Jump to content

Zaciski Brembo w Legacy IV


Recommended Posts

W dniu 9.04.2020 o 21:35, maciek323 napisał:

Ten zestaw Brembo z 607 jest bardzo skuteczny, ludzie w różnych mocnych autach to montują.

Dokładnie, ostatnio te zaciski lawinowo trafiają do Citroenów rajdowych. Coraz ciężej je zdobyć w normalnej kasie niestety. Jest jeszcze kilka fajnych alternatyw ale to temat na inny wątek. 

 

Za kilka dni będę mieć taki zestaw na sprzedaż ;) tarcze 326mm z STi (5x100), odpowiednie adaptery i zaciski po remoncie (kolor srebrny). Przewody albo dorabia się stalowe w HEL (ok 250zł) albo dobiera gumowe za ok 2 dyszki sztuka (Febi). Ok 1300zł za cały gotowy kit będę chciał. Zaciski jak pamiętam są podobnie "wymagające" jeśli chodzi o złote brembo, z tym. że jak przy złotych będzie np. milimetr luzu między felgą a zaciskiem, to na pugowych powinno być ok 3mm. Felga 17 oczywiście. Klocki pasują od STi/Evo, alfy i innych, eksploatacja tańsza od ciężkiego subarowego czterotłoka.

 

Edited by 133699
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, 133699 napisał:

Dokładnie, ostatnio te zaciski lawinowo trafiają do Citroenów rajdowych. Coraz ciężej je zdobyć w normalnej kasie niestety. Jest jeszcze kilka fajnych alternatyw ale to temat na inny wątek. 

 

Za kilka dni będę mieć taki zestaw na sprzedaż ;) tarcze 326mm z STi (5x100), odpowiednie adaptery i zaciski po remoncie (kolor srebrny). Przewody albo dorabia się stalowe w HEL (ok 250zł) albo dobiera gumowe za ok 2 dyszki sztuka (Febi). Ok 1300zł za cały gotowy kit będę chciał. Zaciski jak pamiętam są podobnie "wymagające" jeśli chodzi o złote brembo, z tym. że jak przy złotych będzie np. milimetr luzu między felgą a zaciskiem, to na pugowych powinno być ok 3mm. Felga 17 oczywiście. Klocki pasują od STi/Evo, alfy i innych, eksploatacja tańsza od ciężkiego subarowego czterotłoka.

 

Które felgi ci na to weszły? 

Link to post
Share on other sites

Moje speedline 17x7 ET43 potrzebowały ok 3mm dystansu. Jak pasowałem do nich złote brembo to bez 5-6 nie było co podchodzić. 

Link to post
Share on other sites
41 minut temu, 133699 napisał:

Moje speedline 17x7 ET43 potrzebowały ok 3mm dystansu. Jak pasowałem do nich złote brembo to bez 5-6 nie było co podchodzić. 

Temat do przeanalizowania bo zaciski są lepiej dostępne od tych z GT.

Link to post
Share on other sites
W dniu 12.04.2020 o 10:19, -=nikon=- napisał:

No to daliście mi teraz do myślenia. Miałem wymieniać tarcze klocki jedynie a trafiłem na ten temat. Kiedyś po głowie chodził mi po głowie zestaw z GT a tu dość dobra alternatywa. 

Zestaw z GT to dobre wyjscie.

Link to post
Share on other sites
W dniu 13.04.2020 o 09:20, 133699 napisał:

Dokładnie, ostatnio te zaciski lawinowo trafiają do Citroenów rajdowych. Coraz ciężej je zdobyć w normalnej kasie niestety. Jest jeszcze kilka fajnych alternatyw ale to temat na inny wątek. 

 

Jakie to mogą byc alternatywy?

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
W dniu 7.04.2020 o 11:23, Galant napisał:

Koszt zacisków to ok 300 zł, koszt kompletnej renowacji (nowe tłoczki, uszczelnienia itp, płukanie ciśnieniowe, piaskowanie, malowanie proszkowe, sprawdzenie szczelności itd.) w profesjonalnej firmie ok 900 zł - są jak nowe.

Adaptery sprzedaje tylko jeden gość z dalekiej Syberii (Irkuck, Rosja) koszt ok 400 zł z przesyłką, po 13 dniach paczka była u mnie. Wykonanie adapterów rewelacja :) Temat montażu tych zacisków jest bardzo popularny w Japonii i Rosji, w europie jeszcze się nie spotkałem.

Wcześniej miałem zaciski od specB i różnica jest spora :)

Czyli rozumiem, że założyłeś to na seryjną tarczę do SPECa? Orientujesz się czy felga seryjnym ET zmieści ten zacisk?

Link to post
Share on other sites
W dniu 23.06.2020 o 12:23, dr.elich napisał:

Czyli rozumiem, że założyłeś to na seryjną tarczę do SPECa?

Tak, seryjna tarcza 316mm
 

W dniu 23.06.2020 o 12:23, dr.elich napisał:

Orientujesz się czy felga seryjnym ET zmieści ten zacisk?

Seryjna felga z ET55 bez dystansu na zaciski od LS430 nie wchodzi. Jeśli konstrukcja ramion pozwala, to wejdzie z dystansem 5mm.
Podobno przy dystansie 5mm jeszcze wystarcza długości szpilek przy seryjnych nakrętkach, ale to trzeba by potwierdzić.

Tutaj masz pierwszym obrazkiem rysunek z wymiarami, raczej powinno się dać w miarę obczaić czy będzie felga pasować czy nie.
https://www.drive2.ru/b/518779548750315623/ (słowne oznaczenia to "oś koła" i "płaszczyzna tarczy hamulcowej" (płaszczyzna styku z felgą))

Edited by Mnobody
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...
26 minut temu, kerim2891 napisał:

Cześć. Jak ktoś zainteresowany to mam takie zaciski po regeneracji. Wypiaskowane, pomalowane proszkowo, nowe zestawy naprawcze.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

cena?

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Część. jestem tu nowy ale mam coś ciekawego w temacie. Od jakiegoś czasu testuję swój patent na BBK hamulców do subaru na przód. Mam to w swoim Legacy II ale podejdzie do większości subaru. Zaciski Brembo dostępne w dużych ilościach na olx i allegro, ceny różne (ja swoje kupiłem poniżej 200zł za parę). Adaptery mojej konstrukcji, na tą chwilę nie pochwale się nimi bo to prototyp bez malowania, cynkowania itp. Tarcze 226mm z nawierconym rozstawem 5x100 do testów jakieś tanie. Siadło to na felgi z ET35 i głęboko wyciętymi ramionami, odległość 3mm zacisk-felga. Za mną już 6tys km testów. Na tą chwilę adaptery nie wykazują jakichś braków, uszkodzeń itp.

poniżej zdjęcia jak to wygląda

received_619576048727540.jpeg

received_795255971044060.jpeg

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, grakoz napisał:

Część. jestem tu nowy ale mam coś ciekawego w temacie. Od jakiegoś czasu testuję swój patent na BBK hamulców do subaru na przód. Mam to w swoim Legacy II ale podejdzie do większości subaru. Zaciski Brembo dostępne w dużych ilościach na olx i allegro, ceny różne (ja swoje kupiłem poniżej 200zł za parę). Adaptery mojej konstrukcji, na tą chwilę nie pochwale się nimi bo to prototyp bez malowania, cynkowania itp. Tarcze 226mm z nawierconym rozstawem 5x100 do testów jakieś tanie. Siadło to na felgi z ET35 i głęboko wyciętymi ramionami, odległość 3mm zacisk-felga. Za mną już 6tys km testów. Na tą chwilę adaptery nie wykazują jakichś braków, uszkodzeń itp.

poniżej zdjęcia jak to wygląda

received_619576048727540.jpeg

received_795255971044060.jpeg

Ciężkie te zaciski z MB.

Jaka tarcza? 326mm?

Link to post
Share on other sites

nie ważyłem ale są lżejsze od dwu tłoczkowych na tarcze 277mm

u mnie spasowane są na tarcze 326.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...