Jump to content

"Świeżo dotarty" short blok - czy można go zajecha


Roland
 Share

Recommended Posts

Może temat trochę pokrętnie sformułowany ale pytanie jest konkretne: czy przez niecałe 2 tys. km od zmiany całego short bloku można go jakoś zajechać?

 

Wiem, że generalnie to wszystko się da ale czy np. normalna jazda (jak na Subaru - czyli raczej nie jest to 50km/h :twisted:) a nie np. tylko do 4-5 tys. obr, itp może spowodować "złe dotarcie" które później się zemści?

 

Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie takiego auta? (pomijam całą otoczkę mechaniczną - chodzi mi o kwestie silnika - pomiar ciśnienia w cylindrach w przypadku boksera jest raczej mocno utrudniony więc czy da się jakoś inaczej posprawdzać kwestie np. brania dużych ilości oleju?)

 

pozdrawiam,

Roland

Link to comment
Share on other sites

Roland!Dokładnie po przebiegu 2 kkm po zamontowaniu nowego short block'a w ASO (nie napisze w którym) pojechałem na diagnostykę. Okazało się, że mam dziure w tłoku, a naprawdę jeździłem jak z jajkiem. Poprzedni short block (też montowany w ASO,ale innym) poległ po 10 kkm. Dlatego teraz postanowiłem zainstalowac blok z STI, który jest zdecydowanie wytrzymalszy!!!

Link to comment
Share on other sites

ALEX, miałeś coś poważnie zepsute. To nie była wina shortbloków, raczej amatorszczyzny mechaników z tego co piszesz..

Dwa ASO nie stwierdzily,że program jest zbyt ostry ;) (sam nie wiedziałem,auto ze Szwajcarii). W każdym razie...Roland!!!Jak widzisz,trzeba uważać!!!

Link to comment
Share on other sites

Azrael - silnik seria (tak przynajmniej mi się wydaje)

 

ALEX - no to mnie trochę zmartwiłeś. Chociaż akurat przyczyną wymiany była przekręcona panewka a nie wypalony tłok więc mam nadzieję, że teraz nie będzie jakiegoś kwasu.

 

Pytanie zasadnicze - czy da się jakkolwiek sprawdzić rzeczy typu "dojeżdżamy do końca z tłokami" bez zdejmowania głowic ? (pewnie nie :-( )

 

ALEX - jeśli możesz to prośba na priv które ASO to robiło - bo nie chciałbym żeby się okazało, że to to samo co wymieniało ten short blok o który pytam.

Link to comment
Share on other sites

ALEX - jeśli możesz to prośba na priv które ASO to robiło - bo nie chciałbym żeby się okazało, że to to samo co wymieniało ten short blok o który pytam.

Ekipa w tych ASO już...nie istnieje. ja nie straszę. Tak jak napisałem wczesniej...auto było po modach w Szwajcarii (chyba słabych). niestety nikt w ASO nie poznał sie na tym i silniki nie wytrzymywały

EDIT:

Roland!!!Nie napisze Ci na PW, które to były serisy, ponieważ wiem na 100%, ża oba zmieniły w 100% kadrę,a akcja miała miejsce parę lat temu, kiedy byłem piekny i młody. Wiem na 100%,że te same serisy maja zdecydowanie większą wiedzę!!!

Link to comment
Share on other sites

Roland!Dokładnie po przebiegu 2 kkm po zamontowaniu nowego short block'a w ASO (nie napisze w którym) pojechałem na diagnostykę. Okazało się, że mam dziure w tłoku, a naprawdę jeździłem jak z jajkiem. Poprzedni short block (też montowany w ASO,ale innym) poległ po 10 kkm. Dlatego teraz postanowiłem zainstalowac blok z STI, który jest zdecydowanie wytrzymalszy!!!

 

Shortblock z STI rownież ulegnie zniszczeniu jeżeli jest zle oprogramowanie.Wymiana shortbloku nie jest czynnoscia skomplikowaną.Zniszczyć go może jedynie brak oleju lub plynu chlodzacego jezeli oprogramowanie jest prawidlowe.

