Skocz do zawartości

Driver Monitoring System - pozostałe modele


świeżak

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Lisek napisał:

A tak odnosnie systemow....

Czy moge znac logiczny powod (ekonomiczny znam) dla nie montowania od MY19 w OBK systemu audio Harman Kardon? 

Troche slabo ze „topowe” Subaru w ofercie ma kiepskie audio.

I to tylko w PL, bo jak kojarzę, wersja specjalna Outbacka X-Break w DE miała H/K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy z początkiem zeszłego roku chciałem zamawiać swojego MY18 to już te, które płynęły do PL nie posiadały H/K i nie było to zależne od wersji czy edycji specjalnej, dlatego zdecydowałem się na model dostępny w salonie. Co prawda kolor inny niż chciałem, ale różnica w jakości dźwięku z H/K i bez była za duża. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem jeszcze dopytać czy Subaru zamierza się ucywilizować  kwestii działania przycisków na pokładach swoich samochodów?

 

- dlaczego AVH trzeba włączać za każdym razem jak odpalę samochód?

- dlaczego S/S trzeba wyłączać za każdym razem jak odpalę samochód? To ta sama pula przycisków co "zjechanie z pasa ruchu" które można wyłączyć na stałe jednym naciśnięciem...

- czy doczekamy się składania lusterek wraz z zamknięciem auta ? To jest sprawa czysto software-owa i niemal bez kosztowa dla producenta.

- czy doczekamy się pamięci ustawień lusterek wraz z pamięcią fotela?

- czy po odpaleniu auta musi się włączać domyślnie tryb I w SI drive? Starsze modelu pamiętały np S z poprzedniego odpalenia.

 

Przy każdym odpaleniu OBK mam "launch control" tj włączyć AVH, wyłączyć S/S, zmienić SI Drive z I na S. Jest to nieco denerwujące.

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Lisek napisał:

Przy każdym odpaleniu OBK mam "launch control" tj włączyć AVH, wyłączyć S/S, zmienić SI Drive z I na S. Jest to nieco denerwujące.

Poczuj się jak prawdziwy pilot Airbusa przed startem :)  Mam podobnie poza I/S, który przełączam po lekkim rozgrzaniu auta, taki fetysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż poszedłem sprawdzić i wychodzi, że u mnie nie ma, a w zamian w tym miejscu mam przycisk asystenta zjazdu.

 

 

31605AA5-B0CE-4DE6-B846-2D4044777600.jpeg

Edytowane przez McSudi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Lisek napisał:

czy doczekamy się składania lusterek wraz z zamknięciem auta ? To jest sprawa czysto software-owa i niemal bez kosztowa dla producenta.

Chyba nie do końca, bo przycisk do składania lusterek jest bistabilny, a dodatkowo jest odcinane zasilanie po wyłączeniu silnika. Te problemy częściowo niweluje moduł jaki można akcesoryjnie dokupić (przynajmniej w XV).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Ojciec Założyciel
W dniu 10.02.2020 o 16:12, Lisek napisał:

dlaczego AVH trzeba włączać za każdym razem jak odpalę samochód?

Zasadniczo  nie trzeba. Wielu kierowców w ogóle nie używa tego systemu ( szczególnie przydatny przy jeździe w terenie, czy też zatrzymywaniu samochodu na podjazdach / zjazdach ). Ogólnie jednak system ten działa za pomocą hamulca głównego. Czyli utrzymując w układzie wyższe ciśnienie. To jest naturalnie ograniczone czasowo. Tak więc ze względów bezpieczeństwa nie można dopuścić do sytuacji, w której np. kierowca wysiadłby z zatrzymanego samochodu ( który to po pewny czasie sam zacząłby jechać ..). Tak więc funkcja Auto Hold jest automatycznie wyłączana, gdy otworzymy drzwi samochodu. Ponieważ, jak wspomniałem wyżej, jest funkcją głownie do stosowania w specyficznych warunkach jest automatycznie wyłączana przy wyłączeniu silnika. Osobiście AVH w normalnych warunkach nie używam, gdyż aktywny tempomat robi to samo ..., tylko lepiej :) 

 

W dniu 10.02.2020 o 16:12, Lisek napisał:

dlaczego S/S trzeba wyłączać za każdym razem jak odpalę samochód?

Niestety nie wiem, jaką funkcję ma Pan na myśli ...

W dniu 10.02.2020 o 16:12, Lisek napisał:

czy doczekamy się składania lusterek wraz z zamknięciem auta ?

Osobiście mam co do tej funkcji dość ambiwalentne odczucia, bo nie wiem jak się będzie to zachowywało gdy np. rano będę otwierał samochód oblodzony ( w pewnym aucie - nie, nie naszej marki - wystąpiła w takiej sytuacji usterka ), ale ta funkcja jest w Foresterze.

