Skocz do zawartości

XV 2.0 e-Boxer


mattom

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, Szürkebarát napisał:

Po co to napisałeś?

 

Życzę ci żeby ASO robiło w twoim (mocarnym) aucie co chciało bez informowania cię o tym, bo to bez znaczenia.

Jezdze do ASO Subaru od 2006,od zawsze leja 5W30.Ufam im , serwisuje 5-te auto u nich.

Na przestrzeni lat tylko marka sie zmieniala (Lotos,Millers,Eneos itd).

Napisalem to po to zebys zrozumial ze niezaleznie czy zalejesz 5W-30 czy 0W-20 nie ma to znaczenia w aucie o relatywnie niskich mocach turlajcych sie po miescie. W OBK na korku pisze 0W20 a mam swiadomie 3-ci raz zalany 5W-30 i dobrze mi z tym. Przez 36 tys km dolalem moze 1 litr i wszystko jest w porzadku.

Odpusc juz te zale nie wiadomo o co. Olej dostales taki jaki zaleca producent a ze ASO Ci nie powiedzialo to pretensje kieruj do nich ale w sumie nie ma o co bo zrobili wszystko zgodnie ze sztuka.W  jezdzie nie zauwazysz roznicy a juz na pewno jakbys nie wiedzial co Ci zalali...

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Lisek napisał:

Jezdze do ASO Subaru od 2006,od zawsze leja 5W30.Ufam im , serwisuje 5-te auto u nich.

Na przestrzeni lat tylko marka sie zmieniala (Lotos,Millers,Eneos itd).

Napisalem to po to zebys zrozumial ze niezaleznie czy zalejesz 5W-30 czy 0W-20 nie ma to znaczenia w aucie o relatywnie niskich mocach turlajcych sie po miescie. W OBK na korku pisze 0W20 a mam swiadomie 3-ci raz zalany 5W-30 i dobrze mi z tym. Przez 36 tys km dolalem moze 1 litr i wszystko jest w porzadku.

Odpusc juz te zale nie wiadomo o co. Olej dostales taki jaki zaleca producent a ze ASO Ci nie powiedzialo to pretensje kieruj do nich ale w sumie nie ma o co bo zrobili wszystko zgodnie ze sztuka.W  jezdzie nie zauwazysz roznicy a juz na pewno jakbys nie wiedzial co Ci zalali...

Nie możesz przełknąć, że nie zawsze twoje jest na wierzchu i że inni myślą inaczej niż ty? Chcesz się kopać to rób to na prv bo w wątku jesteś już po za bandą tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Lisek napisał:

Jezdze do ASO Subaru od 2006,od zawsze leja 5W30.Ufam im , serwisuje 5-te auto u nich.

Na przestrzeni lat tylko marka sie zmieniala (Lotos,Millers,Eneos itd).

Napisalem to po to zebys zrozumial ze niezaleznie czy zalejesz 5W-30 czy 0W-20 nie ma to znaczenia w aucie o relatywnie niskich mocach turlajcych sie po miescie. W OBK na korku pisze 0W20 a mam swiadomie 3-ci raz zalany 5W-30 i dobrze mi z tym. Przez 36 tys km dolalem moze 1 litr i wszystko jest w porzadku.

Odpusc juz te zale nie wiadomo o co. Olej dostales taki jaki zaleca producent a ze ASO Ci nie powiedzialo to pretensje kieruj do nich ale w sumie nie ma o co bo zrobili wszystko zgodnie ze sztuka.W  jezdzie nie zauwazysz roznicy a juz na pewno jakbys nie wiedzial co Ci zalali...

Moc tu nie ma znaczenia. Właściciel 1.6 nie może piłować w upale silnika do odcinki? Właściwie to mocniejszy silnik nie wymaga tak ostrego traktowania jak słaby jeśli chcemy startować w miarę dynamicznie lub wyprzedzać więc jest raczej odwrotnie niż piszesz.

Informacja jaki olej jest zalany jest też raczej kluczowa (dolewki, etc). Użytkownicy subaru zwykle nie są debilami motoryzacyjnymi;)

Ja w mojej instrukcji do xv mam napisane 0w20 a inne lepkości tylko awaryjnie. Też leję dobrej klasy 5w30 ale świadomie, mam ciepły garaż, nie stawiam w zimie pod chmurką, nie robię zimnych rozruchów.

 

Jeśli porównujemy eboxera do 1.6 to ten drugi jest tańszy i lżejszy, moc nie zawsze ma największe znaczenie. Ja to napisałem?:mrgreen:

Edytowane przez buc niskopienny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, buc niskopienny napisał:

Informacja jaki olej jest zalany jest też raczej kluczowa (dolewki, etc).

