Jump to content

XV 2.0 e-Boxer


Recommended Posts

21 minut temu, Xawery1939 napisał:

....i stawiam dolara przeciwko Twoim orzechom,

 

... ale pistacje w Lidlu kosztują ok. 20 pln, więc mimo szczerych chęci... ;)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 343
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cena XV z hybrydą nie jest bardzo wysoka na tle konkurencji . Wielu producentów kastruje obecnie swoje samochody aby spełnić normy Euro-6dtemp .Problemem nie jest technologia jaką stosuje Subaru tylko

Ujawniła się kolejna zaleta nowych generacji Subaru - nie trzeba wozić papierowych torebek na wymioty dla dzieci    

Witam, od 2 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem XV e boxer Jak narazie auto jest świetne. Zaskoczyło mnie niskie spalanie:). Przed odbiorem pytałem w Salonie, jakie jest faktyczne spalanie XV, ot

Posted Images

11 minut temu, Blixten napisał:

 

... ale pistacje w Lidlu kosztują ok. 20 pln, więc mimo szczerych chęci... ;)

Za ile gramów? Jak to cena za kg to bierz Pan wszystko co mają ;)

  • Haha 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Blixten napisał:

 

... ale pistacje w Lidlu kosztują ok. 20 pln, więc mimo szczerych chęci... ;)

mogą być donut'y

...ale czy Twoje uwagi wnoszą coś do tematu?

Link to post
Share on other sites
36 minut temu, Xawery1939 napisał:

....i stawiam dolara przeciwko Twoim orzechom, że poniżej 2.000 obr/min wyższy moment obrotowy będzie miała hybryda Subaru z racji silnika elektrycznego.

 

tego bym nie stawiał ;-)

 

BMW silnik N20B20 czyli 2.0 4 cylindry 180kW (w sumie to już stary silnik i są na jego miejsce kolejne nowsze konstrukcje) fabryczne moment 350Nm @ 1250 obr/min

 

i chyba go faktycznie ma bo idzie od 1000 obr/min bez większych problemów 

 

czy e-Boxer może mieć w tym zakresie więcej oj chyba aż tyle to ten silnik elektryczny nie ma oficjalne dane dla e-Boxera silnik elektryczny max 66Nm a Nm spalinowego to 194 Nm@4000 obr/min raczej więcej poniżej 2000 obr/min nie ma ;)

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Xawery1939 napisał:

Pytanie do osób jeżdżących e-boxerem... jaką prędkość obrotową ma silnik przy prędkości ok 100km/h .....i czy da się przejechać na samym napędzie elektrycznych choćby 1 km?

 

ciekawe pytanie 

 

może pomocne będzie ustalenie ile prądu może zmagazynować bateria trakcyjna e-Boxera w oparciu o dane ze specyfikacji 

https://www.subaru.eu/docs/default-source/media-documents-gallery/spec-sheets/subaru-forester-e-boxer-(euro-specs).pdf?sfvrsn=85400b65_4

1874721561_Screenshot2020-02-18at10_18_17.thumb.png.4b912c23a6d328d7528aec8547228434.png
 

118,4 V x 4,8Ah = 568,32Wh -> 0,57 kWh 

 

przyjmując, że silnik elektryczny jest dość słaby 12,3 kW masa pojazdu to ok 1,6-1,8 tony pewnie zużycie energii przy niewysokiej prędkości oscylowałaby w okolicy 100Wh/km czyli bateria trakcyjna na przejechanie 1 km mogła by wystarczyć

 

tak swoją drogą to obecna Toyota Corolla dużo mniejsze auto, z napędem na 1 oś. ma

silnik elektryczny trakcyjny 80kW i 202 Nm

pojemność baterii 1,3 kWh

 

 

sorry ale e-Boxer nie powala na kolana

 

ale lepszy rydz jak nic 

Edited by ketivv
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, Xawery1939 napisał:

...ale czy Twoje uwagi wnoszą coś do tematu?

