to przysłowiowe rozpędzanie się do prędkości autostradowej gdzie skrzynia ustawia obroty i ciągnie aż do momentu osiągnięcia zadanej prędkości. Wtedy jest przysłowiowe wycie. Chciałem też złożyć wniosek formalny o nie obrażanie Outbacka 09-14. Proszę nie robić z niego drugiej Tribeci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek Chudzik Opublikowano 16 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2020 28 minut temu, Szmiglo napisał: innej skrzyni się w nowszych subaru nie uświadczy. Trzeba więc pokochać albo wybrać skodę Co do CVT. Moja jazda to tak 70% miasto, 30% trasy. CVT w tym wariancie sprawdza się bardzo dobrze. Spokój w korkach, gładkie ruszanie. Auto płynie. Na zwykłych drogach krajowych też. Dla mnie jedyny minus to przysłowiowe rozpędzanie się do prędkości autostradowej gdzie skrzynia ustawia obroty i ciągnie aż do momentu osiągnięcia zadanej prędkości. Wtedy jest przysłowiowe wycie. Chciałem też złożyć wniosek formalny o nie obrażanie Outbacka 09-14. Proszę nie robić z niego drugiej Tribeci Popieram wniosek!! Mam ślicznotka OBK 2012 i jest śliczniasty, taki muskularny i w ogóle!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 16 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2020 2 godziny temu, Szmiglo napisał: Chciałem też złożyć wniosek formalny o nie obrażanie Outbacka 09-14. Proszę nie robić z niego drugiej Tribeci to ja składam drugi formalny wniosek, proszę nie obrażać Tribeci po lifcie ;-) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 16 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2020 (edytowane) 16 godzin temu, xt6 napisał: Wybór zwykłego automata 5EAT w OBK 09-14 W tych rocznikach tylko 3.6 miał skrzynię 5EAT. Legacy miało ją w 2.5GT. 19 godzin temu, maciuo napisał: Jak to jest z tym cvt w Subaru. Gdzieś wyczytałem że od jakiegoś rocznika oprogramowanie skrzyni symuluje zmiany biegów i odczucie zmiany biegu jest podobne jak w zwykłym hydrokinetycznym automacie. Do 2015 roku (poza silnikiem Boxer Diesel, gdzie CVT od początku symulował zmianę od 6 do 7 przełożeń, w zależności od modelu i roku produkcji), skrzynie pracowały tylko i wyłącznie w trybie linearnym. Wyjątkiem był Forester XT, który od początku oferty, w trybie jazdy S# symuluje zmianę 8 przełożeń. W pozostałych trybach działał bezstopniowo. Outback w V generacji symuluje zmianę 6 przełożeń w przypadku silnika benzynowego, natomiast z silnikiem wysokoprężnym działa na wzór skrzyni z 7 przełożeniami. Od 2016 roku Forester XT w każdym trybie symuluje zmianę biegów, XV od drugiej generacji tj. od 2017 roku. Forester SJ z silnikiem benzynowym, wolnossącym działa tylko i wyłącznie w trybie linearnym z możliwością ręcznej zmiany biegów manetkami przy kierownicy. Pozdrawiam, Raju Edytowane 16 Lutego 2020 przez raju 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciuo Opublikowano 16 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2020 (edytowane) O! Super o takie info dokładnie mi chodziło Muszę popróbować czy będzie mi to odpowidac Edytowane 16 Lutego 2020 przez maciuo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diuk Opublikowano 17 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2020 Czy takie symulowanie biegów przez CVT nie wpływa negatywnie na trwałość elementów przekładni poprzez nierównomierne zużywanie się powierzchni kół stożkowych? (większe zużycie w miejscach pracy łańcucha podczas symulacji biegu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
franek-b Opublikowano 20 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2020 U mnie symuluje zmianę biegów, uważam, że skrzynia jest jednym z najlepszych elementów tego auta. Zauważyłem, że starsze skrzynie chwalone są jedynie przez posiadaczy... starych skrzynie 4EAT/5EAT. Generalnie prasa motoryzacyjna promuje skrzynie DSG, a one wcale nie są tak dobre jak są opisywane. Ostatnio jeździłem bmw 3 z automatem (2019 rocznik) i ta skrzynia jest zdecydowanie gorsza od mojej CVT. Zwłaszcza zauważalne jest opóźnienie gdy skrzynia niespodziewanie musi zrzucić bieg, w CVT by Subaru jest to niezauważalne, odpowiedź skrzyni jest natychmiastowa, bezpośrednia, jest mega komfortowa. W domu mamy priusa również z CVT i tutaj skrzynia nie ma symulacji zmiany biegów i zauważalnie inaczej pracuje. Naprawdę setup CVT w Subaru jest świetny. