Jump to content

Szesnastki vs siedemnastki


Recommended Posts

Cześć,

Czy zmiana setu kół letnich z 215/60/16 na 215/55/17 wiąże się zauważalnym spadkiem komfortu (ten element mnie najbardziej interesuje) oraz wzrostem stabilności w zakrętach, prośba o Wasze doświadczenia i głos praktyków w temacie ^_^

 

Dzięki!

Edited by Gacu Gac
Link to post
Share on other sites

będzie  troszkę twardziej pewnie nawet nie zauważysz. Z tą stabilnością też jakoś super lepiej nie będzie - ten 1 cm na wysokości opony nie wiele zmieni. Co innego jakbyś tą 215/60/16 chciał zamienić na jakiegoś naleśnika na 18 czy 19 calowej feldze. Wtedy będzie i twardo i sztywno

Link to post
Share on other sites

Będzie odrobinę precyzyjniej, o komfort bym się nie martwił. Rozmiar OK (przyjmuje się, że do 2% różnicy/odstępstwa od ori-średnicy koła jest dopuszczalne)
obraz.png.766e504a4f263a29f25a6767c3d14070.png

Link to post
Share on other sites

Subiektywnie zauważalna lecz niewielka zmiana komfortu/prowadzenia, z tym że 17 mam letnie a 16 zimowe, więc miękki bieżnik też trochę przekłada się na różnicę.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Kolega ma Forka na 16tkach, jeździłem kilka razy, ja mam na 17tkach i powiem szczerze że na pewno bym się nie zamienił na 16tki. 
Na 17tkach jest stabilniej, precyzyjniej i czuje się bardziej pewnie za kierownicą, a co do komfortu to nie zauważyłem dużej różnicy. 

Może przy bardzo nierównej drodze i znacznej prędkości byłoby to wyczuwalne.
Myślę, że byłbyś zadowolony z 17tek.

Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, kriskristoffers napisał:

fabryczny rozmiar 215/65 R15

Errata :D
Fabryczny = 215/60/16

Link to post
Share on other sites
48 minut temu, kriskristoffers napisał:

Mea culpa faktycznie żeby zapomnieć jakie opony kupowałem w grudniu :facepalm:

Culpa culpa :D:D:D  
215/65/16  to ma szereg osób - i  ja też -  w podniesionych OBKach czy Forkach

 

PS: chyba, że faktycznie kupowałeś 15" (napisałeś 215/65 R15) to też błąd :D bo 205/70/15

Edited by Fala
Link to post
Share on other sites

Te nasze forki to w stosunku do innych marek trzymają się drogi niczym bolidy. Jeździłem ostatnio trochę passatem i nie ma porównania, bujało nim niesamowicie.  Nie wiem czy jest sens wymieniać 16-ki na 17-ki argumentując szukaniem stabilności ;) bardziej może wyglądem, na 17-kach prezentuje się sportowo, agresywniej. Sam się zastanawiałem nad 17-kami ale pozostałem na chwilę obecną przy 16.

Link to post
Share on other sites
27 minut temu, Krzysiek444 napisał:

Te nasze forki to w stosunku do innych marek trzymają się drogi niczym bolidy. Jeździłem ostatnio trochę passatem i nie ma porównania, bujało nim niesamowicie.  Nie wiem czy jest sens wymieniać 16-ki na 17-ki argumentując szukaniem stabilności ;) bardziej może wyglądem, na 17-kach prezentuje się sportowo, agresywniej. Sam się zastanawiałem nad 17-kami ale pozostałem na chwilę obecną przy 16.

Dobra nie będę ściemniał... chodzi przede wszystkim o WYGLĄD :drool: ale przy rozsądnym zachowaniu komfortu jazdy;)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
47 minut temu, Krzysiek444 napisał:

... Nie wiem czy jest sens wymieniać 16-ki na 17-ki argumentując szukaniem stabilności ;) bardziej może wyglądem, na 17-kach prezentuje się sportowo, agresywniej. ...

 

13 godzin temu, Robert_zxcq napisał:

Kolega ma Forka na 16tkach, jeździłem kilka razy, ja mam na 17tkach i powiem szczerze że na pewno bym się nie zamienił na 16tki. 
Na 17tkach jest stabilniej, precyzyjniej i czuje się bardziej pewnie za kierownicą, a co do komfortu to nie zauważyłem dużej różnicy. 

Może przy bardzo nierównej drodze i znacznej prędkości byłoby to wyczuwalne.
Myślę, że byłbyś zadowolony z 17tek.

