Jump to content

XV 2.0 e-Boxer


Recommended Posts

4 godziny temu, Lisek napisał:

W tak mocarnym aucie jak XV 1,6 czy olej taki czy inny jest bez znaczenia.

Po co to napisałeś?

 

Życzę ci żeby ASO robiło w twoim (mocarnym) aucie co chciało bez informowania cię o tym, bo to bez znaczenia.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 443
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cena XV z hybrydą nie jest bardzo wysoka na tle konkurencji . Wielu producentów kastruje obecnie swoje samochody aby spełnić normy Euro-6dtemp .Problemem nie jest technologia jaką stosuje Subaru tylko

Ujawniła się kolejna zaleta nowych generacji Subaru - nie trzeba wozić papierowych torebek na wymioty dla dzieci    

Witam, od 2 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem XV e boxer Jak narazie auto jest świetne. Zaskoczyło mnie niskie spalanie:). Przed odbiorem pytałem w Salonie, jakie jest faktyczne spalanie XV, ot

Posted Images

Teraz, Szürkebarát napisał:

Po co to napisałeś?

 

Życzę ci żeby ASO robiło w twoim (mocarnym) aucie co chciało bez informowania cię o tym, bo to bez znaczenia.

Jezdze do ASO Subaru od 2006,od zawsze leja 5W30.Ufam im , serwisuje 5-te auto u nich.

Na przestrzeni lat tylko marka sie zmieniala (Lotos,Millers,Eneos itd).

Napisalem to po to zebys zrozumial ze niezaleznie czy zalejesz 5W-30 czy 0W-20 nie ma to znaczenia w aucie o relatywnie niskich mocach turlajcych sie po miescie. W OBK na korku pisze 0W20 a mam swiadomie 3-ci raz zalany 5W-30 i dobrze mi z tym. Przez 36 tys km dolalem moze 1 litr i wszystko jest w porzadku.

Odpusc juz te zale nie wiadomo o co. Olej dostales taki jaki zaleca producent a ze ASO Ci nie powiedzialo to pretensje kieruj do nich ale w sumie nie ma o co bo zrobili wszystko zgodnie ze sztuka.W  jezdzie nie zauwazysz roznicy a juz na pewno jakbys nie wiedzial co Ci zalali...

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
21 minut temu, Lisek napisał:

Jezdze do ASO Subaru od 2006,od zawsze leja 5W30.Ufam im , serwisuje 5-te auto u nich.

Na przestrzeni lat tylko marka sie zmieniala (Lotos,Millers,Eneos itd).

Napisalem to po to zebys zrozumial ze niezaleznie czy zalejesz 5W-30 czy 0W-20 nie ma to znaczenia w aucie o relatywnie niskich mocach turlajcych sie po miescie. W OBK na korku pisze 0W20 a mam swiadomie 3-ci raz zalany 5W-30 i dobrze mi z tym. Przez 36 tys km dolalem moze 1 litr i wszystko jest w porzadku.

Odpusc juz te zale nie wiadomo o co. Olej dostales taki jaki zaleca producent a ze ASO Ci nie powiedzialo to pretensje kieruj do nich ale w sumie nie ma o co bo zrobili wszystko zgodnie ze sztuka.W  jezdzie nie zauwazysz roznicy a juz na pewno jakbys nie wiedzial co Ci zalali...

Nie możesz przełknąć, że nie zawsze twoje jest na wierzchu i że inni myślą inaczej niż ty? Chcesz się kopać to rób to na prv bo w wątku jesteś już po za bandą tematu.

Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, Lisek napisał:

Jezdze do ASO Subaru od 2006,od zawsze leja 5W30.Ufam im , serwisuje 5-te auto u nich.

Na przestrzeni lat tylko marka sie zmieniala (Lotos,Millers,Eneos itd).

Napisalem to po to zebys zrozumial ze niezaleznie czy zalejesz 5W-30 czy 0W-20 nie ma to znaczenia w aucie o relatywnie niskich mocach turlajcych sie po miescie. W OBK na korku pisze 0W20 a mam swiadomie 3-ci raz zalany 5W-30 i dobrze mi z tym. Przez 36 tys km dolalem moze 1 litr i wszystko jest w porzadku.