AK

Link to comment
Share on other sites

Roland!Dokładnie po przebiegu 2 kkm po zamontowaniu nowego short block'a w ASO (nie napisze w którym) pojechałem na diagnostykę. Okazało się, że mam dziure w tłoku, a naprawdę jeździłem jak z jajkiem. Poprzedni short block (też montowany w ASO,ale innym) poległ po 10 kkm. Dlatego teraz postanowiłem zainstalowac blok z STI, który jest zdecydowanie wytrzymalszy!!!

 

Shortblock z STI rownież ulegnie zniszczeniu jeżeli jest zle oprogramowanie.Wymiana shortbloku nie jest czynnoscia skomplikowaną.Zniszczyć go może jedynie brak oleju lub plynu chlodzacego jezeli oprogramowanie jest prawidlowe.

AK

i

Wiem Andrzej!Dlatego we wtorek jadę do nie-ASO'u. W ostatnim tygodniu,wracając z Wawy stawałem kilukrotnie,bo wydawało mi się,że czuję zapach płymu chłodniczego.Oleju moja bestia(mimo docierania) nie bierze :)

Link to comment
Share on other sites

Shortblock z STI rownież ulegnie zniszczeniu jeżeli jest zle oprogramowanie.Wymiana shortbloku nie jest czynnoscia skomplikowaną.Zniszczyć go może jedynie brak oleju lub plynu chlodzacego jezeli oprogramowanie jest prawidlowe.

 

Czyli co - zajechanie shortblock'u z WRX'a przy standardowym oprogramowaniu jest raczej nierealne? (pomijam kwestie braku oleju/płynu i mowa oczywiście o docieraniu a nie przejechaniu kilkudziesięciu tys. km)

Nawet jeśli ktoś nie przykładał się do etapu docierania? (a w zasadzie "przykładał się za bardzo"?)

Link to comment
Share on other sites

Shortblock z STI rownież ulegnie zniszczeniu jeżeli jest zle oprogramowanie.Wymiana shortbloku nie jest czynnoscia skomplikowaną.Zniszczyć go może jedynie brak oleju lub plynu chlodzacego jezeli oprogramowanie jest prawidlowe.

 

Czyli co - zajechanie shortblock'u z WRX'a przy standardowym oprogramowaniu jest raczej nierealne? (pomijam kwestie braku oleju/płynu)

Nawet jeśli ktoś nie przykładał się do etapu docierania? (a w zasadzie "przykładał się za bardzo"?)

Jest realne! I na 100% Andrzej to potwierdzi!

Link to comment
Share on other sites

Shortblock z STI rownież ulegnie zniszczeniu jeżeli jest zle oprogramowanie.Wymiana shortbloku nie jest czynnoscia skomplikowaną.Zniszczyć go może jedynie brak oleju lub plynu chlodzacego jezeli oprogramowanie jest prawidlowe.

 

Czyli co - zajechanie shortblock'u z WRX'a przy standardowym oprogramowaniu jest raczej nierealne? (pomijam kwestie braku oleju/płynu i mowa oczywiście o docieraniu a nie przejechaniu kilkudziesięciu tys. km)

Nawet jeśli ktoś nie przykładał się do etapu docierania? (a w zasadzie "przykładał się za bardzo"?)

nie ma pojecia docierania w związku z założeniem że kierowca przestrzega przepisy ruchu drogowego (+-20%)Jezeli bierze udział w jazdach sportowych to jak ostatnio slyszalem gwarancje traci(wystarczy zdjęcie)

Roland generalnie masz racje.

AK

ps.przez shortblok rozumiem złozony fabrycznie blok z walem korbowodami tlokami.Bez glowic miski olejowej i kolektorow.Azrael napisal że sie coś sklada , pasuje dlatego wyjaśniam co to jest

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...