Jump to content
maciuo

Działanie skrzyni cvt

Recommended Posts

Jak to jest z tym cvt w Subaru. Gdzieś wyczytałem że od jakiegoś rocznika oprogramowanie skrzyni symuluje zmiany biegów i odczucie  zmiany biegu jest podobne jak w zwykłym hydrokinetycznym automacie. Od jakiego rocznika CVT pracuje w ten sposób chodzi o Outbacka paskudę (ten od 2009) lub nawet bardziej Forestera SJ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ponoć działa tylko w zakresie 3-4 000 obr/min.
Poniżej ponoć ten bajer elektroniczny nie aktywuje się, noe mieć co powyżej 5000


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wybór zwykłego automata 5EAT w OBK 09-14 wydaje się bezpieczniejszy, o Ile pragniesz automata oczywiście bo to nudne rozwiązanie. Ja mam lekko przekroczone 400tkm na tej skrzyni i jeździ i ma sie bardzo dobrze myślę że częste wymiany oleju i płukania bardzo jej służą. Nie chce mi się wierzyć że lineartronic tyle zrobi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no niestety Forester SJ podoba mi się tylko ta skrzynia niekoniecznie, paskudy raczej nie chcę...5 EAT znam i sobie chwalę w obecnym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

innej skrzyni się w nowszych subaru nie uświadczy. Trzeba więc pokochać albo wybrać skodę :mrgreen:

 

Co do CVT. Moja jazda to tak 70% miasto, 30% trasy. CVT w tym wariancie sprawdza się bardzo dobrze. Spokój w korkach, gładkie ruszanie. Auto płynie. Na zwykłych drogach krajowych też. Dla mnie jedyny minus to przysłowiowe rozpędzanie się do prędkości autostradowej gdzie skrzynia ustawia obroty i ciągnie aż do momentu osiągnięcia zadanej prędkości. Wtedy jest przysłowiowe wycie. 

 

Chciałem też złożyć wniosek formalny o nie obrażanie Outbacka 09-14. Proszę nie robić z niego drugiej Tribeci :biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, Szmiglo napisał:

innej skrzyni się w nowszych subaru nie uświadczy. Trzeba więc pokochać albo wybrać skodę :mrgreen:

 

Co do CVT. Moja jazda to tak 70% miasto, 30% trasy. CVT w tym wariancie sprawdza się bardzo dobrze. Spokój w korkach, gładkie ruszanie. Auto płynie. Na zwykłych drogach krajowych też. Dla mnie jedyny minus to przysłowiowe rozpędzanie się do prędkości autostradowej gdzie skrzynia ustawia obroty i ciągnie aż do momentu osiągnięcia zadanej prędkości. Wtedy jest przysłowiowe wycie. 

 

Chciałem też złożyć wniosek formalny o nie obrażanie Outbacka 09-14. Proszę nie robić z niego drugiej Tribeci :biglol:

Popieram wniosek!! Mam ślicznotka OBK 2012 i jest śliczniasty, taki muskularny i w ogóle!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Szmiglo napisał:

Chciałem też złożyć wniosek formalny o nie obrażanie Outbacka 09-14. Proszę nie robić z niego drugiej Tribeci :biglol:

to ja składam drugi formalny wniosek, proszę nie obrażać Tribeci po lifcie ;-)

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, xt6 napisał:

Wybór zwykłego automata 5EAT w OBK 09-14

W tych rocznikach tylko 3.6 miał skrzynię 5EAT. Legacy miało ją w 2.5GT.

 

19 godzin temu, maciuo napisał:

Jak to jest z tym cvt w Subaru. Gdzieś wyczytałem że od jakiegoś rocznika oprogramowanie skrzyni symuluje zmiany biegów i odczucie  zmiany biegu jest podobne jak w zwykłym hydrokinetycznym automacie.

 

Do 2015 roku (poza silnikiem Boxer Diesel, gdzie CVT od początku symulował zmianę od 6 do 7 przełożeń, w zależności od modelu i roku produkcji), skrzynie pracowały tylko i wyłącznie w trybie linearnym. Wyjątkiem był Forester XT, który od początku oferty, w trybie jazdy S# symuluje zmianę 8 przełożeń. W pozostałych trybach działał bezstopniowo. Outback w V generacji symuluje zmianę 6 przełożeń w przypadku silnika benzynowego, natomiast z silnikiem wysokoprężnym działa na wzór skrzyni z 7 przełożeniami. Od 2016 roku Forester XT w każdym trybie symuluje zmianę biegów, XV od drugiej generacji tj. od 2017 roku. Forester SJ z silnikiem benzynowym, wolnossącym działa tylko i wyłącznie w trybie linearnym z możliwością ręcznej zmiany biegów manetkami przy kierownicy.

