Skocz do zawartości

Sprzęgło Outback 2.5 2002


Dominik Myszkowski

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim,

Jestem w trakcie kupowania Outbacka 2002 2.5 benzyna. Wszystko gra, oprocz sprzęgła (tak mi sie przynajmniej wydaje).

Efekt: jak wciśnie sie gaz do dechy obroty skaczą, a ciągu nie ma, plus śmierdzi sprzęgłem potem. Ewidentnie zatarte. Jest też opór na pedale sprzęgła. Silnik chodzi bardzo ładnie.

Moje pytania:

1. Czy może być to efekt czegoś innego/czegoś więcej niż tylko sprzęgła? (Dwumasa, rozrząd, itp)

2. Ile może kosztować wymiana? Widzę sprzęgła na allegro z dużą rozbieżnością cenową (sa po 700 zl, sa tez po 1700). Jak zrobić to dobrze?

 

Dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób konwersje na 1-masę, ZTCP  (ale mogę się odrobinę mylić ;)) w górnych widełkach przy odrobinie szczęścia się zmieścisz. No i masz bdb serwis w swojej okolicy.

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz Exedy bardzo ładnie i płynnie pracuje. Pamiętam jak mi kiedyś Luka wsadzili i po 500km nie wyrobiłem i musiałem zmienić bo jazda w korku to była katorga - może nie chodziło zero jedynkowo ale prawie. Po zmianie na Exedy wszystko wróciło do ideału.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.02.2020 o 10:34, Dominik Myszkowski napisał:

Dzięki za odpowiedź. W górnych widełkach masz na myśli zestaw części? Koszty sprzętu mniej więcej widzę, co do robocizny nie mam pojęcia. Chodzi Ci o serwis w Józefowie - Jarcarserwice czy ten autoryzowany w Wawie?

 

Robiłem to w ramach szeregu innych czynności (remont silnika, nowe hamulce, nowe zawieszenie i elementy...) więc dlatego nie pamietam.

Serwis tak - Jarcar.

 

I zgadzam się co do Exedy.

Edytowane przez Fala
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jest sprzęgła,ale po koleżeńsku ,to  przed zakupem silnik, na spokojnie osłuchaj ,bo koszta 700-1700 za sprzęgło to jednak ułamek ceny naprawy silnika(jak jesteś w temacie to dobrze...- łatwiej się potem żyje ;) ). Oczywiście bierz Subaraka  :) Jak tylko sprzęgło do wymiany to bierz :)( ale się nie  natnij z silnikiem. Mówisz,że ładnie chodzi,ale "przetrzep" go solidnie ,dla pewności ;) ) .Ps Ile ma samochód przebiegu?

Edytowane przez Qubu666-Baja
  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Qubu666-Baja napisał:

Temat jest sprzęgła,ale po koleżeńsku ,to  przed zakupem silnik, na spokojnie osłuchaj ,bo koszta 700-1700 za sprzęgło to jednak ułamek ceny naprawy silnika(jak jesteś w temacie to dobrze...- łatwiej się potem żyje ;) ). Oczywiście bierz Subaraka  :) Jak tylko sprzęgło do wymiany to bierz :)( ale się nie  natnij z silnikiem. Mówisz,że ładnie chodzi,ale "przetrzep" go solidnie ,dla pewności ;) ) .Ps Ile ma samochód przebiegu?

 

No to prawda. Mój przyjechał z CH i odpalał i specjalnie żadnych niepokojących dźwieków nie wydawał, a okazało się, że był bardziej przegrzany niż sądziłem - nawet osłony rozrządu potopione... :D:D:D  (dlatego remont taki, że tylko blok został oryginalny)

Edytowane przez Fala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Fala napisał:

 

No to prawda. Mój przyjechał z CH i odpalał i specjalnie żadnych niepokojących dźwieków nie wydawał, a okazało się, że był bardziej przegrzany niż sądziłem - nawet osłony rozrządu potopione... :D:D:D  (dlatego remont taki, że tylko blok został oryginalny)

Ja też, jak kupowałem samochód , to silnik chodził cacy. Chodził równo,zero stuków, puków. jednak skończyło się ,jak to ogólnie  w większości przypadków na remoncie (225000 km przebiegu) .Temat niejako wpisany w zabawę. Zawsze warto mieć gdzieś ten temat z tyłu głowy i budżet sobie wydzielać w kierunku ewentualnych napraw silnika. Ceny 3000-4000zł za samochód z 2000-2004 zawsze muszą wzmóc czujność przy zakupie,jeżeli chodzi o motor. Inne naprawy wtedy, to fraszka. Jakieś dyfry, skrzynie biegów i inne graty "w używce" można kupić do tego rocznika w dobrym stanie i po chwili szukania w super cenach.

