Jump to content

XV 2.0 e-Boxer


Recommended Posts

Może ktoś jeździł e-Boxerem na wietrze? Chodzi mi o to, czy te nowe relingi są dużo cichsze od drabin montowanych w "zwykłym" XV? Dach wyciszony, a mimo to przy większym wietrze nie-w-plecy szum w relingach jest dominującym hałasem powyżej 120 km/h :wacko: Może by się dało jakoś przełożyć te z e-Boxera? :) 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 346
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cena XV z hybrydą nie jest bardzo wysoka na tle konkurencji . Wielu producentów kastruje obecnie swoje samochody aby spełnić normy Euro-6dtemp .Problemem nie jest technologia jaką stosuje Subaru tylko

Ujawniła się kolejna zaleta nowych generacji Subaru - nie trzeba wozić papierowych torebek na wymioty dla dzieci    

Witam, od 2 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem XV e boxer Jak narazie auto jest świetne. Zaskoczyło mnie niskie spalanie:). Przed odbiorem pytałem w Salonie, jakie jest faktyczne spalanie XV, ot

Posted Images

9 godzin temu, Skodziarz napisał:

Może ktoś jeździł e-Boxerem na wietrze? Chodzi mi o to, czy te nowe relingi są dużo cichsze od drabin montowanych w "zwykłym" XV? Dach wyciszony, a mimo to przy większym wietrze nie-w-plecy szum w relingach jest dominującym hałasem powyżej 120 km/h :wacko: Może by się dało jakoś przełożyć te z e-Boxera? :) 

 

Z jazdy przy 120 km/h bardziej pamiętam wycie silnika niż cokolwiek innego, więc wydaje mi się że relingi zostały poprawione.

Link to post
Share on other sites
16 minut temu, sevenxd napisał:

 

Z jazdy przy 120 km/h bardziej pamiętam wycie silnika niż cokolwiek innego, więc wydaje mi się że relingi zostały poprawione.

A ile obrotów silnik miał? Było płasko czy jakieś większe górki? 

Link to post
Share on other sites
Teraz, aflinta napisał:

A ile obrotów silnik miał? Było płasko czy jakieś większe górki? 

 

Raczej płasko, przy lekkim wciskaniu gazu coś około 4k, momentami odnosiłem wrażenie jak przy ślizgającym się sprzęgle w manualu, trochę głośno ale nie widać efektu,  przyśpieszał po 2-3 sekundach. Trybu jazdy I/S nie pamiętam. To było moje pierwsze spotkanie z CVT.

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, sevenxd napisał:

 

Raczej płasko, przy lekkim wciskaniu gazu coś około 4k, momentami odnosiłem wrażenie jak przy ślizgającym się sprzęgle w manualu, trochę głośno ale nie widać efektu,  przyśpieszał po 2-3 sekundach. Trybu jazdy I/S nie pamiętam. To było moje pierwsze spotkanie z CVT.

Przyznam, że masakra.  W XV 2,0i przy 120km/h mam około 2krpm. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, aflinta napisał:

Przyznam, że masakra.  W XV 2,0i przy 120km/h mam około 2krpm. 


Tak jest dopóki jedzie na najwyższym biegu, przy nieco szybszej stałej prędkości skrzynia redukuje do 6 przełożenia i tak już zostaje - obroty wtedy rosną. Za mały moment na najwyższe przełożenie. A próba przyspieszenia przy tej prędkości też powoduje przeskok przeskok na 4000 obr.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Snuff napisał:

około 2k  ;)

Na każdym zdjęciu jedziesz znacznie powyżej 120km/h a i tak daleko do 4krpm. 

Godzinę temu, spawalniczy napisał:

Tak jest dopóki jedzie na najwyższym biegu, przy nieco szybszej stałej prędkości skrzynia redukuje do 6 przełożenia i tak już zostaje - obroty wtedy rosną. Za mały moment na najwyższe przełożenie. A próba przyspieszenia przy tej prędkości też powoduje przeskok przeskok na 4000 obr.

