Jump to content
Panbenonium

WRX HawkEye 2.5 remont silnika

Recommended Posts

Cześć

Kupiłem Hawka z padniętym silnikiem. Głowice są ok, ale blok wymaga remontu bo tłok pękł i korbe wygięło. Nie mam zamiaru robić z WRXa jakichś chorych mocy, interesuje mnie jaką moc wytrzyma seryjna skrzynia i napęd (nie licząc sprzęgła, bo i tak je wymieniam na jakies lepsze). Dzwoniełem dzisiaj do protosleeve.com, dowiedziałem się, że najlepiej będzie blok zatulejować i dać tłoki Mahle, bo tłoki Mahle są z takiego samego AL co tuleje i wzajemnie sie nie wycierają. Szczerze, celowałem w tłoki HBR, ale po tym co usłyszałem jestem skłonny zmienić swoje zdanie. Ma ktoś z tym doświadczenie ? Celuję przede wszystkim w bezawaryjność.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale Grzesiek z w/w serwisu powiedział ze są ferie i nie ma zamiaru grzebać przy autach dopóki jego córka nie nauczy sie jeździć na nartach.

A że nie ma śniegu także długo to nie nastąpi.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podpowie ktoś do jakiej mocy seryjny napęd sprawuje się bezproblemowo ? Nie chciałbym brnąć w kute tłoki i korby, jakby się okazało, że napęd wytrzymuje moce do np. 300 koni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodrive na seryjnych gratach Sti dawało mapę ok. 320BHP.

Edited by PR7EMEK

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, PR7EMEK napisał:

Prodrive na seryjnych gratach dawało mapę ok. 320BHP.

Jest to granica na serii bez kucia. Jak i skrzynia 5mt dużo więcej nie zniesie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, Panbenonium napisał:

Podpowie ktoś do jakiej mocy seryjny napęd sprawuje się bezproblemowo ? Nie chciałbym brnąć w kute tłoki i korby, jakby się okazało, że napęd wytrzymuje moce do np. 300 koni.

Mi remont w FXT 2.5 robił Carfit i gdy pytałem o bezpieczne cyferki dla tego silnika i skrzyni to powiedział ,że 280KM i 380 Nm. Tłoki OEM Sti .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

Dzisiaj też do nich dzwoniłem, bo bede od nich brał części: tłoki Mahle, korbowody Manley, oraz blok zatulejowany w protosleeve. Wg nich taki zestaw jest na spokojnie na 400 koni, chociaż osobiście raczej tyle nie będę wyciskał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastanów się czy nie lepiej tej kasy przeznaczyć na upgrade hamulców (zwłaszcza), skrzyni i napędów, itp. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlatego właśnie pytałem o wytrzymałość seryjnej skrzyni i napędów, żeby wiedzieć czy w ogóle warto iść w kute części, bo jak skrzynia i napędy wymiękną przy 300 koniach, a seryjne części wytrzymują na spokojnie 280 km, to wg mnie nie ma sensu iść w kute.

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, Panbenonium napisał:

Dlatego właśnie pytałem o wytrzymałość seryjnej skrzyni i napędów, żeby wiedzieć czy w ogóle warto iść w kute części, bo jak skrzynia i napędy wymiękną przy 300 koniach, a seryjne części wytrzymują na spokojnie 280 km, to wg mnie nie ma sensu iść w kute.

Ja mam jakieś 340KM/550Nm i 5MT, na razie działa :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze pytanie

Czy jest jakiś sprawdzony sposób/zestaw na sprzęgło ? Chodzi też o koło zamachowe, bo poprzednik je przegrzał dosyć ostro, a nie wiem, czy do WRX HawkEye pasuje zamach od czegoś innego ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprzeglo OEM, nic nie kombinować...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czesc

sprawa wygląda tak:

kute korbowody Manley
kute tłoki Mahle
obsadzenie nowych tulei w protosleeve.com
wał zostaje seryjny, panewki ACL
Szpilki głowicy ARP

Pytanie czy nie warto byłoby dać innego turbo do tego zestawu. I jeśli tak, to jakie ?
 

Edited by Panbenonium
literacja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile Ty planujesz mocy że aż tulejowanie bloku robisz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam blok z porysowaną tuleją w takim stopniu, że nadaje się albo do śmietasa, albo do zatulejowania. Zatulejowanie wyjdzie 2500 zł, więc chyba wolę zrobić to, niż kupić dobry blok, tym bardziej,  że gość z protosleeve powiedzial, że jego tuleje są z takiego samego materiału co tłoki (może pierścienie, nie pamiętam) MAHLE i sensownie ze sobą to współpracuje, wzajemnie się nie wycierając.

Poza tym, zaproponował mi obsadzenie tulei o jedną setną (jak dobrze pamiętam) powyżej bloku, w związku z czym ma to w efekcie wyeliminować problem UPG w 2.5

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 18.02.2020 o 15:17, Panbenonium napisał:

Poza tym, zaproponował mi obsadzenie tulei o jedną setną (jak dobrze pamiętam) powyżej bloku, w związku z czym ma to w efekcie wyeliminować problem UPG w 2.5

Po tulejowaniu płaszczyznę bloku i tak się planuje więc nie wiem po co Ci taki makaron ktoś nawija...

 

Co do wytrzymałości napędów to w dużej mierze kwestia stylu jazdy i przeznaczenia auta.

Delikatnie za grubo uważam idziesz. Ja bym szukał używanego dobrego bloku, ale to moje zdanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyżby używają tulei Mahle robionych w Krotoszynie? :) Jeśli tak to trochę cena z kosmosu. W rzędowej czwórce o odrobinę mniejszej średnicy tulei płaciłem 1000zł za wszystko z robocizną, a cała technologia ta sama :)

Co to wystających tulei to jak Oktan pisze, po ich obsadzeniu planuje się całość...

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Panbenonium napisał:

Używany dobry blok jest droższy niż zatulejowanie.

Zalezy jak trafisz, ale i tak co by nie mówić to najważniejsze są dobre pasowania przy obróbce. Reszta to już tylko kwestia odpowiednio poskładanych odpowiednich komponentów ze sobą przez ogarnietego człowieka. Potem docieranko wg przykazań i mapping :)

 

2 minuty temu, skwaro napisał:

Co to wystających tulei to jak Oktan pisze, po ich obsadzeniu planuje się całość...

Wiesz 'guru fachury' cisną ciemnotę ludziom którzy nie mają pojęcia o obróbce, taki mamy klimat, a nie każdy się zna na takowej obróbce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skwaro, a gdzie robiłeś to tulejowanie ?
Autoszlif na Parowcowej. Dziak też robi na tulejach z Krotoszyna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przed chwilą dzwoniłem, 600 zł za otwór.

Sorry, inny autoszlif miałem na myśli. Te co podałeś na parowcowej za całość 1800 zł, ale wału nie tykają, to bym musiał wysław blok gdzie indziej na osiowanie wału. Nie "impreza" jak dla mnie.

Edited by Panbenonium

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Panbenonium napisał:

Przed chwilą dzwoniłem, 600 zł za otwór.

Ooo, to grubo podnieśli ceny od zeszłego roku :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, szybkie pytanie:

Intercooler TMIC jaki najlepiej szukać
Turbosprężarka dająca od dołu, dobrze by było jakby to tych 400 wyrabiała, czego szukać ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

IC z STI GH, turbo zależy od budżetu, ale przy takich założeniach ja bym szedł w EFR 7670 Twin scroll Full Race kit (tak, znam cenę :))

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...