Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Czołem,

pare miesięcy temu zamontowałem w swoim SG 2.0XT'05 zestaw 225/55/17 z oponami zimowymi - przeniesiony w całości z Forka SH.

Zestaw wygląda bardzo ładnie, dużo lepiej trzyma na zakrętach, ale też jest zauważalnie twardszy niż seryjny 215/60/16 i spalanie wzrosło o ok 1l. Ta twardość jest do zaakceptowania, szczególnie jak ciśnienie jest ustawione na 2.1 bara, ale powoli rozglądam się za zestawem na lato i zastanawiam się czy jest jakaś bardziej optymalna konfiguracja biorąc pod uwagę, że nie chciałbym żeby bylo zbyt twardo (idealnie byłoby zachować komfort zestawu seryjnego) i fajnie byłoby utrzymać lepsze trzymanie w zakrętach.  Prośba o opisanie doświadczeń z następującymi zestawami:

 

215/55 /17 - seryjny w poliftowym SG XT. Pytanie czy w stosunku do mojego będzie bardziej twardo, czy może nieco bardziej komfortowo z uwagi na węższą oponę? jak ten zestaw radzi sobie w zakrętach?

215/60/17 - ma ktoś u siebie takie coś? Patrząc na dane na papierze tutaj komfort powinno być chyba taki jak na seryjnym 215/60/16

225/50/17 - opona takiej szerokości jak u mnie, ale trochę niższa, zatem chyba będzie nieco bardziej twardo?

225/55/18 - czy taki zestaw jest możliwy w SG? ktoś ma jakieś doświadczenia?

 

Pare fot poglądowo. Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi :)

IMG_0743.jpg

IMG_0684.jpg

IMG_1131.PNG

IMG_8923.PNG

Edited by raveout
  • Upvote 1
Posted

@aplam13 tak, wiem, że to wartość procentowa, ale zastanawia mnie jak do komfortu ma się np. sama szerokość opony.  Czy przypadkiem większa szerokość go nie pogarsza bo np. drgania są przenoszone do kabiny przez wiekszą powierzchnię opony (?)

Posted
1 minutę temu, raveout napisał:

@aplam13 tak, wiem, że to wartość procentowa, ale zastanawia mnie jak do komfortu ma się np. sama szerokość opony.  Czy przypadkiem większa szerokość go nie pogarsza bo np. drgania są przenoszone do kabiny przez wiekszą powierzchnię opony (?)

Powiem tak, z doświadczenia szersza opona powoduje większą wrażliwość na koleiny, ba nawet nie tylko szersza opona co wystarczy szersza felga (na tej samej oponie) i już czuć zmianę na koleinach, natomiast na nierówności to głównie wpływa wysokość opony (im większa opona tym bardziej komfortowo ale mniej sztywno i odwrotnie), teoretycznie im szersza opona to na nierównościach powierzchnia opony bardziej się rozkłada i bardziej pochłania ów wertepy;)

Posted

Czesc

Nie wiem czy Ci cos pomoge, ale:

ja zestaw oryginalny (...)215/55 /17 - seryjny w poliftowym SG XT(...) zamienilem na

 

lato 225/55R17

zima 215/65R16

 

Czy czuje jakis roznice...?!? Na zimowym zestawie nieco wiecej sie buja... ale o to chodzilo zeby miec wiecej odleglosci felgi od asfaltu (dziury w jezdni i takie podobne).

Zwiekszenia zuzycia paliwa nie zaobserwowalem. W 2.5XT trudno zaobserwowac... Po miescie 12-15, trasa 10-12.

 

Obydwa zestawy uzytkuje od ponad 10 lat. Opony nie ocieraja, btak problemow. Nie probowalem tylko zakladac lancuchow w zimie. I obym nie musial...

 

W powyzszych zestawach chodzilo mi tez o zmniejszenie roznicy wskazan wskazan predkosci co do real (GPS). Na serii byla duza roznica. Raz pamietam ze jechalem na 225/45R17 to na zegarku bylo 140 a na GPS 120...!!!

 

Tomek

Posted

Ja jeżdżę na 225/50R17, ale odnośnie komfortu czy spalania nie będę raczej dobrym wyznacznikiem ;)

W dniu 25.01.2020 o 23:15, raveout napisał:

225/55/18 - czy taki zestaw jest możliwy w SG? ktoś ma jakieś doświadczenia?

Za duża do SG

Posted
W dniu 25.01.2020 o 23:15, raveout napisał:

SG 2.0XT'05 zestaw 225/55/17 z oponami zimowymi

Felgi forka mają 7 cali szerokości, więc max powinny przyjmować opony 215 szerokości, do szerokości 225 felga powinna mieć 7,5 cala szerokości

 Miałem taką szerokość założoną i z opony robi się balon, nie zauważyłem + ani - w prowadzeniu.

