Jump to content

Spadek mocy Forester XT, 2.0 Turbo, 241KM, 2013


MiecioXT
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie,

 

Wczoraj w moim Foresterze zauważyłem spory spadek mocy. Ujechałem parę kilometrów aż w  pewnym momencie przy dodaniu gazu brak dynamicznej reakcji tak jak zwykle to bywało. Od czego zaczać diagnozę żeby od razu nie pchać się w warsztatowe koszty? Zapewne jednego sprawdzonego rozwiązania nie ma bo i przyczyn może być wiele...na początek myślę o  wypięciu aku celem resetu, raczej nie zaszkodzi a potem?

 

Pozdrawiam

Marcin

Edited by MiecioXT
Link to comment
Share on other sites

primo - dział WITAM żeby sie przywitac i przedstawić

secundo - wróżenia z fusów sie nie spodziewaj - "jade, nagle auto przestało jechać, co to może być?" no sorry majk..... czego Ty sie spodziewasz od forum ?

 

Jedź do najbliższego ASO i tam Ci zdiagnozują za pare zł - nie musisz od razu naprawiać za kupe hajsu.

Edited by klev
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

52 minuty temu, klev napisał:

primo - dział WITAM żeby sie przywitac i przedstawić

secundo - wróżenia z fusów sie nie spodziewaj - "jade, nagle auto przestało jechać, co to może być?" no sorry majk..... czego Ty sie podziewasz od forum ?

 

Jedź do najbliższego ASO i tam Ci zdiagnozują za pare zł - nie musisz od razu naprawiać za kupe hajsu.

AD primo - sorki, już się przywitałem

AD secundo - spodziewam się porad od osób bardziej doświadczonych a nie sarkastycznych komentarzy

Edited by MiecioXT
Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

A potem proponuję podjechać na diagnostykę podpiąć się w ASO do kompa :)

Dzięki, to pewnie będzie najszybsze wyjście ;-)

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem mechanikiem, ale zadałbym parę dodatkowych pytań:

- czy to był chwilowy spadek mocy czy dłuższy?

- ile paliwa miąłeś w baku?

- jakieś szarpanie się pojawiło przy tym spadku mocy?

- po kolejnym uruchomieniu  problem się pojawił?

 

W zależności od odpowiedzi stawiałbym na:

- przytkany filtr paliwa/wtryskiwacz/brud w baku?

- nieszczelność dolotu?

- problemy z turbiną?

 

Odpięcie AKU niewiele pomoże. Tak jak pisali inni, ASO lub mechanik z dobrym komputerem do odczytania danych. Możesz tez spróbować zmienić paliwo na 98.

 

Pozdrawiam!

 

Link to comment
Share on other sites

28 minut temu, tswiatlo napisał:

Nie jestem mechanikiem, ale zadałbym parę dodatkowych pytań:

- czy to był chwilowy spadek mocy czy dłuższy?

- ile paliwa miąłeś w baku?

- jakieś szarpanie się pojawiło przy tym spadku mocy?

- po kolejnym uruchomieniu  problem się pojawił?

 

W zależności od odpowiedzi stawiałbym na:

- przytkany filtr paliwa/wtryskiwacz/brud w baku?

- nieszczelność dolotu?

- problemy z turbiną?

 

Odpięcie AKU niewiele pomoże. Tak jak pisali inni, ASO lub mechanik z dobrym komputerem do odczytania danych. Możesz tez spróbować zmienić paliwo na 98.

 

Pozdrawiam!

 

- spadek mocy jest odczuwalny cały czas, brak wahań dynamiki

- 3/4 baku

- szarpnięcia nie było, nagle brak dynamicznej reakcji na gaz,  turbo raczej pracuje normalnie, nie zauważyłem różnicy

- kolejne uruchomienie to samo

 

Z benzyną to spróbuje przy następnym tankowaniu, choć ciężko mi uwierzyć żeby to miało takie znaczenie ale nie zaszkodzi zalać czegoś mocniejszego ;-).

 

Miałem podbny przypadek w Golfie z turbo i tam było lekkie przetarcie na rurze dolotowej przy opasce zaciskowej.

 

Skoczę na kompa, być może zrobię logi dynamiczne i zobaczymy co dalej. Dzięki za sugestie

Edited by MiecioXT
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Dzik44 napisał:

Z benzyną to dla pewności jak będziesz lał to zalej nie zwykłe 98, tylko  Shella V-power Reacing..

