maciuo Posted January 26, 2020 Posted January 26, 2020 Cześć próbował ktoś coś kiedyś? Cena śmiesznie niska. Zastanawiam się nad montażem takich w wahaczu przednim- tylna tuleja zaczyna mi pękać.
SubaruLPG Posted January 26, 2020 Posted January 26, 2020 Instalowałem w Micrze i szału nie było... tuleja przednia wahacza jest trwalsza działają na nią mniejsze siły pozatym jest wykonana z litej gumy. tylna tuleja wahacza przeważnie nie jest pełna (uzyskuje się przez to lepszą charakterystykę tłumienia) jednak przy montażu ważne jest ustawienie wcięcia gumy względem wahacza niestety spotykam się często z nieprawidłowym montażem tych tulei. Montaż demontaż tylnej tulei jest znacznie prostszy niż w przypadku tulei przedniej gdzie bywa to czasochłonne. Decyzja należy do Ciebie jednak po moich doświadczeniach z tulejami zawieszenia do subaru dochodzę do wniosku że najlepiej kupić OM bądź Poli
maciuo Posted January 27, 2020 Author Posted January 27, 2020 W sumie lepiej się tego nie dało opisać dzięki za wyczerpującą odpowiedź jestem już za oryginalem. A tak z ciekawości to ile w tej micrze wytrzymały?
ewemarkam Posted January 27, 2020 Posted January 27, 2020 W forku mam w przednim zawieszeniu obie tylne z tedgum. Cena w ASO wyrwała mnie z butów, a innego zamiennika nie znalazłem. Jeżdzą od maja/czerwca zeszłego roku.
maciuo Posted January 27, 2020 Author Posted January 27, 2020 Hmm a ciekawe ile te oryginały w ASO kosztują, bo na pewnym znanym portalu na A to po 77 zeta...
SubaruLPG Posted January 30, 2020 Posted January 30, 2020 Łączniki stabilistora padły po paru miesiącach. tuleja tylna poszła po roku bodaj lecz w samochodzie były amortyzatory na wymarciu a to skutkuje szybszym zużyciem elementów gumowych
ewemarkam Posted January 30, 2020 Posted January 30, 2020 Hmm a ciekawe ile te oryginały w ASO kosztują, bo na pewnym znanym portalu na A to po 77 zeta... 450 PLN za sztukę. 1/3 tej kwoty bym zapłacił ale nie tyle.
maciuo Posted January 30, 2020 Author Posted January 30, 2020 (edited) 49 minut temu, ewemarkam napisał: 450 PLN za sztukę. 1/3 tej kwoty bym zapłacił ale nie tyle. Ładna przebita jakbym miał tyle dać za głupią tulejkę to już bym wolał sobie z drewna wystrugać! Swoją droga zawsze dzwonię kontrolnie do ASO bo czasem cena potrafi być niższa niż na portalu na A np. za spinkę jakaś czy inna duperele. Edited January 30, 2020 by maciuo
ewemarkam Posted January 30, 2020 Posted January 30, 2020 (edited) Dlatego zadzwoniłem, przekonali mnie na forum żeby tam spróbować. Uszczelniacz wału od strony skrzyni to koszt ok 15 pln w ASO a zamiennik z corteco 13 PLN. Ale ta tuleja to przegięcie. Tylko ja piszę ciągle o gratach do mojego Forka do Legasia czy OBK cena może jest bardziej przystępna. Edited January 30, 2020 by ewemarkam
Malyboss Posted April 8, 2020 Posted April 8, 2020 Podłączę się, i odświeżę nieco temat. Sprawa dotyczy Forestera SG, ale może ktoś coś podpowie. Prawdopodobnie będę musiał wymienić tylne tuleje wahacza przedniego. Prawa ma delikatny luz, a przy wymianie prawej należy wymienić też i drugą stronę, czyli również i lewą. Czy tak? Pytanie numer dwa - czy na obecną chwilę jest dostępny jakiś sensowny zamiennik? OEM - owe tuleje na obecną chwilę to koszt = 280 zł/szt. Zamienniki są po około 60 - 90 zł/szt, ale czy warto? I pytanie numer trzy: czy trzeba po wymianie tych tulei regulować zbieżność?
olej Posted April 9, 2020 Posted April 9, 2020 cena w aso wywala z butów bo to nietypowa tuleja razem z tym metalową obudową jest wymieniana. Dla porównania inne tulejki metal-guma subarowskie kosztują w okolicach stówki za sztukę. Panowie, kupcie australijskie zamienniki wprasowywane w miejsce starej tulejki i będzie cacy. Bardzo tanie zamienniki posłużą tyle co kosztują. Ori wytrzymuje 200k, w przeliczeniu na kilometry to są tanie 1
respect Posted April 10, 2020 Posted April 10, 2020 Jeśli sie nie mylę to tam raczej chodzi o to ,że jest tłumienie olejowe (lub inny środek ta siedzi) i dlatego cena. 1
Malyboss Posted April 12, 2020 Posted April 12, 2020 W dniu 9.04.2020 o 20:15, olej napisał: kupcie australijskie zamienniki wprasowywane w miejsce starej tulejki i będzie cacy Polecono mi zestaw naprawczy Pedders w cenie 230 zł za komplet (lewa i prawa strona). Pozostaje jeszcze pytanie, czy jest to jakaś bardzo skomplikowana operacja, czy raczej każdy mechanior dysponujący prasą będzie w stanie sobie z tym poradzić? W dniu 10.04.2020 o 13:05, respect napisał: Jeśli sie nie mylę to tam raczej chodzi o to ,że jest tłumienie olejowe (lub inny środek ta siedzi) i dlatego cena. Ale rozumiem, że zestaw naprawczy o którym j.w. będzie w pełni kompatybilny z oryginalnym rozwiązaniem, o którym piszesz?
respect Posted April 13, 2020 Posted April 13, 2020 20 godzin temu, Malyboss napisał: Ale rozumiem, że zestaw naprawczy o którym j.w. będzie w pełni kompatybilny z oryginalnym rozwiązaniem, o którym piszesz? Będzie w sensie - będzie pasował , tylko chyba nie zawiera tego oleju tłumiącego . 1
olej Posted April 13, 2020 Posted April 13, 2020 Tak jak respect napisał. Zamiennik to lita guma. I działa. I dobrze. 1
szamann1 Posted February 24 Posted February 24 Trochę odkopuję, ale nie polecam zamienników z litej gumy, febi wytrzymało 2 tygodnie i tłukł metal o metal...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now