Odpusc juz te zale nie wiadomo o co. Olej dostales taki jaki zaleca producent a ze ASO Ci nie powiedzialo to pretensje kieruj do nich ale w sumie nie ma o co bo zrobili wszystko zgodnie ze sztuka.W  jezdzie nie zauwazysz roznicy a juz na pewno jakbys nie wiedzial co Ci zalali...

Moc tu nie ma znaczenia. Właściciel 1.6 nie może piłować w upale silnika do odcinki? Właściwie to mocniejszy silnik nie wymaga tak ostrego traktowania jak słaby jeśli chcemy startować w miarę dynamicznie lub wyprzedzać więc jest raczej odwrotnie niż piszesz.

Informacja jaki olej jest zalany jest też raczej kluczowa (dolewki, etc). Użytkownicy subaru zwykle nie są debilami motoryzacyjnymi;)

Ja w mojej instrukcji do xv mam napisane 0w20 a inne lepkości tylko awaryjnie. Też leję dobrej klasy 5w30 ale świadomie, mam ciepły garaż, nie stawiam w zimie pod chmurką, nie robię zimnych rozruchów.

 

Jeśli porównujemy eboxera do 1.6 to ten drugi jest tańszy i lżejszy, moc nie zawsze ma największe znaczenie. Ja to napisałem?:mrgreen:

Edited by buc niskopienny
Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, buc niskopienny napisał:

Informacja jaki olej jest zalany jest też raczej kluczowa (dolewki, etc).

Wbrew pozorom nie jest kluczowa, oleje można mieszać i jak oba spełniają wymogi silnika to dramatu nie będzie. 

5 godzin temu, buc niskopienny napisał:

Właściciel 1.6 nie może piłować w upale silnika do odcinki? Właściwie to mocniejszy silnik nie wymaga tak ostrego traktowania jak słaby jeśli chcemy startować w miarę dynamicznie lub wyprzedzać więc jest raczej odwrotnie niż piszesz.

Czyli tym bardziej właściciel słabego piłowanego silnika powinien oczekiwać zalania 5W30, który jest olejem lepiej sprawującym się w wymagających warunkach niż 0W20. Ten ostatni to ukłon w stronę minimalizacji spalania poprzez redukcję oporów wewnątrz silnika. Myślę, że jego wpływ na spalanie jest jeszcze mniejszy niż systemu Start-Stop.

 

5 godzin temu, buc niskopienny napisał:

Ja w mojej instrukcji do xv mam napisane 0w20 a inne lepkości tylko awaryjnie.

Serio jest tam napisane, że inne oleje tylko w awaryjnej sytuacji? W mojej instrukcji jest tak jak @Lisek zacytował. Czyli 5W30 i 5W40 są równoważne dla tego samego zakresu temperatur co 0W20 i można je stosować w przypadku braku 0W20 :) Nie ma słowa o negatywnych konsekwencjach i ja bym nie dzielił tu włosa na czworo doszukując się problemów tam gdzie w sumie ich nie ma.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, aflinta napisał:

Nie ma słowa o negatywnych konsekwencjach i ja bym nie dzielił tu włosa na czworo doszukując się problemów tam gdzie w sumie ich nie ma.

sprawa wygląda tak: gwarantem na twoje auto jest SIP nie fabryka aut Subaru w Japonii. A skoro gwarant dopuszcza 5w30 lej -krzywdy autu nie zrobisz wręcz przeciwnie pomożesz  silnikowi znieść duże obciążenie w lecie podczas jazdy autostradą . 

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Grzesiek89 napisał:

A kiedy będzie XV z 2021r i jaka będzie cena?

Zwykle nowe roczniki są/były koło marca/kwietnia.

 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, aflinta napisał:

 

Czyli tym bardziej właściciel słabego piłowanego silnika powinien oczekiwać zalania 5W30, który jest olejem lepiej sprawującym się w wymagających warunkach niż 0W20.