Dobrze mówisz @Krzysiek444 , ja właśnie zapomniałem dodać że przedewszystkim na 17tkach Forek dużo fajniej wygląda. I to w zasadzie bym użył jako główny argument za 17tkami. A dodatkowo mają też inne zalety o których w poście wyżej.

Edited by Robert_zxcq
Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Gacu Gac napisał:

Cześć,

Czy zmiana setu kół letnich z 215/60/16 na 215/55/17 wiąże się zauważalnym spadkiem komfortu oraz wzrostem stabilności w zakrętach, prośba o Wasze doświadczenia i głos praktyków w temacie ^_^

 

Dzięki!

Komfortu mniej ale za to stabilność lepsza. Licz się z szybszym zużywaniem zawieszenia przedniego i możliwe gubienie brzegów bieżnika ( chyba że nie jeździsz po rondach).

Ja zdecydowanie sugeruję 17". Chcesz mieć troszę więcej momentu na kołach załóż 215/50/17. Będziesz miał mniejszy obwód koła i jeszcze niższy profil. Mniej nie polecam ( zakładałem 215/45/17 z Legacy i wówczas XT jeździł zupełnie jak gokart).

Link to post
Share on other sites

Przypomnialem sobie jeszcze, że jak mialem S-turbo to sporą zmianą jesli chodzi o prowadzenie był zakup opon w tym samym rozmiarze, ale znanych z twardych ścianek. Może to jest ciekawszy trop - również dla kieszeni ;)

Link to post
Share on other sites

Według mnie najładniejsze felgi do SG to fabryczne 17 od XT. Srebrny 215/55/17, czarny 225/55/17.

IMG_20190605_115735.thumb.jpg.7972ecbbd7cc7310c52ff71384cb6c47.jpg

Tu na stalówkach 16.

IMG_20190123_121632_HDR.thumb.jpg.4790532b2e220123774117ae065d62ee.jpg

 

Najprzyjemniej mi się jeździ na 215/55/17:)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

dodam tylko od siebie, że 17 o wiele ładniej wyglądają niż 16 (chociaz sam mam w s-turbo dwa komplety ORI 16" hehe). Do prowadzenia na asfalcie może i coś polepszają, ale o wiele więcej da grubszy stabilizator...... A jeżdżąc agresywnie po krawężnikach i tego typu przeszkodach po mieście to lepiej mieć więcej gumy niż mniej :) na zimówkach 215/65/16 auto bardziej pływa i oponą wybiera drobne nierówności na szutrze. Za to o ile bezpieczniejs ie czuje atakując krawężniki :)

 

Edited by klev
Link to post
Share on other sites

Dzięki za dotychczasowe info :respect:

 

Foty S-Turbo na secie 215/55/17 również mile widziane...

Edited by Gacu Gac
Link to post
Share on other sites

Najładniejsze 17" wedle mojego gustu ! Sprzedawał je Oktan bodajże....

 

aa.jpg

Link to post
Share on other sites
48 minut temu, skwaro napisał:

Żonowóz na 17":

 

20190711_131022-2.JPG

Jakim cudem ta felga weszła i nie trze o tylny amortyzator? dużo zostało tam miejsca?

 

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, koziolek napisał:

Jakim cudem ta felga weszła i nie trze o tylny amortyzator? dużo zostało tam miejsca?

 

A dlaczego miałaby nie wejść, przecież to OEM felga z WRXa, praktycznie to samo zawieszenie co w Foresterze. Wcześniej te felgi jeździły w moim Foresterze z zimówkami i też nic nie tarło.

Edited by skwaro
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, skwaro napisał:

A dlaczego miałaby nie wejść, przecież to OEM felga z WRXa, praktycznie to samo zawieszenie co w Foresterze.

Ach, trochę mnie zaćmiło, myślałem o lifcie i dodatkowych śrubach do ustawiania kątów.

U mnie żeby nie było pozytywu, po zastosowaniu sprężyn Ironman, zastosowałem śruby mimośrodowe i przy ET 50 jest ciasno

IMG_20191214_140438-992x744.jpg

Link to post
Share on other sites

 

7 godzin temu, skwaro napisał:

Żonowóz na 17":

 

20190711_131022-2.JPG

IDEALNA FOTA:ok: moja  koncepcja zakłada właśnie felgi z wrx-a tylko, że w kolorze "gunmetal".

Dzięki!

 

Edited by Gacu Gac
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

A ta historia skończyła się tak...

 

Felgi 17-stki z wrx-a kupione. Jeszce tylko opony i jest komplet na lato:)

 

20200214_103925.jpg

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...