Jump to content

XV 2.0 e-Boxer


mattom
 Share

Recommended Posts

1 godzinę temu, Szürkebarát napisał:

To pytanie do SIP choć już na TF odpowiedź padła - żeby spalanie było mniejsze. U mnie wkurw nastąpił bo nikt mi nie powiedział o tym, że podczas przeglądu zalano mi inny olej niż ten który "jest napisany na korku". 

Od zawsze Subaraki w EU/PL jezdzily na 5W30. Fabrycznie zalewano olej gestszy zeby silnik sie lepiej dotarl a olej zebral mirko drobniki metali ktore mogly sie uwolnic w tym procesie...

Wiedza tajemna nie jest tez ze 5W30 w naszym klimacie sprawuje sie najlepiej. Jest to napisane w instrukcji. 

Wkurwy na SIP/ASO ze zalal cos innego sa jakby to powiedziec....gownoburza:)

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, Lisek napisał:

Od zawsze Subaraki w EU/PL jezdzily na 5W30. Fabrycznie zalewano olej gestszy zeby silnik sie lepiej dotarl a olej zebral mirko drobniki metali ktore mogly sie uwolnic w tym procesie...

Wiedza tajemna nie jest tez ze 5W30 w naszym klimacie sprawuje sie najlepiej. Jest to napisane w instrukcji. 

Wkurwy na SIP/ASO ze zalal cos innego sa jakby to powiedziec....gownoburza:)

0W20 jest rzadszy, niż 5W30, nie gęstszy.

 

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, Rok z Bagien napisał:

Poczekałbym na nowego i wziął Exclusive. Wyjdzie jakieś 124 kPLN.

Kamerka z przodu, manetki do zmiany biegów, nawigacja.

 

1,6 nie dosyć, że jest lżejszy to ma większy bagażnik (do którego można pokombinować i dołożyć np. dojazdówkę). Ma także większy zbiornik paliwa (63l).

 

Słabe silniki.

Temat rzeka. Nie wyobrażam sobie jazdy 30-40 kkm rocznie takim 1,6. W pewnym momencie byłaby to po prostu męczarnia. Zwłaszcza, gdzieś na trasach jednopasmowych.

Ale przy tych 10-20 kkm rocznie? Wokół komina i kilka spokojnych wyjazdów wakacyjnych? Dlaczego nie?

Jazda ma - obok zasadniczego celu przemieszczenia się z pkt. A do pkt. B - sprawiać frajdę. Dla niektórych taką frajdą będzie slow motion z automatem, systemami bezpieczeństwa na wakacje i możliwość zjechania z asfaltu.

 

PS. Pochwal się wyborem.

 

pzdr

No w sumie to jak by było 10 tys różnicy i do tego kamerki a i może by tez podgrzewana kierownica się znalazła to warto dorzucić , ale czy będzie to tylko 10 tys to nie wiem .

Jutro mam rozmawiać z Panem z Subaru gdzie forka kupiłem, zobaczę co mi zaproponuje, auto i tak dopiero po połowie roku planuje kupić, ale napewno pochwale się jak kupię coś:D

co do tych manetek to nie wiem po co one są, mam je w Forku i może ze 2 razy je nacisnąłem  żeby zobaczyć co się stanie, a tak to raczej bezużyteczny bajer jak dla mnie;)

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Grzesiek89 napisał:

co do tych manetek to nie wiem po co one są, mam je w Forku i może ze 2 razy je nacisnąłem  żeby zobaczyć co się stanie, a tak to raczej bezużyteczny bajer jak dla mnie;)

 

W XV 1,6 manetki są pewnie po to, by zblokować wirtualny bieg w terenie (by automat nie "wrzucił" wyższego np. na podjeździe) oraz dla lepszego hamowania na zjazdach.

 

U Ciebie ponoć warto na autostradzie przejść na manual i przy 140 wrzucić 7. Obroty schodzą w dół. Robi się ciszej i spada spalanie.

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, Rok z Bagien napisał:

 

W XV 1,6 manetki są pewnie po to, by zblokować wirtualny bieg w terenie (by automat nie "wrzucił" wyższego np. na podjeździe) oraz dla lepszego hamowania na zjazdach.

 

U Ciebie ponoć warto na autostradzie przejść na manual i przy 140 wrzucić 7. Obroty schodzą w dół. Robi się ciszej i spada spalanie.

