Jump to content

Rzężenie, szuranie, szum spod auta - Legacy V 2011 2.5 CVT 210 tys. km


aterka
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie,

 

proszę o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyn dziwnych dźwięków wydobywających się spod auta z okolic przedniego dyfra, może skrzyni biegów.

Objawy to pojawiające się w przy prędkości ok. 60 km/h niejednostajne rzężenie, szuranie, rodzaj szumu - coś jakby szuranie rozpędzającego się wału, koła itp.

Problem w tym, że prędkość tego rzężenia/szurania/szumu nie odpowiada prędkości z jaką jadę ale odbywa się w cyklu od 1s (przy 60 km/h) obrót do 0.5 s/obrót przy szybszej jeździe.

Przy postoju (na zapiętym D) nic nie szura ale pod pedałem hamulca czuję delikatne wibracje. Auto ma przejechane ok. 210 tys. km

Wykluczam piasty przód bo obie wymieniłem 2 tys. km wstecz.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Coś ok. 100 tys. ale to szuranie pojawiło się niedawno.

Znalazłem wątki o łożysku na końcówce skrzyni (chyba manualnej) i znalazłem też aukcję z jakimś ;-) wałkiem (też końcowy) z łożyskami do CVT.

Czy to może być przyczyna? Czy taki objaw może dawać problem z dyfrem?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

@aterka znalazłeś przyczynę?

Pytam się bo po kupnie legacy miałem wycie i wszyscy zakładali, że to skrzynia ale sytuacja jest "rozwojowa" i wycie po skrzywieniu prawych felg zniknęło! Pojawiło się za to okresowe szuranie/tarcie.... Przez niedomówienie, wymieniono mi zamiast przedniej prawej, przednią lewą piastę i żeby było śmiesznie, ucichło wycie przy jeździe autostradowej którego nawet nie diagnozowałem! Teraz jestem po wymianie przedniej prawej piasty ale odczucia z żoną mamy podzielone - wg mnie jednak nie ma różnicy natomiast żona słyszy spadek tarcia. 

 

Ja zaczynam natomiast iść w stronę podpory wału bo odczuwam podczas tego tarcia wibracje pod nogą... 

Link to comment
Share on other sites

Przepraszam za wcześniejszy brak odpowiedzi.

 

Tak, udało się zdiagnozować i naprawiłem usterkę. Tak się złożyło, że w zasadzie jednocześnie padły piasty z przodu i z tyłu. Wcześniejsza diagnostyka (przodu) była oczywista i wiadomo było, że to piasty.

Objawy tyłu nie były tak oczywiste ale po wymianie jest cisza. Szuranie i rzężenie ustało a wynikało z rezonowania uszkodzonego łożyska. Szukając sprawcy warto także sprawdzić łożyska wiatraków...

Jeśli chodzi o drgania pedału hamulca (są minimalne) to wynikają najprawdopodobniej ze zużywającego się mocowania skrzyni.

 

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...