Spoko. ..a przepali co trzeba? :P

 

Profilaktycznie od czasu do czasu?.. czy ten motor po prostu tak lubi i lać tylko to?

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, grzes124 napisał:

Tak trochę żartem, ale widzę, że kolega jeszcze nie wie, że...

1. Paliwo min 100 oktanowe

2. Olej wymieniać co 5 tys km, i tylko 0w50

3. Jeździć wyłącznie na trybie s i s#

Poza tym to całkiem fajny samochód ;)

Zgadza się, jestem nowym, lekko zafascynowanym i nieświadomym posiadaczem Forka dlatego za wszystko żałuję i sugestię zastosuję :P Pozdro

 

PS. szkoda tylko, że niecałe 2 miesiące od zakupu już mam przygody :-\

Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, MiecioXT napisał:

Profilaktycznie od czasu do czasu?.. czy ten motor po prostu tak lubi i lać tylko to?

Jak uważasz.. Ja do swojego stale leję tylko tego Shella V-Power Reacing na zmianę z  98 Lotos Dynamic, owszem jest trochę drożej, ale  do tej pory mam święty spokój a Forek idzie jak "zły"..;)

 

Edited by Dzik44
Link to comment
Share on other sites

Teraz, Dzik44 napisał:

Jak uważasz.. Ja do swojego stale leję tylko tego Shella V-Power Reacing na zmianę z  98 Lotos Dynamic, owszem jest trochę drożej, ale  do tej pory mam święty spokój a Forek idzie jak "zły"..;)

..i to mi się podoba, tak powinno być :D

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, MiecioXT napisał:

Zgadza się, jestem nowym, lekko zafascynowanym i nieświadomym posiadaczem Forka dlatego za wszystko żałuję i sugestię zastosuję :P Pozdro

Poczytasz forum, to dowiesz się, że niektórzy wierzą w to co napisałem ;)

 

Życzę powodzenia w rozwiązaniu problemu i wielu przejechanych kilometrów.

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, grzes124 napisał:

Tak trochę żartem, ale widzę, że kolega jeszcze nie wie, że...

1. Paliwo min 100 oktanowe

2. Olej wymieniać co 5 tys km, i tylko 0w50

3. Jeździć wyłącznie na trybie s i s#

Poza tym to całkiem fajny samochód ;)

Spoko, bo kolega jeszcze wszystko przyjmie na serio..:D

1. Paliwo lej 98, raz w roku dodaj coś czyszczącego wtryski..

2. Olej wymiana co 8-10km , może być dobry 0w-40..

3. Faktycznie czasem warto trochę depnąć i nie uprawiać ekojazdy, ale dopiero jak olej rozgrzejesz do tych 85-90 st.

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Dzik44 napisał:

Spoko, bo kolega jeszcze wszystko przyjmie na serio..:D

1. Paliwo lej 98, raz w roku dodaj coś czyszczącego wtryski..

2. Olej wymiana co 8-10km , może być dobry 0w-40..

3. Faktycznie czasem warto trochę depnąć i nie uprawiać ekojazdy, ale dopiero jak olej rozgrzejesz do tych 85-90 st.

Dzięki za sprostowanie ... ale nie łykam wszystkiego jak pelikan, staram sie weryfikować i z rozsądkiem podchodzić do tematu ;-) ..dlatego też tu jestem

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, lutek34 napisał:
1 minutę temu, MiecioXT napisał:

to trzeba stroić pod 98? ..co sie zmienia lub powinno ?

 

Nie trzeba.., tu na forum po prostu są tacy którzy są za 98 i tacy którzy są za 95 - jak to w życiu..:D

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, MiecioXT napisał:

 to trzeba stroić pod 98? ..co sie zmienia lub powinno ?

 

oczywiście że trzeba, fabrycznie masz silnik wystrojony pod 95 czy nawet 93, wlewanie 98 niczego nie wnosi do takiego silnika.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Warto tez nie jeździć w deszczu i zima. Trzymany pod kocem ma lepsza blachę. Podobno w Wawie są weekendowe kursy dla pilotów 747, wiec warto żebyś się zapisał, bo procedura startowa jest podobna :D 

Ja mojego jeszcze głaszczę i czule do niego mówię jak podłączam prostownik żeby mu dodać trochę prądu który mu niedobry ISR zabiera..:angry:

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...