W dniu 10.02.2020 o 16:12, Lisek napisał:

czy doczekamy się pamięci ustawień lusterek wraz z pamięcią fotela?

Jest w Foresterze ( na podstawie rozpoznawania twarzy kierowcy).

W dniu 10.02.2020 o 16:12, Lisek napisał:

czy po odpaleniu auta musi się włączać domyślnie tryb I w SI drive?

Z technicznego punktu widzenia - tak. Bezpośrednio po uruchomieniu zimnego silnika powinno się traktować samochód delikatnie ( Pan zapewne o tym wie, ale nie wszyscy zwracają na to uwagę ). Tryb "I" jest do tego bardziej odpowiedni.  

 

Pozdrowienia

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Dyrekcja napisał:

Osobiście AVH w normalnych warunkach nie używam, gdyż aktywny tempomat robi to samo ..., tylko lepiej :) 

 

Osobiście mam co do tej funkcji dość ambiwalentne odczucia, bo nie wiem jak się będzie to zachowywało gdy np. rano będę otwierał samochód oblodzony ( w pewnym aucie - nie, nie naszej marki - wystąpiła w takiej sytuacji usterka ), ale ta funkcja jest w Foresterze.

 

 

Pozdrowienia

 

Genialne, że dalej będę mógł decydować kiedy składać lusterka, a kiedy nie.

Aktywny tempomat rozumiem w korku, a btw, czy ustawienie 1 kreski do poprzedzającego pojazdu jest wystarczająco bezpieczne? Przy teście zauważyłem, że trochę eyesight głupieje przy sytuacji jazdy na zamek błyskawiczny i wtedy avh jest bezpieczniejszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
4 minuty temu, radiolog napisał:

Przy teście zauważyłem, że trochę eyesight głupieje przy sytuacji jazdy na zamek błyskawiczny i wtedy avh jest bezpieczniejszy

W takiej sytuacji najbezpieczniejszy jest aktywny ... kierowca :)

5 minut temu, radiolog napisał:

czy ustawienie 1 kreski do poprzedzającego pojazdu jest wystarczająco bezpieczne?

Tak. No chyba, że nawierzchnia oblodzona - wtedy lepiej 2 kreski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Dyrekcja napisał:

Zasadniczo  nie trzeba. Wielu kierowców w ogóle nie używa tego systemu ( szczególnie przydatny przy jeździe w terenie, czy też zatrzymywaniu samochodu na podjazdach / zjazdach ). Ogólnie jednak system ten działa za pomocą hamulca głównego. Czyli utrzymując w układzie wyższe ciśnienie. To jest naturalnie ograniczone czasowo. Tak więc ze względów bezpieczeństwa nie można dopuścić do sytuacji, w której np. kierowca wysiadłby z zatrzymanego samochodu ( który to po pewny czasie sam zacząłby jechać ..). Tak więc funkcja Auto Hold jest automatycznie wyłączana, gdy otworzymy drzwi samochodu. Ponieważ, jak wspomniałem wyżej, jest funkcją głownie do stosowania w specyficznych warunkach jest automatycznie wyłączana przy wyłączeniu silnika. Osobiście AVH w normalnych warunkach nie używam, gdyż aktywny tempomat robi to samo ..., tylko lepiej :) 

 

Niestety nie wiem, jaką funkcję ma Pan na myśli ...

Osobiście mam co do tej funkcji dość ambiwalentne odczucia, bo nie wiem jak się będzie to zachowywało gdy np. rano będę otwierał samochód oblodzony ( w pewnym aucie - nie, nie naszej marki - wystąpiła w takiej sytuacji usterka ), ale ta funkcja jest w Foresterze.

Jest w Foresterze ( na podstawie rozpoznawania twarzy kierowcy).

Z technicznego punktu widzenia - tak. Bezpośrednio po uruchomieniu zimnego silnika powinno się traktować samochód delikatnie ( Pan zapewne o tym wie, ale nie wszyscy zwracają na to uwagę ). Tryb "I" jest do tego bardziej odpowiedni.  

 

Pozdrowienia

Ja naleze do kierowcow ktorzy uzywaja autohold na codzien w korku.. Argument ze jest to system do jazdy w terenie jest mocno nie trafione.Oczywiscie przydatne w terenie ale wg mnie ogolne zastowowanie tego systemu bylo inne tj jazda miejska.

Drugi  przyklad tzn wysiadania z samochodu z wlaczonym AVH ciezko nawet komentowac bo kazdy myslacy czlowiek wiedzac ze sie zatrzymuje na dluzej na 100% przelaczy dzwignie w pozycje P.

W BMW autohold wlaczony raz dziala az go uzytkownik nie wylaczy sam przyciskiem.