Mam teraz 215/55/17 zimówki i wcale jakoś twardo nie jest, a zawieszenie Ironman.

Letni zestaw to 215/65/16 AT komfort jak na kanapie :D

Posted (edited)

@koziolek prawdę mówiąc nie znam szerokosci tej felgi (sprawdzę), ale zapewne skoro jest to ori z forka SH i dokladnie w takiej konfiguracji (z oponam 225/55) jest montowana to pewnie mają szerokość 7,5. :)

 

edit - sprawdzone - mają 7,5 cala szerokości.

 

Edited by raveout
  • Like 1
  • Thanks 1
  • 2 weeks later...
Posted
W dniu 25.01.2020 o 23:15, raveout napisał:

....

 

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi :)

 

 

Jeśli byś chciał rozważać dystanse do Forka SG to mam następujący zestaw:

215/55/17 przód i tył. Felga standard Forek SG.
Dystanse przód 20mm (40mm na oś przednią)

Dystanse tył 25mm (50mm na oś tylną)

Uważam że wygląda rasowo, zdecydowanie jest to zauważalne wizualnie, jeśli chodzi o właściwości jezdne to nie zauważyłem raczej różnicy względem konfiguracji fabrycznej.

Posted
9 godzin temu, Robert_zxcq napisał:

Jeśli byś chciał rozważać dystanse do Forka SG to mam następujący zestaw:

215/55/17 przód i tył. Felga standard Forek SG.
Dystanse przód 20mm (40mm na oś przednią)

Dystanse tył 25mm (50mm na oś tylną)

Uważam że wygląda rasowo, zdecydowanie jest to zauważalne wizualnie, jeśli chodzi o właściwości jezdne to nie zauważyłem raczej różnicy względem konfiguracji fabrycznej.

foto? :P

Posted
W dniu 25.01.2020 o 23:15, raveout napisał:

imageproxy.php?img=&key=89cebd84b302413aCzołem,

pare miesięcy temu zamontowałem w swoim SG 2.0XT'05 zestaw 225/55/17 z oponami zimowymi - przeniesiony w całości z Forka SH.

Zestaw wygląda bardzo ładnie, dużo lepiej trzyma na zakrętach, ale też jest zauważalnie twardszy niż seryjny 215/60/16 i spalanie wzrosło o ok 1l. Ta twardość jest do zaakceptowania, szczególnie jak ciśnienie jest ustawione na 2.1 bara, ale powoli rozglądam się za zestawem na lato i zastanawiam się czy jest jakaś bardziej optymalna konfiguracja biorąc pod uwagę, że nie chciałbym żeby bylo zbyt twardo (idealnie byłoby zachować komfort zestawu seryjnego) i fajnie byłoby utrzymać lepsze trzymanie w zakrętach.  Prośba o opisanie doświadczeń z następującymi zestawami:

 

215/55 /17 - seryjny w poliftowym SG XT. Pytanie czy w stosunku do mojego będzie bardziej twardo, czy może nieco bardziej komfortowo z uwagi na węższą oponę? jak ten zestaw radzi sobie w zakrętach?

215/60/17 - ma ktoś u siebie takie coś? Patrząc na dane na papierze tutaj komfort powinno być chyba taki jak na seryjnym 215/60/16

225/50/17 - opona takiej szerokości jak u mnie, ale trochę niższa, zatem chyba będzie nieco bardziej twardo?

225/55/18 - czy taki zestaw jest możliwy w SG? ktoś ma jakieś doświadczenia?

 

Pare fot poglądowo. Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi :)

IMG_0743.jpg

IMG_0684.jpg

IMG_1131.PNG

IMG_8923.PNG

 

Posted (edited)
W dniu 6.02.2020 o 08:45, VEC napisał:

foto? :P

Filmik zrobiłem bo lepiej widać pod różnymi kątami. Foto z resztą też tam jest :)

 

2006 Subaru Forester XT 2.5T (SG) z zamontowanymi dystansami do kół odsadzającmi felgę na zewnątrz osi.

Przód 20mm na koło (40mm na osi)

Tył 25mm na koło (50mm na osi)

Felga standard fabryczna 7x17 ET48 przód i tył

Opona 215/55/R17 przód i tył

 

 

Edited by Robert_zxcq
Posted (edited)

Pytanie przeniesione do odrębnego tematu.

Edited by Gacu Gac
Posted (edited)

Do powyższych zagwostek do FXT SG, 225/50 r18 et35  enkei wakasa, przy skręcie i jakiś nierównościach potrafi delikatnie przytrzeć o ten wewnętrzny plastikowy "karb" przy nadkolu.

Taki setup w miarę fajnie wygląda na seryjnym zawieszeniu- w sensie dobrze wypełnia nadkole(moja zdanie :)). Wcześniej na mniejszym profilu opony 225/40 na tych felgach było twardo i optycznie kiepsko bo duży prześwit koło- nadkole.IMG_201807161_174333_HDR.thumb.jpg.847921cba546c5fcf541e5251e0b7a73.jpg

edit 

przy tym ET35 koło, równa się z nadkolami jak wyżej u kolegi Robert_zxcq.