Pozdrawiam, Raju

Edited by raju
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

O! Super o takie info dokładnie mi chodziło:) Muszę popróbować czy będzie mi to odpowidac

Edited by maciuo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy takie symulowanie biegów przez CVT nie wpływa negatywnie na trwałość elementów przekładni poprzez nierównomierne zużywanie się powierzchni kół stożkowych? (większe zużycie w miejscach pracy łańcucha podczas symulacji biegu)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie symuluje zmianę biegów, uważam, że skrzynia jest jednym z najlepszych elementów tego auta. Zauważyłem, że starsze skrzynie chwalone są jedynie przez posiadaczy... starych skrzynie 4EAT/5EAT. Generalnie prasa motoryzacyjna promuje skrzynie DSG, a one wcale nie są tak dobre jak są opisywane. 
Ostatnio jeździłem bmw 3 z automatem (2019 rocznik) i ta skrzynia jest zdecydowanie gorsza od mojej CVT. Zwłaszcza zauważalne jest opóźnienie gdy skrzynia niespodziewanie musi zrzucić bieg, w CVT by Subaru jest to niezauważalne, odpowiedź skrzyni jest natychmiastowa, bezpośrednia, jest mega komfortowa. W domu mamy priusa również z CVT i tutaj skrzynia nie ma symulacji zmiany biegów i zauważalnie inaczej pracuje. Naprawdę setup CVT w Subaru jest świetny. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majac doswiadczenie z 4eat z trybem manualnym i cvt z 6 symulowanymi biegami, napisze ze mimo ze powolna to 4eat byla lepsza przy zrzucaniu biegow od cvt, wystarczylo zredukowac o 1 bieg i hamowanie silnikiem bylo odczuwalne, w cvt trzeba redukowac o 2 pseudo biegi.  Od znajomego mechanika wiem ze 4eat znacznie lepiej toleruje podnoszenie mocy.  Manualne zmiany biegow w cvt, malo wplywaja na przyspieszenie, przynajmniej w polaczeniu z silnikiem 3.6, rzadko zmieniam biegi w trybie manualnym w cvt.  Druga strona medalu jest taka ze 2.5i z 4eat palil wiecej od naszego 3.6 z cvt.  Imo cvt bardziej pasuje do jednostki 6 cylindrowej do jazdy w trasie, niz do jakiegokolwiek silnika z turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moje obserwacje są takie, że lepiej nacisnąć pedał z mocą słynnych 4/5 nacisku niż redukować. Efekt ten sam. CVT to idealna skrzynia do spokojnej jazdy. Nie wyobrażam sobie jej w dynamicznej, szaleńczej jeździe. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 21.02.2020 o 02:12, Szmiglo napisał:

moje obserwacje są takie, że lepiej nacisnąć pedał z mocą słynnych 4/5 nacisku niż redukować. Efekt ten sam. CVT to idealna skrzynia do spokojnej jazdy. Nie wyobrażam sobie jej w dynamicznej, szaleńczej jeździe. 

Jednak w przypadku Forestera XT skrzynia CVT sprawdza się wyśmienicie podczas dynamicznej, szaleńczej jazdy.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

miałem xv z CVT, teraz mam outbacka 3,6  5EAT i jeśli chodzi o samo działanie skrzyni zwłaszcza w trybie łopatkowym to stwierdzam wyższość CVT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do CVT nic nie mam ale na biegu wstecz nie radzi sobie nawet ze średnim kamieniem nie mówiąc o krawężniku.

Można dodawać gazu, pojęczy na obrotach, kamienia nie pokona. Domyślam się że takie piłowanie tej skrzyni nie cieszy

i się przełoży na krótszy żywot.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Do CVT nic nie mam ale na biegu wstecz nie radzi sobie nawet ze średnim kamieniem nie mówiąc o krawężniku.
Można dodawać gazu, pojęczy na obrotach, kamienia nie pokona. Domyślam się że takie piłowanie tej skrzyni nie cieszy
i się przełoży na krótszy żywot.
 
O ile się nie mylę, to ten przypadek został rozwiązany jakąś aktualizacją oprogramowania skrzyni. Gdzieś na forum był w tym temacie dość długi wątek tylko dotyczył forka FXT.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, limeryk napisał:

Do CVT nic nie mam ale na biegu wstecz nie radzi sobie nawet ze średnim kamieniem nie mówiąc o krawężniku.

Można dodawać gazu, pojęczy na obrotach, kamienia nie pokona. Domyślam się że takie piłowanie tej skrzyni nie cieszy

i się przełoży na krótszy żywot.

 

U mnie coś takiego nie  dzieje się. Może powinieneś z tym gdzieś jechać?