 

Serio jest tam napisane, że inne oleje tylko w awaryjnej sytuacji? 

 

@Lisek napisał, że przy słabych silnikach olej nie ma znaczenia. Ja uważam, że ma i Ty chyba też:) Stąd mój komentarz. Wyraźnie napisałem też, dlaczego zalewam 5w30.

 

Dobry 0w20 lany do zaprojektowanego pod tę lepkość silnika będzie sprawnie odbierał ciepło, co też ma znaczenie. To temat rzeka.

 

Tak mam w instrukcji, 5w30 i 5w40 są dopuszczalne jako uzupełnienie oleju.

 

Serwis powinien informować klienta o rodzaju wlanego oleju. Rozumiem, że nie wszystkich to obchodzi ale co jeżeli niektórych tak? Może ktoś lubi lać 0w20? W przeciwieństwie do zadufanych w sobie niektórych serwisantów nie kryję, że nie wiem wszystkiego. Np tego, że @Szürkebarát może wybiera się na północ Norwegii i dlatego ma wkurw że nie pytali o zmianę lepkości...

Edited by buc niskopienny
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Jednak zdecydujemy się na rocznik 2021, wtedy kolor można wybrać, co jest ważne dla żony a i będzie kamerka z przodu;) różnica to 10 tys, a i dostanę 3% rabatu to i wyjdzie mniej ,tylko jeszcze nie wiemy czy 1.6 czy 2.0 , narazie jeszcze bez testów skłaniamy się ku 1.6 , główny argument to taki ze podobno akumulator w eboxerze jest słaby i szybko potrafi się rozładować, podobnie jest w Forku eboxerze-ostatnio tego doświadczyłem po nie jeżdżeniu przez 2 tygodnie, ale pojeździmy to zdecydujemy.

Po złożeniu zamówienia na auto to trzeba będzie czekać nawet do pół roku ale nawet mi to pasuje:)

Link to post
Share on other sites
W dniu 22.03.2021 o 14:11, Grzesiek89 napisał:

auto ma być czysto miejskie,

 

W dniu 22.03.2021 o 18:56, Grzesiek89 napisał:

,ale żona nie chce dużego auta,

= UX 

Bardzo przyjemne auto nawet w wersji czysto benzynowej ok 170 KM.

Tylko nie wiem czy do zaakceptowania że żona jeździ dynamiczniejszym niż forek. ;)

Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Jaca68 napisał:

 

= UX 

Bardzo przyjemne auto nawet w wersji czysto benzynowej ok 170 KM.

Tylko nie wiem czy do zaakceptowania że żona jeździ dynamiczniejszym niż forek. ;)

Dla niej to i tak nie ma znaczenia bo może mieć 300 km pod maska a i tak będzie jeździła jak by miała 80km, jeździ bardzo spokojnie;)

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Grzesiek89 napisał:
4 godziny temu, Jaca68 napisał:

 

= UX 

Bardzo przyjemne auto nawet w wersji czysto benzynowej ok 170 KM.

Tylko nie wiem czy do zaakceptowania że żona jeździ dynamiczniejszym niż forek. ;)

Dla niej to i tak nie ma znaczenia bo może mieć 300 km pod maska a i tak będzie jeździła jak by miała 80km, jeździ bardzo spokojnie;)

Jest taki wątek "Co zamiast XV". ;)

Link to post
Share on other sites
W dniu 23.03.2021 o 14:13, Lisek napisał:

No masz podany kurs 4,4998 na gorze na srodku.

 

Srogo przyjdzie nam zapłacić za słabość PLNa.

Kurs odniesienia na kwiecień to 4,6273 zł

 

A co będzie dalej?

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Rok z Bagien napisał:

A co będzie dalej?

Ja stawiam, że złotówka będzie słabsza. 

