Panbenonium Opublikowano 8 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2020 Cześć Kupiłem Hawka z padniętym silnikiem. Głowice są ok, ale blok wymaga remontu bo tłok pękł i korbe wygięło. Nie mam zamiaru robić z WRXa jakichś chorych mocy, interesuje mnie jaką moc wytrzyma seryjna skrzynia i napęd (nie licząc sprzęgła, bo i tak je wymieniam na jakies lepsze). Dzwoniełem dzisiaj do protosleeve.com, dowiedziałem się, że najlepiej będzie blok zatulejować i dać tłoki Mahle, bo tłoki Mahle są z takiego samego AL co tuleje i wzajemnie sie nie wycierają. Szczerze, celowałem w tłoki HBR, ale po tym co usłyszałem jestem skłonny zmienić swoje zdanie. Ma ktoś z tym doświadczenie ? Celuję przede wszystkim w bezawaryjność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 8 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2020 Ale Grzesiek z w/w serwisu powiedział ze są ferie i nie ma zamiaru grzebać przy autach dopóki jego córka nie nauczy sie jeździć na nartach. A że nie ma śniegu także długo to nie nastąpi. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panbenonium Opublikowano 11 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 Podpowie ktoś do jakiej mocy seryjny napęd sprawuje się bezproblemowo ? Nie chciałbym brnąć w kute tłoki i korby, jakby się okazało, że napęd wytrzymuje moce do np. 300 koni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PR7EMEK Opublikowano 12 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2020 (edytowane) Prodrive na seryjnych gratach Sti dawało mapę ok. 320BHP. Edytowane 12 Lutego 2020 przez PR7EMEK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikooo11 Opublikowano 12 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2020 4 godziny temu, PR7EMEK napisał: Prodrive na seryjnych gratach dawało mapę ok. 320BHP. Jest to granica na serii bez kucia. Jak i skrzynia 5mt dużo więcej nie zniesie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 12 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2020 21 godzin temu, Panbenonium napisał: Podpowie ktoś do jakiej mocy seryjny napęd sprawuje się bezproblemowo ? Nie chciałbym brnąć w kute tłoki i korby, jakby się okazało, że napęd wytrzymuje moce do np. 300 koni. Mi remont w FXT 2.5 robił Carfit i gdy pytałem o bezpieczne cyferki dla tego silnika i skrzyni to powiedział ,że 280KM i 380 Nm. Tłoki OEM Sti . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panbenonium Opublikowano 12 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2020 Cześć, Dzisiaj też do nich dzwoniłem, bo bede od nich brał części: tłoki Mahle, korbowody Manley, oraz blok zatulejowany w protosleeve. Wg nich taki zestaw jest na spokojnie na 400 koni, chociaż osobiście raczej tyle nie będę wyciskał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PR7EMEK Opublikowano 12 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2020 Zastanów się czy nie lepiej tej kasy przeznaczyć na upgrade hamulców (zwłaszcza), skrzyni i napędów, itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panbenonium Opublikowano 13 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2020 Dlatego właśnie pytałem o wytrzymałość seryjnej skrzyni i napędów, żeby wiedzieć czy w ogóle warto iść w kute części, bo jak skrzynia i napędy wymiękną przy 300 koniach, a seryjne części wytrzymują na spokojnie 280 km, to wg mnie nie ma sensu iść w kute. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 13 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2020 25 minut temu, Panbenonium napisał: Dlatego właśnie pytałem o wytrzymałość seryjnej skrzyni i napędów, żeby wiedzieć czy w ogóle warto iść w kute części, bo jak skrzynia i napędy wymiękną przy 300 koniach, a seryjne części wytrzymują na spokojnie 280 km, to wg mnie nie ma sensu iść w kute. Ja mam jakieś 340KM/550Nm i 5MT, na razie działa 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panbenonium Opublikowano 13 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2020 Jeszcze pytanie Czy jest jakiś sprawdzony sposób/zestaw na sprzęgło ? Chodzi też o koło zamachowe, bo poprzednik je przegrzał dosyć ostro, a nie wiem, czy do WRX HawkEye pasuje zamach od czegoś innego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 13 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2020 Sprzeglo OEM, nic nie kombinować... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panbenonium Opublikowano 18 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2020 (edytowane) Czesc sprawa wygląda tak: kute korbowody Manley kute tłoki Mahle obsadzenie nowych tulei w protosleeve.com wał zostaje seryjny, panewki ACL Szpilki głowicy ARP Pytanie czy nie warto byłoby dać innego turbo do tego zestawu. I jeśli tak, to jakie ? Edytowane 18 Lutego 2020 przez Panbenonium literacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 18 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2020 Ile Ty planujesz mocy że aż tulejowanie bloku robisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panbenonium Opublikowano 18 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2020 Mam blok z porysowaną tuleją w takim stopniu, że nadaje się albo do śmietasa, albo do zatulejowania. Zatulejowanie wyjdzie 2500 zł, więc chyba wolę zrobić to, niż kupić dobry blok, tym bardziej, że gość z protosleeve powiedzial, że jego tuleje są z takiego samego materiału co tłoki (może pierścienie, nie pamiętam) MAHLE i sensownie ze sobą to współpracuje, wzajemnie się nie wycierając. Poza tym, zaproponował mi obsadzenie tulei o jedną setną (jak dobrze pamiętam) powyżej bloku, w związku z czym ma to w efekcie wyeliminować problem UPG w 2.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 21 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 W dniu 18.02.2020 o 15:17, Panbenonium napisał: Poza tym, zaproponował mi obsadzenie tulei o jedną setną (jak dobrze pamiętam) powyżej bloku, w związku z czym ma to w efekcie wyeliminować problem UPG w 2.5 Po tulejowaniu płaszczyznę bloku i tak się planuje więc nie wiem po co Ci taki makaron ktoś nawija... Co do wytrzymałości napędów to w dużej mierze kwestia stylu jazdy i przeznaczenia auta. Delikatnie za grubo uważam idziesz. Ja bym szukał używanego dobrego bloku, ale to moje zdanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panbenonium Opublikowano 21 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 Używany dobry blok jest droższy niż zatulejowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 21 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 Czyżby używają tulei Mahle robionych w Krotoszynie? Jeśli tak to trochę cena z kosmosu. W rzędowej czwórce o odrobinę mniejszej średnicy tulei płaciłem 1000zł za wszystko z robocizną, a cała technologia ta sama Co to wystających tulei to jak Oktan pisze, po ich obsadzeniu planuje się całość... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 21 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 10 minut temu, Panbenonium napisał: Używany dobry blok jest droższy niż zatulejowanie. Zalezy jak trafisz, ale i tak co by nie mówić to najważniejsze są dobre pasowania przy obróbce. Reszta to już tylko kwestia odpowiednio poskładanych odpowiednich komponentów ze sobą przez ogarnietego człowieka. Potem docieranko wg przykazań i mapping 2 minuty temu, skwaro napisał: Co to wystających tulei to jak Oktan pisze, po ich obsadzeniu planuje się całość... Wiesz 'guru fachury' cisną ciemnotę ludziom którzy nie mają pojęcia o obróbce, taki mamy klimat, a nie każdy się zna na takowej obróbce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panbenonium Opublikowano 21 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 Skwaro, a gdzie robiłeś to tulejowanie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 21 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 Skwaro, a gdzie robiłeś to tulejowanie ? Autoszlif na Parowcowej. Dziak też robi na tulejach z Krotoszyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panbenonium Opublikowano 21 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 (edytowane) Przed chwilą dzwoniłem, 600 zł za otwór. Sorry, inny autoszlif miałem na myśli. Te co podałeś na parowcowej za całość 1800 zł, ale wału nie tykają, to bym musiał wysław blok gdzie indziej na osiowanie wału. Nie "impreza" jak dla mnie. Edytowane 21 Lutego 2020 przez Panbenonium Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 21 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 4 minuty temu, Panbenonium napisał: Przed chwilą dzwoniłem, 600 zł za otwór. Ooo, to grubo podnieśli ceny od zeszłego roku :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panbenonium Opublikowano 21 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 Cześć, szybkie pytanie: Intercooler TMIC jaki najlepiej szukać Turbosprężarka dająca od dołu, dobrze by było jakby to tych 400 wyrabiała, czego szukać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 21 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2020 IC z STI GH, turbo zależy od budżetu, ale przy takich założeniach ja bym szedł w EFR 7670 Twin scroll Full Race kit (tak, znam cenę ) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się