Uzywanie aktywnego tempomatu w miescie owszem zdarza mi sie i sam zatrzymuje sie do 0 i trzyma super. 

Tu sie pojawia inne pytanie : dlaczego ES nie posiada tak popularnej funkcji Stop & Go ? Dotykanie gazu lub przycisku na kierownicy niby nie jest klopotliwe ale ....

 

Mialem na mysli system Start Stop ktory takze nalezy wlaczyc za kazdym razem po stracie. Dodam ze nawet tak „wazna” funkcja jak grzanie foteli tyl/przod pamieta swoje ustawienia z poprzedniego odpalenia:) 

 

Co do skladania lusterka to rozumiem ze w opisanym przykladzie z innej marki usterka lusterka by nie nastapila gdyby zostalo zlozone recznie a nie automatycznie przy zamknieciu auta?:) Ja tak rozumiem Pana wypowiedz.Ja zawsze skladam lusterka bo nie mam garazu i o dziwo kiedy sa zlozone nigdy rano oblodzone nie byly a zadna usterka nie nastapila.

Fajnie by bylo zamknac auto i nie pamietac o tym. W marce Ford kiedy mamy zlozone lusterka to mamy pewnosc ze auto jest zamkniete.Nie trzeba chodzic szukac pilota czy isc do auta zeby sprawdzic czy jest zamkniete.Wystarczy na nie spojrzec.

 

Bardzo sie ciesze ze pamiec lusterka wraz z fotelem jest juz w 2020 w marce Subaru:) Sprzedam zatem swojego 3 miesiecznego OBK i zakupie Forestera:)

Dodam ze inne marki opanowaly te funkcje dobre 10 la temu bez cudownego systemu skanowania twarzy.

 

Zgodze sie ze tryb I jest odpowiedni po odpaleniu. Dlaczego wiec dlaczego XT 14 pamietal S z poprzedniego a MY16 + juz wymusza I?

Dlaczego w STI tryby S i S# byly dostepne zaraz po odpaleniu? W STI z jego silnikiem podatnym na awarie tryb I po starcie powinien byc zablkowany na dluzej zanim sie dobrze nie nagrzeje silnik.Brak czujnika temp oleju w STI ktory podpowiadalby moment zmiany trybu na bardziej dynamiczny tez ciezko pojac bo ma to dzis pierwszy lepszy kompakt.

 

Inne przyciskowe kwiatki to np: 

XT16 cofajac mozemy tylko sciszyc radio na stacji multimedialnej ,na kierownicy nie da sie.Dziala tylko MUTE.

STI 16 cofajac nie dziala nic na kierownicy,MUTE tez nie tylko galka na stacji.

OBK MY19 cofajac dzialaja przyciski na kierownicy ,MUTE i galka na stacji.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
11 godzin temu, Lisek napisał:

Ja naleze do kierowcow ktorzy uzywaja autohold na codzien w korku.. Argument ze jest to system do jazdy w terenie jest mocno nie trafione.

To jest Pańskie subiektywne zdanie. Pozwolę sobie przypomnieć, że aktualnie stosowany system zastąpił dawniej używane hill-holder, służący do ułatwienia startu właśnie na stromych podjazdach ( stąd nie było go np. w WRX czy STI ). Na nawierzchni płaskiej, czy przy niewielkim nachyleniu pod górę sam automat nie dopuści do staczania się samochodu.  Ale gdy musimy zatrzymać się na bardzo stromym podjeździe autohold jest rzeczywiście bardzo pomocny ( bo większość kierowców używających A/T obsługuje i hamulec i gaz prawą nogą ). Tak więc Pańska ocena systemu jest obiektywnie, jakby to powiedzieć, mocno nietrafiona :)  Powyższe oczywiście w żaden sposób nie wpływa na subiektywną oceną przydatności systemu, do której naturalnie ma Pan pełne prawo.        

11 godzin temu, Lisek napisał:

Drugi  przyklad tzn wysiadania z samochodu z wlaczonym AVH ciezko nawet komentowac bo kazdy myslacy czlowiek wiedzac ze sie zatrzymuje na dluzej na 100% przelaczy dzwignie w pozycje P

Sęk w tym, że podczas jazdy w trudniejszym terenie często trzeba zatrzymać się na chwilę, aby ocenić teren bezpośrednio przed samochodem i wybrać optymalną trasę pokonania przeszkody.

Do sformułowania "każdy myślący człowiek" nie będę się odnosił. Wystarczy poczytać wątek  "cham na drodze", czy też poczytać jakąkowliek dyskusję na ogólnodostępnych forach popularnych.

12 godzin temu, Lisek napisał:

Mialem na mysli system Start Stop ktory takze nalezy wlaczyc za kazdym razem po stracie

  To jest związane z homologacją. System ten musi być po uruchomieniu silnika w położeniu "standardowym", czyli "on" aby był skuteczny także podczas testów homologacyjnych ( zużycie paliwa, emisja CO2).