Wbrew pozorom nie jest kluczowa, oleje można mieszać i jak oba spełniają wymogi silnika to dramatu nie będzie. 

5 godzin temu, buc niskopienny napisał:

Właściciel 1.6 nie może piłować w upale silnika do odcinki? Właściwie to mocniejszy silnik nie wymaga tak ostrego traktowania jak słaby jeśli chcemy startować w miarę dynamicznie lub wyprzedzać więc jest raczej odwrotnie niż piszesz.

Czyli tym bardziej właściciel słabego piłowanego silnika powinien oczekiwać zalania 5W30, który jest olejem lepiej sprawującym się w wymagających warunkach niż 0W20. Ten ostatni to ukłon w stronę minimalizacji spalania poprzez redukcję oporów wewnątrz silnika. Myślę, że jego wpływ na spalanie jest jeszcze mniejszy niż systemu Start-Stop.

 

5 godzin temu, buc niskopienny napisał:

Ja w mojej instrukcji do xv mam napisane 0w20 a inne lepkości tylko awaryjnie.

Serio jest tam napisane, że inne oleje tylko w awaryjnej sytuacji? W mojej instrukcji jest tak jak @Lisek zacytował. Czyli 5W30 i 5W40 są równoważne dla tego samego zakresu temperatur co 0W20 i można je stosować w przypadku braku 0W20 :) Nie ma słowa o negatywnych konsekwencjach i ja bym nie dzielił tu włosa na czworo doszukując się problemów tam gdzie w sumie ich nie ma.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aflinta napisał:

Nie ma słowa o negatywnych konsekwencjach i ja bym nie dzielił tu włosa na czworo doszukując się problemów tam gdzie w sumie ich nie ma.

sprawa wygląda tak: gwarantem na twoje auto jest SIP nie fabryka aut Subaru w Japonii. A skoro gwarant dopuszcza 5w30 lej -krzywdy autu nie zrobisz wręcz przeciwnie pomożesz  silnikowi znieść duże obciążenie w lecie podczas jazdy autostradą . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aflinta napisał:

 

Czyli tym bardziej właściciel słabego piłowanego silnika powinien oczekiwać zalania 5W30, który jest olejem lepiej sprawującym się w wymagających warunkach niż 0W20.

 

Serio jest tam napisane, że inne oleje tylko w awaryjnej sytuacji? 

 

@Lisek napisał, że przy słabych silnikach olej nie ma znaczenia. Ja uważam, że ma i Ty chyba też:) Stąd mój komentarz. Wyraźnie napisałem też, dlaczego zalewam 5w30.

 

Dobry 0w20 lany do zaprojektowanego pod tę lepkość silnika będzie sprawnie odbierał ciepło, co też ma znaczenie. To temat rzeka.

 

Tak mam w instrukcji, 5w30 i 5w40 są dopuszczalne jako uzupełnienie oleju.

 

Serwis powinien informować klienta o rodzaju wlanego oleju. Rozumiem, że nie wszystkich to obchodzi ale co jeżeli niektórych tak? Może ktoś lubi lać 0w20? W przeciwieństwie do zadufanych w sobie niektórych serwisantów nie kryję, że nie wiem wszystkiego. Np tego, że @Szürkebarát może wybiera się na północ Norwegii i dlatego ma wkurw że nie pytali o zmianę lepkości...

Edytowane przez buc niskopienny
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak zdecydujemy się na rocznik 2021, wtedy kolor można wybrać, co jest ważne dla żony a i będzie kamerka z przodu;) różnica to 10 tys, a i dostanę 3% rabatu to i wyjdzie mniej ,tylko jeszcze nie wiemy czy 1.6 czy 2.0 , narazie jeszcze bez testów skłaniamy się ku 1.6 , główny argument to taki ze podobno akumulator w eboxerze jest słaby i szybko potrafi się rozładować, podobnie jest w Forku eboxerze-ostatnio tego doświadczyłem po nie jeżdżeniu przez 2 tygodnie, ale pojeździmy to zdecydujemy.

Po złożeniu zamówienia na auto to trzeba będzie czekać nawet do pół roku ale nawet mi to pasuje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.03.2021 o 14:11, Grzesiek89 napisał:

auto ma być czysto miejskie,

 

W dniu 22.03.2021 o 18:56, Grzesiek89 napisał:

,ale żona nie chce dużego auta,

= UX 

Bardzo przyjemne auto nawet w wersji czysto benzynowej ok 170 KM.

