Skocz do zawartości

Forester SG - felgi, koła 17", 18" najbardziej optymalny zestaw


raveout

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem,

pare miesięcy temu zamontowałem w swoim SG 2.0XT'05 zestaw 225/55/17 z oponami zimowymi - przeniesiony w całości z Forka SH.

Zestaw wygląda bardzo ładnie, dużo lepiej trzyma na zakrętach, ale też jest zauważalnie twardszy niż seryjny 215/60/16 i spalanie wzrosło o ok 1l. Ta twardość jest do zaakceptowania, szczególnie jak ciśnienie jest ustawione na 2.1 bara, ale powoli rozglądam się za zestawem na lato i zastanawiam się czy jest jakaś bardziej optymalna konfiguracja biorąc pod uwagę, że nie chciałbym żeby bylo zbyt twardo (idealnie byłoby zachować komfort zestawu seryjnego) i fajnie byłoby utrzymać lepsze trzymanie w zakrętach.  Prośba o opisanie doświadczeń z następującymi zestawami:

 

215/55 /17 - seryjny w poliftowym SG XT. Pytanie czy w stosunku do mojego będzie bardziej twardo, czy może nieco bardziej komfortowo z uwagi na węższą oponę? jak ten zestaw radzi sobie w zakrętach?

215/60/17 - ma ktoś u siebie takie coś? Patrząc na dane na papierze tutaj komfort powinno być chyba taki jak na seryjnym 215/60/16

225/50/17 - opona takiej szerokości jak u mnie, ale trochę niższa, zatem chyba będzie nieco bardziej twardo?

225/55/18 - czy taki zestaw jest możliwy w SG? ktoś ma jakieś doświadczenia?

 

Pare fot poglądowo. Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi :)

IMG_0743.jpg

IMG_0684.jpg

IMG_1131.PNG

IMG_8923.PNG

Edytowane przez raveout
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, polecam stronkę: https://www.rimsntires.com/specspro.jsp

 

Drugi wymiar to procentowy z szerokości 55% z np 215mm, czyli teoretycznie odnośnie punktu pierwszego to będzie mniej komfortowo ponieważ opona będzie miała niższy profil;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aplam13 tak, wiem, że to wartość procentowa, ale zastanawia mnie jak do komfortu ma się np. sama szerokość opony.  Czy przypadkiem większa szerokość go nie pogarsza bo np. drgania są przenoszone do kabiny przez wiekszą powierzchnię opony (?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, raveout napisał:

@aplam13 tak, wiem, że to wartość procentowa, ale zastanawia mnie jak do komfortu ma się np. sama szerokość opony.  Czy przypadkiem większa szerokość go nie pogarsza bo np. drgania są przenoszone do kabiny przez wiekszą powierzchnię opony (?)

Powiem tak, z doświadczenia szersza opona powoduje większą wrażliwość na koleiny, ba nawet nie tylko szersza opona co wystarczy szersza felga (na tej samej oponie) i już czuć zmianę na koleinach, natomiast na nierówności to głównie wpływa wysokość opony (im większa opona tym bardziej komfortowo ale mniej sztywno i odwrotnie), teoretycznie im szersza opona to na nierównościach powierzchnia opony bardziej się rozkłada i bardziej pochłania ów wertepy;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

Nie wiem czy Ci cos pomoge, ale:

ja zestaw oryginalny (...)215/55 /17 - seryjny w poliftowym SG XT(...) zamienilem na

 

lato 225/55R17

zima 215/65R16

 

Czy czuje jakis roznice...?!? Na zimowym zestawie nieco wiecej sie buja... ale o to chodzilo zeby miec wiecej odleglosci felgi od asfaltu (dziury w jezdni i takie podobne).

Zwiekszenia zuzycia paliwa nie zaobserwowalem. W 2.5XT trudno zaobserwowac... Po miescie 12-15, trasa 10-12.

 

Obydwa zestawy uzytkuje od ponad 10 lat. Opony nie ocieraja, btak problemow. Nie probowalem tylko zakladac lancuchow w zimie. I obym nie musial...

 

W powyzszych zestawach chodzilo mi tez o zmniejszenie roznicy wskazan wskazan predkosci co do real (GPS). Na serii byla duza roznica. Raz pamietam ze jechalem na 225/45R17 to na zegarku bylo 140 a na GPS 120...!!!

 

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na 225/50R17, ale odnośnie komfortu czy spalania nie będę raczej dobrym wyznacznikiem ;)

W dniu 25.01.2020 o 23:15, raveout napisał:

225/55/18 - czy taki zestaw jest możliwy w SG? ktoś ma jakieś doświadczenia?

