Jump to content

Sprzęgło Outback 2.5 2002


Dominik Myszkowski
 Share

Recommended Posts

Cześć Wszystkim,

Jestem w trakcie kupowania Outbacka 2002 2.5 benzyna. Wszystko gra, oprocz sprzęgła (tak mi sie przynajmniej wydaje).

Efekt: jak wciśnie sie gaz do dechy obroty skaczą, a ciągu nie ma, plus śmierdzi sprzęgłem potem. Ewidentnie zatarte. Jest też opór na pedale sprzęgła. Silnik chodzi bardzo ładnie.

Moje pytania:

1. Czy może być to efekt czegoś innego/czegoś więcej niż tylko sprzęgła? (Dwumasa, rozrząd, itp)

2. Ile może kosztować wymiana? Widzę sprzęgła na allegro z dużą rozbieżnością cenową (sa po 700 zl, sa tez po 1700). Jak zrobić to dobrze?

 

Dzieki i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Zrób konwersje na 1-masę, ZTCP  (ale mogę się odrobinę mylić ;)) w górnych widełkach przy odrobinie szczęścia się zmieścisz. No i masz bdb serwis w swojej okolicy.

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Bierz Exedy bardzo ładnie i płynnie pracuje. Pamiętam jak mi kiedyś Luka wsadzili i po 500km nie wyrobiłem i musiałem zmienić bo jazda w korku to była katorga - może nie chodziło zero jedynkowo ale prawie. Po zmianie na Exedy wszystko wróciło do ideału.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 2.02.2020 o 10:34, Dominik Myszkowski napisał:

Dzięki za odpowiedź. W górnych widełkach masz na myśli zestaw części? Koszty sprzętu mniej więcej widzę, co do robocizny nie mam pojęcia. Chodzi Ci o serwis w Józefowie - Jarcarserwice czy ten autoryzowany w Wawie?

 

Robiłem to w ramach szeregu innych czynności (remont silnika, nowe hamulce, nowe zawieszenie i elementy...) więc dlatego nie pamietam.

Serwis tak - Jarcar.

 

I zgadzam się co do Exedy.

Edited by Fala
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Temat jest sprzęgła,ale po koleżeńsku ,to  przed zakupem silnik, na spokojnie osłuchaj ,bo koszta 700-1700 za sprzęgło to jednak ułamek ceny naprawy silnika(jak jesteś w temacie to dobrze...- łatwiej się potem żyje ;) ). Oczywiście bierz Subaraka  :) Jak tylko sprzęgło do wymiany to bierz :)( ale się nie  natnij z silnikiem. Mówisz,że ładnie chodzi,ale "przetrzep" go solidnie ,dla pewności ;) ) .Ps Ile ma samochód przebiegu?

Edited by Qubu666-Baja
  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

32 minuty temu, Qubu666-Baja napisał:

Temat jest sprzęgła,ale po koleżeńsku ,to  przed zakupem silnik, na spokojnie osłuchaj ,bo koszta 700-1700 za sprzęgło to jednak ułamek ceny naprawy silnika(jak jesteś w temacie to dobrze...- łatwiej się potem żyje ;) ). Oczywiście bierz Subaraka  :) Jak tylko sprzęgło do wymiany to bierz :)( ale się nie  natnij z silnikiem. Mówisz,że ładnie chodzi,ale "przetrzep" go solidnie ,dla pewności ;) ) .Ps Ile ma samochód przebiegu?

 

No to prawda. Mój przyjechał z CH i odpalał i specjalnie żadnych niepokojących dźwieków nie wydawał, a okazało się, że był bardziej przegrzany niż sądziłem - nawet osłony rozrządu potopione... :D:D:D  (dlatego remont taki, że tylko blok został oryginalny)

Edited by Fala
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Fala napisał:

 

No to prawda. Mój przyjechał z CH i odpalał i specjalnie żadnych niepokojących dźwieków nie wydawał, a okazało się, że był bardziej przegrzany niż sądziłem - nawet osłony rozrządu potopione... :D:D:D  (dlatego remont taki, że tylko blok został oryginalny)

Ja też, jak kupowałem samochód , to silnik chodził cacy. Chodził równo,zero stuków, puków. jednak skończyło się ,jak to ogólnie  w większości przypadków na remoncie (225000 km przebiegu) .Temat niejako wpisany w zabawę. Zawsze warto mieć gdzieś ten temat z tyłu głowy i budżet sobie wydzielać w kierunku ewentualnych napraw silnika. Ceny 3000-4000zł za samochód z 2000-2004 zawsze muszą wzmóc czujność przy zakupie,jeżeli chodzi o motor. Inne naprawy wtedy, to fraszka. Jakieś dyfry, skrzynie biegów i inne graty "w używce" można kupić do tego rocznika w dobrym stanie i po chwili szukania w super cenach.