Tylko nie wiem czy do zaakceptowania że żona jeździ dynamiczniejszym niż forek. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Jaca68 napisał:

 

= UX 

Bardzo przyjemne auto nawet w wersji czysto benzynowej ok 170 KM.

Tylko nie wiem czy do zaakceptowania że żona jeździ dynamiczniejszym niż forek. ;)

Dla niej to i tak nie ma znaczenia bo może mieć 300 km pod maska a i tak będzie jeździła jak by miała 80km, jeździ bardzo spokojnie;)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Grzesiek89 napisał:
4 godziny temu, Jaca68 napisał:

 

= UX 

Bardzo przyjemne auto nawet w wersji czysto benzynowej ok 170 KM.

Tylko nie wiem czy do zaakceptowania że żona jeździ dynamiczniejszym niż forek. ;)

Dla niej to i tak nie ma znaczenia bo może mieć 300 km pod maska a i tak będzie jeździła jak by miała 80km, jeździ bardzo spokojnie;)

Jest taki wątek "Co zamiast XV". ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wczoraj dostaliśmy XV 1.6 MY21 na weekend żeby sobie potestować auto i powiem ze pozytywnie mnie ten samochód zaskoczył, bardzo martwiłem się ze ten motor będzie miał problem nawet przy normalnej jeździe. Od razu z salonu w Bielsku wyruszyliśmy ekspresowka do Cieszyna, faktycznie trochę trzeba czasu żeby osiągnąć te 120 km/h ale jak już się osiągnie to niema żadnego problemu żeby ta prędkość utrzymać i nawet na dosyc stromych podjazdach:), w mieście nie ma żadnego problemu z dynamika, bardzo sprawnie przyspiesza, bardzo przyjemnie się prowadzić takie wrażenie jak by ten samochód był bardzo lekki. Miałem takie nawet wrażenie ze po krętych drogach między wioskami XV łatwiej się prowadzi niż mój forester eboxer( gdzie dla jasności forester tez się świetnie prowadzi i uwielbiam nim jeździć) po prostu w foresterze czuć ze jedzie się klockiem który sporo waży. Samochód dostaliśmy bez przebiegu od nowości , po przejechaniu 150km obwodnica i miasto i drogi przez wioski i wynik 7.8l, dobry wynik.

Cena za XV 1,6 jaka mi zaproponowano to 123 tys , chyba dobra cena jak na dzisiejsze czasy( forestera 1,5 roku temu odbierałem za 150 tys dziś taki forester 180tys:o.

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda wątek jest o XV 2,0 e-boxer ale cieszy mnie, że komuś jeszcze podoba się jazda XV 1.6 bo mocy to mu jednak trochę brakuje. Powiadasz, że na stromych podjazdach daje radę? Zapamiętałeś wskazanie obrotomierza? Bo mnie przy średnio obciążonym samochodzie, z tempomatem ustawionym na 120 km/godz, na "dość stromych podjazdach" potrafił wkręcić się pod 5000 obr/min. Nie chcę nawet myśleć ile wtedy wynosiło spalanie chwilowe.

 

Tych 123 tys to za wersję full wypas? Ech, to cholerne euro, za które nam sprzedają subaraki...

Edytowane przez Szürkebarát
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Grzesiek89 napisał:

Wczoraj dostaliśmy XV 1.6 MY21 na weekend żeby sobie potestować auto i powiem ze pozytywnie mnie ten samochód zaskoczył, bardzo martwiłem się ze ten motor będzie miał problem nawet przy normalnej jeździe. Od razu z salonu w Bielsku wyruszyliśmy ekspresowka do Cieszyna, faktycznie trochę trzeba czasu żeby osiągnąć te 120 km/h ale jak już się osiągnie to niema żadnego problemu żeby ta prędkość utrzymać i nawet na dosyc stromych podjazdach:), w mieście nie ma żadnego problemu z dynamika, bardzo sprawnie przyspiesza, bardzo przyjemnie się prowadzić takie wrażenie jak by ten samochód był bardzo lekki. Miałem takie nawet wrażenie ze po krętych drogach między wioskami XV łatwiej się prowadzi niż mój forester eboxer( gdzie dla jasności forester tez się świetnie prowadzi i uwielbiam nim jeździć) po prostu w foresterze czuć ze jedzie się klockiem który sporo waży. Samochód dostaliśmy bez przebiegu od nowości , po przejechaniu 150km obwodnica i miasto i drogi przez wioski i wynik 7.8l, dobry wynik.