Za duża do SG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.01.2020 o 23:15, raveout napisał:

SG 2.0XT'05 zestaw 225/55/17 z oponami zimowymi

Felgi forka mają 7 cali szerokości, więc max powinny przyjmować opony 215 szerokości, do szerokości 225 felga powinna mieć 7,5 cala szerokości

 Miałem taką szerokość założoną i z opony robi się balon, nie zauważyłem + ani - w prowadzeniu.

Mam teraz 215/55/17 zimówki i wcale jakoś twardo nie jest, a zawieszenie Ironman.

Letni zestaw to 215/65/16 AT komfort jak na kanapie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@koziolek prawdę mówiąc nie znam szerokosci tej felgi (sprawdzę), ale zapewne skoro jest to ori z forka SH i dokladnie w takiej konfiguracji (z oponam 225/55) jest montowana to pewnie mają szerokość 7,5. :)

 

edit - sprawdzone - mają 7,5 cala szerokości.

 

Edytowane przez raveout
  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 25.01.2020 o 23:15, raveout napisał:

....

 

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi :)

 

 

Jeśli byś chciał rozważać dystanse do Forka SG to mam następujący zestaw:

215/55/17 przód i tył. Felga standard Forek SG.
Dystanse przód 20mm (40mm na oś przednią)

Dystanse tył 25mm (50mm na oś tylną)

Uważam że wygląda rasowo, zdecydowanie jest to zauważalne wizualnie, jeśli chodzi o właściwości jezdne to nie zauważyłem raczej różnicy względem konfiguracji fabrycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Robert_zxcq napisał:

Jeśli byś chciał rozważać dystanse do Forka SG to mam następujący zestaw:

215/55/17 przód i tył. Felga standard Forek SG.
Dystanse przód 20mm (40mm na oś przednią)

Dystanse tył 25mm (50mm na oś tylną)

Uważam że wygląda rasowo, zdecydowanie jest to zauważalne wizualnie, jeśli chodzi o właściwości jezdne to nie zauważyłem raczej różnicy względem konfiguracji fabrycznej.

foto? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.01.2020 o 23:15, raveout napisał:

imageproxy.php?img=&key=89cebd84b302413aCzołem,

pare miesięcy temu zamontowałem w swoim SG 2.0XT'05 zestaw 225/55/17 z oponami zimowymi - przeniesiony w całości z Forka SH.

Zestaw wygląda bardzo ładnie, dużo lepiej trzyma na zakrętach, ale też jest zauważalnie twardszy niż seryjny 215/60/16 i spalanie wzrosło o ok 1l. Ta twardość jest do zaakceptowania, szczególnie jak ciśnienie jest ustawione na 2.1 bara, ale powoli rozglądam się za zestawem na lato i zastanawiam się czy jest jakaś bardziej optymalna konfiguracja biorąc pod uwagę, że nie chciałbym żeby bylo zbyt twardo (idealnie byłoby zachować komfort zestawu seryjnego) i fajnie byłoby utrzymać lepsze trzymanie w zakrętach.  Prośba o opisanie doświadczeń z następującymi zestawami:

 

215/55 /17 - seryjny w poliftowym SG XT. Pytanie czy w stosunku do mojego będzie bardziej twardo, czy może nieco bardziej komfortowo z uwagi na węższą oponę? jak ten zestaw radzi sobie w zakrętach?

215/60/17 - ma ktoś u siebie takie coś? Patrząc na dane na papierze tutaj komfort powinno być chyba taki jak na seryjnym 215/60/16

225/50/17 - opona takiej szerokości jak u mnie, ale trochę niższa, zatem chyba będzie nieco bardziej twardo?

225/55/18 - czy taki zestaw jest możliwy w SG? ktoś ma jakieś doświadczenia?

 

Pare fot poglądowo. Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi :)

IMG_0743.jpg

IMG_0684.jpg

IMG_1131.PNG

IMG_8923.PNG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.02.2020 o 08:45, VEC napisał:

foto? :P

Filmik zrobiłem bo lepiej widać pod różnymi kątami. Foto z resztą też tam jest :)

 

2006 Subaru Forester XT 2.5T (SG) z zamontowanymi dystansami do kół odsadzającmi felgę na zewnątrz osi.

Przód 20mm na koło (40mm na osi)

Tył 25mm na koło (50mm na osi)

Felga standard fabryczna 7x17 ET48 przód i tył

Opona 215/55/R17 przód i tył

 

 

Edytowane przez Robert_zxcq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do powyższych zagwostek do FXT SG, 225/50 r18 et35  enkei wakasa, przy skręcie i jakiś nierównościach potrafi delikatnie przytrzeć o ten wewnętrzny plastikowy "karb" przy nadkolu.

