ewemarkam Opublikowano 8 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2020 Mam pytanie, pacjent to Toyota Yaris. Pytam tutaj bo prędzej uzyskam odpowiedź niż na innym forum:). Przy jeździe na wprost jest cisza, zaczyna się odzywać przy jeździe po łuku w lewo. Takie cykliczne, i nie jest to przegub bo na parkingu przy pełnych nawrotach jest cisza. Na podnośniku też nic nie słychać. Tylko pytanie które to łożysko, lewe czy prawe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 8 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2020 Jak przy łuku w lewo to prawe 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 8 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2020 Też tak myślę, ale chcę się upewnić. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciuo Opublikowano 8 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2020 Zawsze jeszcze możesz się położyć przy rozłożonych fotelach i nasłuchiwać przy nadkolu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 8 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2020 2 godziny temu, st981777 napisał: Jak przy łuku w lewo to prawe Nie zawsze. Miałem dokładnie taki sam dylemat - prawe czy lewe. Na wszelki wypadek kupiłem... 4. Jako kierowcy wydawało mi się, że buczy przód lewy - kupiłem na wszelki wypadek dwie przednie piasty. Kiedy jechałem z kumplem, On słyszał zdecydowanie tył - dokupiłem dwie tylne. Przyszedł czas na mechanika. Jechał ze mną na siedzeniu pasażera i słyszał prawy tył, bo łożysko odzywało się przy kręceniu kierownica w lewo na delikatnych łukach. Wymienił prawe tylne i tydzień później wymieniał lewe tylne. Tak to jest z diagnozowaniem huczącego łożyska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 8 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2020 Samochód pójdzie do sprzedaży. Jak tylko znajdę czas na umycie i wysprzątanie. Ale nie wiem co powiedzieć kupującemu ewentualnemu. Bo nie chce mi się tego robić z uwagi na to że nie wiem które Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 8 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2020 Powiedz że łożysko szumi. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 10 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 A może podnieść samochód na podnośniku i spróbować "wymacać" na którym kole pojawia się luz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 10 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 Podczas mocniejszego zakrętu w lewo gdy auto przechyla się bo siła odśrodkowa wypycha na zewnątrz to prawe koła dostają większe obciążenia i wtedy głośniej słychać uszkodzone łożysko. Tylko nie przesadzać w ostrością i prędkością bo można wywrotkę zaliczyć i nici ze sprzedaży Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 10 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 A może podnieść samochód na podnośniku i spróbować "wymacać" na którym kole pojawia się luz? Nic z tego, nic nie czuć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 10 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 Podczas mocniejszego zakrętu w lewo gdy auto przechyla się bo siła odśrodkowa wypycha na zewnątrz to prawe koła dostają większe obciążenia i wtedy głośniej słychać uszkodzone łożysko. Tylko nie przesadzać w ostrością i prędkością bo można wywrotkę zaliczyć i nici ze sprzedaży Myślę że to właśnie prawe przednie, ale pytam aby się upewnić. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 10 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 35 minut temu, ewemarkam napisał: 6 godzin temu, DETT napisał: A może podnieść samochód na podnośniku i spróbować "wymacać" na którym kole pojawia się luz? Nic z tego, nic nie czuć Na podnośniku nie wyłapie się tego bo brak obciążenia na uszkodzone łożysko nie wymusi hałasu. A luzy dopiero czuć w agonalnym stanie łożyska ale wtedy i na prostej przy 20 km wyłapiesz bez problemu które to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 10 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 dla osi która nie ma napędu można to sprawdzić kręcąc kołem. najlepiej wyciągnąć do tego również klocki hamulcowe aby wykluczyć tarcie klocków o tarczę podczas kręcenia. w sprawnym łożysku koło wykona kilka obrotów i będzie zwalniać. w łożysku zużytym napięcie powierzchowne na bieżnie spada i takie łożysko ma wtedy mały opór koło będzie się kręcić długo.. Sprawdzanie przy skręcie nie jest miarodajne ponieważ możesz mieć luz w układzie zawieszenia np luz na sworzniu i w łukach będzie to powodować stracenie zbieżności i szumieć mogą opony nie łożysko. Przy skręconych kołach ma maxa przegub wydaje charakterystyczne chrobotanie terkotanie lecz nie zawsze. miałem przypadek kiedy przegub zewnętrzny wydawał terkotanie tylko w pozycji kierownica skręcona na godzinę 3. (w przegubach wewnętrznych dzieje się tak natomiast częściej) sprawdź czy czasem tarcza podczas skrętu nie zaczyna ocierać o osłonę blaszaną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaswoj Opublikowano 10 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2020 Witanko, Ja z kolei, mając auto na kobyłkach, uruchomiłem silnik i jedna osoba delikatnie dodawała gazu (tylko trochę, bo później i tak "elektronika" wchodziła do akcji) a ja z zewnątrz słuchałem jak każde z kół hałasuje. Wyraźnie w moim przypadku był to lewy tył ale pewności nabrałem dopiero po powyższym zabiegu. Ze środka i z różnych uszu to generalnie każde koło było typowane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się