Roland Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Może temat trochę pokrętnie sformułowany ale pytanie jest konkretne: czy przez niecałe 2 tys. km od zmiany całego short bloku można go jakoś zajechać? Wiem, że generalnie to wszystko się da ale czy np. normalna jazda (jak na Subaru - czyli raczej nie jest to 50km/h ) a nie np. tylko do 4-5 tys. obr, itp może spowodować "złe dotarcie" które później się zemści? Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie takiego auta? (pomijam całą otoczkę mechaniczną - chodzi mi o kwestie silnika - pomiar ciśnienia w cylindrach w przypadku boksera jest raczej mocno utrudniony więc czy da się jakoś inaczej posprawdzać kwestie np. brania dużych ilości oleju?) pozdrawiam, Roland Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Roland, jeżeli to jest seryjny silnik to nie powinno być większych problemów, jak składany z nieseryjnymi tłokami i na nieserynych pasowaniach to może być problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Roland!Dokładnie po przebiegu 2 kkm po zamontowaniu nowego short block'a w ASO (nie napisze w którym) pojechałem na diagnostykę. Okazało się, że mam dziure w tłoku, a naprawdę jeździłem jak z jajkiem. Poprzedni short block (też montowany w ASO,ale innym) poległ po 10 kkm. Dlatego teraz postanowiłem zainstalowac blok z STI, który jest zdecydowanie wytrzymalszy!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 ALEX, miałeś coś poważnie zepsute. To nie była wina shortbloków, raczej amatorszczyzny mechaników z tego co piszesz.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 ALEX, miałeś coś poważnie zepsute. To nie była wina shortbloków, raczej amatorszczyzny mechaników z tego co piszesz.. Dwa ASO nie stwierdzily,że program jest zbyt ostry (sam nie wiedziałem,auto ze Szwajcarii). W każdym razie...Roland!!!Jak widzisz,trzeba uważać!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roland Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Azrael - silnik seria (tak przynajmniej mi się wydaje) ALEX - no to mnie trochę zmartwiłeś. Chociaż akurat przyczyną wymiany była przekręcona panewka a nie wypalony tłok więc mam nadzieję, że teraz nie będzie jakiegoś kwasu. Pytanie zasadnicze - czy da się jakkolwiek sprawdzić rzeczy typu "dojeżdżamy do końca z tłokami" bez zdejmowania głowic ? (pewnie nie :-( ) ALEX - jeśli możesz to prośba na priv które ASO to robiło - bo nie chciałbym żeby się okazało, że to to samo co wymieniało ten short blok o który pytam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 ALEX - jeśli możesz to prośba na priv które ASO to robiło - bo nie chciałbym żeby się okazało, że to to samo co wymieniało ten short blok o który pytam. Ekipa w tych ASO już...nie istnieje. ja nie straszę. Tak jak napisałem wczesniej...auto było po modach w Szwajcarii (chyba słabych). niestety nikt w ASO nie poznał sie na tym i silniki nie wytrzymywały EDIT: Roland!!!Nie napisze Ci na PW, które to były serisy, ponieważ wiem na 100%, ża oba zmieniły w 100% kadrę,a akcja miała miejsce parę lat temu, kiedy byłem piekny i młody. Wiem na 100%,że te same serisy maja zdecydowanie większą wiedzę!