Skocz do zawartości

Zaciski Brembo w Legacy IV


przemyslawn

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 9.04.2020 o 21:35, maciek323 napisał:

Ten zestaw Brembo z 607 jest bardzo skuteczny, ludzie w różnych mocnych autach to montują.

Dokładnie, ostatnio te zaciski lawinowo trafiają do Citroenów rajdowych. Coraz ciężej je zdobyć w normalnej kasie niestety. Jest jeszcze kilka fajnych alternatyw ale to temat na inny wątek. 

 

Za kilka dni będę mieć taki zestaw na sprzedaż ;) tarcze 326mm z STi (5x100), odpowiednie adaptery i zaciski po remoncie (kolor srebrny). Przewody albo dorabia się stalowe w HEL (ok 250zł) albo dobiera gumowe za ok 2 dyszki sztuka (Febi). Ok 1300zł za cały gotowy kit będę chciał. Zaciski jak pamiętam są podobnie "wymagające" jeśli chodzi o złote brembo, z tym. że jak przy złotych będzie np. milimetr luzu między felgą a zaciskiem, to na pugowych powinno być ok 3mm. Felga 17 oczywiście. Klocki pasują od STi/Evo, alfy i innych, eksploatacja tańsza od ciężkiego subarowego czterotłoka.

 

Edytowane przez 133699
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, 133699 napisał:

Dokładnie, ostatnio te zaciski lawinowo trafiają do Citroenów rajdowych. Coraz ciężej je zdobyć w normalnej kasie niestety. Jest jeszcze kilka fajnych alternatyw ale to temat na inny wątek. 

 

Za kilka dni będę mieć taki zestaw na sprzedaż ;) tarcze 326mm z STi (5x100), odpowiednie adaptery i zaciski po remoncie (kolor srebrny). Przewody albo dorabia się stalowe w HEL (ok 250zł) albo dobiera gumowe za ok 2 dyszki sztuka (Febi). Ok 1300zł za cały gotowy kit będę chciał. Zaciski jak pamiętam są podobnie "wymagające" jeśli chodzi o złote brembo, z tym. że jak przy złotych będzie np. milimetr luzu między felgą a zaciskiem, to na pugowych powinno być ok 3mm. Felga 17 oczywiście. Klocki pasują od STi/Evo, alfy i innych, eksploatacja tańsza od ciężkiego subarowego czterotłoka.

 

Które felgi ci na to weszły? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, 133699 napisał:

Moje speedline 17x7 ET43 potrzebowały ok 3mm dystansu. Jak pasowałem do nich złote brembo to bez 5-6 nie było co podchodzić. 

Temat do przeanalizowania bo zaciski są lepiej dostępne od tych z GT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.04.2020 o 10:19, -=nikon=- napisał:

No to daliście mi teraz do myślenia. Miałem wymieniać tarcze klocki jedynie a trafiłem na ten temat. Kiedyś po głowie chodził mi po głowie zestaw z GT a tu dość dobra alternatywa. 

Zestaw z GT to dobre wyjscie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.04.2020 o 09:20, 133699 napisał:

Dokładnie, ostatnio te zaciski lawinowo trafiają do Citroenów rajdowych. Coraz ciężej je zdobyć w normalnej kasie niestety. Jest jeszcze kilka fajnych alternatyw ale to temat na inny wątek. 

 

Jakie to mogą byc alternatywy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 7.04.2020 o 11:23, Galant napisał:

Koszt zacisków to ok 300 zł, koszt kompletnej renowacji (nowe tłoczki, uszczelnienia itp, płukanie ciśnieniowe, piaskowanie, malowanie proszkowe, sprawdzenie szczelności itd.) w profesjonalnej firmie ok 900 zł - są jak nowe.

Adaptery sprzedaje tylko jeden gość z dalekiej Syberii (Irkuck, Rosja) koszt ok 400 zł z przesyłką, po 13 dniach paczka była u mnie. Wykonanie adapterów rewelacja :) Temat montażu tych zacisków jest bardzo popularny w Japonii i Rosji, w europie jeszcze się nie spotkałem.

Wcześniej miałem zaciski od specB i różnica jest spora :)

Czyli rozumiem, że założyłeś to na seryjną tarczę do SPECa? Orientujesz się czy felga seryjnym ET zmieści ten zacisk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.06.2020 o 12:23, dr.elich napisał:

Czyli rozumiem, że założyłeś to na seryjną tarczę do SPECa?

Tak, seryjna tarcza 316mm
 

W dniu 23.06.2020 o 12:23, dr.elich napisał:

Orientujesz się czy felga seryjnym ET zmieści ten zacisk?

Seryjna felga z ET55 bez dystansu na zaciski od LS430 nie wchodzi. Jeśli konstrukcja ramion pozwala, to wejdzie z dystansem 5mm.
Podobno przy dystansie 5mm jeszcze wystarcza długości szpilek przy seryjnych nakrętkach, ale to trzeba by potwierdzić.

Tutaj masz pierwszym obrazkiem rysunek z wymiarami, raczej powinno się dać w miarę obczaić czy będzie felga pasować czy nie.
https://www.drive2.ru/b/518779548750315623/ (słowne oznaczenia to "oś koła" i "płaszczyzna tarczy hamulcowej" (płaszczyzna styku z felgą))

Edytowane przez Mnobody
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...

Część. jestem tu nowy ale mam coś ciekawego w temacie. Od jakiegoś czasu testuję swój patent na BBK hamulców do subaru na przód. Mam to w swoim Legacy II ale podejdzie do większości subaru. Zaciski Brembo dostępne w dużych ilościach na olx i allegro, ceny różne (ja swoje kupiłem poniżej 200zł za parę). Adaptery mojej konstrukcji, na tą chwilę nie pochwale się nimi bo to prototyp bez malowania, cynkowania itp. Tarcze 226mm z nawierconym rozstawem 5x100 do testów jakieś tanie. Siadło to na felgi z ET35 i głęboko wyciętymi ramionami, odległość 3mm zacisk-felga. Za mną już 6tys km testów. Na tą chwilę adaptery nie wykazują jakichś braków, uszkodzeń itp.

poniżej zdjęcia jak to wygląda

received_619576048727540.jpeg

received_795255971044060.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, grakoz napisał:

Część. jestem tu nowy ale mam coś ciekawego w temacie. Od jakiegoś czasu testuję swój patent na BBK hamulców do subaru na przód. Mam to w swoim Legacy II ale podejdzie do większości subaru. Zaciski Brembo dostępne w dużych ilościach na olx i allegro, ceny różne (ja swoje kupiłem poniżej 200zł za parę). Adaptery mojej konstrukcji, na tą chwilę nie pochwale się nimi bo to prototyp bez malowania, cynkowania itp. Tarcze 226mm z nawierconym rozstawem 5x100 do testów jakieś tanie. Siadło to na felgi z ET35 i głęboko wyciętymi ramionami, odległość 3mm zacisk-felga. Za mną już 6tys km testów. Na tą chwilę adaptery nie wykazują jakichś braków, uszkodzeń itp.

poniżej zdjęcia jak to wygląda

received_619576048727540.jpeg

received_795255971044060.jpeg

Ciężkie te zaciski z MB.

Jaka tarcza? 326mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Powariowali z tymi cenami za zaciski Brembo z 607. Sprzedaja po 600-700zł za jeden zacisk, ktory prawdopodobnie i tak jest do remontu.

 

A całe 607 z zachodu ciągną kupione po 200-300 euro lub funtów. A z tego auta, przynajmniej V6, to same katalizatory na skupie majątek są warte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maciek323 napisał:

Powariowali z tymi cenami za zaciski Brembo z 607. Sprzedaja po 600-700zł za jeden zacisk, ktory prawdopodobnie i tak jest do remontu.

 

A całe 607 z zachodu ciągną kupione po 200-300 euro lub funtów. A z tego auta, przynajmniej V6, to same katalizatory na skupie majątek są warte.

Rynek weryfikuje ceny. Tutaj @hugoma nieco taniej, niż 600 za sztukę, jeśli szukasz.

Jeśli chcesz dużo taniej - pozostaje czaić się na okazję, co może potrwać i wymagać zaangazowania. 

Ogólnie zawsze bardziej opłacalne jest kupić całość, to dość logiczne - odchodzi czas, sprzęt i miejsce na rozbiórkę przez sprzedawcę 

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...