Dlatego zapytałem się o warunki jazdy. Przy stałej prędkości po płaskim 4krpm to dla mnie abstrakcja, nawet jak jadę Bielsko/Cieszyn po S52 to jedynie na mocniejszych podjazdach przebija 3500 ale nie przekracza 4k. Zupełnie jest dla mnie zrozumiałe ciągnięcie do 5krpm przy wyprzedzaniu z butem w podłodze (taka natura wolnossącego silnika i małej pojemności), ale przy normalnej jeździe ta skrzynia trzyma znacznie niższe obroty. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
6 minut temu, aflinta napisał:

Na każdym zdjęciu jedziesz znacznie powyżej 120km/h a i tak daleko do 4krpm. 

...

Tylko chciałem potwierdzić, że XV 2.0 bez "e" trzyma o wiele mniejsze obroty w porównaniu do "e". Przy prędkościach ustabilizowanych, rzędu 160-180 km/h, max co widziałem to 3,2k rpm.

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Snuff napisał:

Tylko chciałem potwierdzić, że XV 2.0 bez "e" trzyma o wiele mniejsze obroty w porównaniu do "e". Przy prędkościach ustabilizowanych, rzędu 160-180 km/h, max co widziałem to 3,2k rpm.

Zatem źle emotkę odebrałem :mrgreen:

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, aflinta napisał:
10 godzin temu, Snuff napisał:

około 2k  ;)

Na każdym zdjęciu jedziesz znacznie powyżej 120km/h a i tak daleko do 4krpm. 

10 godzin temu, spawalniczy napisał:

Tak jest dopóki jedzie na najwyższym biegu, przy nieco szybszej stałej prędkości skrzynia redukuje do 6 przełożenia i tak już zostaje - obroty wtedy rosną. Za mały moment na najwyższe przełożenie. A próba przyspieszenia przy tej prędkości też powoduje przeskok przeskok na 4000 obr.

Dlatego zapytałem się o warunki jazdy. Przy stałej prędkości po płaskim 4krpm to dla mnie abstrakcja, nawet jak jadę Bielsko/Cieszyn po S52 to jedynie na mocniejszych podjazdach przebija 3500 ale nie przekracza 4k. Zupełnie jest dla mnie zrozumiałe ciągnięcie do 5krpm przy wyprzedzaniu z butem w podłodze (taka natura wolnossącego silnika i małej pojemności), ale przy normalnej jeździe ta skrzynia trzyma znacznie niższe obroty.

Zdaje się, że wszyscy ujeżdżacie XV 2.0? Nie wspominacie czy jeździcie nim sami czy samochód jest bardziej obciążony masą. Ja mam 1,6 gdy Szary Mnich ma 4 pasażerów i proporcjonalny do załogi bagaż, to na jednym z mazurskich odcinków S7 jest takie miejsce gdzie tempomat wykręca silnik do 5000 obr. Tak to jest gdy silnik jest za słaby do samochodu :upside-down-face_1f643-small: .

Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, Szürkebarát napisał:

Zdaje się, że wszyscy ujeżdżacie XV 2.0? Nie wspominacie czy jeździcie nim sami czy samochód jest bardziej obciążony masą

Tak, to ma być uczciwe porównanie - 2.0i vs 2.0 e-Boxer. U mnie na S52 auto jest obciążone trójką dorosłych i dwójką dzieci, bez bagażu. Podobne odczucia są z wypadu do Włoch w konfiguracji 2+2 z bagażem w bagażniku tudzież 2+2 z bagażem w bagażniku i na dachu :) Jak jadę sam nie zauważam jakichś większych różnic.

XV 1,6 jeździłem nieco (kilkaset km) i w mojej eksploatacji nadawałby się na drugie auto do miasta, w trasę z rodziną dla mnie już za słaby.

e-Boxerem zrobiłem tylko kilkadziesiąt kilometrów i wydawał się nieco żwawszy w mieście od 2.0, na autostradzie jednak masa swoje przy rozpędzaniu dodawała i efekt końcowy był podobny.

Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

 bo w XV nie ma....

 

To może być powód dla którego tego ustawienia nie zapamiętałem.