Ps. Trzymam kciuki za zakup dobrego egzemplarza, tak,żeby samochód cieszył od początku.

Ps2 Jak już kupisz, to pochwal się konicznie,jak bryczka się sprawuje ;)

Edytowane przez Qubu666-Baja
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Qubu666-Baja napisał:

Temat jest sprzęgła,ale po koleżeńsku ,to  przed zakupem silnik, na spokojnie osłuchaj ,bo koszta 700-1700 za sprzęgło to jednak ułamek ceny naprawy silnika(jak jesteś w temacie to dobrze...- łatwiej się potem żyje ;) ). Oczywiście bierz Subaraka  :) Jak tylko sprzęgło do wymiany to bierz :)( ale się nie  natnij z silnikiem. Mówisz,że ładnie chodzi,ale "przetrzep" go solidnie ,dla pewności ;) ) .Ps Ile ma samochód przebiegu?

Ma 196000km. Problem w tym, ze nie bardzo wiem jak dokladnie silnik sprawdzic - czy to jest w ogole mozliwe bez rozbierania? Moze na stacji diagnostycznej cokolwiek powiedza, moge go tam zabrać. Jeśli chodzi o cene to ok 9500 (ze zrobionym sprzeglem, lub upust na zrobienie samemu), wiec nie jest to na maksa podejrzana kwota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby 9500zł ,znaczyłoby,że facet chyba wie i ceni ,to co ma. To handlarz? ja bym sprawdził w CEPiK-u od kiedy gość jest właścicielem. data pierwszej rejestracji + VIN, CEPiK i fru... "na bęben" ;) .  sprawdź i zrób tak,jak "ewemarkam" radzi (jednomasę sobie sam ogarniesz,po swojemu).  Ps oglądałeś na żywo furmanę/ jeździłeś?  Gawędę miał handlarską? typu " klima do nabicia...." , "opony, tarcze ok"- a tam  tarcza to metalowy andrut, a opony "slicki" ;P

Ps jak sprawdzić ,to u znawców tematu od Subaru najlepiej. Kto w Warszawie rządzi w tym temacie? To już pytanie do chłopaków, co w tych rewirach serwisują...

Ja tam ściana zachodnia... więc okolice Zielonej Góry i tam jest super ;) 

Ps nie wszyscy Gorzowianie nie lubią Zielonej Góry ;) (no chyba,że chodzi o żużel ;) )

 

Edytowane przez Qubu666-Baja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.02.2020 o 19:40, Qubu666-Baja napisał:

niby 9500zł ,znaczyłoby,że facet chyba wie i ceni ,to co ma. To handlarz? ja bym sprawdził w CEPiK-u od kiedy gość jest właścicielem. data pierwszej rejestracji + VIN, CEPiK i fru... "na bęben" ;) .  sprawdź i zrób tak,jak "ewemarkam" radzi (jednomasę sobie sam ogarniesz,po swojemu).  Ps oglądałeś na żywo furmanę/ jeździłeś?  Gawędę miał handlarską? typu " klima do nabicia...." , "opony, tarcze ok"- a tam  tarcza to metalowy andrut, a opony "slicki" ;P

Ps jak sprawdzić ,to u znawców tematu od Subaru najlepiej. Kto w Warszawie rządzi w tym temacie? To już pytanie do chłopaków, co w tych rewirach serwisują...

Ja tam ściana zachodnia... więc okolice Zielonej Góry i tam jest super ;) 

Ps nie wszyscy Gorzowianie nie lubią Zielonej Góry ;) (no chyba,że chodzi o żużel ;) )

 

Kupiłem i już zataszczyłem do renomowanego serwisu Subaru (Jarcar). Zrobione naprawy po kupnie, które tego wymagały pilnie - uszczelki pod dekielkiem (przy zaworach), świece, kable (te trzy rzeczy były przyczyną kontrolki check engine), hamulce, osłona przegubu, plyn chlodniczy i kilka innych drobiazgów. Reszta, mniej pilnych rzeczy (plus gumy) w przyszłym miesiącu. Włoże łącznie pewnie z 3,5 tys ale tak to szacowałem, natomiast jestem zadowolony. Buda bardzo zdrowa, silnik fajnie pracuje i ogólnie uznaję zakup za udany.

 

Dzięki za uwagi i sugestie.

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...