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 20 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2020 Majac doswiadczenie z 4eat z trybem manualnym i cvt z 6 symulowanymi biegami, napisze ze mimo ze powolna to 4eat byla lepsza przy zrzucaniu biegow od cvt, wystarczylo zredukowac o 1 bieg i hamowanie silnikiem bylo odczuwalne, w cvt trzeba redukowac o 2 pseudo biegi. Od znajomego mechanika wiem ze 4eat znacznie lepiej toleruje podnoszenie mocy. Manualne zmiany biegow w cvt, malo wplywaja na przyspieszenie, przynajmniej w polaczeniu z silnikiem 3.6, rzadko zmieniam biegi w trybie manualnym w cvt. Druga strona medalu jest taka ze 2.5i z 4eat palil wiecej od naszego 3.6 z cvt. Imo cvt bardziej pasuje do jednostki 6 cylindrowej do jazdy w trasie, niz do jakiegokolwiek silnika z turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 21 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 moje obserwacje są takie, że lepiej nacisnąć pedał z mocą słynnych 4/5 nacisku niż redukować. Efekt ten sam. CVT to idealna skrzynia do spokojnej jazdy. Nie wyobrażam sobie jej w dynamicznej, szaleńczej jeździe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 29 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2020 W dniu 21.02.2020 o 02:12, Szmiglo napisał: moje obserwacje są takie, że lepiej nacisnąć pedał z mocą słynnych 4/5 nacisku niż redukować. Efekt ten sam. CVT to idealna skrzynia do spokojnej jazdy. Nie wyobrażam sobie jej w dynamicznej, szaleńczej jeździe. Jednak w przypadku Forestera XT skrzynia CVT sprawdza się wyśmienicie podczas dynamicznej, szaleńczej jazdy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo76 Opublikowano 29 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2020 miałem xv z CVT, teraz mam outbacka 3,6 5EAT i jeśli chodzi o samo działanie skrzyni zwłaszcza w trybie łopatkowym to stwierdzam wyższość CVT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limeryk Opublikowano 2 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2020 Do CVT nic nie mam ale na biegu wstecz nie radzi sobie nawet ze średnim kamieniem nie mówiąc o krawężniku. Można dodawać gazu, pojęczy na obrotach, kamienia nie pokona. Domyślam się że takie piłowanie tej skrzyni nie cieszy i się przełoży na krótszy żywot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Perun Opublikowano 3 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2020 Do CVT nic nie mam ale na biegu wstecz nie radzi sobie nawet ze średnim kamieniem nie mówiąc o krawężniku. Można dodawać gazu, pojęczy na obrotach, kamienia nie pokona. Domyślam się że takie piłowanie tej skrzyni nie cieszy i się przełoży na krótszy żywot. O ile się nie mylę, to ten przypadek został rozwiązany jakąś aktualizacją oprogramowania skrzyni. Gdzieś na forum był w tym temacie dość długi wątek tylko dotyczył forka FXT. Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 3 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2020 8 godzin temu, limeryk napisał: Do CVT nic nie mam ale na biegu wstecz nie radzi sobie nawet ze średnim kamieniem nie mówiąc o krawężniku. Można dodawać gazu, pojęczy na obrotach, kamienia nie pokona. Domyślam się że takie piłowanie tej skrzyni nie cieszy i się przełoży na krótszy żywot. U mnie coś takiego nie dzieje się. Może powinieneś z tym gdzieś jechać? A propos piłowania, to też daleko posunięte stwierdzenie. Przecież tam nie ma mechanicznego połączenia silnika ze skrzynią. Napęd z silnika przekazywany jest za pomocą oleju w konwerterze momentu obrotowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limeryk Opublikowano 3 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2020 To muszę sprawdzić, myślałem że to taka naturalna ułomność. Akurat za tydzień mam przegląd. Ciekawe czy to się daje regulować zaworkiem/kryzą. Niedawno w ASO mi zwrócili uwagę że na gazie są nierówne obroty a na benzynie stabilne. Musiałby się temu przyjrzeć Energy-Gaz. Nasze DLM już wyszły z oferty i tylko oni jeszcze coś pamiętają. Czy LPG w jakiejś z sieci się wyróżnia na plus ? Ja różnic nie czuję, ale czasem pisali że Shell ma lepszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limeryk Opublikowano 3 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2020 9 godzin temu, Perun napisał: O ile się nie mylę, to ten przypadek został rozwiązany jakąś aktualizacją oprogramowania skrzyni. Gdzieś na forum był w tym temacie dość długi wątek tylko dotyczył forka FXT. Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka No to byłoby rozwiązanie ! Mam FXT i popytam. Dziękuję za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 3 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2020 59 minut temu, limeryk napisał: Niedawno w ASO mi zwrócili uwagę że na gazie są nierówne obroty a na benzynie stabilne. Musiałby się temu przyjrzeć Energy-Gaz. Nasze DLM już wyszły z oferty i tylko oni jeszcze coś pamiętają. Czy LPG w jakiejś z sieci się wyróżnia na plus ? Ja różnic nie czuję, ale czasem pisali że Shell ma lepszy. A wedlug Twoich wlasnych obserwacji jak to jest z tymi obrotami? Była różnica wczesniej? Przy tej formie zasilania zjawisko to może występować podczas pracy silnika idle, to znaczy podczas biegu jałowego na niskich obrotach. Zwróć uwagę że LPG w DLM po przejściu przez wtryskiwacze zmienia swój stan skupienia w komorze spalania bardzo się przy tym schładzając. Turbo w tym czasie nie podaje dostatecznej ilości powietrza i może dochodzić do zjawiska wypadania zapłonów. Podczas gdy auto już jedzie cały zestaw pracuje normalnie. Za tydzień masz przegląd. Boję się że jeśli pojedziesz tam gdzie myślę (za KFC), to zasugerują Ci że masz podparte zawory (wydłużone trzony zaworowe) i trzeba korygować luzy. Daj znać. A czy twoje auto traci moc po rozgrzaniu albo ma problemy z odpaleniem na zimno niezależnie od rodzaju zasilania ? Bo jeśli nie, to nie masz się czym martwić. Na Przyrodników w sprawie jakich kolwiek przeglądów DLMa, też nie jedź. Nie mają już licencji na oprogramowanie diagnostyczne. Słupsk chyba zostaje tylko. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limeryk Opublikowano 4 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2020 Dzięki za info, wahanie obrotów jest tylko na zimno zwłaszcza kiedy wajcha jest na N. Na D+hamulec podszarpuje CVT do czasu osiągnięcia przynajmniej 50C w silniku, nie wiem ile C wtedy jest w CVT, ale to sprawa silnika a nie CVT. Perun pisał że kiedyś był update programu dla CVT i się o to koniecznie spytam. O ile wiem, jeśli był ten update w serwisach, to u mnie tego nie zrobili. Ten wsteczny bez momentu wyraźnie by się kwalifikował do takiej korekty. Dotychczas o tych zza KFC mam bdb odczucia, nigdy mi nie próbowali wciskać. Tam tylko cena za materiały powala dlatego przynoszę własne. Skuchy nigdy u mnie nie zaliczyli. Jak coś zauważą to zawsze mi mówią. Teraz za każdym razem straszą ich stuki tulei wahaczy bo wstawiłem poliuretanowe. Wcześniej gumowe co 20 tys. musiałem wymieniać. Ponoć tuleja z PUR jest na zawsze, zobaczymy. Wg mnie PUR ma zbyt dużą twardość i są za sztywne w porównaniu z kauczukami stosowanymi firmowo. Podobnie OK ostatnio było u Frey z KRK - interwencja prosto z trasy, mogę tylko chwalić jakby ktoś pytał. Pytałem w KFC o zawory i mówili że w FXT jest hydraulika i nie ma już tych koszmarnych regulacji jak w starszych foresterach. Nie sprawdzałem czy to prawda czy pan monter pomylił z OBK ?! Na zimno odpalenie na gazie trwa trochę dłużej niż na benzynie. Benzyna pyk i rusza, LPG 2-3 obroty rozrusznika. Nie znam ul. Przyrodników, Instalowałem w Wawce, Ostrobramska 38a + 1 przegląd po 1000km, drugi przegląd filtry itd był w Osowie, Kielnieńska 183. - Mają glejt od Prinsa i software licencjonowany a moje wrażenia są bdb, chociaż nie stałem nad nimi więc w szczegółach nie wiem jak i co dłubali. Polegam tylko na rozmowie z szefem warsztatu. Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim71 Opublikowano 5 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2020 "Teraz za każdym razem straszą ich stuki tulei wahaczy bo wstawiłem poliuretanowe. Wcześniej gumowe co 20 tys. musiałem wymieniać. Ponoć tuleja z PUR jest na zawsze, zobaczymy. Wg mnie PUR ma zbyt dużą twardość i są za sztywne w porównaniu z kauczukami stosowanymi firmowo." Mogę zapytać jakiej firmy? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limeryk Opublikowano 6 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2020 To są Power Flex, bdb, ale mój błąd że wymieniłem przednie i tylne. Nie trzeba było przednich https://inter-rally.pl/pol_m_Zawieszenie_Tuleje-poliuretanowe-zawieszenia-Powerflex-PERFORMANCE-331.html?gclid=Cj0KCQiAhojzBRC3ARIsAGtNtHUd19-VD45o6ReuCzkVGfVw2dqQXCTzx5WxPKtAjWMNx3tBcxzMXmgaAnd2EALw_wcB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się