Cena za XV 1,6 jaka mi zaproponowano to 123 tys , chyba dobra cena jak na dzisiejsze czasy( forestera 1,5 roku temu odbierałem za 150 tys dziś taki forester 180tys:o.

Mamy w domu XV z tym silnikiem. To naprawdę świetne auto. Mimo tego, że na co dzień jeżdżę mocniejszym autem, z przyjemnością wsiadam też do XV-a. Gdybym ponownie kupował drugie auto, wybór ponownie padłby na XV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Szürkebarát napisał:

Co prawda wątek jest o XV 2,0 e-boxer ale cieszy mnie, że komuś jeszcze podoba się jazda XV 1.6 bo mocy to mu jednak trochę brakuje. Powiadasz, że na stromych podjazdach daje radę? Zapamiętałeś wskazanie obrotomierza? Bo mnie przy średnio obciążonym samochodzie, z tempomatem ustawionym na 120 km/godz, na "dość stromych podjazdach" potrafił wkręcić się pod 5000 obr/min. Nie chcę nawet myśleć ile wtedy wynosiło spalanie chwilowe.

 

Tych 123 tys to za wersję full wypas? Ech, to cholerne euro, za które nam sprzedają subaraki...

Tak obroty lecą do 6 tys na stromych wzniesieniach, widocznie tak maja słabe silniki ,ale  mimo to on jedzie. Tak ,ta cena za najwyższa wersje wyposażenia, w porównaniu do konkurencji to za ta cenę z napędem na wszystkie koła i automatem ciężko dostać coś sensownego. Dziś trasa Bielsko-Zwardoń obwodnica i powrót przez wioski i spalanie 7.4l. Auto ma być głównie do miasta dla żony, pewnie sprawdzi się świetnie:)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Grzesiek89 napisał:

Miałem takie nawet wrażenie ze po krętych drogach między wioskami XV łatwiej się prowadzi niż mój forester eboxer

Różnica w masie swoje robi :) Pomyśl jak zwinny jest z silnikiem 2,0 bez balastu dodatkowych akumulatorów. A jak fajnie musi jechać wersja 2,5 z USA :D

Niemniej 1,6 w mieście daje radę nawet z kompletem pasażerów, w dłuższą trasę lepiej ograniczyć pasażerów do dwóch, lub pogodzić się z nieco niższym komfortem i uzbroić w odrobinę cierpliwości ;)

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aflinta napisał:

Różnica w masie swoje robi :) Pomyśl jak zwinny jest z silnikiem 2,0 bez balastu dodatkowych akumulatorów. A jak fajnie musi jechać wersja 2,5 z USA :D

Niemniej 1,6 w mieście daje radę nawet z kompletem pasażerów, w dłuższą trasę lepiej ograniczyć pasażerów do dwóch, lub pogodzić się z nieco niższym komfortem i uzbroić w odrobinę cierpliwości ;)

 

Z takiego założenia wychodzę ze będzie to auto głównie do miasta, wiadomo od czasu do czasu tez za miasto nim można pojechać. Jako drugie auto to bardzo fajnie się sprawdzi ,ale jako jedyne auto albo jako główne to raczej był by problem:)

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Grzesiek89 napisał:

Miałem takie nawet wrażenie ze po krętych drogach między wioskami XV łatwiej się prowadzi niż mój forester eboxer( gdzie dla jasności forester tez się świetnie prowadzi i uwielbiam nim jeździć) po prostu w foresterze czuć ze jedzie się klockiem który sporo waży.

 

Jest dokładnie tak jak piszesz. Miałem to samo odczucie, jechałem najpierw XV 1.6, a potem Forkiem e-boxerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie do posiadaczy e-boxerów. Mianowicie czy mogą odczytać informacje ile ich auto pokonało na "prądzie" np. po przejechaniu 1000km w ruchu miejskim ?. Podobnie jak można się dowiedzieć np. na jaki czas system start /stop wyłączał  silnik. Jeśli tak to jak to wygląda w praktyce ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.05.2021 o 17:52, Axell napisał:

Witam, mam pytanie do posiadaczy e-boxerów. Mianowicie czy mogą odczytać informacje ile ich auto pokonało na "prądzie" np. po przejechaniu 1000km w ruchu miejskim ?. Podobnie jak można się dowiedzieć np. na jaki czas system start /stop wyłączał  silnik. Jeśli tak to jak to wygląda w praktyce ?.

Nie ma takiej możliwości, jedynie możesz zobaczyć ile benzyny zaoszczędziłeś.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...