To ma sens pod warunkiem ze droga jest idealnie plaska,nie ma pod gorke a wiatr niemal nie istnieje. Probowalem wielokrtonie w OBK i gra nie warta swieczki.

Auto jest mega podatne na warunki drogowe a korzysci w spalaniu znikome...

140 km/h ,aktywny tempomat,wbite D i oby do przodu....

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, Rok z Bagien napisał:

 

W XV 1,6 manetki są pewnie po to, by zblokować wirtualny bieg w terenie (by automat nie "wrzucił" wyższego np. na podjeździe) oraz dla lepszego hamowania na zjazdach.

 

U Ciebie ponoć warto na autostradzie przejść na manual i przy 140 wrzucić 7. Obroty schodzą w dół. Robi się ciszej i spada spalanie.

No ale przecież XV ma tez ten system x mode , nie ustawia biegu automatycznie? Jak sprawuje się ten x mode w XV bo w Forku mi automatycznie chyba bieg blokuje są 2 tryby i działa super, nawet bez włączenia X mode forek super radzi sobie w głębokim sniegu:) No jedynie przedni zderzak jest troszkę na nisko,

Na autostradzie ja używam D na tempomacie, nawet niewiem czy działa tempomat w M. Jak na początku wrzuciłem manetka wyższy bieg to po chwili wróciło do D i taka z tych manetek użyteczność...:upside-down-face_1f643-small:

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Grzesiek89 said:

Tak, tez mi się podoba, jak kupowałem za 160 tys forka to za tak wyposażone stelvio trzeba było zapłacić Ok 230-240 tys. Ok ma silnik mocniejszy, ale niema stałego napędu na 4 koła, i dlatego Subaru niema konkurenta dla mnie. Silniki Ok słabe , No ja bym uznał wystarczający do normalnej jazdy nic więcej nic mnie w przypadku forka.

Nissan juke ten nowy to koszt Ok 110 tys bez napędu 4x4, silnik tez 114 km, wiec szału niema tez...


Hej. A spoglądałeś może na Vitarkę Hybrid 2021 1.4 BOOSTERJET 4WD 6AT ?

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, lazy_moose napisał:


Hej. A spoglądałeś może na Vitarkę Hybrid 2021 1.4 BOOSTERJET 4WD 6AT ?

No podobnie do XV ciekawe jak to jeździ , pewnie podobnie do XV , tam niema stałego napędu na 4kola tylko dołączany ?

Edited by Grzesiek89
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

58 minut temu, Rok z Bagien napisał:

Dla niektórych taką frajdą będzie slow motion z automatem, systemami bezpieczeństwa na wakacje i możliwość zjechania z asfaltu.

Ale co z tymi mniej cierpliwymi? Jeżeli w 2.0 MT muszę czasem rezygnować z wyprzedzania w trasie to w 1.6 pewnie dałbym sobie spokój wogóle:D. Generalnie zgadzam się.

1.6 jest ok bo nie kosztuje majątku w stosunku do innych zalet i oferty konkurencji ale cena eboxera sprawia że zerkam w kierunku stelvio lub discovery sport. Oczywiście jak zezłomuję obecny:mrgreen:.

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, lazy_moose napisał:


Hej. A spoglądałeś może na Vitarkę Hybrid 2021 1.4 BOOSTERJET 4WD 6AT ?

Tak patrzę, Fiat 500 Hybrid, przyspieszający na papierze tak samo jak XV 1.6 (w realu pewnie XV radzi sobie lepiej) w dobrej wersji kosztuje prawie 80 tys. zł. Jeśli więc ma to być auto do miasta to uważam że ta wersja XV jest naprawdę świetnie wyceniona. Masz napęd, prześwit i systemy bezpieczeństwa jak w Volvo XC 60, bardzo dużo miejsca - szczególnie z przodu, dobrą jakość wykonania wnętrza. Do tego jest wersja z manetkami - w sytuacji awaryjnej możesz "przywołać wyjca", wejść na czerwone pole i wykonać manewr wyprzedzania. Byleby nie za często. To naprawdę kawał solidnego auta, i na drugie w rodzinie chyba bym odpuścił e-boxera. 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, lazy_moose napisał:

https://suzuki.pl/auto/cennik

To naprawdę fajne autko, takie B+ z 4x4  + mild hybrid. Moja żona śmiga swiftem - ale chętnie by się przesiadła do takiej Vitarki :)

Muszę pokazać Żonie , bo to jeszcze musi jej się spodobać, w sumie jak będzie w ładnym kolorze to jej się spodoba :) bo ona to samochody rozróżnia po kolora, ostatnio Skodę z luksusem pomyliła bo jedno i drugie było białe :biglol:

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Grzesiek89 napisał:

XV 1.6 czy XV 2.0 eboxer?