Taki setup w miarę fajnie wygląda na seryjnym zawieszeniu- w sensie dobrze wypełnia nadkole(moja zdanie :)). Wcześniej na mniejszym profilu opony 225/40 na tych felgach było twardo i optycznie kiepsko bo duży prześwit koło- nadkole.IMG_201807161_174333_HDR.thumb.jpg.847921cba546c5fcf541e5251e0b7a73.jpg

edit 

przy tym ET35 koło, równa się z nadkolami jak wyżej u kolegi Robert_zxcq.

Edytowane przez Mixer555
dopisane uwagi
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Mixer555 napisał:

Do powyższych zagwostek do FXT SG, 225/50 r18 et35  enkei wakasa, przy skręcie i jakiś nierównościach potrafi delikatnie przytrzeć o ten wewnętrzny plastikowy "karb" przy nadkolu.

Taki setup w miarę fajnie wygląda na seryjnym zawieszeniu- w sensie dobrze wypełnia nadkole(moja zdanie :)). Wcześniej na mniejszym profilu opony 225/40 na tych felgach było twardo i optycznie kiepsko bo duży prześwit koło- nadkole.IMG_201807161_174333_HDR.thumb.jpg.847921cba546c5fcf541e5251e0b7a73.jpg

edit 

przy tym ET35 koło, równa się z nadkolami jak wyżej u kolegi Robert_zxcq.

Też fajnie wygląda ten twój setup, zawsze chciałem żeby koło równało się z nadkolem, szkoda że fabrycznie tego tak nie robili. Przecież to o niebo lepiej wygląda.
R18 super, też się zastanawiałem ale jakoś nie byłem pewien czy wejdzie i czy nie będzie problemów.

Widać to co masz to już max jeśli się nie chce przerabiać nadkoli, bo jak mówisz 18 cali zahacza już czasami przy skręcie.
Dobrze wiedzieć gdzie jest limit :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Panie i Panowie,

czy zestaw felga 5x100 et48 (forester sg-standard) + opona 225/60/17 (koło pochodzi z obk gen III)  zmieści się do forestera sg? Z moich obliczeń wynika, że taki zestaw ma średnicę 70,18 cm (benchmark - standard ale forester sg to 5x100 et 48 opona 215/60/16 - średnica 66,4 cm) raptem 3,74 cm różnicy na średnicy koła...

czy ktoś ma jakieś doświadczenia/opinie/sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to nie  - z uwagi na ułożenie kielicha amortyzatora. Przy większym ET chyba powinno się udać.

Kiedy zakładałem swój zestaw 225/55/17 (et 48) pytalem wulkanizatora czy wg niego weszłoby tam jeszcze większe koło to oznajmił, że przy tym ET nie ma miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na szesnastkach i to takich dziwnych 195/70 i najlepiej mi się jeździ z tego wszystkiego co miałem, co prawda jeżdżę jak dziadzia ale zarówno w koleinach elegancko się prowadzi jak i w terenie profil 70 ładnie amortyzuje nierówności. Raczej dla zwolenników szybkiej jazdy taki rozmiar nie jest wskazany ale po wioskach, laskach, polach polecam, szczególnie zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

wrzucę co do spalania, bo aż ciężko uwierzyć :)

 

Forek SG9 XT, Felga Forek STI opona 225/45R18 Michelin pilot sport 4 i zaliczyłem najniższe spalanie na wielokrotnie pokonywanej trasie z typowym spalaniem 9,5-10,5 na oponach 215/55r17 lato oraz 215/60r16 zima

 

Obecny rekord to 8,73l/100 - zawsze tankuje pod korek - Paliwo shell fuelsave

ciśnie zgodnie z etykietą STI czyli 2,3 i 2,2

zwróćcie uwagę, że dla opon 17" STI zaleca wyższe ciśnienie niż tabela z mojego XT

p.s. zabawnie japońce przypominają aby na zimowych oponach, pewnie z założenia po śniegu, nie jechać  szybciej niż 210km/h XD

post-3100-0-86249800-1412770532_thumb.pngpost-3100-0-89186800-1421191791_thumb.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...