Jump to content
MiecioXT

Spadek mocy Forester XT, 2.0 Turbo, 241KM, 2013

Recommended Posts

W dniu 14.02.2020 o 08:56, MiecioXT napisał:

Witam serdecznie,

 

Wczoraj w moim Foresterze zauważyłem spory spadek mocy. Ujechałem parę kilometrów aż w  pewnym momencie przy dodaniu gazu brak dynamicznej reakcji tak jak zwykle to bywało. Od czego zaczać diagnozę żeby od razu nie pchać się w warsztatowe koszty? Zapewne jednego sprawdzonego rozwiązania nie ma bo i przyczyn może być wiele...na początek myślę o  wypięciu aku celem resetu, raczej nie zaszkodzi a potem?

 

Pozdrawiam

Marcin

może to tylko UPG :blink:

Nie zauważyłeś czy dymi przy przyśpieszaniu?

Najlepiej to widać wieczorem w lusterku wstecznym jak przyspieszasz a inny samochód z tyłu świeci ci światłami.

U mnie tak się zaczynał każdy remont silnika. Spadek mocy i dymienie przy ostrzejszym  przyspieszaniu.

 

Statystyka u mnie wyglada tak, że remont średnio co 100tyś.km Takie te nasze Subary :facepalm:

Ile masz przebiegu?

Edited by Robert_zxcq

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Ucando napisał:

Samochód zmienia się w tryb awaryjny, który obniża osiągi.

 

w tym przypadku zapala się choinka na desce, a tej brak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Robert_zxcq napisał:

może to tylko UPG :blink:

Nie zauważyłeś czy dymi przy przyśpieszaniu?

Najlepiej to widać wieczorem w lusterku wstecznym jak przyspieszasz a inny samochód z tyłu świeci ci światłami.

U mnie tak się zaczynał każdy remont silnika. Spadek mocy i dymienie przy ostrzejszym  przyspieszaniu.

 

Statystyka u mnie wyglada tak, że remont średnio co 100tyś.km Takie te nasze Subary :facepalm:

Ile masz przebiegu?

Dymienia brak, przebieg 85 tyś. Diagnostyki nic nie wykazały, logi dynamiczne w normie. W marcu wypada mi przegląd więc może w ASO coś mi więcej powiedzą no chyba że wymiana wszystkich filtrów rozwiąże sprawę bo i to może powodować spadek mocy. 

Edited by MiecioXT

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, MiecioXT napisał:

no chyba że wymiana wszystkich filtrów rozwiąże sprawę bo i to może powodować spadek mocy. 

Zdziwię się jeżeli to będzie powodem.., no chyba że jeździłeś po tak zanieczyszczonym terenie lub bardzo długo ich nie wymieniałeś.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Dzik44 napisał:

Zdziwię się jeżeli to będzie powodem.., no chyba że jeździłeś po tak zanieczyszczonym terenie lub bardzo długo ich nie wymieniałeś.

Odkąd Forek jest w moich rękach to terenu nie widział, a jeśli chodzi o wymianę filtrów to były robione ok 11 tyś temu - mam FV od Subaru Koper. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minut temu, MiecioXT napisał:

Dymienia brak, przebieg 85 tyś. Diagnostyki nic nie wykazały, logi dynamiczne w normie. W marcu wypada mi przegląd więc może w ASO coś mi więcej powiedzą no chyba że wymiana wszystkich filtrów rozwiąże sprawę bo i to może powodować spadek mocy. 

85 tyś to młody zawodnik, jeszcze za wcześnie na UPG. Przynajmniej tyle wiesz że nie będziesz musiał nic grubego z silnikiem robić. 

Filtry to raczej nie to ;)

Mi kiedyś przepływomierz powietrza padł, ale to na komputerze w ASO powinno wyjść 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 20.02.2020 o 12:44, Robert_zxcq napisał:

85 tyś to młody zawodnik, jeszcze za wcześnie na UPG. Przynajmniej tyle wiesz że nie będziesz musiał nic grubego z silnikiem robić. 

 

a były w silnikach DIT problemy z UPG ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy to Ci pomoże ale ja dostałem takiego maila od Subaru:

Sz. (KANCELARIA RADCY PRAWNEGO.......

Uprzejmie informuję, że Subaru Corporation (producent samochodów Subaru) poinformował nas o konieczności sprawdzenia szczelności kolektora wylotowego w pewnej partii wyprodukowanych samochodów Subaru. Istnieje możliwość wystąpienia nieprawidłowego działania układu wydechowego spowodowanego nieszczelnościami. Zjawisko to może doprowadzić do nieprawidłowego działania silnika (spadek mocy).

Nie odnotowaliśmy w samochodach wprowadzonych przez nas na polski rynek takiego przypadku, jednakże aby zabezpieczyć pojazdy przed taką ewentualnością, podjęliśmy decyzje o rozpoczęciu kampanii przywoławczej. Grupa pojazdów przeznaczonych do akcji została wyselekcjonowana i dostarczona nam przez Subaru Corporation. 

Do grupy tych pojazdów należy/ą zakupiony/e przez Państwa i wg. naszej wiedzy w dalszym ciągu użytkowany samochód o numerze identyfikacyjnym VIN: JF1SJGL.......

Jeżeli w/w pojazd/y nie jest/są już Państwa własnością, prosimy o przesłanie tej wiadomości jego obecnym właścicielom oraz kontakt z nami (kontakt@subaru.pl) w celu dodania odpowiedniej adnotacji w bazie Klientów Subaru.

Zachęcamy też do sprawdzenia czy pojazd nie powinien mieć przeprowadzonych działań w ramach innej kampanii przywoławczej na: srt.subaru.pl

Uprzejmie prosimy o kontakt z jedną z naszych Autoryzowanych Stacji Obsługi Subaru i uzgodnienie dogodnego terminu wizyty, w celu wykonania koniecznej kontroli i usprawnień, które zostaną wykonane przez ASO Subaru bezpłatnie.

Mam nadzieję, że te profilaktyczne działania, ukierunkowane na wydłużenie bezpiecznego użytkowania samochodów Subaru, spotkają się z Państwa życzliwym przyjęciem.

 

Z poważaniem,
Zbigniew Karcz
Assistant Manager
Dział Marketing/IT

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...