Jump to content

Olej w SJ


KPR

Recommended Posts

Posted

Miałem przegląd, ten duży,  przy 88,5k. Po ok 7k zapaliła się lampka o niskim poziomie oleju, więc dolałem ok 0,25l. Teraz po przejechaniu zaledwie 3,8kkm znów się lampka zapaliła.  Uzupełniłem olej, tym razem 0,5l. Do górnego znacznika na bagnecie. Ostatnio faktycznie jeżdżę jedynie w mieście, w warszawskich korkach I to na krótkich dystansach po kilka km, ale czy to normalne bym dolewał olej do Forestera?

Posted

Nie wiem jak w 2.0i ale mi się  wydaje że to nie jest normalne.., ja mam co prawda  FXT  (97kkm) ale między wymianami (co 8kkm) nie dolewam nic, bo zupełnie nic nie ubywa. Auto jeżdżone w 95% po mieście i na dystansach 20 - 30 km dziennie

Na bagnecie stały poziom - przy górnej kropce, sprawdzam  co 2-3 tygodnie.

Jak pisze Kokos zmień olej (jeśli to możliwe to  na coś lepszego..) i jak to nie ustąpi to raczej coś jest nie tak..:unsure:

Chyba że przy podmianie wlali Ci zwyczajnie za mało oleju.., sprawdzałeś poziom zaraz po zmianie oleju..?

Posted

Było już na ten temat wielokrotnie w „olejowym”. Jeżeli po zmianie nie ubywa ale dopiero po jakimś przebiegu ( u ciebie 7K) to najprawdopodobniej olej stracił swoje właściwości i z tego powodu zaczyna go ubywać. Rozwiązaniem w takim wypadku nie są dolewki tylko wymiana oleju na świeży. 

Zimą olej szybciej traci swoje parametry (właściwości). Częsta jazda z większym dawkowaniem paliwa, niedogrzany silnik itp to najczęstsze przyczyny tego typu problemów. Obserwuj do jakiego przebiegu nie ubywa oleju.

Posted
59 minut temu, Dzik44 napisał:

Nie wiem jak w 2.0i ale mi się  wydaje że to nie jest normalne.., ja mam co prawda  FXT  (97kkm) ale między wymianami (co 8kkm) nie dolewam nic, bo zupełnie nic nie ubywa. Auto jeżdżone w 95% po mieście i na dystansach 20 - 30 km dziennie

Na bagnecie stały poziom - przy górnej kropce, sprawdzam  co 2-3 tygodnie.

Jak pisze Kokos zmień olej (jeśli to możliwe to  na coś lepszego..) i jak to nie ustąpi to raczej coś jest nie tak..:unsure:

Chyba że przy podmianie wlali Ci zwyczajnie za mało oleju.., sprawdzałeś poziom zaraz po zmianie oleju..?

 

Przegląd w ASO, powinna być profeska. Mają moje zaufanie.

Tak dla.siebie sprawdzałem,  oleju było ok, w normie:)

Posted
1 minutę temu, Karas napisał:

mam ten sam motor w XV . Zmien olej na coś bardziej lepkiego tzn 0w40 , 5w40

Popieram, sam mam Motul  X-Max 0w40 i polecam jest super zimą i latem.., byle z pewnego źródła.;)

Posted

W ASO zapewniają, że wszystko jest u mnie w normie. Poobserwuję zatem co przyszłość przyniesie.

Do zmiany oleju, zgodnie z przeglądami brakuje mi ok. 6k.- czyli gdzieś tak przed wakacjami. Obecnie zatem trochę bezsens wymieniać olej, trochę tak na siłę.  

Posted

Wręcz przeciwnie - „na silę” właśnie próbujesz dojechać do przeglądu na oleju, który zaczął znikać.

To jest błędne postępowanie. 

Posted

Znikać? A to nie tak, że silnik standardowo pobiera olej jak jest zimny i się nie rozgrzeje? na krótkich trasach lub jak ma ciężko, np. w terenie?

Posted
10 minut temu, KPR napisał:

Znikać? A to nie tak, że silnik standardowo pobiera olej jak jest zimny i się nie rozgrzeje? na krótkich trasach lub jak ma ciężko, np. w terenie?

a co to dwusuw? Koledzy Ci piszą że u nich olej nie znika a Ty się upierasz przy swoim. Ile masz przejechane na tym oleju i jaki olej masz zalany?

Posted
16 minut temu, KPR napisał:

A to nie tak, że silnik standardowo pobiera olej jak jest zimny i się nie rozgrzeje? na krótkich trasach lub jak ma ciężko, np. w terenie?

Nie, nie jest tak ... ;)

Posted
27 minut temu, lutek34 napisał:

a co to dwusuw? Koledzy Ci piszą że u nich olej nie znika a Ty się upierasz przy swoim. Ile masz przejechane na tym oleju i jaki olej masz zalany?

Źle mnie zrozumiałeś.  Przy niczym się nie upieram.  Zdziwiony jestem jedynie, że mi oleju ubywa w silniku. To jest pewne. Do reszty zastanawiam się i pytam:)

 

Olej to ENEOS 5W30, standardowy co leją w ASO do Forestera.  Przejechałem na nim ok 10kkm.

 

25 minut temu, kokos napisał:

Nie, nie jest tak ... ;)

A jak jest? Mylę się? Fachowcem w końcu  nie jestem.

Posted

10kkm, to czas na wymianę oleju. U mnie w Tribece jaki bym nie zalał olej to do 5kkm praktycznie nie ma ubytku na bagnecie a potem muszę do 10kkm dolać 1litr.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Posted

Zgodnie z instrukcją to co 15kkm jest przegląd,  czyli m.in. wymiana oleju:)

Posted

Dobrze. Częstrze wymiany oleju są oczywiscie mile widziane kiedy eksploatujemy auto zwlaszcza w parszywych miejskich warunkach gdzie silnik nie osiąga optymalnych warunków pracy, oraz przy zasilaniu LPG, bo gaz bardzo mocno degraduje olej. Tutaj nie będzie przesadą wymiana co miedzy 5 a 7 tyś km.

Ale nie o tym tu rozmawiamy.

Kolega @KPR boryka się z innym problemem, utraty oleju i tu żartów nie ma.

Zamiast jeździć i obserwować, jak zaleca pełne zaufania ASO, polecalbym wizytę u dobrego diagnosty aby koniecznie zweryfikować pracę ukladu odpowietrzania skrzyni korbowej, no i z tym związanego zaworu PCV (Positive Crankcase Ventilation) Okazać się może bowiem że olej ze skrzyni korbowej jest nadmiernie wpompowywany do układu dolotowego i spalany.

 

Co do bardziej lepkiego oleju to uważał bym z tego rodzaju poradami.

W tych silnikach są bardzo ciasne pasowania i bardziej lepki olej może nie mieć odpowiedni flow aby sprawnie i szybko przemieszczać się po elementach mu zadanych, poprawnie smarować i szybko odprowadzać ciepło.

To nie jakiś grat żeby mu pakować 50 cst.

 

Kolega @KPR poruszył bardzo ważny temat.

 

Pozdrawiam z portu Barranquilla w Columbia. 

Posted

Albo przeoczyłem , lub nie napisałeś na jakim oleju jeżdzisz. Ja tez mam 2,0i zmieniam olej m/w co 13000km akurat tyle robię w ciagu roku . Leję MOTULA 5w-30 ale jaki dokładnie nie pamiętam(mam na etykiecie zapisane).Oleju mi nie bierze, moje jazdy do 80 procent miasto, pozostałe trasa.Przy wymianie oleju nie trzymaj się tak kurczowo tych 15000km.

Posted

Akurat jeśli idzie konkretnie o Motula  X-Max 0w-40 to z tego co wiem "płynie"  jak 5w-30 a chroni  jak  w-40 i dla XT to jest taki trochę "złoty środek" , ale to co optymalne dla Turbo nie koniecznie już może też być najlepsze dla 2.0i - to możliwe.., zgadzam się.

Posted
4 godziny temu, Miałki napisał:

Kolega @KPR boryka się z innym problemem, utraty oleju i tu żartów nie ma.

Zamiast jeździć i obserwować, jak zaleca pełne zaufania ASO, polecalbym wizytę u dobrego diagnosty aby koniecznie zweryfikować pracę ukladu odpowietrzania skrzyni korbowej, no i z tym związanego zaworu PCV (Positive Crankcase Ventilation)

 

Dzięki za konkretną radę. Może faktycznie najlepiej udać się do diagnosty i to sprawdzić :)

 

4 godziny temu, Miałki napisał:

Kolega @KPR poruszył bardzo ważny temat.

 

Pozdrawiam z portu Barranquilla w Columbia. 

 

Dzięki :) hm... też wydaje mi się, że to ważny temat, a z pewnością taki, którego się nie bagatelizuje :)

 

To gdzie cię SUBARACZKIEM wywiało, do Kolumbii? ;):) Pozdrawiam !:)

 

3 godziny temu, mio1 napisał:

Albo przeoczyłem , lub nie napisałeś na jakim oleju jeżdzisz. Ja tez mam 2,0i zmieniam olej m/w co 13000km akurat tyle robię w ciagu roku . Leję MOTULA 5w-30 ale jaki dokładnie nie pamiętam(mam na etykiecie zapisane).Oleju mi nie bierze, moje jazdy do 80 procent miasto, pozostałe trasa.Przy wymianie oleju nie trzymaj się tak kurczowo tych 15000km.

 

Nie ma sprawy, odpowiedź :

10 godzin temu, KPR napisał:

Olej to ENEOS 5W30, standardowy co leją w ASO do Forestera.  Przejechałem na nim ok 10kkm.

 

W ASO mieli jedynie olej firmy ENEOS, chyba, że jak bym się uparł to załatwiają MOTULE. Warto?

Posted

Problemem nie jest marka producenta oleju. Zarówno MOTUL jak i ENEOS robi bardzo dobre oleje. Trzeba je tylko właściwie dobrać i wymieniać „na czas”.

 

Nie wiem, nie znam się może to odpowietrzanie skrzyni korbowej, ale jak przez pierwsze 8 - 9K silnik nie bierze oleju, a potem zaczyna, to zacznij od wymiany oleju na świeży. Jak dalej pomimo wymiany oleju będzie ubywać  trzeba szukać innej przyczyny.

Posted
22 godziny temu, lutek34 napisał:

 

ja tam wiem, że Subaru zaleca wymianę co 10kkm, a Ty rób jak uważasz.

 

https://www.subaru.ca/content/7907/media/general/webimage/500k/2012_maintenanceposter_en.pdf

 

W książce serwisowej mam wpisane co 15kkm serwis z wymianą oleju włącznie. 

 

5 godzin temu, kokos napisał:

Problemem nie jest marka producenta oleju. Zarówno MOTUL jak i ENEOS robi bardzo dobre oleje. Trzeba je tylko właściwie dobrać i wymieniać „na czas”.

 

Nie wiem, nie znam się może to odpowietrzanie skrzyni korbowej, ale jak przez pierwsze 8 - 9K silnik nie bierze oleju, a potem zaczyna, to zacznij od wymiany oleju na świeży. Jak dalej pomimo wymiany oleju będzie ubywać  trzeba szukać innej przyczyny.

 

Dzięki.  Coś w tym jest. Przez pierwsze 6-7kkm nic a później trzeba dolewke robić.

 

Udam się do diagnosty by sprawdzić co i jak.

 

 

Posted
2 godziny temu, KPR napisał:

 

W książce serwisowej mam wpisane co 15kkm serwis z wymianą oleju włącznie. 

Tak, ale zdaje się że taki przebieg między przeglądami jest dopuszczony przy założeniu optymalnych warunków eksploatacji.

Przy jeździe (tak jak to opisujesz) głownie po mieście , w korkach i na krótkich dystansach silnik w większości jest używany dla niego w tzw. "trudnych warunkach".

A wtedy należałoby zdecydowanie skrócić okresy wymian oleju i filtra  do ok. 8-10kkm - dla jego (i własnego) dobra ..;)

Posted
7 godzin temu, Dzik44 napisał:

Tak, ale zdaje się że taki przebieg między przeglądami jest dopuszczony przy założeniu optymalnych warunków eksploatacji.

Przy jeździe (tak jak to opisujesz) głownie po mieście , w korkach i na krótkich dystansach silnik w większości jest używany dla niego w tzw. "trudnych warunkach".

A wtedy należałoby zdecydowanie skrócić okresy wymian oleju i filtra  do ok. 8-10kkm - dla jego (i własnego) dobra ..;)

 

Możliwe... W ASO nic takiego nie mówili. Zobaczę co diagnosta powie i wymienię najwyżej olej wcześniej. 

 

Wymienić olej na taki sam czy zastosować inny?  

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...