 

Mitsubishi ASX, napęd jak XV 2.0 w cenie na poziomie XV 1.6  

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Grzesiek89 said:

No podobnie do XV ciekawe jak to jeździ , pewnie podobnie do XV , tam niema stałego napędu na 4kola tylko dołączany ?


Tak, tam zdaje się jest ten AllGrip Select.

Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, GREGG napisał:

 

Mitsubishi ASX, napęd jak XV 2.0 w cenie na poziomie XV 1.6  

Nie bez przyczyny - auto jest bardzo stare i mniejsze od XV. 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, aflinta napisał:

Nie bez przyczyny - auto jest bardzo stare i mniejsze od XV.

 

Mniejsze minimalnie, a że stare... w tych czasach to może być wręcz zaleta ;) Prosta, sprawdzona konstrukcja, dwulitrowy silnik itd. Żonka ma takiego od kilku miesięcy i jest bardzo zadowolona, IMO bardzo fajne autko dla kobiety  

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Lisek napisał:
12 godzin temu, Szürkebarát napisał:

To pytanie do SIP choć już na TF odpowiedź padła - żeby spalanie było mniejsze. U mnie wkurw nastąpił bo nikt mi nie powiedział o tym, że podczas przeglądu zalano mi inny olej niż ten który "jest napisany na korku". 

Od zawsze Subaraki w EU/PL jezdzily na 5W30. Fabrycznie zalewano olej gestszy zeby silnik sie lepiej dotarl a olej zebral mirko drobniki metali ktore mogly sie uwolnic w tym procesie...

Wiedza tajemna nie jest tez ze 5W30 w naszym klimacie sprawuje sie najlepiej. Jest to napisane w instrukcji. 

Wkurwy na SIP/ASO ze zalal cos innego sa jakby to powiedziec....gownoburza:)

Pofatygowałem się do Subaraka (kupionego w EU/PL) i zrobiłem fotę specjalnie dla @Lisek . Czy dobrze widać 0W20 czy potrzebne powiększenie? Jeśli zaś chodzi o wkurw i gownoburze to zalano 5W30 bez poinformowania mnie o tym i bez mojej zgody.

1720917618_DSC_14871.thumb.JPG.e1a268b751d6cd8cae736e074198e4e4.JPG

Link to comment
Share on other sites

Sa tez takie zalecenia:)

ASO zalewa to co spelnia wymogi producenta a 0W-20 nie jest jedynym ktory spelnia normy wiec nie informowanie klienta nie ma wiekszego znaczenia.

W tak mocarnym aucie jak XV 1,6 czy olej taki czy inny jest bez znaczenia.

219E489E-CEE8-473D-AC71-18353D3CB062.jpeg

F447FD42-E69D-4F21-BEEC-287F823104A6.jpeg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Co do tematu przewodniego to zdecydowanie XV 2,0 E-boxer. Mialem to auto na 24h na czas przegladu i bylem zachwycony. Fajne sprzezyste zawieszenie,dobre osiagi i wyposazenie. Z zalem oddawalem do serwisu. Jedynym odstraszajcym elementem na dzis jest cena gdyz 160 tys pln to sporo piniendzy...

Link to comment
Share on other sites

XV 1,6 nie odstaje od XV e-boxera zawieszeniem, sztywnością budy czy wyposażeniem. Jak ma nim jeździć 1-2 osoby i głównie po mieście, to różnica w osiągach też nie będzie jakaś istotna. Różnica w kieszeni całkiem spora. 

  • Thanks 1
  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, aflinta napisał:

XV 1,6 nie odstaje od XV e-boxera zawieszeniem, sztywnością budy czy wyposażeniem. Jak ma nim jeździć 1-2 osoby i głównie po mieście, to różnica w osiągach też nie będzie jakaś istotna. Różnica w kieszeni całkiem spora. 

A kiedy będzie XV z 2021r i jaka będzie cena?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...