Edited by Mixer555
dopisane uwagi
  • Like 1
Posted
23 godziny temu, Mixer555 napisał:

Do powyższych zagwostek do FXT SG, 225/50 r18 et35  enkei wakasa, przy skręcie i jakiś nierównościach potrafi delikatnie przytrzeć o ten wewnętrzny plastikowy "karb" przy nadkolu.

Taki setup w miarę fajnie wygląda na seryjnym zawieszeniu- w sensie dobrze wypełnia nadkole(moja zdanie :)). Wcześniej na mniejszym profilu opony 225/40 na tych felgach było twardo i optycznie kiepsko bo duży prześwit koło- nadkole.IMG_201807161_174333_HDR.thumb.jpg.847921cba546c5fcf541e5251e0b7a73.jpg

edit 

przy tym ET35 koło, równa się z nadkolami jak wyżej u kolegi Robert_zxcq.

Też fajnie wygląda ten twój setup, zawsze chciałem żeby koło równało się z nadkolem, szkoda że fabrycznie tego tak nie robili. Przecież to o niebo lepiej wygląda.
R18 super, też się zastanawiałem ale jakoś nie byłem pewien czy wejdzie i czy nie będzie problemów.

Widać to co masz to już max jeśli się nie chce przerabiać nadkoli, bo jak mówisz 18 cali zahacza już czasami przy skręcie.
Dobrze wiedzieć gdzie jest limit :)

  • 4 months later...
Posted

18 cali to nie jest limit, kolega z Norwegii ma 19” a słyszałem że da się i 20” wsadzić bez „przeróbek nadkoli”

  • 1 year later...
Posted

Panie i Panowie,

czy zestaw felga 5x100 et48 (forester sg-standard) + opona 225/60/17 (koło pochodzi z obk gen III)  zmieści się do forestera sg? Z moich obliczeń wynika, że taki zestaw ma średnicę 70,18 cm (benchmark - standard ale forester sg to 5x100 et 48 opona 215/60/16 - średnica 66,4 cm) raptem 3,74 cm różnicy na średnicy koła...

czy ktoś ma jakieś doświadczenia/opinie/sugestie?

Posted

Z tego co wiem to nie  - z uwagi na ułożenie kielicha amortyzatora. Przy większym ET chyba powinno się udać.

Kiedy zakładałem swój zestaw 225/55/17 (et 48) pytalem wulkanizatora czy wg niego weszłoby tam jeszcze większe koło to oznajmił, że przy tym ET nie ma miejsca.

Posted

Ja jeżdżę na szesnastkach i to takich dziwnych 195/70 i najlepiej mi się jeździ z tego wszystkiego co miałem, co prawda jeżdżę jak dziadzia ale zarówno w koleinach elegancko się prowadzi jak i w terenie profil 70 ładnie amortyzuje nierówności. Raczej dla zwolenników szybkiej jazdy taki rozmiar nie jest wskazany ale po wioskach, laskach, polach polecam, szczególnie zimą.

  • 1 year later...
Posted
W dniu 27.01.2020 o 08:22, skwaro napisał(a):

Ja jeżdżę na 225/50R17, ale odnośnie komfortu czy spalania nie będę raczej dobrym wyznacznikiem ;)

Za duża do SG

A do SH 2010?

Posted

wrzucę co do spalania, bo aż ciężko uwierzyć :)

 

Forek SG9 XT, Felga Forek STI opona 225/45R18 Michelin pilot sport 4 i zaliczyłem najniższe spalanie na wielokrotnie pokonywanej trasie z typowym spalaniem 9,5-10,5 na oponach 215/55r17 lato oraz 215/60r16 zima

 

Obecny rekord to 8,73l/100 - zawsze tankuje pod korek - Paliwo shell fuelsave

ciśnie zgodnie z etykietą STI czyli 2,3 i 2,2

zwróćcie uwagę, że dla opon 17" STI zaleca wyższe ciśnienie niż tabela z mojego XT

p.s. zabawnie japońce przypominają aby na zimowych oponach, pewnie z założenia po śniegu, nie jechać  szybciej niż 210km/h XD

post-3100-0-86249800-1412770532_thumb.pngpost-3100-0-89186800-1421191791_thumb.jpg

  • Like 1
Posted (edited)

 

a tak to wygląda - jak dla mnie bosko :)

 

IMAG2803.thumb.jpg.b355c8f100e56c065c40e65c5c3ac091.jpgimage.png.6df082868202492318be61feea8df84b.png

Ciśnienie forester STI.png

Ciśnienie Forester XT.jpg

Edited by AdaSch
  • Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...