A propos piłowania, to też daleko posunięte stwierdzenie. Przecież tam nie ma mechanicznego połączenia silnika ze skrzynią. Napęd z silnika przekazywany jest za pomocą oleju w konwerterze momentu obrotowego. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To muszę sprawdzić, myślałem że to taka naturalna ułomność. Akurat za tydzień mam przegląd. Ciekawe czy to się daje regulować zaworkiem/kryzą. Niedawno w ASO mi zwrócili uwagę że na gazie są nierówne obroty a na benzynie stabilne. Musiałby się temu przyjrzeć Energy-Gaz. Nasze DLM już wyszły z oferty i tylko oni jeszcze coś pamiętają. Czy LPG w jakiejś z sieci się wyróżnia na plus ? Ja różnic nie czuję, ale czasem pisali że Shell ma lepszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Perun napisał:

O ile się nie mylę, to ten przypadek został rozwiązany jakąś aktualizacją oprogramowania skrzyni. Gdzieś na forum był w tym temacie dość długi wątek tylko dotyczył forka FXT.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
 

No to byłoby rozwiązanie ! Mam FXT i popytam. Dziękuję za info.

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minut temu, limeryk napisał:

Niedawno w ASO mi zwrócili uwagę że na gazie są nierówne obroty a na benzynie stabilne. Musiałby się temu przyjrzeć Energy-Gaz. Nasze DLM już wyszły z oferty i tylko oni jeszcze coś pamiętają. Czy LPG w jakiejś z sieci się wyróżnia na plus ? Ja różnic nie czuję, ale czasem pisali że Shell ma lepszy.

A wedlug Twoich wlasnych obserwacji jak to jest z tymi obrotami? Była różnica wczesniej? Przy tej formie zasilania zjawisko to może występować podczas pracy silnika idle, to znaczy podczas biegu jałowego na niskich obrotach. Zwróć uwagę że LPG w DLM po przejściu przez wtryskiwacze zmienia swój stan skupienia w komorze spalania bardzo się przy tym schładzając. Turbo w tym czasie nie podaje dostatecznej ilości powietrza i może  dochodzić do zjawiska wypadania zapłonów. Podczas gdy auto już jedzie cały zestaw  pracuje normalnie.

Za tydzień masz przegląd.  Boję się że jeśli pojedziesz tam gdzie myślę (za KFC), to zasugerują Ci że masz podparte zawory (wydłużone trzony zaworowe) i trzeba korygować luzy. 

Daj znać. 

A czy twoje auto traci moc po rozgrzaniu albo ma problemy z odpaleniem na zimno niezależnie od rodzaju zasilania ? Bo jeśli nie, to nie masz się czym martwić. 

Na Przyrodników w sprawie jakich kolwiek przeglądów DLMa, też nie jedź. Nie mają już licencji na oprogramowanie diagnostyczne. Słupsk chyba zostaje tylko.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za info, wahanie obrotów jest tylko na zimno zwłaszcza kiedy wajcha jest na N. Na D+hamulec podszarpuje CVT do czasu osiągnięcia

przynajmniej 50C w silniku, nie wiem ile C wtedy jest w CVT, ale to sprawa silnika a nie CVT.  Perun pisał że

kiedyś był update programu dla CVT i się o to koniecznie spytam. O ile wiem, jeśli był ten update w serwisach, to

u mnie tego nie zrobili. Ten wsteczny bez momentu wyraźnie by się kwalifikował do takiej korekty.  Dotychczas o tych zza KFC mam bdb odczucia,

nigdy mi  nie próbowali wciskać. Tam tylko cena za materiały powala dlatego przynoszę własne. Skuchy nigdy u mnie nie zaliczyli. Jak coś zauważą

to zawsze mi mówią. Teraz za każdym razem straszą ich stuki tulei wahaczy bo wstawiłem poliuretanowe. Wcześniej gumowe co 20 tys. musiałem wymieniać.

Ponoć tuleja z PUR jest na zawsze, zobaczymy. Wg mnie PUR ma zbyt dużą twardość i są za sztywne w porównaniu z kauczukami stosowanymi firmowo.

Podobnie OK ostatnio było u Frey z KRK  - interwencja prosto z trasy, mogę tylko chwalić jakby ktoś pytał. Pytałem w KFC o zawory i mówili że w FXT jest

hydraulika i nie ma już tych koszmarnych regulacji jak w starszych foresterach. Nie sprawdzałem czy to prawda czy pan monter pomylił z OBK ?!

Na zimno odpalenie na gazie trwa trochę dłużej niż na benzynie. Benzyna pyk i rusza, LPG 2-3 obroty rozrusznika.

Nie znam ul. Przyrodników, Instalowałem w Wawce, Ostrobramska 38a + 1 przegląd po 1000km, drugi przegląd filtry itd był w Osowie, Kielnieńska 183. - Mają glejt od Prinsa i software licencjonowany

a moje wrażenia są bdb, chociaż nie stałem nad nimi więc w szczegółach nie wiem jak i co dłubali. Polegam tylko na rozmowie z szefem warsztatu.

Pozdro!

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Teraz za każdym razem straszą ich stuki tulei wahaczy bo wstawiłem poliuretanowe. Wcześniej gumowe co 20 tys. musiałem wymieniać.

Ponoć tuleja z PUR jest na zawsze, zobaczymy. Wg mnie PUR ma zbyt dużą twardość i są za sztywne w porównaniu z kauczukami stosowanymi firmowo."

 

Mogę zapytać jakiej firmy?

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...