Ps. Trzymam kciuki za zakup dobrego egzemplarza, tak,żeby samochód cieszył od początku.

Ps2 Jak już kupisz, to pochwal się konicznie,jak bryczka się sprawuje ;)

Edited by Qubu666-Baja
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, Qubu666-Baja napisał:

Temat jest sprzęgła,ale po koleżeńsku ,to  przed zakupem silnik, na spokojnie osłuchaj ,bo koszta 700-1700 za sprzęgło to jednak ułamek ceny naprawy silnika(jak jesteś w temacie to dobrze...- łatwiej się potem żyje ;) ). Oczywiście bierz Subaraka  :) Jak tylko sprzęgło do wymiany to bierz :)( ale się nie  natnij z silnikiem. Mówisz,że ładnie chodzi,ale "przetrzep" go solidnie ,dla pewności ;) ) .Ps Ile ma samochód przebiegu?

Ma 196000km. Problem w tym, ze nie bardzo wiem jak dokladnie silnik sprawdzic - czy to jest w ogole mozliwe bez rozbierania? Moze na stacji diagnostycznej cokolwiek powiedza, moge go tam zabrać. Jeśli chodzi o cene to ok 9500 (ze zrobionym sprzeglem, lub upust na zrobienie samemu), wiec nie jest to na maksa podejrzana kwota.

Link to comment
Share on other sites

niby 9500zł ,znaczyłoby,że facet chyba wie i ceni ,to co ma. To handlarz? ja bym sprawdził w CEPiK-u od kiedy gość jest właścicielem. data pierwszej rejestracji + VIN, CEPiK i fru... "na bęben" ;) .  sprawdź i zrób tak,jak "ewemarkam" radzi (jednomasę sobie sam ogarniesz,po swojemu).  Ps oglądałeś na żywo furmanę/ jeździłeś?  Gawędę miał handlarską? typu " klima do nabicia...." , "opony, tarcze ok"- a tam  tarcza to metalowy andrut, a opony "slicki" ;P

Ps jak sprawdzić ,to u znawców tematu od Subaru najlepiej. Kto w Warszawie rządzi w tym temacie? To już pytanie do chłopaków, co w tych rewirach serwisują...

Ja tam ściana zachodnia... więc okolice Zielonej Góry i tam jest super ;) 

Ps nie wszyscy Gorzowianie nie lubią Zielonej Góry ;) (no chyba,że chodzi o żużel ;) )

 

Edited by Qubu666-Baja
Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.02.2020 o 19:40, Qubu666-Baja napisał:

niby 9500zł ,znaczyłoby,że facet chyba wie i ceni ,to co ma. To handlarz? ja bym sprawdził w CEPiK-u od kiedy gość jest właścicielem. data pierwszej rejestracji + VIN, CEPiK i fru... "na bęben" ;) .  sprawdź i zrób tak,jak "ewemarkam" radzi (jednomasę sobie sam ogarniesz,po swojemu).  Ps oglądałeś na żywo furmanę/ jeździłeś?  Gawędę miał handlarską? typu " klima do nabicia...." , "opony, tarcze ok"- a tam  tarcza to metalowy andrut, a opony "slicki" ;P

Ps jak sprawdzić ,to u znawców tematu od Subaru najlepiej. Kto w Warszawie rządzi w tym temacie? To już pytanie do chłopaków, co w tych rewirach serwisują...

Ja tam ściana zachodnia... więc okolice Zielonej Góry i tam jest super ;) 

Ps nie wszyscy Gorzowianie nie lubią Zielonej Góry ;) (no chyba,że chodzi o żużel ;) )

 

Kupiłem i już zataszczyłem do renomowanego serwisu Subaru (Jarcar). Zrobione naprawy po kupnie, które tego wymagały pilnie - uszczelki pod dekielkiem (przy zaworach), świece, kable (te trzy rzeczy były przyczyną kontrolki check engine), hamulce, osłona przegubu, plyn chlodniczy i kilka innych drobiazgów. Reszta, mniej pilnych rzeczy (plus gumy) w przyszłym miesiącu. Włoże łącznie pewnie z 3,5 tys ale tak to szacowałem, natomiast jestem zadowolony. Buda bardzo zdrowa, silnik fajnie pracuje i ogólnie uznaję zakup za udany.

 

Dzięki za uwagi i sugestie.

  • Like 1
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...