Odrobinę żartu na rozluźnienie atmosfery czasami, ale fakt, sorry za OT  

Link to post
Share on other sites
28 minut temu, ketivv napisał:

 

tego bym nie stawiał ;-)

 

BMW silnik N20B20 czyli 2.0 4 cylindry 180kW (w sumie to już stary silnik i są na jego miejsce kolejne nowsze konstrukcje) fabryczne moment 350Nm @ 1250 obr/min

 

i chyba go faktycznie ma bo idzie od 1000 obr/min bez większych problemów 

 

czy e-Boxer może mieć w tym zakresie więcej oj chyba aż tyle to ten silnik elektryczny nie ma oficjalne dane dla e-Boxera silnik elektryczny max 66Nm a Nm spalinowego to 194 Nm@4000 obr/min raczej więcej poniżej 2000 obr/min nie ma ;)

Pomijam fakt, że próbuję wyjaśnić dlaczego XT znalazło tylko 5% hamerykańskich nabywców względem wszystkich sprzedanych wersji Leśnika porównując stricte jednostki Subaru. I dlaczego hybrydy Subaru w tym e-boxer mają sens.

Ad. Producenci podają zakres np 1250-4800 obr./min, w których można uzyskać max wartość np. 350 Nm ale zazwyczaj wygląda to tak....

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=646824

Owszem jest możliwość uzyskania max Nm/ft-lbs z samego dołu zmieniając fabryczne mody....ale czy zastanawiałeś się dlaczego producenci tego nie robią?

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Xawery1939 napisał:

Pomijam fakt, że próbuję wyjaśnić dlaczego XT znalazło tylko 5% hamerykańskich nabywców względem wszystkich sprzedanych wersji Leśnika porównując stricte jednostki Subaru. I dlaczego hybrydy Subaru w tym e-boxer mają sens.

Ad. Producenci podają zakres np 1250-4800 obr./min, w których można uzyskać max wartość np. 350 Nm ale zazwyczaj wygląda to tak....

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=646824

Owszem jest możliwość uzyskania max Nm/ft-lbs z samego dołu zmieniając fabryczne mody....ale czy zastanawiałeś się dlaczego producenci tego nie robią?

 

@Xawery1939 jak dla mnie to silnik o którym mówiłem może mieć nawet 200 Nm @ 1250 obr/min ;) to auto które znam z tym silnikiem  "jest szybkie" od niskich obrotów i to bez remapu ot taki zwykły fabryczny soft 

 

czemu w USA 5% tylko kupił XT a czemu tylko 4,5 % kupuje WRX-y bo widocznie tylu klientów te auta interesują a cała reszta chce mieć powolny samochód do przemierzania dróg w "ślimaczym"* tempie 

 

*sorry za określenie, wynika ono z tego, ze do podróżowania w ramach dróg publicznych i określonych w większości krajów świata limitów nie są ptrzebne wielkie amerykańskie V6 czy V8 ani doładowane mniejsze jednostki w istocie można całkiem dobrze podróżować 2.0 NA a cała reszt to "fanaberia" :)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, ketivv napisał:

czemu w USA 5% tylko kupił XT a czemu tylko 4,5 % kupuje WRX-y bo widocznie tylu klientów te auta interesują a cała reszta chce mieć powolny samochód do przemierzania dróg w "ślimaczym"* tempie 

 

*sorry za określenie, wynika ono z tego, ze do podróżowania w ramach dróg publicznych i określonych w większości krajów świata limitów nie są ptrzebne wielkie amerykańskie V6 czy V8 ani doładowane mniejsze jednostki w istocie można całkiem dobrze podróżować 2.0 NA a cała reszt to "fanaberia" :)

Ha... w Hameryce słupki sprzedaży Subaru pną się w górę, a to znaczy, że ten producent  jednak potrafi wpisać się w potrzeby klienteli ....i Subaru wcale nie próbuje konkurować z rodzimymi producentami V8 czy egzotycznymi produktami dla koneserów mocy. Rozumiem, że tutaj taki "trynd", że Subaru powinno się konotować z motosportem i marką premium, ale oczekiwania "pasjonatów" motoryzacji to jedno a realia rynku motoryzacyjnego w EU i potrzeby docelowego klienta to drugie

 

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Mam wrażenie, że w USA od wielu lat Subaru sprzedaje się głównie sloganem o bezpieczeństwie, a nie motorsporcie.

 

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, radix99 napisał:

Mam wrażenie, że w USA od wielu lat Subaru sprzedaje się głównie sloganem o bezpieczeństwie, a nie motorsporcie.

 

no tak ....co prawda coś tam robią przez motosport

https://www.facebook.com/subarumotorsportsusa/

https://www.facebook.com/VermontSportsCar/?tn-str=k*F

ale szybciej dotrzeć można przez inny sport...Superbowl

...w tym roku reklam Subaru nie widziałem ale jakiś czas temu inni sportowcy potrafili marką promować ;)

https://www.foxnews.com/sports/mary-hardin-baylor-penalized-vacate-national-title

 

BTW promocji Subaru i bezpieczeństwa :D

https://www.torquenews.com/1084/baby-driver-subaru-wrx-stunt-car-sells-amazing-amount-ebay

 

Edited by Xawery1939
Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, radix99 napisał:

Mam wrażenie, że w USA od wielu lat Subaru sprzedaje się głównie sloganem o bezpieczeństwie, a nie motorsporcie.