 

Natomiast na tym fimiku widać że obroty zbyt bardzo nie odstają od 2.0i przy 140 km/h:

 

 

Link to post
Share on other sites

 For D CVT , którym przez ponad rok jeździłem , znalazł nowego właściciela .  W związku z tym przesiadłem się do XV 2.0 e . Jeżdżę głównie po mieście , krótkie trasy , raz byłem aż w Grójcu :) . No więc okazuje się , że XV e spala około litra mniej niż For D. Trochę jestem zaskoczony... Nie podaję ile l/100 ponieważ mój sposób jazdy zdecydowanie odbiega od normy. W każdym razie w For XT było to > 15 więc D CVT można powiedzieć , że był oszczędny.. :) Wybrałem XV bo zawsze dobrze czułem się w tym modelu , nie wiem dlaczego...wys. fotela , kierownica , trudno powiedzieć...Przeszkadza mi system utrzymania pasa ruchu ponieważ czasem nie używam kierunkowskazów ( nie ma się czym chwalić ;))  i brak możliwości przełączenia na wyższy bieg ujęciem  gazu , w poprzednich modelach XV bardzo ładnie to działało . Ponieważ jeżdżę dopiero od 10 dni więc może do czegoś dojdę za jakiś czas... :) Co do przyspieszeń to nie mam uwag , jak chce się szybko przyspieszać to 4/5 tyś obr. musi być...Uważam , że XV e musi być b. oszczędny w korkach gdy auta posuwają się z niewielką prędkością bo w zasadzie  silnik spalinowy nie pracuje... Wymaga to pewnej wprawy i jak kiedyś pisałem 500 km trzeba poświęcić by zrozumieć....o co chodzi  :) Ogólnie jestem zadowolony ze zmiany modelu . Kilka dni jeździłem Foresterem e ,  na S jest całkiem ok. jeżeli chodzi o przyspieszenia , jest zdecydowanie bardziej komfortowy  od XV  ale dla mnie , :)do miasta trochę za duży...

ps.  przełączenia na wyższy bieg pedałem gazu jednak "działa" do 3/3.5 tyś jest ok , nie zawsze to wychodzi przy wysokich obrotach 5/5.5.... działa ale moment dłużej to trwa ...

Edited by Andrzej Koper
Link to post
Share on other sites

Witam, od 2 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem XV e boxer :) Jak narazie auto jest świetne. Zaskoczyło mnie niskie spalanie:). Przed odbiorem pytałem w Salonie, jakie jest faktyczne spalanie XV, otrzymałem szybką odpowiedź 10 l. Myślę, OK. Stały napęd 4x4,skrzynia CVT, no i silnik 2.0. A jak to wygląda u mnie, zrobiłem 6000 km. średnie spalanie z całego przebiegu, to 6.33 l, jest to spalanie z tankowania :) Komputer wskazuję 6.5 l. Najniższe z trasy 700 km. 5.63. Jazda normalna, troszkę powyżej dopuszczalnych prędkości. Nie wiem jak w poprzednim modelu, ale w moim relingów w ogóle nie słychać, przy wyższych prędkościach, jest głośniej, ale tak jest w każdym aucie tej klasy. Zużycie oleju do 5000 km. O  :). Tyle na początek, nasza znajomości.

 

  • Like 7
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
6 godzin temu, sevenxd napisał:

Czy wymiana oleju po dotarciu silnika jest potrzebna?

Nie, ale często jest zalecana. Jedni zmieniają inni nie.

6 godzin temu, sevenxd napisał:

Czy zmiana z 0W na 5W jest potrzebna?

Nie, zarówno 0W20 jak i 5W30 są dopuszczalne, z czego ten ostatni może lepiej chronić silnik przy wyższych temperaturach i mocniejszym traktowaniu. ASO często leją 5W30.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
W dniu 13.11.2020 o 06:27, aflinta napisał:

ASO często leją 5W30

W moim przypadku zalano mi 5W30 i bez pytania czy chcę. Trochę mi głupio bo odkryłem to po jakimś czasie.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...