  • Sad 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Wczoraj dostaliśmy XV 1.6 MY21 na weekend żeby sobie potestować auto i powiem ze pozytywnie mnie ten samochód zaskoczył, bardzo martwiłem się ze ten motor będzie miał problem nawet przy normalnej jeździe. Od razu z salonu w Bielsku wyruszyliśmy ekspresowka do Cieszyna, faktycznie trochę trzeba czasu żeby osiągnąć te 120 km/h ale jak już się osiągnie to niema żadnego problemu żeby ta prędkość utrzymać i nawet na dosyc stromych podjazdach:), w mieście nie ma żadnego problemu z dynamika, bardzo sprawnie przyspiesza, bardzo przyjemnie się prowadzić takie wrażenie jak by ten samochód był bardzo lekki. Miałem takie nawet wrażenie ze po krętych drogach między wioskami XV łatwiej się prowadzi niż mój forester eboxer( gdzie dla jasności forester tez się świetnie prowadzi i uwielbiam nim jeździć) po prostu w foresterze czuć ze jedzie się klockiem który sporo waży. Samochód dostaliśmy bez przebiegu od nowości , po przejechaniu 150km obwodnica i miasto i drogi przez wioski i wynik 7.8l, dobry wynik.

Cena za XV 1,6 jaka mi zaproponowano to 123 tys , chyba dobra cena jak na dzisiejsze czasy( forestera 1,5 roku temu odbierałem za 150 tys dziś taki forester 180tys:o.

  • Upvote 3
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Co prawda wątek jest o XV 2,0 e-boxer ale cieszy mnie, że komuś jeszcze podoba się jazda XV 1.6 bo mocy to mu jednak trochę brakuje. Powiadasz, że na stromych podjazdach daje radę? Zapamiętałeś wskazanie obrotomierza? Bo mnie przy średnio obciążonym samochodzie, z tempomatem ustawionym na 120 km/godz, na "dość stromych podjazdach" potrafił wkręcić się pod 5000 obr/min. Nie chcę nawet myśleć ile wtedy wynosiło spalanie chwilowe.

 

Tych 123 tys to za wersję full wypas? Ech, to cholerne euro, za które nam sprzedają subaraki...

Edited by Szürkebarát
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Grzesiek89 napisał:

Wczoraj dostaliśmy XV 1.6 MY21 na weekend żeby sobie potestować auto i powiem ze pozytywnie mnie ten samochód zaskoczył, bardzo martwiłem się ze ten motor będzie miał problem nawet przy normalnej jeździe. Od razu z salonu w Bielsku wyruszyliśmy ekspresowka do Cieszyna, faktycznie trochę trzeba czasu żeby osiągnąć te 120 km/h ale jak już się osiągnie to niema żadnego problemu żeby ta prędkość utrzymać i nawet na dosyc stromych podjazdach:), w mieście nie ma żadnego problemu z dynamika, bardzo sprawnie przyspiesza, bardzo przyjemnie się prowadzić takie wrażenie jak by ten samochód był bardzo lekki. Miałem takie nawet wrażenie ze po krętych drogach między wioskami XV łatwiej się prowadzi niż mój forester eboxer( gdzie dla jasności forester tez się świetnie prowadzi i uwielbiam nim jeździć) po prostu w foresterze czuć ze jedzie się klockiem który sporo waży. Samochód dostaliśmy bez przebiegu od nowości , po przejechaniu 150km obwodnica i miasto i drogi przez wioski i wynik 7.8l, dobry wynik.

Cena za XV 1,6 jaka mi zaproponowano to 123 tys , chyba dobra cena jak na dzisiejsze czasy( forestera 1,5 roku temu odbierałem za 150 tys dziś taki forester 180tys:o.

Mamy w domu XV z tym silnikiem. To naprawdę świetne auto. Mimo tego, że na co dzień jeżdżę mocniejszym autem, z przyjemnością wsiadam też do XV-a. Gdybym ponownie kupował drugie auto, wybór ponownie padłby na XV.

Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, Szürkebarát napisał:

Co prawda wątek jest o XV 2,0 e-boxer ale cieszy mnie, że komuś jeszcze podoba się jazda XV 1.6 bo mocy to mu jednak trochę brakuje. Powiadasz, że na stromych podjazdach daje radę? Zapamiętałeś wskazanie obrotomierza? Bo mnie przy średnio obciążonym samochodzie, z tempomatem ustawionym na 120 km/godz, na "dość stromych podjazdach" potrafił wkręcić się pod 5000 obr/min. Nie chcę nawet myśleć ile wtedy wynosiło spalanie chwilowe.

 

Tych 123 tys to za wersję full wypas? Ech, to cholerne euro, za które nam sprzedają subaraki...

Tak obroty lecą do 6 tys na stromych wzniesieniach, widocznie tak maja słabe silniki ,ale  mimo to on jedzie. Tak ,ta cena za najwyższa wersje wyposażenia, w porównaniu do konkurencji to za ta cenę z napędem na wszystkie koła i automatem ciężko dostać coś sensownego. Dziś trasa Bielsko-Zwardoń obwodnica i powrót przez wioski i spalanie 7.4l. Auto ma być głównie do miasta dla żony, pewnie sprawdzi się świetnie:)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Grzesiek89 napisał:

Miałem takie nawet wrażenie ze po krętych drogach między wioskami XV łatwiej się prowadzi niż mój forester eboxer

Różnica w masie swoje robi :) Pomyśl jak zwinny jest z silnikiem 2,0 bez balastu dodatkowych akumulatorów. A jak fajnie musi jechać wersja 2,5 z USA :D

Niemniej 1,6 w mieście daje radę nawet z kompletem pasażerów, w dłuższą trasę lepiej ograniczyć pasażerów do dwóch, lub pogodzić się z nieco niższym komfortem i uzbroić w odrobinę cierpliwości ;)

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, aflinta napisał:

Różnica w masie swoje robi :) Pomyśl jak zwinny jest z silnikiem 2,0 bez balastu dodatkowych akumulatorów. A jak fajnie musi jechać wersja 2,5 z USA :D

Niemniej 1,6 w mieście daje radę nawet z kompletem pasażerów, w dłuższą trasę lepiej ograniczyć pasażerów do dwóch, lub pogodzić się z nieco niższym komfortem i uzbroić w odrobinę cierpliwości ;)

 

Z takiego założenia wychodzę ze będzie to auto głównie do miasta, wiadomo od czasu do czasu tez za miasto nim można pojechać. Jako drugie auto to bardzo fajnie się sprawdzi ,ale jako jedyne auto albo jako główne to raczej był by problem:)

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Grzesiek89 napisał:

Miałem takie nawet wrażenie ze po krętych drogach między wioskami XV łatwiej się prowadzi niż mój forester eboxer( gdzie dla jasności forester tez się świetnie prowadzi i uwielbiam nim jeździć) po prostu w foresterze czuć ze jedzie się klockiem który sporo waży.

 

Jest dokładnie tak jak piszesz. Miałem to samo odczucie, jechałem najpierw XV 1.6, a potem Forkiem e-boxerem.

Link to post
Share on other sites

Witam, mam pytanie do posiadaczy e-boxerów. Mianowicie czy mogą odczytać informacje ile ich auto pokonało na "prądzie" np. po przejechaniu 1000km w ruchu miejskim ?. Podobnie jak można się dowiedzieć np. na jaki czas system start /stop wyłączał  silnik. Jeśli tak to jak to wygląda w praktyce ?.

Link to post
Share on other sites
W dniu 17.05.2021 o 17:52, Axell napisał:

Witam, mam pytanie do posiadaczy e-boxerów. Mianowicie czy mogą odczytać informacje ile ich auto pokonało na "prądzie" np. po przejechaniu 1000km w ruchu miejskim ?. Podobnie jak można się dowiedzieć np. na jaki czas system start /stop wyłączał  silnik. Jeśli tak to jak to wygląda w praktyce ?.

Nie ma takiej możliwości, jedynie możesz zobaczyć ile benzyny zaoszczędziłeś.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...