 

Jeśli mówisz o "wielu latach", to nie tylko bezpieczeństwo, ale i środowiska LGBT (a dokładnie to L, ponieważ kampanie były kierowane tylko do lesbijek) były na topie jeśli chodzi o marketing marki w USA :book:

Stąd często używane tam określenie "Lesbaru" 

  • Confused 1
Link to post
Share on other sites

No to w końcu wiadomo, czemu niektórzy kupili to beznadziejne XV i kurczowo się go trzymają. Manifestacja swoich poglądów wymaga czasem wyrzeczeń :mrgreen:  

 

  • Haha 2
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
7 minut temu, GREGG napisał:

No to w końcu wiadomo, czemu niektórzy kupili to beznadziejne XV i kurczowo się go trzymają. Manifestacja swoich poglądów wymaga czasem wyrzeczeń :mrgreen:  

 

Jeśli chodzi o mnie, to nigdy nie ukrywałem swoich ciągot lesbijskich :D

 

  • Haha 2
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, Skodziarz napisał:

 

Jeśli mówisz o "wielu latach", to nie tylko bezpieczeństwo, ale i środowiska LGBT (a dokładnie to L, ponieważ kampanie były kierowane tylko do lesbijek) były na topie jeśli chodzi o marketing marki w USA :book:

Stąd często używane tam określenie "Lesbaru" 

O. A tego, to nie wiedziałem.

 

Link to post
Share on other sites

Z czasem się to rozszerzyło na całą markę, ale pierwszym "lesbijskim" Subaru był Forester, to jego kampanię w USA skierowano właśnie do nich.

Co ważne, to nie było kilka lat temu, tylko w latach 90tych - wtedy trzeba było mieć "jaja", żeby tak targetować kampanię :superhero: Dzięki temu Subaru zaliczyło spore wzrosty sprzedaży.

Link to post
Share on other sites
W dniu 18.02.2020 o 13:49, Xawery1939 napisał:

Ha... w Hameryce słupki sprzedaży Subaru pną się w górę, a to znaczy, że ten producent  jednak potrafi wpisać się w potrzeby klienteli ....i Subaru wcale nie próbuje konkurować z rodzimymi producentami V8 czy egzotycznymi produktami dla koneserów mocy. Rozumiem, że tutaj taki "trynd", że Subaru powinno się konotować z motosportem i marką premium, ale oczekiwania "pasjonatów" motoryzacji to jedno a realia rynku motoryzacyjnego w EU i potrzeby docelowego klienta to drugie

 

Polska to nie USA, tutaj Subaru nie jest masowe i raczej nie będzie.., dla tego kupujący Subaru  chcieliby mieć prawdopodobnie coś ciut bardziej wyjątkowego niż cała reszta aut która nas otacza..

Ale jak aspiracją Subaru jest dołączyć czym prędzej do całej reszty masowych, szarych i nijakich "dziadkowozów" to droga oczywiście wolna..

 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Skodziarz napisał:

Z czasem się to rozszerzyło na całą markę, ale pierwszym "lesbijskim" Subaru był Forester, to jego kampanię w USA skierowano właśnie do nich.

Co ważne, to nie było kilka lat temu, tylko w latach 90tych - wtedy trzeba było mieć "jaja", żeby tak targetować kampanię :superhero: Dzięki temu Subaru zaliczyło spore wzrosty sprzedaży.

 

https://www.f5.pl/moto/subaru-samochod-lesbijek

Link to post
Share on other sites
28 minut temu, Dzik44 napisał:

Polska to nie USA, tutaj Subaru nie jest masowe i raczej nie będzie..,

 

to nawet nie tyle Polska, cała EU zresztą podobnie jest w Chinach gdzie Subaru się jakby nie rozpycha 

 

główny rynek do USA, Kanada no i domowy Japonia 

Link to post
Share on other sites

Moje poglądy ostatnio się zliberalizowały w kwestii LGBT. Wśród znajomych jedna para lesbijek faktycznie jeździ Foresterem, ale większość gejów, których znam przesiadła się do Mercedesów, i często jest to AMG. 

Edited by Blixten
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...