12 godzin temu, Lisek napisał:

Co do skladania lusterka to rozumiem ze w opisanym przykladzie z innej marki usterka lusterka by nie nastapila gdyby zostalo zlozone recznie a nie automatycznie przy zamknieciu auta?:) Ja tak rozumiem Pana wypowiedz.

Niestety źle Pan zrozumiał te wypowiedź. Gdy mam wieczorem temperaturę ok 0 stopni i padający deszcz po prostu nie składam lusterek (zresztą generalnie rzadko to robię - zazwyczaj mam do dyspozycji szersze parkingi ).

 

12 godzin temu, Lisek napisał:

Zgodze sie ze tryb I jest odpowiedni po odpaleniu. Dlaczego wiec dlaczego XT 14 pamietal S z poprzedniego a MY16 + juz wymusza I?

 Nie rozumiem intencji tego pytania. Zgadza się Pan, a jednocześnie pyta dlaczego coś poprawiono ?

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpowiedzial Pan na pytanie dlaczego nie ma w ES funkcji Stop&go?

Jeszcze jedno pytanie odnosnie ES:

jadac na autostradzie przy wlaczonym asystencie utrzymania pasa ruchu puszczam kierownice,system utrzymuje auto w pasie ruchu robiac tylko 3 korekty toru jazdy podajac komunikat „kieruj kierownica”.

Dlaczego nie probuje robic tego az kierowca zlapie za kierownice?W np KIA robi to do skutku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo merytoryczna i rzeczowa odpowiedz.Nie udzielaj się proszę jeśli nie masz nic mądrego do powiedzenia.

Volvo i BMW po 30 s nie trzymania kierownicy potrafia same dojechać do najblizszej zatoczki lub zjazdu,zatrzymac sie i wezwac pomoc.

Jako kierowca który od niedawna uzywa ES chciałem się po prostu dowiedzieć nieco więcej o sposobie jego działania.

Sytuacja z wczoraj z A4,pusta droga ,wjechalem na srodek dwoch pasow tj linie przerywana mialem na srodku maski,asystent pasa wlaczony. Bez wlaczenia kierunkowskazu system nie pozwalal mi zjechac na lewy lub prawy pas utrzymujac na sile pozycje na srodku dwoch pasow...

Co do betonowych barier to widze ze system ma tez swoje „humory” co do obijania od nich. Jadac po łuku w prawo dosc szybko (szczegolnie w dol)  bardzo szybko i zdecydowanie reaguje korygujac do osi pasa.

Jadac prawy pasem na wprost ze stala predkoscia gdzie biala linia jest nieco dalej od bariery puszczajac kierownice kilkukrotnie zdarzalo sie za reagowal bardzo bardzo pozno lub wcale....

 

 

Edytowane przez Lisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Lisek napisał:

Jako kierowca który od niedawna uzywa ES chciałem się po prostu dowiedzieć nieco więcej o sposobie jego działania.

Najprościej będzie zacząć od przeczytania całkiem sensownej instrukcji. Ta generacja systemu co masz w aucie nie jest zbyt „bystra” jeżeli chodzi o utrzymanie auta między pasami - to jest wspomagacz na wypadek utraty czujności za kierownicą a nie autopilot. Nie, nie potrafi sam zaparkować, ale jak wydzwonisz to pomoc wezwie ;) W nowym OBK (przynajmniej tym w US) radzi sobie już nieco lepiej z utrzymaniem auta między liniami na drodze (nie bawi się w ping ponga). Czy nowy Forester też tak ma, nie wiem. 

Ja mam to standardowo wyłączone - szarpanie kierownicą wolę na konsoli a nie podczas jazdy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
16 godzin temu, Lisek napisał:

Nie odpowiedzial Pan na pytanie dlaczego nie ma w ES funkcji Stop&go?

Ze względów bezpieczeństwa, które jest tu priorytetem. Gdy samochód jest zatrzymany kierowcy często przestają patrzyć przed siebie i zajmują się czymś innym ( wystarczy poobserwować kierowców innych samochodów, gdy stoimy np. przed czerwonym sygnalizatorem ). Z tej właśnie przyczyny samochód ma sygnalizację ruchu auta poprzedzającego nas. 
 

 

16 godzin temu, Lisek napisał:

 

jadac na autostradzie przy wlaczonym asystencie utrzymania pasa ruchu puszczam kierownice,system utrzymuje auto w pasie ruchu robiac tylko 3 korekty toru jazdy podajac komunikat „kieruj kierownica”.

To NIE jest system autonomiczny - ma tylko wspomagać, a nie zastępować kierowcę ( dość jasno opisane w instrukcji ). 
 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...