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Roland!Dokładnie po przebiegu 2 kkm po zamontowaniu nowego short block'a w ASO (nie napisze w którym) pojechałem na diagnostykę. Okazało się, że mam dziure w tłoku, a naprawdę jeździłem jak z jajkiem. Poprzedni short block (też montowany w ASO,ale innym) poległ po 10 kkm. Dlatego teraz postanowiłem zainstalowac blok z STI, który jest zdecydowanie wytrzymalszy!!! Shortblock z STI rownież ulegnie zniszczeniu jeżeli jest zle oprogramowanie.Wymiana shortbloku nie jest czynnoscia skomplikowaną.Zniszczyć go może jedynie brak oleju lub plynu chlodzacego jezeli oprogramowanie jest prawidlowe. AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Roland!Dokładnie po przebiegu 2 kkm po zamontowaniu nowego short block'a w ASO (nie napisze w którym) pojechałem na diagnostykę. Okazało się, że mam dziure w tłoku, a naprawdę jeździłem jak z jajkiem. Poprzedni short block (też montowany w ASO,ale innym) poległ po 10 kkm. Dlatego teraz postanowiłem zainstalowac blok z STI, który jest zdecydowanie wytrzymalszy!!! Shortblock z STI rownież ulegnie zniszczeniu jeżeli jest zle oprogramowanie.Wymiana shortbloku nie jest czynnoscia skomplikowaną.Zniszczyć go może jedynie brak oleju lub plynu chlodzacego jezeli oprogramowanie jest prawidlowe. AK iWiem Andrzej!Dlatego we wtorek jadę do nie-ASO'u. W ostatnim tygodniu,wracając z Wawy stawałem kilukrotnie,bo wydawało mi się,że czuję zapach płymu chłodniczego.Oleju moja bestia(mimo docierania) nie bierze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 To jedyna droga.Nawet jezeli nowy program to nie niszczacy silnika.Ale itak gwarancji na pismie chyba nikt nie daje. Pozdr.AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Nawet jezeli nowy program to nie niszczacy silnika Będę chyba pierwszym klientem z GT, który poprosi,żeby koni nie było za wiele...skrzynia! :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roland Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Shortblock z STI rownież ulegnie zniszczeniu jeżeli jest zle oprogramowanie.Wymiana shortbloku nie jest czynnoscia skomplikowaną.Zniszczyć go może jedynie brak oleju lub plynu chlodzacego jezeli oprogramowanie jest prawidlowe. Czyli co - zajechanie shortblock'u z WRX'a przy standardowym oprogramowaniu jest raczej nierealne? (pomijam kwestie braku oleju/płynu i mowa oczywiście o docieraniu a nie przejechaniu kilkudziesięciu tys. km) Nawet jeśli ktoś nie przykładał się do etapu docierania? (a w zasadzie "przykładał się za bardzo"?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Shortblock z STI rownież ulegnie zniszczeniu jeżeli jest zle oprogramowanie.Wymiana shortbloku nie jest czynnoscia skomplikowaną.Zniszczyć go może jedynie brak oleju lub plynu chlodzacego jezeli oprogramowanie jest prawidlowe. Czyli co - zajechanie shortblock'u z WRX'a przy standardowym oprogramowaniu jest raczej nierealne? (pomijam kwestie braku oleju/płynu) Nawet jeśli ktoś nie przykładał się do etapu docierania? (a w zasadzie "przykładał się za bardzo"?) Jest realne! I na 100% Andrzej to potwierdzi! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2007 Shortblock z STI rownież ulegnie zniszczeniu jeżeli jest zle oprogramowanie.Wymiana shortbloku nie jest czynnoscia skomplikowaną.Zniszczyć go może jedynie brak oleju lub plynu chlodzacego jezeli oprogramowanie jest prawidlowe. Czyli co - zajechanie shortblock'u z WRX'a przy standardowym oprogramowaniu jest raczej nierealne? (pomijam kwestie braku oleju/płynu i mowa oczywiście o docieraniu a nie przejechaniu kilkudziesięciu tys. km) Nawet jeśli ktoś nie przykładał się do etapu docierania? (a w zasadzie "przykładał się za bardzo"?) nie ma pojecia docierania w związku z założeniem że kierowca przestrzega przepisy ruchu drogowego (+-20%)Jezeli bierze udział w jazdach sportowych to jak ostatnio slyszalem gwarancje traci(wystarczy zdjęcie) Roland generalnie masz racje. AK ps.przez shortblok rozumiem złozony fabrycznie blok z walem korbowodami tlokami.Bez glowic miski olejowej i kolektorow.Azrael napisal że sie coś sklada , pasuje dlatego wyjaśniam co to jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi